رواية دهب الفهد دهب وفهد كاملة جميع الفصول

رواية دهب الفهد دهب وفهد للكاتبة هايدي الصعيدي هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية دهب الفهد، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.

رواية دهب الفهد دهب وفهد كاملة جميع الفصول

رواية دهب الفهد من الفصل الاول للاخير بقلم هايدي الصعيدي

اشخاص ..

زي ما قولتلكم ف الوصف البطل بلطجي من حي شعب متهور مجنون ابن بلد 
سريع الغضب دم حر غيور وبشده متملك 
لسانه سليط لايعرف غير للغة السب خفيف الدم وسيم جسم معضل طول
190 اسمر وعيون سوده 


فهد الصعيدي ملقب ب تايسون عمره 27عام 

البطله هادئه حنونه رقيقه خجوله ولكن كانت ف طفولتها مشاكسه جدا بيضاء شعر بني وعيون عسلي وجسم كرفي وطول 155 



دهب رياض 25 عام

يشاء القدر ويتفرقو عن بعض بعد حب الطفوله البريئ ف هل يتري هيتجمعو تاني ولا لا 

الفصل الاول 
احنا لسه ف الماضي الوقت الحال دهب عندها 25..

روحنا البلد وبابا اشتري بيت وسط عمامي وكانت بلد ارياف مفيهاش حياه مفيهاش فهد والبيت 
بتاعهم فوق سطحهم قبل المغرب وهو واقف 
ع الغيه وبيطير الحمام بتاعه ويفضل يصفر
ليه عشان يرجع 

مفيش ف صحابي مفيش الشارع الي كبرت فيه مفيش مدرستي وبرضو مفيش فهدي 

كنت بموت حتي حزني مش عارفه احزنه بسبب ماما الي كانت واقفه لي وتفضل تقطم فيه بكلامها 

روحي راحت مني وخسيت ووشي اطفي وبان الزعل ع ملامحي وكل يوم اصحي ع كبوس 
فراق حبيبي ودموعه ف عنيه كنت بعاني 
من غيره ومن غير صوته ولا عيونه شمسي
الخاصه ومحدش حاسس بيا غير اختي 
دنيا لانها كانت عارفه الي بينا ..

ف يوم بنات عمي كانو عندنا وكنا قعدين ف سهرة بنات ريقه وحده منهم 

سعاد : قوليلي ي دهب مالك حزينه ليه وديما سرحانه فضفضي يمكن ترتاحي 

دهب : ابدا انا بس لسه متعودتش ع المكان وصحابي وحشوني 

سعاد : ان عارفه الي انتي فيه ده اكتر من كده بس هسيبك براحتك لحد ما تحكي بنفسك 

اهل بابا كلهم كانو بيحبوني وكلهم بيمدحو ف جمالي واخلاقي وشطرتي ف المدرسه وشغل 
البيت كان عندي ابن عمي الكبير يقول 

انا عندي اختين ودهب التالته كان بيعشقني زي عنيه وده خله الحقد ف قلوب بنات عمي يزيد من نحيتي ...

وانا ف قعدت سراحه حكيت لهم ع فهد وقعدت اعيط فيه الي حس بيا وخدني ف حضنه 
وكان فعلا بيحبني وف الي الغيره 
كانت عميه ..

سعاد ف مره جت عندنا وقلتلي تعالي اقعدي معايه شوية انا روحت لاني كنت مخنوقه اوي اليوم ده 

ولقتها بتمد لي فونها  انا استغربت سعاد : خدي كلمي سي فهد الي عامل فيكي ده كله 

انا خطفت الفون من ايدها بلهف بعد ما ماما كانت منعه اي حد من اخواتي يدين تلفوناتهم 

ورنيت ع رقمه الي حفظاه عن ظهر قلب وسمعته سمعت صوته اخيرا بس كان مطفي 

فهد ببرود: الو 

دهب بكت : فهدد فهدد 

فهد بلهفه : دهبي انت صح عشان خطري بلاش دموع وطمنيني عليكي ي دهب وحشتيني 

دهب بدموع: وانت وحشني اكتر بكتيير ي فهدد اااه مش عارفه اعيش من غيرك صدقني انا 
بموووت ي فهدي 

فهد بغصه : بعد الشر عنك ي حبيبي انا مش نسيكيي دهب ومش هسيبك عمري كله 
هستناكي ترجعي وهعمل المستحيل 
عشان اوصلك صدقيني 

دهب ابتسمت : وانا وانا ي حبيبي هفضل مستنياك لاخر نفس جوايه انا بعشق التراب الي بتدوس 
عليه ي فهد انا بعشقكك 

فهد بضحكه : رووحي ردت لي ي دودو بحبك ي دهبي بحبك اوووي 

دهب : خالي بالك من نفسك عشان خطري لو بتحبني 

فهد : وانتي كمان ي دهب وبلاش بكي كتير قلبي 
بيوجعني كل ما تبكي ..يلا لا اله الا الله

دهب : محمد رسول الله مع السلامه ..

ولسه بحط ايدي ع قلبي براحه لقيت ابن عمي الكبير واقف قدامي وبيقولي خلصتي وصلت 
الشر*** ولا لسه انا اتفزعت روحي ساخت 
مني مش عايزه يفهمني غلط انا بعزه 
زي اخويه وابويه ...

بصيت ع بنت عمي لقتها بتبصلي بشماته وعرفت انها وقعتني ف الغلط وطلعتني وحشه ..

ابن عمي جرني من شعري وعده بيا ع بتنا كانت سطوحنا مفتوحه ع بعض احنا وبيوت عمامي 

ونزل بيا ع الشقه وامي وقفت وسالته ف ايه حكلها 
الي حصل وعرفت اني رجعت كلمته تاني لا والاكتر 
اهل ابويه سرتي هتبقا ع لسانهم 

كريمه ببرود : كسر وانا هجبس 

عايزه اقولكم خدت علقه اليوم ده موتني كسرني تكسير الدم بقا بيطلع من كل حته ف وشي قصلي 
شعري الي فهد خلاني احافظ عليه ودراه من عيون 
الكل دمرني وانا بشوف خصلي بتقع قدامي 
وكانت اخر صوابع لمساهم صوابع فهد 

فضلت 15 يوم مش بقوم من ع السرير بسبب الي عملو فيا وخيبت امله فيا الي ردهالي بعنف وغباء 
وقسوة كل ده عشان حبيت وقلبي دق الطعنه الي بتيجي من القريب اسوء بكتير من الغريب 

قعدت من المدرسه وتحبست ف البيت وبعدها بشهر جالي عريس واهلي وفقو عليه واحد عنده 
37 سنه شكلو وحش او انا شيفاه وحش عشان 
عيون مش بتشوف غير فهد ..

وانا كنت رفضه رفض قاطع برغم محولات اخواتي 
الي قلولي اهربي من عيشتك مع ابن عمك الي مش هيسيبك ف حالك ولا امك الي هتهنيكي ف عشتك 
وانا برضو ولا اقتنعت نار اهلي ولا جنة واحد غير فهد ...

جيه ايني عمي وقالي برضاكي غصب عنك هتوافقي عليه مش بمزاجك ولما اعترضت 
مد ايده عليا تاني وبرضو مكنش فيه فايده 

لقيته رن ع رقم بيقوله جهز نفسك ف واحد عايزين نروح نجيبه متكتف هنا ..

وقرب مني وقالي مش ده برضو رقم حبيب القلب فهد رياض الصعيدي والعنوان ميتوهش نفس شارعكم هنزل اخطفو ليكي خالص وريحك منه 
ونرميه هنا ف اي ترعه ولا من شاف ولا من دري 

انا كنت صغيره قدر يلعب بعصابي وخوفني ع نقطة ضعفي خوفت غصب عني عليه ووفقت ع العريس 

جيه العريس وجاب اهله وكتب عليا وكان فرحي بعد شهرين ...

العريس جبلي فون تاتش هديه وانا كنت حتي مش طايقه ابص ف وشه غصب عني 

ابن عمي خد الفون نزل عليه برنامج تسجيل مكالمات وحط عليه رمز بحيث معرفش افتحه 
ولا امسح التسجيلات وقالي كل يومين هيجي 
يشوف تسجيلات ولو لقا رقم فهد اعتبريه 
نهيتك ..

بعد شهر رن عليا رقم غريب انا رديت لقيتها الصفرا فكرنها صحبتي من ابتدائي 

هدير : الو دهب ازيك عامله ايه انا هدير ي بت 

دهب : ااه ازيك عمله ايه ي دودو وحشاني 
جبتي رقمي من فين صح ..

هدير : اخدته من خالتك بالعافيه مكنتش راضيه تديه لبوسي مش عارفه ليه المهم 

دهب انا قلبي قبضني : ايه المهم 

هدير : فهد عايز يطمن عليكي وخايف يرن عليكي من رقمه قليلي اديلو الرقم ولا لا وبيقولك لو قعد 
مية سنه برضو هتكوني ليه وهيتجوزك 

دهب بوجع : فهد ايه بقا مخلاااص انا دلوقتي يعتبر متجوزه فهد ده طفل بالنسباله انا يوم 
ما اتجوز اتجوز راجل مالو هدومه معاه 
شئ وشويات مش حلاق  ..يلا فكك 
بقا ده كان لعب عيال المهم فرحي 
بعد شهر هسيبك انا دلوقتي 
امي عايزاني....

وقفلت الي معرفوش انها كانت بتسجلي الصفره ..
وانها سمعت فهد الكلام ده مش مهم شكلي هيبقا ايه قدامه ولا المهم هيفهم ايه من نحيتي المهم 
ان الكلام ده هيدمره انا عارفه فهد وكرهته كره 
العمي لم عرفت انها سبب من الاسباب الي وصل 
فهد لكده ...

فهد **

كلمتني وطمنت عليها وحسيت ان روحي هديت شويه لما سمعت صوتها وفجأة اختفت تاني 

عرفت انها اتخطبت من خالتها الي لسه ف المنطقه قولت اكيد كدب او مغصوبه حطيت لها الف عذر 
وسبب لكن اسمع بودني التسجيل الي سجلته 
صحبتها ده كان خنجر تلم ودب بكل غشوميه 
ف قلبي ...

********
التاني ..

خلص الشهر ودهب عرفت من خالتها ان فهد خطب هدير صحبتها


اليوم ده جالها انهيار عصبي واتحجزت ف المستشفي اسبوع ..

وكان اهلها مخبين عن خطيبها عشان ميسالش ايه السبب ..

وفجأة لقت نفسها عروسه بفستان ابيض بس ده كان كفنها متحكمين فيها وهي زي العروسه العبه 
من غير روح يلبسوها يعملولها ميكب يحركوها
لحد قبره وهي معترضتش ولا كانت بتنطق 
بحرف خلاص الي كانت هتعمل عشانه 
المستحيل خطب غيرهاا ..


قعده ف الكوشه زي الي محكوم عليه بالاعدام حتي مبتسمتش صمت صمت بس جوزها 
‏اتخنق منها وتكسف من منظرها قدام 
‏الناس خدها بعد ساعه وروحت 
‏ع شقتها ...

اول ما دخلت الشقه قلبها وجعها مكنتش متخيله انها هتكون لغير فهد بس النصيب 

نصيب وكان غلااب خلاك تعيش مع غيري 
معدش بنا العتااب اصبحت ملك لغيري ...

جوزها اول ما قرب منها زقته بعنف وطلعت القطر من صدرها بعد ما غيرت فستانها 

دهب بخووف : ابعد عني متقربش 

كريم بسخريه : حسبي تتعوري ي بت 

دهب بتوتر : انا مش بحبك مش عايزاك ابعد عني 

كريم بعصبيه : اممم ولما انا مش بحبك ومش عايزاك وافقتي ليه وخلتيني اصرف عليك اكتر من تمنك ..
انسي ي حلووه اهلك باعو وانا اشتريت ودفعت اكتر من حقك وانتي كأيبه وفقريه وبوذك ملوي 

دهب : خلاص طول مانا مش عجباك سبني ف حالي بقا 

كريم : لا ي روح امك هاخد حقي وتمن الي دفعتو 
فيكي حبتيني كرهتيني دي حاجه رجعالك لبست 
فيكي خلااااص ..مش عارف اهلك رموكي ليه 
يمكن معيوبة ولا حاجه بس هنشوف 

وهجم عليها ع غفله ونزل ع وشها بالقلام قطعها خالص شفتها اتجرحت ومنخرها نزفت وشعرها
القصير نصه وقع ف ايده 

رمها ع السرير بعد ما سحالها من شعرها وقرب منها وهو مكتف ايدها الي بتضرب فيه 

دهب بخوف : ابعد عني انا كده كده معذوره متتعبش نفسك 

كريم : عندك ظروف يعني ومالو مانا مش هضيع الدماغ الي عملها ع الفاضي نشتغل ف النضيف 

ولفها ع بطنها بعد ما قطع هدومها وغتصبها حرفيا الوجع الي كانت حسه بيه فوق الوصف جمعها 
بكل غشميه من مؤخرتها الي نزفت  وكان صراخها 
عالي كتم وشه ف المخده وفضل مكمل لحد ما خلص نفسه جواها قام من عليها لقها فقده 
الوعي سبها بكل برود ودخل يستحمه 

طلع لبس وخد كباية مايه رشها ع وشها بعنف 

دهب قامت منفوضه وبصت ع جسمها الي انتهكو بكل غشم وفضلت تلطم وتصوت 

كريم ببرود : قومي ي روح امك حطيلي اتعشي متعشيش الدور واللحظه ويكون ف علمك 
ظروفك تخلص وهاخد حقي منك بنفس 
الطريقه لو اعترضتي يلا غوري من وشي 

دهب قامت وكلها وجع وضهرها مش قدره تمشي منه وجرحها هيموتها خدت صنية العشا وحطتها 
قدامه وجريت ع الحمام استفرغت من القرف الي حساه  وبدأت تغسل جسمها الي حد غير حبيبها لمسه حتي لو كان جوزها 
وهي حلاله ..

عده اسبوع عليها جحيمي كان دكر البغل الي معاها 
بيغتصبها بشكل متواصل من دبرها 

خلص الاسبوع وكانت دهب عايشه اسوء ايام حياتها من تعدي وضرب واهانه ومعمله 
قذره ..

كريم : قومي البسي ي حيلتها ريحين مشوار 

دهب قامت بكل برود لبست عبايه وطرحه سوده زي ايامها ونزلت معاه ركبت جمبيه ف العربيه 
وطلع بيها ع عيادة نساء وولادة 

دهب استغربت ودخلت الكشف 

كريم : اكشفي عليها ي دكتورة عايز اعرف هيا بنت ولا لا 

كريم كان متعمد اهانتها او لسبب ف دمااه محدش عارفه ..

دهب نامت كانه مسيره وليست مخيره 

الدكتورة : طب اتفضل حضرتك بره 

كريم : لا قداامي 

الدكتورة بدأت تكشف ع دهب وتفجأت من الي شفته 

الدكتورة : البنت صاغ سليم ولا عمرها اتلمست 
بس ممكن حضرتك تجبلي العلاج ده من تحت 
عندها شوية التهابات لزمهم علاج 

كريم خرج والدكتورة قربت من دهب 

الدكتورة : انتي عندك تهتك ف فتحت الشرج 
هو السبب 

دهب بروح مخدوشه وانوثه متهانه اومأت بدماغها 

الدكتورة : انا مستعده اعملك تقرير لو عايزه 

دهب : وهيفيد بايه 

الدكتورة : انتي ممكن تقدميه للمحكمه وتطلقي..

دهب : ي ريت ي ريت بس انا محبوسه مش بخرج 
انا بس عايزه من حضرتك برشام منع حمل مش 
عايزه اجيب اطفال من مريض زيه 

الدكتورة اومأت وراحت عند المكتب وخرجت لها ست شرايط برشام بست شهور دهب خبتهم 
ف صدرها ..

الدكتورة : انتي حولي تعملي نفسك تعبانه اول ما يخلصو وتيجي عندي وانا هديكي غيرهم وهعملك 
تقرير طبي بحلتك وهحفظو ف عندي لو احتجتيه 
ف اي وقت انا موجودة ربنا يجازي الي عمل فيكي 
كده وانت لسه حتي متمتيش ال18 سنه 

دهب مسحت دموعها وعدلت هدومها وكريم دخل 
ومعاه غسول 

الدكتورة : بصي ي انسه دهب هتخدي مقدار الغطاه ده مرتين ف مايه دافيه وتقعدي 
فيه من خمس لعشر دقايق ..

دهب اومأت الدكتوره : الف سلامه ف رعاية الله 

وروحت دهب 

كريم : غوري حضري اكل وولعي الفحم الشيشه 

دهب : ممكن اعرف ايه سبب الي انت عملته ده 

كريم ببرود : مزاجي كده حابب ازلك هخليكي متنفعيش تاني ولا من وراه ولا من قدام بس اتكي 
ع الصبر ي ي فهدي 

دهب فتحت عنيها بزعر

كريم بسخريه : اايه ي قلبي اتفجأتي اصل بعيد عند اصلكم واطي ودلكم نجس بنت عمك 
سلمتك تسليم اهالي بالف جنيه وحكتلي 
ع قصتك ي صغيره ع الحب واهلك 
الي لبسوكي فيا ي وسخه هندمهم 
عليكي يلا روحي حضري بقا ده 
لو عرفتي ...

دهب دخلت المطبخ وخرجت البرشام حطته فوق المطبخ جواه كرتونه مقفوله فيها اواني طهي 

وبدأت تحضر اكل ودموعها ع خدهاا وهي بتتعذب بسبب حبها وحبيبها فين خطب غيره بعد فرقها 
بكام شهر وجعها مكنش ليه وصف القطر الي كانت 
بدافع بيه عن نفسها وعن جسمها الي كان ملك 
حبيبها بقت تقطع بيه ف جسمه وايديه بتداوي 
جروح قلبها وروحها بالجروح الخارجيه يمكن 
الوجع يخف يوم ما كريم شفها 

ببرود : قطعي قطعي يمكن تجيبي اجلك ورتاح من نكدك ابقي فكريني لما يتلم اجبلك واحد جديد 

دهب اتاخرت ف الكل دخل عليها المطبخ سحالها من شعرها للصاله 

كريم بعصبيه : انا ي بنت الكلب مش قولتلك عايز اطفح اتاخرتي ليه ولا سرحتي ف حبيب القلب 

دهب : انا خلصت يعني هكون اسرع من النار الاكل ع البتوجاز 

كريم بغضب : وكمان بترد الفجره وراح خرج كرباج من تحت الكرسي بيستخدمه للخيال ونزل فيها 
ضرب قطعها وهي كانت بتتلوي تحتيه وتصرخ 
بعلو حسها 

دهب بصراخ : ابوس رجلك كفاايه مش قادره ارحمنيييي 

كريم ببرود : بوسي 

دهب بصتله بصدمه كريم نزل ع جسمها بالكرباج تاني : يلاااا مستنيه ايه بووسي 

دهب بكل كسره قربت باست رجله راح زقها بقرف ..غوري يلا هاتي الاكل 

دهب قامت بوجع وجسمها كلو متجرح وفي ضربات جابت دم وجسمها كان متشرح حرفيا ..

حطتله اكل ودخلت تغسل جسمها الي بيغلي من الوجع بمايه بارده زادت وجعها ..

خرجت وهي بتنشف شعرها ولبسه جلبيه وسعه 

كريم تف عليها بقرف : جتك داهيه وانتي مقرفه 
متجوز امي مش واحده عندها 18 سنه غوري 
من وشي 

دهب : احسن برضو 

كريم مسكها من شعرها كانه مستني ليها الزله : احسن مش كده تعالي بقا ادوقك الاحسن 
عشان تعرفي تردي ..

ومسك شعرها بغل : افتحي بوقك 

دهب هزت دماغها برفض نزل ع وشها بالقلم والتاني ودهب بتهز دماغها بالرفض 
لحد ما حالها اتهد وبقت مش قدره 
تستحمل تاني فتحت بوقها بيأس 

وكريم دخل رجولته جوه فمها بعنف وفضل يخرج ويدخل رجولته جواها لحد ما جاب شهوته 

خرج رجولته وكتم بقها ومنخيرها : ابلعي 

دهب فتحت عنيها بزعر وهي بتهز دماغها 

كريم ضحك : خلاص خليكي كده لحد ما تموتي ي امه تبلعي وكتم بقها اكتر 

دهب فضلت ترفس تحتيه بعنف ومش قدره تاخد نفسها لحد ما بلعت منيه 

كريم زقها بقرف وبعد عنها دهب جريت ع الحمام وستفرغت لحد ما حست ان روحها هتتسحب منها 

دهب بقهر : حسبي الله ف الي كان السبب حسبي الله ونعم الوكيل ف الي كان السبب حسبي 
الله ونعم الوكيل في حتي لو كنت انا سبب
الي انا فيها وفضلت تعيط بعنف وهي 
مكسورة وموجوعه 

كل ما اهلها يجو يزروها تخبي علامات الضرب بتهديد منه ولو حتي اشتكت كان ديما تطلع 
هي الي غلطانه لحد ما بطلت تحكي 
او حتي تتكلم مع حد عايشه بدون 
روح المهشمه ...

كريم دخل عليها الاوضه ومخدتش برشام منع الحمل لانه عرفها انه هيدمرها من وراه 
الاول بعد كده يكمل ع انوثتها 
او هو ده الي فهمه لها ..

ف مره قرب منها ونيمها ع ضهرها دهب كانت بتموت لا لا لا مخدتش منع الحمل ي رب 
ونبي مش عايزه احمل منه ..

وحاول يخترقها لكن مقدرش رجولته منتصبتش وحاول مره واتنين وبرضو مفيش فايده 

كريم قام بغضب : وانا هنام معاكي ازاي وانا كل مره باجي جمبك بتعملي محزنه  وبالغصب 

وفضل يضرب فيها ويهنها بالكلام ..

الي متعرفوش دهب انه مريض شاذ كان بيتعرض للاغتصاب وهو صغير من زوج امه الي كانت 
مش بتدافع عنه كبر وبقا يطلع عقده 
ع الشباب الصغيره الي بيضحك 
عليها بالفلوس ويغتصبهم زي مكان 
هو بيتعرض للاغتصاب والعنف 

لما ريحته بدات تفوح اتجوز دهب وخرج عليها عقده وزلها وهانها وغتصابها وخد الحجه ف موضوع حبها وان اهلها رموها ليه 
وبالنسبه لانه شاذ ف هو مش هيحصلو
انتصاب بسبب عضو انثه مش بيشوف فيه 
اي جاذبيه او احساس يوصله للشهوة 
ممكن ينام معاها عادي زيها زي البهيمه 
مهو الراجل الي قبل يتعمل فيه كده ده
بهيمه لكن يجامعها ع انها اونثه مكرمه لا 

وده الي وقعت فيه دهبنا ربنا يعينها فضل سنه ع كده مره يجمعها من دبرها ومره مينتصبش ومره 
يهنها ويخلص نفسه ف فمها من دون حتي 
ما ينتصب واغلب الوقت هاجرها لكن 
مش سيبها ف حالها 

دهب مره كانت عند اهلها ورجعت الشقه بدري بعدت ما اتخنقت مع ولدتها وخدت بعضها ومشيت 

فتحت باب الشقه ودخلت سمعت صوت اغاني عاليه وضحك روحت الخمره قلبه الشقه ..

وجوزها ف حضنه شب يمكن قدها اتصدمت وفضلت تصوت جوزها قفل بوقها ونزل فيها ضرب 

دهب بصريخ : انا هفضحك ولم عليك الناس ي شاذ ي بن الكلب 

كريم : اقفلي بوقك ي بنت الع** ..تعاله يااه 

وشد حجاب دهب وقطع عبيتها وخله الواد حضنها 
وصورهم 

كريم بسخريه : روحي افضحيني بقاا وانا هقول انه كان معاكي انتي ي فهدي

دهب جريت ع الاوضة وهي بتداري جسمها بسبب الي المفروض راجلها وهي بتضرب ع وشها 
ومش عارفه تعمل ايه مع النجس الي عايشه 
معااه ...

كريم دخل عليها : بصي ي دهب تعالي نتكلم بالعقل انتي هتعيشي عندي خدامه تشوفي مهما تشوفي 
مش ختفتحي بوقك بكلمه وانا اوعدك مش هاجي جمبك لاني كده كده بقرف منك ايه رايك 

دهب بصتله بقرف : مش هتيجي جمبي فعلا 

كريم ابتسم : ايوة ي دهب انا كنت باكل برشام بالكوم عشان انام معاكي وبالعافيه كمان ف 
ع ايه بلاها احسن قولتي ايه 

دهب وفقت وهي مالهاش حد تلجأ ليه ويوم ما كانت هتتكلم كان هيفضحها بصورها واهلها كانو هيجيبو اجلها الدور ده وعده سنتين ع الكلام ده ودهب بقا 
عندها 20 سنه  

ف يوم راحت عند ام كريم ف زياره 

همت بسخريه : اايه ي حيلت امك مش عارف تجيب عيل ده كلو ولا مش عارف 

كريم بنزعاج : اايه لزمته الكلام ده دلوقتي ياامه 

همت : اسماله ي قلب امك جتلك ع الجرح ولا ايه 
ي ابنها الكلام مش خلصان شوف حال وجبلك 
حتت عيل تقفل بيه بوق الناس 

كريم خد دهب ومشي بيها وهو بيفكر ف حاجه 
وصلو شقتهم ومن ساعت اتفقهم ودهب بتنام 
ف اوضه لوحديها وكريم بطل يحتك بيها ..

كريم : دهب تعالي عايزك ف موضوع 

دهب : خير عايز ايه 

كريم : هتفق معاكب اتفاق مش هتخسري فيه حاجه ..بصي احنا هنسافر خمس ست شهور 
ونرجع بعيل بس قبليها بربع شهور هنقول انك 
حامل وقبل ما حد يكتشف نسافر نتبنا عيل 
لسه مولود ونكتبه ع اسمنا ولا من شاف ولا من دري ..

دهب : ايه القرف ده ومين قالك اني هوافق 

كريم : شغلي مخك كده كده دي حياه وتكتبت عليكي ف بدل ما تبقي خسرتي كل حاجه 
هديكي اتنين مليون جنيه ايه رايك 
تعالو نشوف فهد حصلو ايه 

سمعت التسجيل بتاع دهب وانها فعلا هتتجوز وروحي اتخلعت مني مكنتش عارف اوصلها مكنتش عارف مكانها فين خدت رقمها 
بالعافيه من صحبتها ولقيته رقم مقفول 

كانت حرفيا هتجنن وانها بعتني بالرخيص وراحت شافت غيري الفتره دي هدير كانت بتحاول تقرب مني بكل الطرق كانت بتحاول تقف جمبي 

الصراحه قولت اخطبها عند ف دهب يمكن ترجع تكلمني لما تعرف اني خطبت صحبتها او حتي 
تعاتبني ..بس ولا الهوي عدت عليا ايام سوده 
عايز انسها ومش عارف 

يوم فرحها وصورها الي مالت الواتساب وصلتلي وعرفت ساعتها ان خلاص دهب ضاعت مني 
شوفتها وهي لبسه الفستان الابيض لغيري 
وقلبي الي كان بيدق عشانها ماات 

فهد بعدها طلع المقطم عند ناس صحابه واليوم ده 
قعد ع جبل المقطم وهو ماسك صورت دهب 
ف ايده 

سعتها ولع اول سجاره وف نفس الوقت ولع ف صورتها وقف وبكل القهر الي جواه و الواجع 

فهد بوجع : اااااااااااااااه دهاااااااااااااااااااااب دهبببببببببببببب لييييييييييييييييه وفضل 
فوق الجبل يصرخ بعلو حسه وف نار 
دبه ف صدره وهو بيتخيل ان وردته 
قطفها غيره وهو كان متكتف ..

قعد بحيل مهدود وقعد يبكي يبكي حبه الي ضاع يبكي ع حرقة قلبه يبكي ع ابوه الي مات وسبهم 
الدنيا طلتش فيهم 

انا ابن اكبر تاجر ف سوق العبور ام دهب تقولي ي حلاااق انا حببتي تاخد مني بسبب قلة حيلتي 
الكلام ده كلو كوووم واني اسمعه منها كوم تاني 
انا طفل انا قليل اوي كده ف نظرك ي دهب 
انا بقاا هوريكي انا هكون ايه ...

قام وقف ومسح دموعه وفتح عنيه الي ماتت وخد نفس من سجارته وطلع ع الشقه الي قاعد فيها 
مع صحابه قعد هناك سنه يشتغل ويبعت مصريف 
لامه واخته  ..

الصاحب ساحب وكان ف فتره صاعبه وعايز ينسا سجاره جابت جوان وجوان جاب حبايه زي 
ما بيقوله بقا بيشرب مخدرات بالهبل 
بقا يعمل شغب وازعاج سلطات حورات 
ومشاكل لعب ملاكمه ف حلابات تحت السلم 
بالرهانات نقل بضايع متجمركه اشتغل ف 
كل حاجه واي حاجه بس كان بيضيع الحرام ع الحرام ازاي يعني يطلع مصلحه يخلصها يروح يسهر ف كباريه ويفرتك الفلوس يجيب مخدرات يصرفهم ع صحاب السوء وهكذا اما الشغل الي بيتعب ويكد فيه يبعت منه مصريف لاهل ..

ساب التعليم وتعرف ع واحد من الدارك ويب وبقا هكرر محترف حط كل ذكائه ف التكنولوجيا بس 
جت معاه بغلط ..تهديد خطف ابتزاز رجال اعمال شمال متغطين تحت ستارة الشركات النضيفه ..
بس مش بيدوس غير ع الي مكبر نفس بالشمال 
المفتري الي بيدوس ع خلق الله 

فهد اتجبرت بقا الي يجي 
ع سكته يدوس عليه مخلاش بقا حريم 
بنات اي واحده تيجي ع سكته يدوسها 
وفووق ده كلو تفكيرو ف الانتقام رجع
المنطقه بعد اربع سنين وهو مش طايق 
‏الشارع بالي فيه 

كان مشتاق لامه واخته هما دول الي بيفكروه بنفسه مش ب تايسون ...

حضن امه الي اتفجأت بيه داخل عليها وهي قاعده تصلي وفضل يبوس ف دماغها وايديها 

وبوسي دخلت ببچامتها وصوتت لما شافت حد واقف ف اوضة امه 

وجت تجري لما لف وشفته فهد بس مين ده ده بقا جته شعره طول ودقنه وجسمه بقا اعرض واطول من الاول ..

جريت عليه وهي بتعيط : ي حبيبي ي حبيبي برضو ي فهد تسبنا ده كلو وتبعد عننا 

فهد باس دماغها : حقك عليا ي حببت حقك عليا رجعت لكم خلاص ..

وقرب من امه حضانها : سمحيني ي امه سمحيني غصب عني ي غاليه ..

امه كأنه كان عندهم عيد عملتله كل الاكل الي بيحبه قعد يتغدا وهو بيضحك مع امه واخته 

قبل المغرب طلع غية الحمام بتاعته وفضل قاعد فوق السطح بيدخن بشرود وهو بيفكر ف حاله والي حصل ولحد دلوقتي مش عارف يتخطي 
دهب بيقول لنفسه انه بقا يكرها بس ده وهم 
بيصبر بيه قلبه الجروح ..

خلص سجارته وبيت الحمام ونزل اوضته فتح الاب 
توب بتاعه وقعد يشتغل عليه 

دخلت امه مسكه مبلغ كبير ف ايدها 

فهد بصلها بستغراب : ايه ده يامه 

مرفت : ده الجمعيه بتاعتك الي كنت دخلها من سنتين ع جمعيتين دخلتهم انا من باقي المصريف
الي كنت بتبعتها كل شهر حوشتهم ليك عشان 
لما ترجع تفتح مشروعك الي كنت عايز تفتحه ..

فهد باس ايدها وربت عليها براحه : خديهم انتي ي امي انا مش عايز حاجه خلاص جهزي بيهم بوسي 

وغمض عنيه وهو بيمسح وشه بقهر 

مرفت : وحياتي عندك ي بني متعمل ف نفسك كده كفايه بقالك تلت سنين انسا انسا ي حبيبي وعيش 
خلاص كفاايه دهب دمرتك اهتم بخطبتك الي انت 
معلقاها بقالك اربع سنين وبتحبك وبتموت فيك 

فهد وقف بنزعااج : اماااا فكك من الموضوع ده انا  
طاالع 

خرج فهد وقف ع اول الناصيه وهو بيرد ع الناس الي بتسلم عليه وقف يولع سجاره وشاف اتنين 
مسكين واحد ونزلين ضرب فيه ..

راح نحيتهم : اايه ي رجووله اتنين ع واحد مينفعش ..

واحد منهم قرب منه : يلا ي شبح شوف انت رايح فين عشان مزعلكش وزقه

فهد بص ع كتفه ورجع بص ع الواد الي زقه ومسك ايده لفها لحد ما كسرها ليه خالص ونزل ع وشه بالدماغ قرب التاني منه ولسه هيرفع المطوة 
كان فهد دبه بالرجل ف صدره وقعه ف الارض 
وقرب وبرجله راح شااط دماغه بقو ومنخيره 
ضربو دم وقف الاتنين من قفااهم 

العجوز بوجع : انت عاارف احنا رجالت مين ده انت هيطلع عين امك 

فهد شخرله : كك ع كه  قوله تايسون علم علينا ي معلمي وجيب اخرك انت وهو وانا 
اهو واقف ..

وبص ع التاني الي اسمه ازعرينا : طلع ياض  ي عر* منك ليه البضاعه الي معاكم  والقراض 
كماان يلااااااا 

ازعرينا مسح منخيره وخلع الشنطه الي ع كتفه وماليانه فلوس وخد شنطة العجوز وكانت 
ماليانه حشيش وبرشام ولاتنين دول 
ديلار عند تاجر مخدرات اسمه السهاجي 

الي كان بيضرب اسمه عبدو كان معاه ف اعدادي 
جري ع فهد وباس كتفه : عااش دراعك ي كبير 

فهد ضحك : ايه ياض الي لطك مع العيال دي 

عبدو : ده عيال بنت حرام مستقوين باسم المعلم بتاعهم بيبلطجو ع الي رايح وجاي ف المنطقه 
عرفين اني واقف ف صيدلية ابويه وعايزين 
يخلوني ابعلهم برشام فيها وانا مرضتش 

فهد اومأ بدمااغه : ااه قولتلي خلصاانه ي صحبي اي حد يتعرض لك ولف ع اهل المنطق الي وقفين يتفرجو او يتعرض لاي حد من اهل منطقتي 
يجيلي انا وهو تحت حمايتي ولا ميعرفنيش
يسأل عني ف نزلت السمان والوراق ف المقطم 
وناهيه وكرداسه وروض الفرج انا فهد الصعيدي 
تاااايسوووووون والي ليه شوق ف حااجه 
يورينيييي اخره وكلام يوووصل ي مخبرين 
لاي تاجر ابن مررره هيفكر يدخل مخدرات 
ف المنطقه والمناطق الي حولينا ينزل 
يلاعبني ...

الرجاله كلها قربت تبوس كتافه وعاش ي كبير وعايش ي معلم عايش ي عمهم وجري صبي 
القهوة جبلو كرسي وشيشه 

بريزه : اتفضل ي سيد المعلمين احله حجر ي كبير 

فهد قعد وحط رجل ع رجل وهو بيضحك وربت ع 
ضهر بريزه : حبيبي ي بريزه ورشه بمتين جنيه بقشيش

فهد الفتره دي كان من منطقه لمنطقه هو وصحابه بينزلو يعلمه ع التخين فيها وعمل اسم ف كل منطق والناس كانت بتحلف بحياته بقا 
من عركه لعركه بقا مشهور باسم تايسون 
عور وتعور وعالم ع كتير ودخل معارك مووت 
وضرب ف مقتل وحورات كبيره بقا ينزل 
اي منطق يقعد ف اي مكان وسيطه سابق 
بقت الشباب تتفشخر بيه لو نزل حضر فرح 
ف منطقتهم وبدأ لعب ع كبيرر بعد ما بقا هكر ..

بس شكل الحورات هتبداء ف منطقتهم وع رأي 
فهد ي مرحبابه بالحورات ..

روح اخر اليوم وهو معاه شنط السهاجي ..

دخل البيت وامه كانت سهرانه مستنياه : ااايه ي فهد الي سمعته ده انت عملت مشاكل مع 
الراجل الي اسه السهااجي ده 

فهد : واايه يعني المشكله 

مرفت : ااايه المشكله هتبقا بلطجي ع اخر الزمن دي اخرة ربيتي فيك 

فهد سابها ودخل اوضته طلع چوان من الشنطه وشمه : اله وبيوور كماان مية مساا ههههههههههههههه وولعه 

اتصل ع صحابه من المقطم : اايه ي زميلي عايزك بكره تلم الرجاله وتجيلي عندنا حوار 

جلال : اووووه حبيبي ي مقطع رسينييي 

فهد ضحك : ابدا يسطا ده تاجر مخدرات هلفووت 
عامل نفسه كبير قرصة ودن ونعرفه مقاامه 
انزله المنطقه عندي وفرقو نفسكم وستنو مني 
الاشارة...

جلال : ايووووة بقا زميكي ي زميكيي خلصاانه ي شق انا هركب وجيلك مسافة السكه بكره مين 
دي ناس غداره بتضرب ف الضهر وتستنا 
العتمه ملهمش اماان 

فهد : عيييبب عليك وانا دواس عاتمه ياااض انا بس عشان جمعتي هنا معرفش اتشاقه لوحدي 
هبقا متلخفن عليهم ومش مركز وانا بحب 
ارسم بمزااج 

جلال ضحك : رسااام ي تايسوون ده انت فنان 
المذنبه بتاعتك بتبدع ع جتت ولاد الحرام ..
يلا انا نزلت سلام ي كبيرر ..

امه دخلت عليه وشمة ريحة الحشيش وضربت ع وشها : بتشرب مخدرات ي فهددد بتشرب مخدراات ي بن بطن ملعون ابو ام الحب 
الي غيرك ودمرك ملعون اليوم الي شوفت 
فيه دهب 

فهد بعصبيه : يمااااه مال خره بالموضوع هو انتي كل ما تكلميني هتقوليلي زفته زفته تراب مين 
الي هعمل ف نفسي كده عشانها انا زعلان ع نفسي 
ياامه مش عليها ومتقوليش اسمها دهب ماتت 
اما الي بتتكلمي عليها دي اسمهاا تراااااب 
ترااااب يامه ..

مرفت بدموع : ي خيبت املي فيك ي فهد ي خيبت املي فيك ي بني هو ده الراجل الي قولت هكبر وسند عليه هو ده الي قولت عليه هيجيب 
حق الملعم عمران ...

فهد وقف وبصوت عالي : حققه من ميييييين يامه 
حقققققه من مين كل شوية تقولي حقه حقه وانا 
زي الاطرش ف الزفه ومش عارف بتتكلمي ع 
ايه وانااااا صغير قولتي لما تكبررر ولما كبرررت 
قولتي ي خيبت املي ..قوليلي ميييين 
وانا ودين محمد هاكله الاسفلت هخليه 
يتمني الموووت وميلقوش والي خلق الخلق 
الغاليه هجيبو راكع تحت رجلك وتخدي 
حقك بايدك بس قوليلي مين 

امه ضربت ع وشها : عمااااامك عمامك عمااامك اقتلو ابوك لعبة ف فرامل العربيه النقل وهو رايح 
يجيب بضاعه من ابن خالته ف الصعيد والعربيه اتقلبت بيه ..

سمعتهم سمعتهم بيضحكوو بعد ما نفذه كلمهم عشان يستولو ع فلوس ابوك وخيره اخوووواته 
اقتلوووه من اجل الطمع الي بيجري ف دمهم 
اخواته من ابوه عماتك شقايق ابوك ميعرفوش حاجه ولو عرفه دول مكسورين الجناح 

اول ما سمعتهم خدتكم وهربت خوفت عليك وع اختك رضيت بالفتات الي رمو لينا وقولت ابني 
يجيب حقنا لما يكبر وهربت بيكم ..

فهد قعد ع الارض بصدمه وهو فارد رجل وتاني رجل وساند ايده عليها رفع عنيه لما امه خلصت 
وكانت جهنم الحمره ناار هتحرق الاخضر والياابس 

فهد وقف وباس دماغ امه : وحق كل دمعه نزلت من عينك وحق دم ابويه الي راح هدر وحيات اختي الي اتيتمت وكسرة ضهري بموت ابويه 
لخيهم يقتلو بعض وانا هقف اتفرج من بعيد 
وشفي غليلي هخليهم يكلو ف بعض زي 
الكلااب وانا ادخل اخلص ع البارد 
هصفيهم واحد وراه التاني 
وجبلك حقك ي غاليه ..

وطلع قعد فوق السطح وهو حاسس ان الشقه طبقت ع روحه بعد الي سمعه ..

فضل يحرق سجاره ف التانيه ورن الفون بتاعه 

جلال : ايه ي كبيرر الرجاله نزلت وانتشرت ف المنطقه وبقولك ايه هبهرك لو حد فكر 
يتهوور هههههههههههه

فهد بغل : محدش يدخل غير لما اديكم التمام خلصه 

جلال : خلصه مخلصه ي حب 

وع الساعه واحده بليل فهد سمع واحد بيزعق 

وكان العجوز الي جبس دراعه : انزل ي شااااااابح خلي سيد الناس يعلم عليك ي تااايسوون

فهد بص من البلكون : سيد الناس مدااس ي كلب سيدك جيلك ي روح امك خوفت انا ولا ايه 

فهد نزل من فوق السطح وطلع شنطته خد منها كزلك طوله بتاع نص متر وخد المذنبه طبعا 
ف جيبه وخرج وف ايده سلسله تخينه 

مرفت بزعيق : رايح فين ي فهدددد 

فهد : رايح اخلص ع راجل بيتجبر ع خلق الله والي اضعف منه بيسمم عيال المنطقه بمخدراته 
رايح اصلح مش هخرب ياامه اوووعي 

وبعد عن امه وطلع قفل الباب الحديد بالسلسه 
وقفلها بقفل كبير وطلع ع النااصيه 

وقف شاااف جيييش داخل عليه بسلاح 

********
كريم : هاا ي دهب قولتي اايه 

دهب بتفكير : مش هتنازل عن خمسه مليون

كريم عض ع شفته بغل : مااشي مااشي ي دهب 

تاني يوم كريم خد دهب البنك وعملها حساب وحولها خمسه مليون جنيه من حسابه..

وبعد اسبووع خبر حمل دهب اتنشر ف العيله من بعد انتظار سنتين 

دهب شافت حالها وبعد ما كانت مذلوله بقت تذل وتكسر وتهين جابت عربيه وتعلمت السواقه 
غيرت استيل لبسها وخلعت حجبها بس هي بروكة اصلا مهنش عليها تبين شعرها بعد ما فهد هو الي حجبها بقت مستهتره اوي محدش بيقدر عليها 

كسرت عين بنات عمامها كلهم بفلوسها ولبسها وعربيتها ودهبها لكن من جواه كانت مطفيه 
بروح مشوها وقلب مكسوور ..

ف يوم كانت قعده لقت ابن عمها الكبير بيخبط عليها لبست روب طويل فوق بجمتها وفتحت الباب 

دهب وقفت وحطت ايدها ف وسطها : خير نعم 

زايد : ازيك ي دهب عامله ايه 

دهب بقرف : كنت كويسه قبل ما اشوف خلقتك

زايد : شكرا ي بنت عمي ي مؤدبه 

دهب دخلت وقعدت حطه رجل ع رجل وهو دخل وراها زي الكلب 

زايد : احمم بصي ي دهب من غير كلام كتير انا كنت داخل ف مشروع وخسرت فيه وناس 
كتير ليها عندي فلوو..

دهب قطعته : انجزز عايز كاام 

زايد : 100 الف جنيه 

دهب دخلت فتحت الدلاب وطلعت رمت قدامه 
ع الارض عشر بواكي 

زايد وهو بيلم الفوس : شكرا ي بنت عمي شكرا ي غاليه شوفتي بقا اني كنت خايف عليكي وعايز 
مصلحتك ازاي

دهب عنيها دمعت بقهر وبصقت عليه : منكم لله منكم لله غور اطلع بره متورنيييش وشك تاني 
يلاااا 

وقعدت حطت ايدها ع وشها وفضلت تعيط وقلبها وجعها ومش عارفه بكره لسه مخب لها ايه مسكت 
السلسه الي كان فهد جيبهالها هديه وبستها وهي بتقول وحشتني ي احن واطيب قلب قبلتو 
وحشتني اووي ي فهد 🥺

كريم رجع من سهراته رحتو تقرف والخمره فايحه منه ودخل اترمه ع السرير ودهب قفلت ع نفسها 
ف اوضتها وفضلت تقلب ف الفون بملل ...

عدت الايام ودهب خلفت او زي ما وهمو الناس انها خلفت وراحت هي وكريم لملجأ اطفال وقعدو مع المدير ..

كريم : احنا كنا عايزين طفل يدوب لسه مولود 

المدير : حظك كويس ي استاذ كريم احنا لسه لقين طفل قدام باب الملجأ قبل ما حضرتك تدخل بدقايق ..

كريم : حلوو اوي انا عايز الطفل ده وطلعلو مبلغ محترم بس انا مش عايز اي اوراق رسميه 
الي يفهم يريح ...

المدير بتوتر: بس ي كريم بيه 

كريم : مش بس ولا حاجه انا هكتب الولد ع اسمي 
ومش عايز شوشره كتييير 

المدير خد الفلوس بطمع : الي تشوفه حضرتك 
ورفع الفون ..هاتي الولد الجديد 

دخلت داده شيله طفل ف اللفه دهب شلته براحه 

المدير : لقيتو معايه اي متعلقات شخصيه 
الداده هزت دماغها بالرفض ..طب اتفضلي انتي 

دهب حست بحاجه ف رجل الطفل رفعت الغطه ورجل السلوبت وشافت الاسم بتاعه وحضنته جواه قلبها وحبته اووي 

دهب وقفت : انا خرجه استناك ف العربيه لحد ما تخلص كلامك 

وخدت الطفل وجريت بيه ع بره قطعت التيكت الي ف رجله باسمه وتاريخ ميلاده وخبتها ف الشنطه

تكت الولاده مكتوب فيه 
فهد عامر  ال  🤐

دهب روحت بفهد الي كريم خلص كل ورقه ودهب صممت تسيمه فهد ع اسمه واسم حبيبها 
كريم مفرقش معاه كتير وسماه فهد ..

اشتريت ليه هدوم كتير وكل احتيجاته وكنت بتعشقه حاجه قليله جدا ...

عدت سنتين وفهد كبر وبقا طفل زي القمر دهب كانت حطاه جوه عيونها وكريم كان بيغيب بالاسبوع والاتنين بره البيت وهي مكنش فارق معاه 

لحد ما ف يوم كريم كان سهران ف سهره من سهرات المجون بتاعته وشرب خمره وخد برشام 
فيجارا بجرعه زياده وقلبه وقف اممم مااات 

الخبر انتشر وانه كان عريان ف شقتة التانيه وكان بيمارس الرزيله مع شب عشرين سنه 
والشقه كلها خمره ومخدرات وقرف ...

دهب سمعت الخبر وكأن روحها ردت جواها من تاني بقت حره ومحدش يقدر يقف قدامها 
معاها فلوس وابن هيورث من ابوه ملايين 

فضلت قعده ست شهور ف بلدهم خلصت عدتها ف شقتها بعد كده باعتها وباعت كل املاك كريم 
وخدت ورثها كله ..وراحت بيت اهلها 

دهب بكبر : اسمعي ي مدام كريمه انا قعده ف البلد المقرفه دي مش هقعد ثانيه تاني قعدت ست شهور  زي ما عرضتي عليا عشان كلام الناس وقالو وقلنا 
بس خلاص استكفت انا وخده ابني ومشيه 
هرجع المكان الي اتولدت وكبرت وتربيت فيه ..

كريمه بسخريه : اايه هترجعي عشان حبيب القلب الي سبتيه وراح خطب صحبتك 
بقالو اربع سنين  ومعلقها  قولتلك 
ده شمام ميعرفش يفتح بيت 

دهب بعصبيه : حاجه متخصنيييش ولا هو ولا غيره خلاااص هعيش عشان خاطر ابني 
ربنا يهني سعيد بسعيده متشغليش 
دماغك بيا ي مدام كريمه 

وطلعت شنطه فيها نص مليون جنيه : خودي الفلوس الي رمتوني عشانها لواحد اكبر مني بعشرين سنه وغير كده سمعته سبقاه يلا الله يجحمه مطرح مراح رمتوني عشان غلطه عملتها 
وانا صغيره عمري ما هسامحكم انا رجعه
بيتنا القديم هعيش فيه وابدأ حياه 
جديده بعيد عن كل القرف الي 
شوفته بسببكم

وبصت ع اخوها الكبير ..لو هتفوق لنفسك وتتعدل وطلق سعاد بنت عمك العقربه حصلني ع بيتنا وانا اعملك مشروع مفيش احسن منه بس لما تكون قد الثقه والمسؤليه ..

وحضنت فهد  ودخلت اوضة ابوها الي ايده الشمال ورجله ولسانه نزل عليهم جلطه  بعد ما عرف الي حصل ف بنته والراجل الي ابن اخوة جوزو ليها وهو مامنه ومسافر يشتغل بره ..
عشان يجوز عياله ويأمن مستقبلهم 

دهب عيونها دمعت وقعدت جمبه : متزعلش نفسك ي بابا انت ملكش ذنب وبعدين عدا وفاات 
وانا خلاص ارتحت منه ومن قرفه 
انا انا سبتلكم فلوس كتير عشان 
تتعالج وتبقا كويس بس انا مش هقدر 
اقعد ف المكان ده تاني بعد اذنك 

ابوها ربت ع راسها وهو بيبكي وبيهز دماغه بمعني الي يريحك وبلسان تقيل : س.سمحييني 

دهب بقهر : والله مسمحاك خالي بالك من نفسك عشان خطري ويلا اقف كده وشد حيلك عشان 
اخواتي الصغيرين عايزينك اشوف وشك بخير 
وحضنته وهي بتمسح دموعها 

خلاااص زمن الضعف انتهي انتهي ي دهب عيشي لنفسك ولابنك وبس وباست فهد الي نام ف حضنها 
ونزلت ركبت عربيتها الي فيها هدومها وهدوم 
فهد ورجعت ع بيتهم القديم .....

*****
فهد طلع وشاف جيش داخل عليه سحب الكزلك 
ووقف وهو فارد عضلته بكل شمووخ 

دخل عليه راجل بجلابيه صعيدي : انت كد الي عملته ي يااض انت هتعلم ع رچالتيى

فهد بخشونه : اااه قده ورينيييي اخرك وعااايز دكر 
يعدي  الحد ده وحك الكزلك ع الاسفلت بعنف 
طلع شرار 

السهاجي : انت هتلعب بنار وانت واجف بطوولك وانا ورايه چيييش 

فهد ببرود : ك* امك 

السهاجي اتعصب وشاور لرجالته والي كان بيعدي الخط بيلاقي كزلك فهد قاطع جسمه بكل جبرته 

فهد بقا يخلص عليهم واحد وراه التانيه وكان بيعلم ع اخصامه ومش بيحل وهو متخدش حتي 

خلص ع دفعه والسهاجي جبلو دفعه تانيه 

السهاجي : انا رچالتي مش هتخلص چيب حاچتي وعليك الامان 

فهد بصوت عالي : الامان ده حطه ف طيبت قلبك 

ورفع ايده لفوق وفرقع بصوابعه وبقت رجالت تايسون تخرج من كل حتي زي النمل 

جلال وقف ف ضهرو فهد : معاايه ي صحبيي 

جلال بضحكه : معاك للموت ي زميييييلاااي هههههاهههههههاههههاهههها

فهد ابتسم بتكه والدور ده طلع المذنبه وبقا هو وفهد بيضربو يمين وشمااال واحد رايح يغفل جلال من ضهرو فهد رفع الكزلك ونزل بيه 
ع ضهرو وبيلف لقاه واحد نازل عليه 
بشومه اتلقاها ع كف ايده وتقريبا 
ف صباعين اتكسرو بس ردهم وكمل عادي ..

وصل عن السهااجي ومسكه من قفااه ضربه مقص رقدو ف الارض 

السهاجي : ي تايسون مطلتش نفسك معاي انا وراي رچاله ف الصعيد تسد عين الشمس ..

فهد  : خخخخخخخخخه استنه امزكك احسن تكون مسمعتش خخخخخخخخخ 
حلوو كده رجالت مين ي راجل 
يلي بتتن *** انت لو راك رجاله ف الصعيد ف انا الصعيد نفسه ي راااجل ي عااايب ده انا ابويه المعلم عمران الصعيدي ي راجل ي خو*
ده انا بتلفون واحد عمي  مراااااااد باشا الهوااااري يحرق بلدكم تممن ي ياااااه 

الحجه راضيه تبقا خالت عمران يعني جدة فهد يعني فهد يقول لمراد ياعمي لانه ابن جدته 
من نحية ابووه ...

الحجه راضيه اتجوزت ابن عمها من هواره واختها صفيه اتجوزت احمد الصعيدي من عيلة تانيه 
جابت عمران وبنتين اصغر منه وماتت 

احمد الصعيدي اتجوز واحده تانيه وجاب منها اعمام  فهد حمدان و رجب وياسر 
وبعد كده مات وساب عمران 
مسؤل عن اخواته الخمس 

عمران اشتغل وكبر شغل ابوه وجوز اخواته البنات ولم اخواته الرجاله وجوزهم وصرف عليهم 
وتعب وشقي عشان يكبر شغل ابوه 
وف الاخر اقتلو وهو رايح 
يجيب الفكاهة من جناين 
مراد ف الصعيد وكان ديما 
ياخد فهد معاه الي كان مبهور 
بقوة مراد وهبته برغم سنواته 
العشرين نكمل ....

السهاجي : واه واه مراد ود حسين الهواري يبجا عمك انته 

فهد بسخريه : تخيل بقاا يعني لم كلابك ويلا من هنا بلا سهاجي بلا اسيوطي انا ورايه اسد 
ي شوية اوباااااااش ههاهاهاههها 

الراجل شال عمته وطلع يجري ورجلته المجراحه بتشد ف المتقطعه... 
جلال وقف بيبص عليهم بسخريه : فكروني بمثل عيان بيني* ف ميت ولا ده بيقوم ولا ده بيخف  ...وحاجه مستعصيه خالص
ههههعهعهعهعهعهعههه

اهو جلال ده كان مع فهد ف اعدادي 
ابوه بيأدن ف الجامع وسبحان 
الله يطلع من ضهر العالم فااسد 
والعكس اتلم ع شله وساب 
تعليمه بعد ما سقط 3 سنين  وبقا مع فهد ف نفس السنه وراح عاش معاهم ف المقطم وهو الي سحب 
فهد يعني جلال اكبر من فهد بسنتين ..

وليه قصه معانا هنعرفها بعديين 

تاني يوم فهد طلع ع الصعيد بعد ما امن جلال 
ع اهلو ... 

بعد العصر ووصل سرايه حسين الهوراي الي من قد ما جاها وهو صغير حافظ طرقها لحد دلوقتي 

فهد عند البوابه : ازيك ي عم محمدين مش فكرني ولا ايه 

محمدين : موخدش بالي يابو عمو 

فهد ابتسم : انا فهد ابن عمران الصعيدي 

محمدين فتح البوابه : واه واه ي مرحب ي ولد الراچل الطيب ي مرحب كيفك وكيف حاالك 
اتفضل اتفضل ...وطلع يجري ع السرايه 

ي مراد بيه ي مراد بيه ..فهد ولد المرحوم عمران عااايزك 

وهل الاسد اللهم لاااا حسد جلباااااي...
مراد باشا الهواري وهو لابس جلابيه 
سوده تحتها قفطان ابيض والشال ع كتفه 
زاده هيبه ...

مراد بضحكه : مرحب مرحب بود الغالي تعاله ياض ي فهد جرب  وحضن فهد وهو بيربت ع كتفه 
بقوة وضحكته الرجوليه بتهز القلب ..

فهد ضحك : ده انا قولت نستني والله ي عم مراد

مراد : حجك عليا محجوج لك انا ..بس الدنيا مشاغل وانتو نجلتو من العبور وحسن اخوي اتوفي وحصل معايه كام موضوع اخرهم من سنتين تلاته اتخطف 
ود عامر ابن عمي  ولاد الحرام مش سيبينا فحالنا 
تعاله تعاله ادخل جدتك هتفرح بشووفتك جوووي 

فهد دخل معاه ومراد بصوت عالي : طررريج ي ام مرااااد 

رحيل سابت عيالها وجريت ع اوضة الحجه  لبست الملس والنقاب وخرجت ...

فهد : ايه ي ستي راضيه مش فكراني 

راضيه بفرحه : وانا عتوه عنك ي ود الغالي ي ريحت اختي واعز نااسي جرب من ستك 
ي جلب ستك وحضنت فهد وفضلت تبوس 
فيه ..

فهد باس ايدها  ودماغها وسلم ع عيال مراد ..مراد وزين وليل وملاك وحسن ♥️
وسلم ع رحيل من بعيد 

مراد : چهزي الغد ي ام مرااد عشان فهد يلا هميي

رحيل : حاضر من عنيا ثواني ويكون جاهز 

فهد : مفيش داعي والله ي عمي 

مراد بضحكه : مكنوش عشره 12 سنه دول الي خوتني بيهم عمي وعمي 

فهد بضحكه : عمي وعم عيالي وناسي كلها تممن 
ي كبير هواره مقامك محفوظ ي غالي 

مراد ربت ع رجله بقوة : حبيبي ي فهد ورن تلفون مراد وكان كبير عيلت السهاجي بيعتذر من مراد ع الي حصل امبارح ف القاهرة وميعرفش مين 
تايسون الي علم ع جابر السهاجي ورجالته 
ووقف وسطيهم وقال انه عمه ...

مراد بيسمع ومستغرب والراجل بيحكيلوو الي عملو ف الرجاله 

مراد للسهاجي : مين تايسون ده يجرب لي ايه 

فهد ببسمه حك دقنه : اناا تايسون ي عمي 

مراد رفع حجبه بفخر وتكلم  : ود اخووي والي هيفكر يدوس ليه ع طرف ادوس ع حيااته 
وقد اعذر من انذر يلا اعتذرك مجبول 
الدور ده المره الچايه الي هيفكر 
يورب نحيته هجفلو انا ومش 
بسنچ ومطاوي لااااه بسلااح 
وذخيرة ي سهااچي بسلامه ..

مراد بضحكه رجوليه فخمه : وه وه وه وعملي فيها تايسون ي بو شفايف حمره وانت جطااع رجاب 
اتريك بس هجولك ايه عاااشت يدك ابن 
حرام ويستاهل هاهاهاهاهههاههه

خرجت ورد بصنية الغدا ووراه رحيل بصنية العصير والمايه وجهزو السفره وقام 
فهد اتغدي مع مراد والحجه 
راضيه قعدت مع رحيل 
والعياال ...

فهد بعد ما خلص اكل وخد ضيفته : ي عمي انا جيلك ف موضوع وعايز اخد رايك 

مراد بجديه : خير ي فهد 

فهد : انا ابوية اتاخد غدر ياعمي وتقتل ممتش ف حدثه 

مراد بتعجب : كيف وهو كان جاي عندي والعربيه تجلبت بيه 

فهد بغصه : ده الي انا وانت نعرفه لكن امي سمعت اخواته بيضحكو ع اتفقهم بعد ما نفذو وقطعو فرامل العربيه عشان يكلو ويكلو فلوسه 

مراد ضرب ع جبهته : انت متوكد ي فهد من الي بتجوله 

دخل عليهم ف المندره عامر وهشام وفهد سلمو ع فهد وحضنوه ...

مراد : اجدع ي زفت منك ليه مش وجت بووس واحضان خليني اشوف المصيبه دي..هاا كمل ي فهد 

فهد : زي ما قولتلك امي سمعت اخواته وهما بيتكلمه انهم قطعو فرامل عربية ابوية 
ومن سعتها خدتنا وهربت بعد ما كلو. 
ورثنا ومن يومها تقولي انت الي هتجيب 
حق ابووك لحد من يومين بس قلتلي 
مين الي قتل ابوية ..

مراد مسح وشه بقهر : طب احنا عايزين نتاكد من الكلام ده ..

فهد طلع الاب توب بتاعه وصله بجهاز صغير : بسيطه انا هثبتلك ...ده رقم عمي ياسر 
دخلو ع الاب توب وفضل يدوس 
ويدخل ع برامج مشفره واكواد 
غريبه لحد ما هكر الفون 
بتاعه وبقا قدامه ع الاب 

فهد وعامر وهشام فتحين بقوهم بصدمه 

فهد : ي ولد العفررريت عملتها كيييف دي 

تايسون : دي ابسط حاجه ممكن اعملها ..ركز معايه ي عم مراد ده الواتس اهو وده رقم عمي رجب 

فهد كتب رساله مضمنها : الحق ي رجب ف حد عرف ان احنا لعبنا ف فرامل عربية عمران 
وان احنا الي قتلناه 

رجب ثواني وفتح الرساله وكتب : انت بتقووووول ايه اززاي محدش غيرنا احنا التلاته كااان يعرف 
اننا عملنا كده ميين هيكون قال لحد غيرنا 

فهد رفع ايده : كده برائه ي كبير صح 

مراد : حلل ودبح دمهم حل وانا هتويهم من وراك 
ومش هسيبك ..

فهد : لااا دمهم ده لسه بدري عليه انا هخليهم يصفو دم بعض بعد ما دخلت الشك ف وسطيهم 
هخليهم يقطعوو بعد وبعدين هدخل احلل ودبح 
ع رايك ..

هشام : انا جتتي جشعرت ليه يخربيت مطنك 
ده انت شطانك متبري منك 

فهد بغل ونظره تخوف : ده انا شطاني كاافر وربنا ما يوريه لحد غيرهم ..وهو ف قلبه يقصد دهب 

عامر الي الحياة اطفت ف عنيه : ع كده ي فهد ممكن تعرف مكان اي حد 

فهد : انا اعرف اجبلك مكان الجن الازرق ي عمده 

عامر بامل ودموع : ولدي ولدي اتخطف من تلت سنين وهو لسه ف اللفه جلبت البلد عليه 
فص ملح وداب ..

مراد شد شعره وبص ف الارض وفهد ولع سجاره بشرود وهشام الحزن ماله عنيه 

فهد : تعرف الي خطفه 

عامر : شوفنا تسچيلات المستشفي الي خطفه كان لابس كمامه ولبس دكاتره 

تايسون : معاكم التسجيلات دي..

مراد : لاه بس لو عايزها وتجدر تفيدك نچيبها ليك 

تايسون : انت بس قولي التاريخ لو فكره والوقت 
بالظبط وانا هجيبو 

عامر ملاه التاريخ والوقت واليوم الي كان سبب تعاست حببته 

فهد دخل ع تسجيلات المستشفي المتأرشفه من تلت سنين ودخل الوقت واليوم وجاب التسجيل 
والواد الي شايل ابن عامر وخارج بيه 

عمل زووم اون ع عنيه ووضح الصورة بالبرامج الحديثه الي ع الجهاز الي موصله بالاب توب 

ودخل ع السجل المدني بتاع محفظتهم  وبالخصوص المركز الي قعدين فيه 

والجهاز بدأ يعمل مقارنة العين بالاشخاص الي ف السجل المدني ويتحرك بصورة سريعه 

وعامر قاعد ع نار ومراد بيحرق ف سجاير 

لحد ما الجهاز سبت ع صورة واحد وبدأت تحمل 

تايسون : تعرفو مين ده 

مراد هب واقف : ي ولد الكلااااااااااب 

عامر : ده عوااد ود عم فزاع الي مراد ضرب عليه 
نار من خمس سنين ف عركه بينا وبينهم 

هشام : ينصر دين ابوك ي خربيت سيدك 

فهد : بس ده هچ وساب البلد من تلت سنين كيف معرفناااش كيييف 

تايسون : طيران ولا تهريب 

عامر : لا هربان ف باخره

تايسون : محدش عارف راح ع انهي داهيه 

مراد : نطلع ع اهل بيته ونعرف منهم بالغصب من جلع ابو ابوهم 

تايسون :ياباشا  ولا تروح ولا تيجي انا اعرف واحد هكر دوولي من الدارك ويب يجيب النمله من 
بطن الارض والسمكه ف بطن البحر مافيا 
مافيا وشغل عصابات ع كبير مهكر الاقمار
الصناعيه ذات نفسها ....

وبص ع عامر ..اطمن ي عامر وانا والي عز وزل مش ههدي غير لما اعرف ابنك راح فيين 
اوعدك ووعد الحر دين ..

تعالو اقولكم ازاي الواد الي من العلالمه فكرينو الي مراد ضربه بالنار ساعت ما خطفو فزاع ايووة 

كان شايل غل ف قلبه من نحية مراد اليوم ده رحيل ورقيه ولدو مع بعض رقيه للمره التانيه 
ورحيل للمره الرابعه تقريبا بس ابنها كان ضعيف وتحجز ف الحضانه وفضل ف الاوضة معاهم  فهد ابن عامر الي رحيل كانت لسه مرضعاه ونايم جمبيها دخل الواد ده وهو لابس لبس دكاتره وخدو وطلع بيها والي يسالو يقوله هنعملو كشف سريع ورجعو تاني وطلع ع ابعد ملجأ ورماه قدام الملجأ وده كان قبل بلدهم ببلدين تلاته يعني طلع من الصعيد وعده ع بلد والتانيه وبعد كده الواد ده سافر برا مصر تهريب مراد وفهد وعامر قلبو عليه 
الدنيا ف الملاجئي المستشفيات مخلوش حته 
ف البلد ولا البلاد الي جمبيها الا ودور فيها 
بعد كده  فقدو الامل انهم يلقوه وعوضه ربنا فيه ... بس رقيه عندها امل يرجع لها ومراد
وعامر لسه بيدورو عليه ......

عامر قعد وهو مطمن من كلام فهد والفرح رجعت تملي قلبه ...وروح يطمن رقيه يمكن قلبها يهدي 
شوية ..

وفضل فهد وهشام ومراد الي دماغهم كانت سيحه
هشام طلع سجاي مفلوفه : خدو عمرو دماغكم بدل مانتو ودانكم بجت عمله زي اطباج الدش الي هتلف 
حولين بعضيها 

تايسون خد چوان وشمه : اايه ي جدع الحشيش الفستك ده وخد شنطته وطلع فرش حشيش بيوور 

تايسون : ده بقا بيور وحلوته انه متاخد لوي درااع 
مش مدفوع فيه شلن وبص ع مراد ..حلاوت السهااجي 

مراد ضحك : الله يحرجك ي شيخ 

فهد : وانت داير بفرش ليه هتبيع 

تايسون : لا ي كبير حدلله بس ده لزووم الدماغ وغمزلو 

فهد ضحك : هتتكيف بفرش وانا الي هجول ع عامر مدمن اتريه بيشرب ف حشيش فستك ع رايك 
واحنا هنجول عليهم دماغه مصفحه 

تايسون بضحكه : اهو بسلي نفسي ومسح ع دماغه بقهر ويرتني بنساا ع رأي جلجل اشرب المحيط 
وفضل فايق مغمض عين ومفتح عين 
زي الديابه ..

هشام بعد ما لف من حشيش فهد : لاااه ده انت حكايتك شكلها حكااايه جسم وسمعني وخد نفس 
ودا الچوان لفهد ..

فهد خد الچوان وبص ع مراد : لمؤخذه ي كبير عشان اعرف اقسم بمزاج بس هههههههههههههههههه

مراد بسخريه: لا مأدب يااض اتجندل بس هههههههههههههههههه

هشام لف لفهد ومراد وتايسون قاعد بيحكي ع قصته ...

فهد : ده حرمه بت كلب كييف اكده ااا وبعدين كمل 

تايسون : وبعديها سفرت ...........وفضلت غايب عن المنطق اربع سنين ولسه راجع و ............
وحكلهم كل الي حصل معاه 

مراد زفر بعنف : ااااخ ي بوووي ع الحب وسنيينه كفيل يشندل اچدع شنب يلا فتكم بعاافيه 
نعنست وقام فرد عضلاته وهو العمليه مدبشه 
معاه.. يجلع ابو ابو لمتك السوده ي 
فهد ده انا شايف طشاش 

تايسون بصحكه : انا مالي ي عم اله مانا زي الفل اهو ومتاثرتش 

مراد : طب انت مدمن ورتحنا فيك انا بشربها تفريح 
وف الاخر طلعت لمة هشاام فستك زيه هههههههههههه وشاور ع هشام اتفضل 
يااعم الي هنجول عليهم مدمن 

باص ع هشام ولقاه نايم وهو قاعد وفهد قاعد جمبيه بيضحك لوحديه...

تايسون ضحك ع اخره : لا بس انت الصلاه ع نبي عليك دمااغ مصفحه انت عارف دماغك لو  مش تقيله كان زمان قاعد جمبيهم دلوقتي .. هي بس قلبت معك بطشاش هههههههههههه 

مراد ضحك : طب يلا ي وحش هسيبك انا تجعد تعد نچوم اليل ده انت عايز اربچيه يخش 
ف نفوخك عشان تسطل يخربيت ابووك 

فهد ضحك : ما ده الي تعبني ي عم والله 

مراد ربت ع كتفه : ربنا يعينك ع ما بلاك الصبح 
هچيلك نام زين ..

فهد قعد يشرب وهو بيلعب ع اعصاب عمامه اكتر واكتر وبعت رساله لكل واحد مضمنها 

اخوك بيخونك اخوك بيلعب بنجاسه اخوك بيركب 
مراتك وعايز يقتلك زي ما قتل عمران ويتجوزها 
ويورث من وراك ..

وبما انهم اوساخ وخينين خونه بعض ومحدش عارف التاني بالرساله وبقو يرقبو بعض 
وكل واحد مستني للتاني ع زله ..

فهد رجع المنطقه وكان كل يوم حوار  وف نفس الوقت بيدور ع ابن عامر وبيلعب ع اعصاب اعمامه 

وصل لعواد و بعتلو اتنين مرتزقه من عصابه
ف اليونان ضربوة وعدموه العافيه وبعتوه 
متكتف ع اول سفينه هتوصل المينا 
ف اسكندريه وطبعا مش محتاجه 
اقولكم مين هيستلموو 

حبيب عنيا حبيب ايامي ..غيث باشا المحمدي وسيدي بشر والمرسي ابو العباس

*****
دهب خدت فهد ونزلت وهي بتمسح دموعها وبتقسي قلبها اكتر واكتر 

ادت فهد للخدامه بتعتها وقعدت قدام الدركسيون ودورت العربيه وطلعت بسرعه وهي عايزه 
تغمض وتفتح تلاقي نفسها قدام 
بيتهم ...

وصلت بعد العصر وخدت ابنها من الخدامه

دهب : هاتي الشنط وتعالي ورايه مش هقدر ادخل 
بالعربيه ف الحاره ..

نزلت دهب وع ايدها فهد وماشيه بيه بكل فخامه لبسه طقم فخم بنطلون اسود ضيق قميص 
ابيض وچاكت اسود وماشيه رافعه راسها ...

فهد صحي اليوم ده وهو مخنووق ومقريف كان نايم وحس بحركه رقيقه ع ضهرو وبوسه 
هادي وفتكر لما دهب كانت بتصحيه 
وقام منفوض : ددهب 

وشاف هدير قدامه الي وشها اتقلب ورفعة حاجب : لا ي استاذ فهد مش دهب اول مره اعرف انك 
معندكش كرامه اوي كده ..

فهد وقف : ميييين ي بنت المرا الي معندوش كراامه 

هدير : متيجي تضربني كمان عشان ست خراا 

فهد بغضب  : اضربك وطلع ميتين اهلك لو فكرتي 
تلسني علياا ي بت فوووقي ..ويلا غوري من وشي 
ع الصبح انتي ايه الي جاابك اصلا 

هدير بصوت عالي : انا غلطانه اني جايه اشوفك وطمن عليك وانت من ساعت ما رجعت المنطقه وانت حتي مسالتش فيا ولا قولت اشوف 
خطبتي الي معلقها بقالي اربع سنين 

فهد اتعصب : باااااااااات اقطميييي انا لسه صاااحي مش ناااقص قرااااف اله 
بكبوووورد وتفتح وزقها وطلع 
الصاله ...

بوسي حطتله يفطر ..

فهد وهو بيولع سجاره : تعالي ي بوسي شيلي الاكل ده ماليش نفس اطفح 

بوسي ربتت ع كتفه : معلشي ي حبيبي مسيرها تروق وتحلو ع راي ده... وسكتت 

فهد وقف وهو متزربن وفرك السجاره بين صوابعه ودخل خد شور وطلع لبس ورش البرفان 
بتاعه التقيل ..بلاك اكس زد وساب 
شعره زي ما هو وخرج وهو بيولع 
سجاره وبيكلم جلال 

فهد : انت فييين ي بن العيبه 

جلال : اله اله ده حبيب الحب مقريف ع الصبح 
تعاله قاعد ع القهوة بصتبح ..

فهد خرج وقفل الباب وراه وشاف واحده نزله من العربيه وشالت طفل 

جلال : اسكت يسطا لسه معديه من قدامي عربيه بتسوقها غزال محنك 

فهد مش معاه مع الي لفت وشفته واقف بيتكلم ف الفون 



وعنيها اتفتحت بصدمه 


مين ده فرق شاسع



بين حبيبها والي واقف قدامها قلبها اتنفضمن منظره  وشفته 

وده وشه النحيه التانيه وهيا بصت قدامها 
وقلبها دق بعنف وبطنها وجعتها وكملت طرقها
وجسمها كلو بيترعش فهد اتصدددم اكتر منها 

دهب نزله بشعرها وع كتفها عيل وماشيه ولا كانها كسرت قلبه وعدت عليه ..عربيه وفخامه وعيشه 
ولا ف بالها وده وشه النحيه التانيه اول ما شفته 

ومشي من جمبيها من غير ما يبصلها تاني وهو ضاغت ع فكه وقابض ع كف ايده وماشي 
يدووس ع الارض بغل ..
وكل واحد عده من جمب التاني وهو جواه الف احساس واحساس هو غل وقهر وصدمه 
وهي خيبه ووجع وصدمه ده غير الحنين 
والاشتياق والحب الي انكروه ..

فهد رد ع جلال : مهو ي صحبي قالو للشمال توبي 
قالت ونا مين يمله جيوووبي حريم عايزه الحرق 

دهب اتصدمت فكرتو بيلقح عليها ..


واحد سرسجي : ده الاسود ع الغزال بيعمل زلزال 

وحده جمبه : برااحه ي بطل الارض مش بتعتنا 

فهد بغضب : طب حصلنيى ع الناصيه ي ك**ك منك ليه يلااا ..

دهب ابتسمت وكملت طريقها ووراه الخدامه بالشنط واحده وراه التانيه ..

فتحت البيت ودخلت وهي قلبه بيدق بسرعه من الفرحه هنا كتبه اسمها هنا لعبت هنا جريت 
هنا عاشت وفرحت هنا فهد باسها لاخر 
مره ورجعت الذكريات تجري ف عقلها
مره تضحك ومره تبكي ولقت 
خالاتها دخلين يجرو هما التلاته بعد ما عرفو انها نزلت المنطقه وقعدو يحضنو ويبوسه فيها 
ودهب كانت مشتاقه ليهم اووي 

دهب : وحشتووووني وحشتوني اوي 

هنا اصغر واحده : وانتي اكتر ي دودو طمنيني عليكي 

دهب : انا كويسه ي هون عيالك عاملين ايه 

سناء الوسط : سيبك من زفته انتي ايه الدنيا معاكي صح الكلام الي سمعناه ده 

دهب : بالله عليكم مش عايزه اتكلم ف الي فاات 

هدي الي اصغر من امها ع طول وامها اكبر واحده : خلاص سيبوها ع راحتها تعالي عندي يلا 
لحد ما ننضفلك البيت ..

دهب : لا ايدكم ف ايدي يلا دلوقتي حتي نروق الدور الي تحت وبعدين انا عايزاكم ترجعو تعيشو 
معايه هنا تاني بعد ما اتفرقنا خلاص مفيش 
فراق تاني وانشالله هخلي نسيبي ينزلو 
يعيشو جمبينا هجيب لاخواتي البنات 
بيت وهفتح لهم مشروع وقولهم 
انا عايزاكم تقفو معايه عشان يجيبو البنات وينزلو ع هنا بدل البلد الفقر دي 

هدي : ربنا يزيدك ي حببتي كمان وكمان 

هنا : ع كده ورثتي كتير ي مضروبه 

دهب بضحكه : يوووه ملايين اخرة شقايه وتعبي 

سناء : اوووعه بنت اختي المليووونيره هههههههههههه

دهب : والله ي خالاتي مش بالفلوس بس يلا الحمدلله ع كل حال هنزل اجيب شوية طلبات 
للبيت ورجع القيكم عملين لي محشي انا بقولكم
اهوو

هدي : من عيووني ي نور عيووني احله محشي لاحله دهب ف الدنيا 

دهب : ايه ي هن هتيجي معايه ولا ابو العيال مش هيرضي 

هنا وقفت وهي بتلف الطرحه : ابو عيال ايه وزفت ايه يلاا ي بنت اختي خلينا ننطلق

دهب ضحكت : مااري خليكي هنا مع خالاتي وسعديهم  وخلي بالك من فهد نور عيني لحد مرجع ماشي 

ماري : تمام ي مدام دهب ..

دهب طلعت مع هنا وهما بيضحكو ويهزرو ولقت واحده دخلت فيها وهي بتصوت 

رانياا : دهبااااااااااي يخرب عقلك مصدقتش انك رجعتيييي 

دهب ضحكت : يخرب عقلك انت صرعتيني هههههههههههه عامله ايه ي رنوش 
وحشااني مووت 

رانيا : انا وحشتك يختي كنتي سالتي علياا 

هنا : بس اتنيلي هي كانت بتسال علينا لما هتسال عليكي يختيي 

دهب : طب خلصنااا يلا 

رانيا : ريحين فين ها ها 

دهب : انتي لسه الفضول قتلك زي مانتي ريحه اجيب شوية حجات للبيت 

رانيا : خلصانه انا جيه معاكم يلاا 

وهي ماشيه حريم الشارع كلو طلعو سلمو عليها وهي فرحانه هطير من الفرح اخيييرا 

هنا وقفت ع اول الشارع وبصوت عالي:تووووووكتوك 

دهب شدت ايدها باحراج : تعالي ي خالتي الله يصلح حالك توكتوك ايه بس وفتحت العربيه 
بالرمووت 

هنا ورانيا فتحو بقهم بصدمه : اش اش اش ايه الحلاوة دي ي بت ي دهب جبتي عربيه ..

دهب خمسه : الله اكبر اه يختي انتي وهي جبت عربيه ..

بوسي وقفه ف البلكونه : مين المزه الي معاكم دي ي بت ي رانيا 

دهب رفعة وشها : عملك الاسود يختي 

بوسي شهقت وصرخت بصوت عالي : دددددددددهب ونزلت تجري عليها وهي بتصوت باسمها سمعتها هدير وقلبها وقع ف رجليها وطلعت تجري وراها 

بوسي بدموع جريت حضنتها : دهب دهب اخص عليكي هنت عليكي ده كله ي دهب 

دهب حضنتها وغمضت عنيها وهي بتشم ريحتها ريحت الغالي : حقك عليا حقك عليا 

وهما الاتنين فضلو حضنين بعض يمكن عشر دقايق 

ودهب بتهمس ف ودنها : ااااه ي بوسي انا اتعذبت وتبهدلت من غيركم وحشااني ي اعز من عيني

وبوسي : حببتي حببتي حسه بيكي سمحيني معرفتش اداافع عنك سمحيييني ادمر 
من غيرك ي دهبببب ادمرر وهما بيعيطو 

وهنا عنيها دمعت ع بنت اختها الي برغم كل الي هيا فيه والضحك والكلام بس عنيها فيها 
حزن وروحها مكسوورة 

هنا بهمس : وصلت الحييه اااه ي ناااري لو اطولها 

دهب بعدت عن بوسي وبصت ع هدير الي كانت مصدومه وبعدين قربت عليهم وهي رفعه 
منخيرهاا 

هدير من بغل باين : ااايه ده دهبب مش معقوول 

دهب بقرف : اايه ده هديرر الصفرا مش معقول 


هدير برفعة حاجب : رجعهه ليه ي دهب 

دهب : رجعه بيت ابوووكي وانا مش عارفه ولا ايه 

هديرر : الي ف دماااغك تخرجيه عشااان مش هطوليه وحيات مقصيصي دووول ..

دهب رفعة حاجب وبصت لها من فووق لتحت : وااايه بقا الي ف دمااغ ي قطة 

فهد واقف ع الناصيه بيشرب چوان هو وجلال 

جلال : الحق يسطا الغزاال المحنك واقف مع هنا 
ورانيا  

فهد ضربه بالبنيه ف صدره : جلاااال ريح 

جلال دعك مكان الضربه : اايه يسطا هي تخصك ولا ايه 

فهد : ولا تخصني ولا حاااجه ونزلت بوسي الي يتصرخ باسم دهبب 

وجلال فتح بقو بصدمه : خخخخخخخخ هي دي دااااااهب احاااا ده البت وحنا صغيرين كانت ارجل 
منيييي ..وبص ع فهد وضحكك اهااااا قولتلي 
ي شقيي عشان كده مكيچت العيال الي عكسووها

فهد بسخريه : تؤ انسه انا ضربت العيال عشان رازو 
واحده من المنطق لا وانا واقف كماان ليه هووي 
ي ولااااد العيبه مش شيفنيي 

جلال بصدمه : اوووووبه ده شكل السلك هيلمس ويحصل انفجاار حببتك وخطبتك ف موجهه 
شرسه 

فهد لف دماغه بصدمه وشفهم وقفين قصااد بعض 
قرب منهم وسماع الكلام الي داار 

فهد بخشوونه : لو صلت الردح خلصتت يلا كل يشووف هو رااايح فين مش فتحنها نادي 
هناا ي حلووه انتي وهيا بووووسي 
خدي هدير ودخلي جوواه وانا 
هحصلكم 

هدير بصت لدهب بشمته وهي بتضحك و
دخلت بيت فهد ..

بوسي حضنت دهب : هجيلك بليل استنيني 

دهب اومأت بدماغها : ماشي ي عنيا 

دهب بغرور : يلا ي هنا عشان نخلص الي ورانا 
ومشيت من قدامه وهيا بتنفض شعرها 
ولا كانه واااقف هووي ..بس من جواها 
كانت في نار ودبت ف صدرها 

فهد عض ع شفتها وبصوت عالي : طوول ماانت طبااااال وانا زماااار هتجمعنا اليلي ي جلاااال 
وهطلع ميتيييين امك وهنتحاااسب 
حسااااب ملاكيين وهدمرلك 
صحتككك خالص ..

دهب عملت نفسها عبيطه وركبت العربيه ومعاها هنا ورانيا ولفت بكل قوتها وراحت فركه 
قداام فهد وطلعت بالعربيه بعد ما عفرت 
المنطقه ..

جلاال : ده شكلهااا هتحلو اووووووي 
دهب طلعت بالعربيه وهي عنيها بطق شرار ..وف بالها انا وانت والزمن طويل ي فهد ع الذل الي 
شفته بسبب اني حبيتك وربي لاندمك 

وفهد بيهز دماغه وهو بيستحلف و بيولع سجاره 
وربي ي دهب لا هوريكي الويل انا مكنتش راضي 
ادور وراكي بس انتي الي جيتي بنفسك 
ودخلتي عرين الفهد برجلك بكل 
بجاحه انا وانتي والزمن طويل 
بحق كسرت قلبي هندمك ..

دخل بيتهم وشاف امه قعده بتزعق لبوسي الي طلعت تسلم ع دهب 

فهد : مالك بيها يامه 

مرفت : دي واطيه طلعه تسلم ع الي كانت سبب حزنك وتخدها بالاحضان 

فهد : صحبتها حقها انا الي بيني وبينها هي مالهاش دعوة بيه وبعدين مانا تمام وزي الفل اهو 

هدير : وانت ايه الي بينك وبينها ي سي فهد انشالله 

مرفت : مفيش حاجه ي حببتي ده ماضي وراح لحاله ودلوقتي انتي خطيبته وهتبقي مراته 
انشالله كتب كتابكم ف اقرب وقت وبصت 
لفهد ولا ايه ي بن بطني 

فهد : انا دماغي مش فاضيه دلوقتي يامه 

مرفت : وانا مقولتش فرح ودخله انا قولت كتب كتاب ي بن عمرااان 

فهد بص لامه الي بصاله وفهمه ابنها : عنيا يامه الي انتي عايزاه بس كده عنيا اطمني انتي 
ي غااليه ..

هدير قعدت تزغرط وبوسي بصت لهم بقهر ودخلت اوضتها ...

دهب نزلت كارفور وجابت كل احتيجات البيت خزين ومنظفات واكل وشرب وكل حاجه 
تتخيلوها ...وهنا ورانيا بيختارو معاها 
وجت تحاسب وهنا ورانيا طلعو بالعربيات 
الي فيها الطلبات دخلت اشترت حاجه 
تاني وحطتها ف شنطتها وخرجت ..

بعد كده طلعت ع مول كبير فيه موبيليا  ومفروشات واجهزه كهربائيه اختارت عفش جديد وفرش وسجاد وستاير واجهازه كهربائيه 
وادوات مطبخ من الاخر جهاز عروسه ..

طلعت بعربيتها ووراها عربيه نقل كبيره تبع المول فيها كل حاجتها ووصلت الشارع لقت خالاتها 
نضفو الشقه ومسحوها وخلوها بتلمع 
وهدي روحت شقتها تحضر لها 
الغدا ...

والعمال بدأت تنزل الحاجه والحريم وقفه ف البلكونات تتفرج ع الحاجه الجديده 
ومنبهرين جابت الفلوس دي كلها من فين 
ميعرفوش ان ده كلو زره من الي ورثته ..

جت شباب ف شارعهم وبدأت تساعد العمال وينزلو الحاجه ..وبعد ما خلصوو 

دهب : خد ي بريزه 

بريزه صبي القهوة : نعم ي ست دهب 

دهب طلعتله 3 الاف جنيه : خد دول وروح هات غدا للشباب الي معاك 

بريزه بفرحه : والله ده كتير ي ست دهب مالوش داعي 

دهب : ولا كتير ولا حاجه يلا ي شباب روحو كلو لقمه ولي يحتاج اي حاجه ف اي وقت 
انا موجوده واي حد مش شغال ويكون ثقه وامين يجيلي انا محتجاكم كلكم معايه مش هلاقي احسن ولا ارجل من ولاد منطقتي الي كلت معاهم عيش وملح وانتو اولي من الغريب ..

الشباب فرحت : ربنا يخليكي ي دهب والي يقول عنينا ليكي والي يقول والله انتي طول عمرك 
رجوله وخدو بعض ومشيو 

فهد كان واقف يتابع من بعيد وهو ف ناار جواه 
ي ترا النار دي سببها غيره ولا حقد ي فهد 

دخلت دهب ع الحمام ع طول خدت شور وطلعت لبست بچامه وخدت فهد ف حضنها وقعدت 
ع الانتريه الجديد وهي بتلعبه 

دخلت خالتها بصنية الاكل وقعدو يكلو يضحكو مع بعض ومعاهم ماري الي معتبرنها منهم ..

دهب : وحده ممنكم تشوف جوزها يجبلي سباك عشان يغير طقم الحمام القديم ده وعايزه 
واحد بتاع صيانه يركب التكيف والاجهزه 
التانيه ويغير الاضاءة الي اغلبها اتحرقت 
ونجار عشان ينصب الخشب ويطلع 
يعملي الاستنده الخشب فوق السطح 

هنا ضحكت: ايه حيلك حيلك ف ايه وحده وحده 

دهب : لا عايزه كل حاجه تخلص انهارده عايزه انام 
تعبانه من السفر 

سناء : مش عايزه تغيري البياض والبلاط بالمره 

دهب ابتسمت : لا دول خليهم بيفكروني بالايام الحلوه  هههههههههههه انتي مش شايفه 
ابنك كاتب ايه ع الحيطه هههههههه

كلهم ضحكو وكل واحده اتصلت بجوزها جاب عامل وجيه ..

دهب : بص ي احمد انا جبت سجاده نجيله للسطح 
وكام شجره للديكور وقعد صغيره عايزاك بقا تاخد جرادل البويه دي  السور الي محاوط 
السطح تبيضه بيها انت وعيال خالتك 
بس ف السريع ع ما النجار والكهربائي 
يخلصو عايزاه يكون نشف اشطا 

احمد ابن خالتها : اشطا ي ست الكل بس قبي بالبقشيش 

دهب بضحكه مسكت شنطتها وطلعت فلوس: مادي حقير خد يلا فرقهم ع بعضيكم يلااااا انتو لسه 
وقفييين  هههههههههههه

جت الصنايعيه وخلصو كل حااجه ع الساعه عشره بليل ودهب قعدت براحه بعد ما الشقه بقت ع مزاجها هي والسطح ...

جلال هو وفهد قعدين ع القهوة : امال ايه يسطا الرجاله الي دخله وطالعه دي 

فهد بقرف : فكك مالناش دعووة 
وهو قاعد بيتابع قضية قتل عمامه 
وصلت لفين مهو انتقم... ازااي 

كلم مرات عمه من ع واتس عمه التاني 
والمشكله ان عمل كده مع كل واحد وكل واحده 
جابت سكه مع اخوه جوزها ..

يعني بقا يبعت من واتس يااسر لواتس مرات اخوه 
وبقا هو الي يرد من الواتس بتاعها وخلاهما شبكو مع بعض هو بس رما الصناره وهما 
‏شبكو فيها بعد ما زغلل عنيهم بالفلوس 
‏يعني ياسر يقولها هتجوزك وكتبلك الي انتي عايزاه بس تمضيه ع بياض ده متجوز عليكي ومراته التانيه عايزاه يطلقك  ‏وهي تقوله همضيلك اخوك ع بياض بس نتجوز وناخد الي وراه والي قدامه قبل ما مراته التانيه تاكل حقي ..

بس ده كلام تايسون للطرفين لحد ما خلاهما يعملو الغلط مع بعض 

وعمل كده مع الباقين وكل واحد لعب بديله مع مرات اخوه مش كلام حقيقه والحريم 
مختلفتش عنهم مهي الطيور ع 
اشكالها تقع ..

وبقا كل واحد يروح يقابل مرات اخوه يعني تايسون يبعت من عند ياسر يقولها مستنيكي 
ف شقتي التانيه ع الساعه تمانيه ويبعت 
من عند مرات اخوه تقوله انا جيلك 
شقتك التانيه الساعه تمانيه وكان 
هو الي بيستقبل الرد من الطرفين 
وهو الي بيرد عليهم بنفس 
طريقة ردهم ..

ويتقبلو يعملو الغلط بس الي مرتب لها تايسون والي 
من فتره راح هو و جلال رشق كاميرات مرقبه ف ف كل الشقق وهي الشقق فاضيه وهو برضو الي 
رتب لخرجهم وحببنا طفاش شقق بريموو...

وقع عمامه ف بعض وخله كل مراه مضت جوزها ع تنازلات بالطريقه الي فهمها ليهم ..

وشاف كل واحده خبت التنازل فين وبعت جلال سرقهم ..

جمعهم كلهم ف مكان واحد وكل واحد شاف التاني وتفاجأ وكل واحد داخل ع التاني مصدوم 
بعد ما ساب لكل واحد منهم نسخه 
ف مكان شكل ونفس الكلام 
مع الحريم ...وجلال قفل عليهم 
باب الشقه من برا عشان 
محدش يعرف يهرب 

والسته بقو قعدين قدام بعض مش عارفين يقوله ايه ..فجأة الشقه ضلمت وشاشة العرض اشتغلت 

وتايسون قدامهم مبتسم بشر : حبايب قلبي عاملين اايه فكرني ولا لا انا فهد عمران الصعيدي 
ااااايوة ابن عمران الي انتو قتلتو وكلتو حقو ازيك ي مره ي هايجه منك ليها انتو مفكرين اني ناسي انتو عملتو ايه ف امي ده انتو كنتو زلينها 
ومشغلنها عندكم خدامه ي ولاد العر*

وكانت مستحمله عشاني وعشان اختي لحد ما سمعتك ي خو* منك ليه وانتو بتضحكو 
ع لعبتكم القذره وخدتني انا واختي 
وهجت ..

احب اقولكم اني ني*تكم بالمتشقلب وخليت كل مرا هايجه قعده مضت العر* بتاعها ع تنازل عن 
كل املاكه ودلوقتي كل املاكم وفلوسكم 
ومكاتبكم بقت باسمي امممم رسمي 
ومتسجله ف الشهر العقاري كمان 
هعهعهعهعهعهعهعهعه حقي وحق
ابوووية ولا ااااايه 

يلا احب اسيبكم مع مشاااهد ولا اروووع مع افلام بورنو هتدمر صحت ولادكم لو نزلت ع مواقع 
النت لا وايه هتجيييب فلوس بلهبل 
اصل حريمكم فجره اووي 

وبدات الشاشه تعرض كل واحد وهو مع مرات اخوه ف اوضة النوم الحريم بقت تصوت 
وتضرب ف بعض والرجاله تدب ف بعض 
وتدب ف الحريم وكانت مجزره 

فهد استنه هتتعبو اديكم ليييييه ف سكينه تحت كرسي كل واحد ووعد مني ورحمة ابويه 
الي هيخلص ع التاني هرجعلو فلوسه 
وكل املاكه ...

كلو واحد سحب السكينه وبقو يشرحو ف بعض والدم ماله الارضيات والحريم هي الي ماتت الاول 
وقعدو الرجاله كل واحد بيخلص 

جلال الي لابس جونتي فتح الباب لتايسون الي دخل لابس اسود



زي يومهم وف ايده جونتي اسود مطاط 

طلع سكينه من نفس النوع الي معاهم ونزل شرحهم خالص شوه معالمهم وسبهم 
وهما جثث همدا واتاكد ان الحريم 
ماتت واتاكد ان عمامه ماتو 

شال الكاميرات الي ف الشقه كلها وخد جلال وخرج 
زي ما دخلو زي ما خرجو من فوق السطوح 

جيه البوليس وحقق ف القضيه وتقفلت انهم ضربو بعض لحد المووت وطبعا كان فهد مسجل 
الاملاك من فتره قبليها باربع شهور
يعني الموضوع بعيد عنه وكل عقد 
باسم مختلف مش باسمه ..

وخلص انتقاامه المجرم وروح لامه ف اليوم ده 
وقالها جبت حق ابويه وطلع فيديو عمامه وهم بيقطعو ف بعض وامه اتفرجت وشفت غليلها 
بس مقالهاش انه ادخل ولا عملها ازي 

راح لعيال عمامه عزاهم  وبقا يسعدهم بالفلوس عشان محدش يتشحطت
زيه ولا يتبهدل ...الكلام ده كان من ست شهور 
........ يلا نرجع 

فهد جاله فون ان الواد نزل المينا وغيث المحمدي استلمه ورن ع مراد 

فهد : عمي وعم عيالي الواد ف ايد الظابط الي تباعكم انا كده عملت الي عليا اعرفو انتو 
بقا منه بالطريقه ولو احتجتوني ف اي
حاجه تاني انا تحت امرك ي كبيرر 
...حبيبي ي غالي ف رعاية الله 

بعد ما عواد وصل المينا  وراح غيث ومصطفي المينا وستلموه من المرتزقه الي كان مأجرهم 
صاحب فهد والي دافع فلوسهم مراد بيه ..

غيث وهو بيسحلو : تعاله ي روح امك ده انت متوووصي عليك جاامد عملت ايه يااض 
ده جاسم لوحديه عايز يقطع بتاعك 
هخههههخهههههخهههه 

عواد بخوف : اني معملتش حاچه بعدو عني معرفش حاچه ..

مصطفي : لا ي غالي الكلام ده تقوله هناك لمراد بيه 

عواد فضل يرفس ويضرب برجليه غيث شاله 
ورماه ف شنطة العربيه وطلع ع الصعيد هو ومصطفي ... 

فون غيث رن : ايه ي ليل 

ليالي : انت فين ي ابيه 

غيث ضحك : برضو ابيه ده انا هاجي ارفع امك 

ليالي ضحكت : مبلاااش الكلمه دي بتعصب بابا جاسم

غيث : مانا رايحلو التور 

ليالي شهقت : اخص عليك ي غيث برضو كده رايح 
من غيري

غيث : ي بابا انا رايح مشوار صد رد هوصل امانه وجاي لما اخد الاجازة هوديكي من عيوني انا 
عندي كام ليل 

ليالي بحب : ربنا يخليك ليا ي غيثي 

غيث : احم طب اتعدلي متتمحنيش اوي كده 
احسن الف ورجع ..

ليالي ضحكت : لا خلاص خلاص خالي بالك من نفسك كده كده اسما عندي 

غيث : مانا عارف وبعدين انا بيفرق معايه مثلا 
ف اي حمام ي صغنن انتي فهمه بقا 

ليالي باحراج : اسككككت المايك مفتووح 

اسما بصوت عالي  : حظاابط براحتك ي غالي اعتبرني كمدين قاعد استمر 

غيث ضحك وقفل معاها ووصل وصل الامانه لمراد بعد ما سلم عليهم هو ومصطفي والقعده مخلصتش من نكشه هو وجاسم والرجاله خدو الجته 
ف نفس الزريبه فكرنها وشتغلو عليه .. 
......

نرجع لدهبنا الي نيمت فهد بعد ما اكلته وغيرتله 
وخدت شنطتها الساعه واحده بليل وطلعت 
فوق السطح ونبهرت بالاتشطيب الاخير



طفت الاضاءة وطلعت علبة من علب 
السجاير الي اشترتهم الصبح بطعم 
القهوة ..


قعدت ف الارض وولعت سجاره سطحهم اعلي سطح ف البيوت الي حوليهم وقصادها بشويه غيت الحمام العاليه بتاعت فهد ..

ف كانت قعده مطمنه ان محدش هيقطع عليها وكده كده الوقت متاخر 

سندت ضهرها ع مخده ف الارض والفون ف ايده بتقلب فيه والسجارا بين صوابعها 

فهد ساب جلال وروح خد دش ولبس شورت قصير وعليه تشرت قط والوانهم مطرقعه 
وخد بعضه وطلع ع السطح وولع سجاره وقعد 
يفكر وفجأة ريحه دخلت منخيره هو عرفها 
كوويس سجاير حريمي بطعم الشكولاته 
قلبه المنطقه ...

طلع فوق غية الحمام وفضل يبص يمين وشمال مشفش حد واقف ف البلكونات ورفع عينه 
وشاف إضاءة خفته وحوليها دخان ع سطح 
بيت دهب فهد شخر بصدمه وقال يمكن 
واحد من عيال خالتها ..

نزل خد الليزر الاخضر بتاعه وطلع تاني وضربه ف وش الي قاعد 


وشفها دهب حس ان فيه ضوافر حديد بتخدش
ف قلبه 

دهب اتخضت ورفعة عنيها ولقت اليزر جاي من نحية الغية بتاعت فهد وخدت العلبه وولعت وحده تانيه وهي بصه عليه 


فهد بصوت عالي : احااااا ي جلجل الهوي هواك وانا مقدرش انساااك ده العمليه باظت خااالص مسيلي ع نفسك كتير ده انت هيطلع دي* امك ..

دهب قامت فتحت الإضاءة بتاعت القعده ورفعة ايديها وهيا رفعه صبعها الي ف النص ...


فهد شافها وفتح عنيها بغل ونزل يجري ع الشارع 

دهب قعدت تدخن ولا ع بالها ومسكه الفون وفجاءة لقت جته وقفه قدامها 

دهب قلبها اتزعر وبطنها مغصت وهي شيفاه قدامها بس منظره يخوف اتحكمت ف اعصابها وحطت رجل ع التانيه 

دهب ببرود : انت طالع هنا ليه وعايز ايه 

فهد بغضب : بتتتت شغل المنايكه ده مش عليا
رفعة الحاجب والقعده المعووجه ع الحلال 
من ديني اكسرك نصين ي ترااب 

دهب وقفت بعصبيه : انت عاايز ايه داخل تتهجم عليا ف بيتي انصاص اليلي ليييه وانت مالك معوج ولا مش معووج الصبح تقول شمال وبليل تقول منيكه انت عايز ااايه ي حيوان انت ي لا امشي 
اطلع براا بدل مصوت ولم عليك النااس ..

فهد ضربها بضهر ايده ع بقها دهب حطت ايدها ع بوقها بعد ما وقعت ع الكرسي قرب منها وخد السجارا الي سندتها ع الطفايه ومسك 
فكها وفتحه بعنف ..

فهد بغضب اعمي : دي عشان لو فكرتي تشربي سجاير تاني ي ترااب وطفي السجارا ف لسانها

دهب قعدت تتلوي تحتيه وتصرخ بصوت مكتوم بسبب ايده الي ع فكها 

فهد مسك ايدها الشمال : ده صباعك الي رفعتيه ف وشي بكل بجاحه مش كده 

دهب بصت ف عنيه بزعر وهزت دماغها وهي عارفه بيفكر ف ايه شفتها ف عيونه هي عارفه انه غشيم ولما يغضب مش بيشوف قدامه وهي استفزته 

وقفلت كفت ايديه بقوة بعد ما عرفت انه عايز يكسر صوبعها فهد حاول يفتح كفة ايدها الي ضمتها بكل قوتها 

دهب : وربي هصوت ولم عليك النااس ابعد عني 

فهد ببرود: ما تصوتي وهتيلي اجعص جعيص عندكم وانا بخاف ولا ايه ي ترااب 

وطلع المذنبه فتحه بايد وحده والتانيه مسكه كف دهب الي شفته بينطر المطوة وبيفتحها بالطريقه 
دي قلبها وقع ف رجليها 


ومسك كفة ايدها المقفوله وبسن المطوي ع صوبعها الي رفعته من براه تحت الضافر بشويه 
وراح معورها 

فهد عض ع شفته بغل : يلا عشان لو فكرتي ترفعي صباعك ف وشي تاني ي تراب الدور ده رحمتك المره الجاي هقطعو وحطه ف طيبة قلبك 
وخبطها براحه ع خدها وجاي يمشي 
لفت نظره السلسله الي ف رقبتها 

و نتشها من رقبتها دهب وقفت بغضب وسحبت المطوه من ايده بسرعه وحتط سنها ع رقبته 

دهب بغضب : هااات السلسه 

فهد : حاجه تخصني وخدتها اصلي كنت جيبها لدهب ودهب ماتت لما غيري لمسها اما انتي 
انتييي تراب متستهليش 

دهب قربت سن المطوة اكتر ورقبته 
اتجرحت وبدت تنزل دم   : بقولك هات السلسله دي بتعتي وهتفضل طول عمرها بتعتي من حبيبي 
مش منك ي خااين وغدااار 

فهد زقها لوراه وزنقها ف الحيطه بغل : مييين الخاين ومييين الغدار اسمعي نفسك بتقولي 
ايه وتكلمي انتيي دخله وعلي ايدك عيل ي مرااا

دهب عنيها دمعت اخيرا وفهد قرب من ودنها وهمس : والي عز وذل ي تراب هدوقك 
المر امرررين ياأم النونه ..وشم ريحتها 
بعنف ورجع لوراه وبصق ع الارض 
ريحتك بقت تقرف بعد ما غيري عملها
فيكي مش بقولك دهبي ماتت 

زقها ومشي  وخد السلسه ودهب ف ايدها المذنبه وكل واحد خد الحاجه الحلوه الي جواه التاني وسابو لبعض الحطام ..

دهب حطت ايدها ع وشها وقعدت تعيط وفهد وهو نازل دمعه شردت من عينه مسحها بغضب وكمل 
طريقه ولا ع باله ...

دهب مسحت دموعها وقفلت المطوة الي ف ايدها 
وبصت ع صباعها الي جرحه ولقته عامل حرف 
ال F ...هههههههههههه الله يخربيتك ي فهد 
كده الي هيشوفه هيعرف انه فاك فاك يعني 

دهب وقفت وخدت حاجتها والمطوي بتاعته ونزلت الشقه وهو مبتسمه ومش عارفه 
السبب ...

خدت فهد من سريره ونيمته ف حضنها وراحت ف النووم وتحت مخدتها المذنبه ..

فهد روح وهو قابض ع سلسله مكتوب عليها دهبي..وعنيه حمرا زي الدم 

دخل اوضته ولبس السلسله ف رقبته وحط الاسم تحت التيشرت وناام ..

تاني يوم الصبح دهب صحيت ع صوت خالاتها الي بيحضرولها الفطار ..

دهب : صبح العسل ي مزز 

هنا : صبح الفراوله ي دهبوله 

دهب : صبح الزفت ي هنا اي دهبوله دي 

هدي ضحكت : اهو اسم كان لايق ع تشردك وانت صغيره ..

سناء : بس مترخموش عليها تعاله ي دقدق اقعد جمبي متزعلش 

وكلهم قعدو يضحكو ..

دهب قربت منهم : ايه دددده لا كده ف خياانه 
فين الطعميه السخنه لا انا نفسي فيهاا ..

هنا : الواد مجبش 

دهب : خلاص انا هروح اجيب 

وخدت عبايه مفتوحه وحطت الطرحه ع كتفها وشعرها مفرود ولبست شبشبها العالي وخرجت 
وهي مسكه محفظتها .. 

واحده ف الشارع : صباح ع الخير ي دهب تعالي خدي خضره طازه وبصل اخضر 

دهب : صباح الخير ي غاليه وانا رجع حاضر 

واحده بصوت عالي : صباحك بيضحك ي دهبب 
تعالي افطري معاايه 

دهب : بالهناا يام عادل تسلمي 

وفضلت تسلم ع دي ودي لحد ما خرجت ع اول الناصيه وفهد شافها ورمي السجاره من ايده 

فهد بنزعاج : ك*م القرف ع الصبح ي جدعاان ولااه ي بريزززه هتلي قهوة سااده 

جلال بسخريه : ايه ي صحبي قريفت ليه كده 

فهد بصله بغضب : جلااااال اقطم انا مش نااقص 

بريزه حط القهوة : القهوة ي كبير 

فهد : حبيبي ي بريزه خد دي وروح وراه الست دهب شوفها عايزه ايه وروح جيبه انت وخليها 
تروح ..

ولسه هيمشي سمع واحد بيقول : ااايه ده ي جدعاان غزال ماشي ي هز الارض وتكه ..

جلال بهمس : ربنا يرحمك ي غاالي 

ابن عمه : من نحية وتكه ف هي فرسه وعايز خيااال ي فشش ...

مكملش لقاه كبايه مايه لزقه ف وشه 

وتايسون وقف : اي ابن مره هيلسن ولا يبص ع واحده من المنطق هقسمو نصين 

# : وانت ماالك ي عم انت 

تايسون : اقفل بقوك ياض بدل ما تحصل الي جمبك وتقفلو عافيه ورزعه بالقلم 

# : ماهي الي مرا فجره وطالعه عايزه كده 

جلال وهو قاعد يتفرج : احييه وربنا صعبت علياا 

تايسون بصلهم بغضب : وحط ايده ف جيبه مالقاش المذنبه وفتكر انها معاها من امبارح 

مسك كرسي ونزل بيه ع دماغ الواد الي اتكلم والتاني قرب ضربه مقص ونزل فيهم هما الاتنين 
بالبوكسات ..

بريزه جري وره دهب : ست دهب ست دهب 

دهب لفت : خيير ي بريزه 

بريزه : هااتي  وانا هشتريلك الي انتي عايزاه 
وانتي روحي المنطقه هتلبش فهد ضرب اتنين 
من عيلة التباع 

دهب بخضه : لييه كده 

بريزه مسح ع قفاه : لمؤخذه يعني لسنو عليكي بكلام مش مظبوط والمعلم فهد سمعهم 

دهب : خلاص ي بريزه مش عايزه حاجه نفسي اتسدت يلا نرجع 

فهد بعد ما ضربهم لقاه قرايبهم دخلين عليه بسلاح 

فهد وقف : هاات مطوتك ي جلال 

جلال : وانا هضرب بايه لما اديك الخوجه بتعتي 

فهد خد رجل كرسي من الي كسرهم عليهم ووقف 
جمب جلال 

دهب كانت سمعته وجت تروح لكن العركه بدات الناس طلعت تجري والحريم قعدت تصوت 
وكان حوار ودهب استخبت هي وبريزه 
وراه عربيه مركونه ع جمب 

ودارت الحرب وفهد كل الي يقرب منه ينزل ع وشه برجل الكرسي و واحده ف دماغه ويديه بالرجل 

ولي يقرب وماسك مطوه يضرب ايده بعد كده ع دماغه وجلال واقف جمبه الي يقرب يتعور 
ع طول فيش تفااهم ..

وخلصو عليهم فهد مسك الواد الي ضربه ف الاول : يلااا بقا ي رايق روح لبابا قوله انا عملت كيت وكييت وكييت وتايسون علم عليا انا وولاد 
عمي وعايز اشوفلك بقاا ..

الواد قام يجري وفهد وجلال بيبصه عليه وبيضحكو دهب قربت تطمن عليه وراحت شهقه 
بوجع بعد ما واحد فتح مطوة قرب من 
فهد وعايز يضربه ف ضهرو وهي جريت 
رمت نفسها عليه والضربه جت فيها 

فهد لف للي اترمه ع ضهرو شاف دهب وهي مسكه كتفها وايدها غرقانه دم ..

الواد الي ضرب دهب طلع يجري وجلال وراه 

فهد بصدمه : انتي عملتي ااايه عملتي اايه 

دهب بوجع : معملتش حاجه انا السبب ف الاول وف الاخر انت مكنش ينفع تتعور 

فهد سندها : الله يحرق ميتين ام دمااغك تعااالي 
وسندها ودخل بيها ع بيتهم ..

مرفت بزعر : اايه ده ي فهد

فهد بعصبيه : وسعيي بس دلوقتي يامه البت بتنزف خدت ضربه مكاني ف حوار 

بوسي جريت عليها : ي حببتي انتي كويس تعالي تعالي روح هات ممرضه ي فهد من الصيدليه 
الي ع الشارع وتعاله 

دهب بخفوت : لا انا هروح عشان فهد 

بوسي : مال فهد ما هو الي جايبك 

دهب هزت دماغها : عشاان فهد ابني 

بوسي اتصدمت وفهد فتح عنيه بوجع ورزع الباب بالرجل وطلع ..

بوسي جت تخلعها هدومها دهب مسكت ايدها : لا سبيهم انا هخلعها 

بوسي : ي بنتي هسعدك 

دهب بوجع : معلشي خليني برحتي وقفلي الباب وراكي 

بوسي سبتها برحتها وطلعت دققتين وفهد دخل بالممرضه ..

دخلت الاوضه وقفلت وراها خلعت دهب العبايه والتيشرت الي تحتيها وفكت قفل البرا وبدات 

تنضف لها الجرح : الجرح ده ي مدام ده عايز خياطه ..

دهب بارهاق : انتي بس غيريلي عليه ووقفي الدم ده وانا هبقا كويسه مش عايزه اخيط ..

الممرضه : الي تشوفيه وحطت لها عليه بتدين وبدات تطهرو وحطت لها مضاد حيوي وضمدته 

الممرض خرجت وقبل ما تقفل الباب فهد شاف ضهر دهب واتصدم ..

وقبل ما فهد يخرج بالممرضه كانو خالات دهب دخلين عليهم 

هنا زقت فهد بعصبيه : فين البت ي تايسوون

تايسون لسه مصدوم من الي شافه ع ضهر دهب 

مرفت بصوت عالي : مالك ي هنا دخله حميه ع الواد ليه بنت اختك متلقحه جواه ده جزاته انه جابها يعالجها 

هنا بردح: ااايه متلقحه دي وليه انتي وبعدين مش المتلقحه دي اضربت مكان ابنك الي كانت 
هيتعلم عليه وعملي فيها تايسون الشبح 

فهد : هناا اقطمي عشان مزعلكيش بنت اختك جواه ادخلي ساعديها ويلا من هنا 

مرفت : بقولك ايه ي هدي لمي بنت اختك عن ابني 
انا مش مستعده ابني يرجع يتنكس تااني ومن الاخر كده مش هخليه يتجوز بواقي الرجاله 
انا ابني كتب كتابه اخر الشهر ..

هبه : وربي وما اعبد ي مرفت لولاه اننا ف بيتك انا كنت حاسبتك ع كلامك بس بسيطه بكراا...

دهب خرجت وهي لبسه عبايتها ع البرا المفتوحه
عشان مكنتش قدره تقفلها وحطه الطرحه 
ع صدرها وقطعت خالتها : يلا ي خالتي بينا 
تشكر ي معلم تايسون ع وقفتك معايه 
وانا عارفه انت هتعمل كده مع اي واحده 
من الحاره متقلقيش ي ست مرفت 
بواقي الرجاله مش بترمي بلاها 
وربنا يتمم لهم ع خير يلا..

وخرجت بعد ما مسكت ايد هنا وراهم هدي 
وسناء قبل ما تخرج : حسبي الله ونعم الوكيل 
هتلقيه ي مرافت متقلقيش ...

وخرجت وراهم وروحو ع بيت دهب الي دخلت ع السرير بكل هدوء 

دهب : مااري هتيلي فهد 

ماري جابت فهد من سريره ودهب حضنته وقعدت تعيط وهو ف حضنها ونامت 

فهد بص لامه : كااان ايه لزمته كلامك ده ياامه 

مرفت : لزمته ونص من ساعت مارجعت وانت مش ع بعضك اوعه ي فهد تفكر اني مش حفظاك ي بن 
بطنيي بس ده بعنها وعيين امها الي كسرتك 
ودمرت مستقبلك ع جوثتي ي فهدد

فهد : ياامه ده كلااام ف الفاضي انت ماليه بيه دمااغك ريح دماغك ياامه عشان متتعبيش 
وانا مش قليل عشان تقفي تقولي ابني 
اتبهدل وابني هيتجوز وابني هيتنيل 
انا مش واقف امص ف صبااعي انا سكت بس عشان شكلك قدامهم بس والي خلق الخلق ي غاليه لو فضلتي ع اسطونتك دي هسبلك البيت 
والحاره بالي فيهاا ..

مرفت : شيل سلسلتها من رقبتك الاول بعد كده 
تعال جعر ي بن بطني وسبته ودخلت 
اوضتهااا..

فهد دخل اوضته ورزع الباب وراه وشاف تشيرت دهب واقع ع الارض خده وقربه من منخيره 
وهو مغمض عنيه بعنف ومفاصل ايده 
ابيضت وصوت اسنانه وهو بيجز عليها
كان واضح فتح عنيه وكانت حمره 
دم رما التشيرت جواه سلة 
الزباله وقام طلع برا 

*******
الفصل فيه مشاهد جريئه والفاظ محدش يقولي عيب وحرام ف روايه +21

فات ع جرح دهب اسبوعين وتحسنت ف الاسبوعين دول وفهد كتب ع هدير من يومين ..

التباع جمع عياله وعيال عمه وبعت جاب رجاله

وفتح لهم المندره عنده وبقا ياكل ويشرب ويصرف عليهم وحشيش ومخدرات وروق عليهم 

وكان طلبه الوحيد انهم يعلمو ع تايسون ويرجعو حقهم ..

رانيا اتصلت ع دهب : اايه ي بت انتي فين 

دهب : انا فوق السطح تعالي 

رانيا راحت لها ودخلت القعده وفتحت بوقها 
بصدمه : ااايه ي بت الي انتي عملاه ده 
جااامد الديكور انا هاجي اعمل سيشن 
الخطوبه هنا هههههههههههههههههه

دهب : تعالي يختي انا مسكتك وولعت سجارا 

رانيا : انتي بتدخني ي دهب وايه السجاير الاغنيه دي ..

دهب : قرف ..قرف ي رانيا بتهون عليا كتير بطلع فيها كل ضغطي صحبتي الجدعه دي ..

رانيا حضنتها : ي حببتي انا جمبك ف اي وقت تعوزي تفضفضي فيه انا موجوده 

دهب ابتسمت : حببت ي رنوش خطوبتك امته 

رانيا : انا اصلا جايه عشان اقولك انها بليل ع الناصيه بس هتصور هنا بقا اشطا 

دهب : تمام ي عنيا انا عندي اعز منك ..

رانيا : طب يلا انا هنزل بقا اشوف الي ورايه 

تايسون كان قاعد ودخل عليه جلال بعربيه بصندوق مقفول 

جلال بعصبيه : قوووم ياعم طلع فرعون من العربيه انا ماليش فيه قطع العيال ف المقطم 
وبعتو الصبح بعد ما نيمو عشان يعرفو يدخلو 
العربيه ...

فهد ضحك وبصوت عالي : فرعوووون 

حاجه رزعت ف العربيه جامد وصوت كلب مرعب اشتغل ..

فهد وقف وفتح قفل العربيه وفرعون نط عليه : ههههههعهعههههه الجزااار بتاعي 

وخد فرعون وطلع بيه ع السطح وهو مسكه بكل قوته سابه 


فوق السطح ونزل عشان يقف مع الشباب ف الفراشه العريس كان اخو جلال 

بعد المغرب المهرجانات اشتغلت والناس بدات تحضر دهب دخلت مع خالتها والفرح 
كلو دماغو اتلوحت وراها وهي دخله 
بكل فخامه ..

فهد شافها وجز ع سنانه وجواه ناار عايز يقوم يديها قالمين ويخليها تروح ..وفضل يشرب 
حشيش بغل ..

جلال راح عنده وقرب  المايك منه وتايسون ضحك وغني  قاسي قاسي قاسي وجرح احساسي راح اسيبو يقسي رااح ابكي عنيه ونزل يرقص معاهم  اول ما الاغنيه ولعت ع الدرمز ..

دهب كانت وقفه مع رانيا ومعاها هنا وبوسي وبيضحكو ويرقصو والفرح ماليه قلبهم ..

اتصلت هدير بفهد وقلتلو يجي يدخلها الخطوبه 
عشان الرجاله الي سده المكان الصفرا مش بتتكسف 
لااا ده بس عشان دهب تشوفها دخله مع فهد ..

وفعلا دهب كانت فوق المسرح مع رانيا وشافت فهد داخل وهو حاطت ايده وراه ضهر هدير 
وباصص ف عنيها دهب دمها اتحرق بس مبينتش 
وقعدت تضحك وفهد شاف ضحكتها وغمزتها 
وعض ع شفته ..

اشتغل ع الدرمز مهرجان ياعم ي جماال حوش جمااالك هدوسنا احنا الي يااامه دوسنا ع الدنيا بفلوووسنا هتيجي يوووم انت ..

ودهب وقفت ترقص وتقسم بجسمها بكل فجر وحرفانه وكان فهد بيرقص بالكزلك بتاعه 


وعمال يحرك ايده بيه وضهرو لدهب 
وهو بيضحك مع جلال الي ابتسم بخبث 
وغمزلو فهد لف وشاف دهب بترقص 
ع المسرح ف الفستان الي مفصل 
جسمها بكل بطئ واغراء 

وشتغلت اااانا كل يوم صاااااحي والسهرا صباااحي ودموووعي ع خدي ازي بتسوووني بسهوله بعتوووني والكل بقا ضدددي وجسمها 
بقا يرعش وتتقصع بكل ببرود 

فهد قرب من جلال : اضرب كرسي ف الكلووب بدل ما اشرح كل الي واقفين يتفرجو دول وقلبها محزنه 

جلااال ف الماايك : نأسف ع العطل الفني ي جماااعه ونورتونا وشد سكينة الكهربا 
وكلو بقا يصووت 

ورانيا مسكت ايد خطبها : خطوووووبتي باااظت اقول عليكي ااايه ي دهببب ما قولنا بلاااااش 
وكلهم بوسي وهنا ودهب ضحكوو عليها 

رانيا : يلا بقا يختي تعالي صوريني بالايفون بتاعك ده تعويض وهتيلي عشا من عند صبحي كاابر انا وخطيبي عقاااب 

دهب بضحكه : يسلااام ده احنا عنينا يلاا بينا ومسكت ايد بوسي وفتحت الكشاف بتاعها 
وعدت من قدام تايسون الي همس لها 
ده انا هدمدم عضمك وهي قعدت
تضحك بكيد فيه 

روحت البنات مع بعض ورانيا طلعت اصورت وقعدت تتعشي هي وخطيبها ...

قعدت بوسي وهنا ودهب قدام باب البيت وهما بيضحكو وعدي متوسيكل بسرعه وضرب الكشاف 
ف وشهم وهما قعدين ..

تايسون كان داخل الشارع وشاف الواد وعرف هو مين راح نحيتهم 

فهد بنزعاج: قومو ادخل جوواه بلاش سهاري المساطب دي يلاا وهاتيلي الامانه الي عندك 
ي فهد بوسي وقفت ودخلت من جواه البيت 

دهب : ملكش امانت عندي ي تايسوون 

فهد بعصبيه : انجزززي... ويلا ع جووواه و الواد رجع بالمتسكل تاني وضرب الكشاف العالي وكشف الحريم الي قعده لان الشارع كان ضلمه اصلا..

دهب ببرود: لا مش هنقووم مالكش فيه روح شوف الحلوة بتاعتك وبصت ع هدير الي قربت 
منهم ..

هدير مسكت ايد فهد : بتعمل ايه هنا ي فهدي 

هنا بهمس : بتعمل ايه هنا ي محني 

دهب مقدرتش تكتم ضحكتها هي وبوسي وضحكو بصوت عالي عصب هدير ..

هدير : براحه ي بوسي ع نفسك وبعدين قعده هنا وسيباني ليه متعرفيش اني عندكم ده انا حتي  مرات اخوكي

دهب قامت جابت المذنبه وخرجت عشان تديها لفهد وياخد الصفرا ويمشو  ..

بوسي بسخريه : انتي كده كده ي هدير عايشه عندنا من قبل حتي كتب الكتاب فرقت يعني ..

هدير : هههههههههههه عسل ي بوسي بس ايه رايك ف هدية تايسون وطلعت سلسله دهب ..

دهب فتحت عنيها بصدمه وفهد مفرقش عنها كتير 

وهو واقف مش معاهم اصلا وبيتكلم ف الفوون بعد ما شاف الواد الي ع الموتسيكل ..

دهب لفة المطوة ع صوبعها وهدير شفتها وقربت بغل عايزه تخدها منها دهب بضوفرها شدت 
السلسه بعد ما جرحت رقبت هدير ..

وحطت المذنبه ف صدرها لسه هدير هترد 
فهد قرب منهم : ادخلو جوواه يلاا دلوووووووقتي 

والواد رجع بالمتوسيكل تاني بس الدور ده فهد دبه بالرجل وقعه ومسكه من قفااه : بدل مانت عملي فيها عفريت ودخل تجر شكل روووح قولي للي بعتك ينزل يلاعبني وضربه بالدمااغ ..

وخد منه المكنه مفيش خمس دقاايق لقااه نااس دخله من عند النااصيه 

باص شاف المذنبه طرفها طالع من صدر دهب مد ايده وخدها وهو بيزقها ع جواه : ادخلي جوواه يلاااا منك ليهاااا ي ولاد العر* من الصبح اقول قومه خلتوووني عملت الي ف دماغهم 
وبدات مع الواد الي داخل ينكش 
بسبب ك* ام العنددد يلااااااااا 

فهد لما كان بيتكلم ف الفوون كان بيتكلم مع جلال : ايه ي صحبي بقوولك ف نوش هيحصل 
اسمع مني واد من عيلة التباع داخل يرزيني ف الحاره هتلي شنطت الخرطيش وتعااله ...

فهد دخلهم وقفل الباب وفتح باب البيت ودخل ياخد الكزلج ونسي يقفل الباب ورااه ...

واول ما طلع من الباب خد شومه ع صدره 
مسك نفسه ودب الواد بالرجل وقطع 
دراعه بالكزلك وطلع يكمل ع الجيش 
الي متوصي ومصروف عليه 
لمدة 15 يوم عشان يعلمو ع تايسون 

وفضل يلف الكزلك بايده وهو بيلف حولين نفسه وواقف فاتح ايديه الاتنين وعنيه ع الخصم 
والي يقرب لازم يتعوور ياما ف وشه ف ضهرو
ف ايده ف رجله ف بطنه وهكذا لحد ما لمح واحد 
دااخل البيت 

فهد بصوت عالي وخشوونه : فرعوووووووووون اخصااام كااااااتش 

فرعون نزل زي الغول يجري ع تايسون  بس الواد كان دخل الشقه ع امه قبل ما فرعون ينزل والي يجي ف وشه يهجم عليه واغلب الوقفين جريو لما شافو فرعون والباقي بيحاول يعورة عشان فهد يكون لوحده 

تايسون اخصامه لافه حوليه ولو اداهم ضهرو هيخلصو عليه وعايز يطمن ع امه ..

جلال دخل بالخرطيش (العاب ناريه غشيمه) وبقا يولع فيها ويضرب ف الملياان ف الرجاله الي وقفه ووراه كام واحد بسلاح ..

فهد شاف جلال نزل وهو دخل يجري ع امه لقااه الواد ضربها بالشومه فاتح دماغها 

دخل يجري ع امه وهو كتفه سايح دم بعد ما خد ضربه فيه من اول الكتف لحد قبل الكوع بالطول..

فهد بخووف : يااامه اااامه وجري جاب ميه مسح وشها وربط الجرح بالتشرت بتاعه بعد ما قطعو نصين 

امه بدات تفوق بوجع : اممم فهدد انت كوويس اختك فييين بوسي فين 

فهد : متقلقيش ي غاليه بوسي كويس انت بخير 

مرفت بوجع : انا بخيير بس صداااع هيفرتك دمااغي  ..انت عملت اايه فينا ي فهد يااامه 
قولتلك ابعد ييي بني مسمعتش وهو اخرة 
الي بنخده من تحت دمااغ دهبب 

فهد : وقف مش وقته الكلام ده ياامه جلال لوحديه ف العركه براا انا طالع متخفيش عليا 
وطلع وقفل الباب ورااه وامه قعده بتصوت وتلطم ع ابنها الوحيد الي ممكن ياخد ضربه تجيب اجله ..

فهد جري عليهم وهو بالبنطلون بس شاف جلال اتجرح وفرعون بيعرج وزائر زي الاسد وطلع يجري 
ودخل وسطيهم وهو مش شايف قدامه وبقا يضرب ف مقتل 

تايسون بخشووونه : مفيييش براااحه ولا معلش ي ولاااد المتن*** الي هيقرررب هكسر عضمه مش 
هقطع لحمه بس بالسلاااح وبقا بيدب بكل غشوميه 
ف الي يقرب.. اتعور ف ضهروو وتعور ف خصره 

تااايسوون : ك**ك ده انا طااااحن كارت ابترل ابو شرطه بيووووودي ف ورطه ومش بيشوووف غير 
الدم مش هتجيبووو اخرري هصفيكككم قبل ماااقع 

ويضرب يمين وشمال وبالرجل وبايده
مخلاااش : ربنا يجعل متتنا قبل خبتنا 
‏ي جلجل معااايه ي صحبي
‏جلال ضحك : معاااك ي مبررشم هههههههههههه

الباقين شافو كل الي حوليهم ويقعو وفهد زي الوحش مبيتاثرش وبقو يهربو واحد وراه 
التاني ..لحد ما فضت العركه ..

وفهد بص ع فرعون الي وقف معااه للموت واغلب جسمه اتجرح وبص ع جلال الي قعد ف الارض 
وبرضو نفس الكلام وحرمة بيته الي اتهانت 

وطلع يجري ع بيت دهب فضل يخبط ف الباب جامد طلعت هنا تفتح زقها ودخل 

فهد بغضب : دهاااااااب 

هدير جريت عليه : الحقني ي فهدد ضربت
ني وموتتني وانا مش عارفه اطلع من الخنااقه 

فهد بعصبيه زحها بايده : اركني بس انتي دلووقتي 

وقرب من دهب الي وقفه قصده ونزل ع وشها بالقلم ومسك شعرها هنا وبوسي ورانيا 
جريو عليه وهما بيصوته ..

فهد قرب منها : انا كااام مرااا قولت ادخلوو جوواه ي بنت ميتين الكلب وانتي وقفتي عينكك وعندتي معاايه لمجرد العند وبسببك حصل الي حصل 
هااااااا كااام مرررا ونزل ع وشها بقلم تاني 

هنا بتزعق وهي بتضرب ف ضهرو : سبهااا ياااه بقولك سبهااا يالهوووووووي سيب البت

دهب بقوة : وانت تقولي ليه اصلا ولا تأمرني بتاااع ااايه ليك عند ايه اخوويه ابويه تقرب لي ايييه انت عشان اسمععع كلااامك 

فهد اتجنن نزل فيها بالقلام : انت كمااان ليكي عين ي بتتت تبجحي وتفتحي بووقك عملت بسببك عركة وتلطيت فعيله وقولت بنت منطقتي وانهااارده بسبب دماغ ميتين امكك امي 
اتهجموو عليها وصحبي اتعوور 
بوسي لطمت ع وشها 

دهب ببرود: رووح اتشطر ع الي علم عليك مش عليااا ي تايسوون يلاااا وخد الكلبه بتاعتك 
وطلعوو برا بيتيي 
-(كان بيضربها زي ربيع فولاد رزق لما ضرب رباب) الفيديو مش راضي يحمل 😂
هدير بردح : ميييين الي كلبه ي كسر الحررريم فهد لف ورزعها قلم وقعها ف الارض 

فهد بغضب : اماااا اكوون واقف صوتك ميعلاش ي بنت المرااا يلااا غوري ع بيتكم 

هدير ببجاحه : لاااا ي عمررري لما اعرف مطوتك كانت معاااه بتعمل ااايه وخدتها ازاااي وفين 
وامته ولا تكنشش بتتقبلو ف الضلمه 
وعاملين علينا الاعداااء 

فهد ساب دهب ولف لهدير : خخخخخخخخخخخ هووو ف ااايه ولاد المتن** هو انا فايق لحورات 
الحريم القرحه دددي قولتلك غوري ع البت 
ودبها برجله هدير روووحت ع البيت 

ودهب بصه ع جرووح فهد بدموع  : هنااا خدي البنات وطلعي 

هنا : لا مش هسيبك مع التور ده 

دهب : قولتلك اطلعي ي هنا خلصناا 

هنا خدت بوسي ورانيا وراحو يشوفه ام فهد 

دهب قعدت فهد ع السرير وهو قعد بسكاات كان مش قادر يناهد اكتر من كده 

وطلعت جابت مايه دافيه وقماشه نضيفه وحطتها ع الكمدين وعصرت الفوطه وبدات تمسح 
الدم الي غرق جسمه وفهد ولع سجاره 
ومش باصص عليها وسيبها تعمل الي عايزاه 

دهب نضفت جسمه وطلعت كيس الغيارات الطبيه 
الي كانت بتستخدمه وقعدت تطهر وتلف ف جروحه ...

فهد بص ع ايدها وشاف الكتنج الي فيها بعد ما شمرت ايدها مسك ايدها بعنف ودهب اتفزعت
ونزلت كم الفستان ..

فهد : اايه الي ف ايدك ده مين مشرحك كده 

دهب : ملكش دعووة 

فهد مسك شعرها وقرب منها : دهبب اعدلي لساانك بدل ماقطعو...

دهب عنيها نعست : اااااه سيب شعري 

فهد : خخخخخخخ سلامتك من الاااه ميين عمل فيكي كده ي بت ..

دهب ببرود : انا الي عملت كده ف نفسي ارتحت 

فهد : وانتي برضو الي مشرحه ضهرك 

دهب فتحت عنيها بصدمه عرف ازااي ..

وفون فهد رن الي وقع منه بعد ما زقهم ع البيت ودهب خدته وتخنقت مع هدير الي قربت عايزه تاخد الفون والمطوي منها ومسكتها قطعتها ..

فهد شاف ابو هدير بيرن زفر بخنقه ورد : ايوة ي ابو صاالح 

ام هدير : ايووه ي تااايسون بتضرب بنتي وبتمد ايدك عليهاا ليييه دي اخرتها واخرت انها فضلت 
مستنيااك اربع سنين وف الاخر تمد ايدك 
عليهاا بسبب السنيووورة مستحملينك 
ومستحملين قرفك ومشكلك 
وف الاخر تعمل كده ف بنتي هقول ايه 
مااانت خ**ل  ..

فهد بعصبيه : خخخخخ مين الخ*ل ي مره شيبه ي عيبه ده انا بخاف اجي عندكم بتفضلي تحكي  في انتي وبنتك الكبيره والصغيره بقووولك ايه ي وليييييييه انا مش فااايق لرط الحرريم ك**ك ع ك* ام بنتك بنتكككك طالق بالمليووون مش بتلاته بدل ما تحمدو ربنا اني خدت واحده منكم ي عيله واطيه ده انت جوزك بيسرق تبرعاات الجمع 
ي نقصه يلااا ف داااهيه ...وقفل ف وشها السكه 

دهب وقفه مصدوومه : هو انت بقيت كده ازاي 

فهد ضحك بسخريه : هه اصلي كنت بحب وخدت ع قفايه ..

دهب بخفوت : كنتت

فهد رفع عنيه وبص ف عنيها المليانه حب : ااه كنت 

دهب قربت منه : متاكد ي فهد 

فهد جز ع اسناانه : دهبب فووقي وغير الموضوع 
ميين عمل كده فيكيي..

دهب : محدش عمل في حاجه بيتهيالك 

فهد رفع حاجب : قربي ي دهب 

دهب قربت اكتر وهو ساند ضهرو ع السرير  

فهد لفها بسرعه ومسك فستانها من وراه جابوو نصيين ودهب شهقت بخضه وبعدت عنه..

فهد وقف وقرب منها لوي ايدها وراه ضهرها 

دهب بوجع : سيب ايدي ي فهد 

فهد بامر : لفيي 

دهب لفة بيأس وفهد رفع كف ايده البرده حطها ع ضهرها الدافي : ميين عمل فيكي كده ي دهب 

دهب جسمها اترعش  بدموع : اايه دلوقتي بقيت دهب ماانا كنت ترااب 

فهد قرب منها بعد ما زنقها ف الحيطه
وضهرها ليه : ترااب المااس ي دهب 
مين عمل فيكي كده 

دهب بكت بعنف : انا اتبهدلت ي فهد اتبهدلت بسبب حبك وانت ف الاخر روحت خطبت 
صحبتيي بعت الغالي بالرخيص ي فهد ..

فهد لف ايده من وسطها لبطنها وبخفوت : مين بهدلك ي (دهبيي  👉😱

دهب انهارت : الي جوزوني ليه بالعافيه اميي وابن عمي بهدلوني بعد كده جوزوني غصب لواحد مرريض نفسي شااذ كان بيغتصبني وبيعذبني ليل نهاار بعد ما عرف بحكيتي انا وانت ..

فهد بوجع : انتييي كداابه انا سمعتكك بودني بتقولي انا هتجوز واحد معاه شئ وشويات 
راجل مش عيل حلااق كسرتيني ي دهب

دهب لفت ليه وحطت ايدها ع وشه : وانت صدددقت ي فهد وانت صدددقت انا كنت 
متهدده بيك ابن عمي كان هيسمع 
المكالمه وكان مهددني اني لو كلمتك 
تاني هيخلص عليك.. عيله وعرفو 
يلعبو ع نقطة ضعفي ..صدقني ي فهد 
انا عمري ما حبيت غيرك انا كنت بمووت 
ف اليوم الف مره وقطع ف جسمي عشان 
معرفتش احافظ ع امانتك ..

فهد عنيه دمعت : عملو فيكي ايه ولاد المراا 

دهب قعدت تحكيلو بالتفاصيل وفهد واقف قدامها ..وجواه حاجه بتتحطم قلبه 
قلبه بيتحطم مع كل حرف بتنطقه ..

فهد حط ايده ع بوقها : بس خلااااص كفاايه كفاايه 

دهب ودموعها مغرقه وشها : لااا مش كفاايه انا جوووايه كتيييير كتييير اووي شيله ف قلبي ومحدش عمره حسس بيا حتي انت ي فهد 

فهد شدها لصدره وحضنها : ااخخخخ قتلتيني ي دهب بكلااامك كلااامك دبحني ي دهبيي 
معرفتش احااافظ عليكي ي بطتي
سمحينيي كان الحقد والغيره 
عاميين قلبيي كنت مدمر 
بسبب كلاامك الي دبتيه 
ف صدري من غير رحمه .

دهب : انا قولت للصفرا كده عشان المكالمه كاانت متسجله واهلي هيسمعوها بس هي الي سمعتك
عشاان تخدك مني ..وانت صدقت 

فهد فضل يبوس ف دماغها وهو بيردد سمحييني حقك عليا ي دهبي  انا مقدرتش احافظ عليكي 

دهب مسحت دموعها : ابعد عني ي تايسون عشان انا ريحتي بقت تقرفك ..

فهد بضحكه : ميين المغفل الي قال كده 

دهب عضت شفتها عشان متضحكش ورفعة صباعه الي ف النص : الي عمل فيا كده 

فهد بوقاحه : تعالي بقا خليني ارفعك ع صبعي الي ف نص انا كمان ..

وهبط ع شفيفها كان محررررروم محروم اووي ولما صدق طال شفيفها بقا يمص ف شفيفها الاتنين بعد 
ما خدهم جواه شفيفه ومصهم بعنف ورغبه 

فصل البوسه ومسك شعرها ف ايده : وريني كده اللسعه الي ف لساانك 

دهب خرجت لسانه وفهد دعبه بلسانه وبقا يلعق شفيفها بلسانه ويداعب لسانها وهو بيضاجع 
فمه بلسانه سحب لساانها جوه فمه ومصه 
بعنف وشهوة حرقتهم وهيبقو رماد لو 
ما طفوش نارهم دهب اعصابها سابت 
وجسمها تعبها والنبض بقا ف كل 
حته ف جسمها اخر مره بسها 
من خمس سنين وع كده 

وفضلت تبادل فيه وهي متشعلقه ف رقبته وهو موطي عشاانه وراح رفعها ف حضنه 

وكل واحد دايب ف حضن التاني وناسي نفسه ومش بيفكرو غير ف انهم عايزين بعض ...

فهد نام بيها ع السرير ولسه شفيفه ف شفيفها ..

فصل البوسه ونزل ع رقبتها قطعها شوها مخلاش 
حته مش عليها لاڤ بايت رقبتها ومقدمت صدرها 
بقا كلو عضات نزل فستانها المقطوع وشد البرا 
والاندر قطعهم 

فهد بص ع جسمها بشهوه مجنونه صدرها مشدود ولا كانها رضعت وحلامتها وردي فاتح  بطنها الممسوحه و سطها الضيق وشك ف حاجه 
وراح فاتح رجليها بعنف وفتح انوثتها 
بايديه 

فهد : خخخخخخخخخخخخ انتي بت اومال كان بيغتصبك ازاااااي انتي بتحوري ي دهب وبن مين 
ده ...

دهب وجسمها بيترعش ووعنيها مدمعه وجسمها 
كان متصلب كانها بتكتم ناار جواه 

دهب بهمس : مش ..اممم 

فهد مد ايده لمؤخرتها وحط صباعه ع فتحتها : ي بن المتن*** ده موسع الاستك 

دهب عضت ع شفتها بمتعه فهد شافه وعرف انها بقت عيانه ف المكان ده : هو كان بينزلهم فيكي 
هنا ...

دهب : ايوة بس انا كنت بستخدم غسوول 

فهد : ولا اي غسول ينفع ده ع راي المثل جبهم ف بوقها وغذيها احسن ما تجبهم ف طي***وتأذيها .. 
الي بينزل فيكي بيعمل شبق ومرضتش اقولك دوده عشان متزعليش بياكل فيكي لو متغذاش باللبن 

دهب بوجع لذيذ: طب شيل صباعك مش قدره  
وكان فهد لسه بيداعب فتحتها من وراه 

فهد قرب منها تاني : طب ما تيجي تغذيني وانا اغذيكي وغمز لها 

دهب اتكسفت وهو نزل ع صدرها يمتصه بشغف 
وهو بيزمجر وجسمه بيتحرك ع جسمها بجنون
مش مصدق انها بين ايديه 

فهد بلذه : ك* ام الدنيا بالي فيه ك** اي حاجه 
جمبك ي دهب ميتين الفراق والحزن والكبر 
وعزة النفس قدام ضحكه من شفيفك 
خلاااص ي دهبي تعبت ف بعدك 
حاان وقت الراحه ومن الاخر 
كده قرفت من الحريم الشقط 
الي بتيجي ع سكتيي 

دهب بصتله بصدمه وقعدت تضرب فيه وهو قعد يضحك وينكش فيها وزغزغها وفضلو يضحكو مع 
بعض ولا كأن قلبهم حزن ف يووم ..

فهد قام فتح بنطلونه ونزل البوكسر ودهب شافت رجولته ورجعت لواره بزعر 

دهب بخووف : هو ااايه ده 

فهد بصلها وبص ع رجولته : اايه ده الحوونش اول مره تشوفي حونش 

دهب : انت بقيت قليل ادب كده ازااي ..وبعدين لا ده مش طبيعي وصوتت وغمضت عنيها اول ما اتحرك وجسمها اترعش من حجمه ومن عروقه 
النفره 

فهد : ااه مانا عارف يلا وقفتلك صباعي عشان يفشخك ومترفعيش صباعك ف وشي 
تاني ..

دهب ضحكت : خلاص صدقني حررمت 

فهد قرب : لا حرمت دي عند امك بنت العر* لفيي ي حب 

ولف دهب بعنف دهب كانت خايفه بس هي عارف اني فهد عمره ما يأذيه ف طمنة نفسها ..

فهد نزل ع مؤخرتها بكفوف ايديه : الي طلعتي تهزيها ع المسرح ده انا هطلع ميتينك 
ونزل بكفوف ايديه ع وركها ..ولا دول 
الي كنتي بتتميلي بيهم ي لبوة ونزل ع وسطها 
وبق يمص جلدها بين اسنانه بيمتعها ويعقبها 
ف نفس الوقت وايده مش مبطله ضرب 
ع مؤخرتها الي احمرت ودهب مش مبطله 
صويت بلذه ووجع ومؤخرتها بقة تنبض ..

فهد نزل ع انوثتها وبقا يدعبها بلساانه ويمتص شفرتها بين شفيفه ويعضها عضات خفيفه 

ودهب بتتلوي تحتيه وصباعه بيداعب فتحت مؤخرتها الي مطلعه سخونه بطريقه صعبه 

شد دهب من شعرها وخد شفيفها بين شفيفه وباسها بعمق ولسان دهب بيلاعب لسانه ..
وكل واحد بيمتص لعاب التاني بشغف
وشهوة وعشق خاالص ..

فهد : جهزه ي قطتي عشان تتغذي

دهب بشبق: ااممم يلاا عشاان خطري 

فهد كان ماسك رجولته وبيداعب انوثتها وبيفرك شفرتها براس قضيبه وهو بيزمجر وجسم 
دهب بيترعش تحتيه وبتأن وشايف 
فتحت مأخرتها وهي بتنبض 
قدام عنيه..

دهب بخفووت : فهد انا محتجالك عشان خطري يلاا انا اول مره احس بكده بجد انا مش 
قادره استحمل عشان خطري ..

فهد قرب من فتحتها وبقى يدخل مقدمة رجولته الغرقانه من شهوتها ف فتحتها ويخرجها 

دهب جسمها بيترعش بعنف وشهوة وقلبها هيقف من المتعه و الوجع 

فهد : ع الحرام من دينيي مش هاين علياا 

دهب : معلشي عشاااني دخله كله عايزه 
احسس بيك جوااه حسه انييي بموووت

فهد مقدرش يستحمل اكتر من كده : طب ارخي نفسك عشان متتوجعيش ومره واحده دخل 
رجولته كلها جواها 

دهب رفعة راسها لفوق : وصوتت فهد حط كفه ع بوقها 

فهد : عضي ع ايدي بس متصوتيش ابنك فين 

دهب بدموع وشبق : ابني نايم والخدامه واخده اجازة وبدأت تهز مؤخرتها 

فهد بدأ يتحرك جواها براحه ووحده واحده لحد ما ماخرتها خدت ع حجم قضيبه وبدأ يدفع 
جواها بعنف وسرعه وجنون وشهوة بعد 
ما رفعها ليه وخد شفيفها ف شفيفه 
وايده بتعصر صدرها وهو بيهمس 
ف ودنها بكلام قذر وبيزمجر 

دهب ونفسها سريع : عاااا انت قليل ادب وربنااا وقذر 

فهد ضحك وهو لسه بيتحرك : وانا كدبت بقولك لاجلك حطيت الجوهره ف ال*را هههههههههههه

دهب جبتهم مره واتنين وشهوتها غرقت رجليه وفهد لسه بيدفع فيها 

دهب بارهاق : كفايه ي فهد يخربيتكك مش قادره 

فهد بزمجره : عايزاني اجمبهم ي دهبي 

دهب بشهوة: ااه يلاا عشان خطري 

فهد بلهاث: قولي بحبك عشر مرات وهتلاقي العشره نزله مغرقاكي ههخهههههههههههخخه

دهب بمحن: ااااه انا فقدت الامل فيك بحبك ..بعشقك ي عيوني بمووت فيك اااه ي روحي اايوة يلاااا ي عنياا يلا عشاان خاطر دهبك بحبك ي فهدي
اااااااااااااااااااااااا

فهد : خخخخخخخخخخخخ خدي ي ك**ك اهوو خدي ي لبوتييي وتغذي بعشقككك ي بنت المرا
هعهعهععهععهعههههههها وحضن دهب وقعد 
يبوس فيها 

دهب بخفوت وعيون نعسانه بتلمع : لسه بتحبني ي فهد 

فهد : بعشق التراب الي بتمشي عليه ي دهبي وراح ضربها ع كتفها بالقلم دهب صوتت ..بس اتعدلي ي روووح امك بدل معدلك انتي حررره شغل الرايه الحمره ده مش عليا ومفيش منه الي عملناا ده تاني 
ف الحلااال ي بنت المراا عشاان يبقا حلاليى يحلالي..

وقام وقف وسحب منديل مسح عضوه ورفع البكسر والبنطلوت 

فهد : يلااا انا رايح اشوف امي 

دهب اتنفضت بخضه : يالهووي هنا ورانيا فيين ده كلوو 
فون فهد رن فتح المايك ورد وهو بيعدل هدومه وبيولع سجاره 

جلال بعصبيه : اااانت فين ي عم انت محبسووين ف البيت ومش عارفين نطلع 

فهد : مش عارفين طلعو انتو مين ومين الي حبسكم 

جلال : كلبك ي عم وهنا ورانيا هناا وانا ملطووع ع السطح ..

هنا ورانيا وبوسي دخلو عند ام فهد وطمنه عليها وجلال معاهم بعد ما دخل عندهم عشان يعالجو جيين يخرجو لقو فرعوون قاعد قدام 
الباااب وبيزمجر عليهم قفلو الباب ودخلو تاني ..

جلال قعد يرن ع فهد مردش يرنو ع دهب مردتش 
وفضلو محبوسين جواه البيت جلال طلع قعد 
فووق السطح وهو مستني تاايسون 

دهب جريت ولبست عبايه وطرحه 

دهب بغيره : انت هتطلع كده 

فهد بسخريه: اومال هتجبيلي تشيرت من عندك 

دهب دخلت الدولاب وطلعت شال اسود 
وفردته : خود لفه ع كتافك وصدرك 
وبلاش تستعرض عضلاتك ف الشارع 
تانيي الحريم بتقف تتفرج ي خوويا 

فهد ضحك وخدو منها وحطه ع كتفه وحست انه بقا شكلو مرعب اكتر من الاول شالت فهد ع ايدها وخرجت معااه 

فهد : ابن ميين ده دهب 

دهب : ده ابن عمري الي هون عليا اياامي عيل اتبنينا من دار كان يدوب ابن يومين 

فهد : ي دين امي ع الحورااات ..ومتعرفيش اهلو ولا حاجه تدليك عليهم ..

دهب : ملقتش غير ف رجله تيكت مكتوب عليه فهد عامر الهواري عشان كده حبيته وسمته 
بنفس اسمك واسمه ..

فهد واقف مصدوووووم : انتي بتقولي ابن عامر الهوااااري ي دييييييني وضرب ع دمااغه 

دهب حضنت فهد اكتر : انت تعرف اهلو فهددد انا مش هسيبوو 

فهد وهو لسه مصدووم : طب عدي دلوووقتي مش وقته هناا

وصلو قدام البيت ودهب كلبشة ف دراع فهد 

فهد ضحك : اهددي متخفيش ده أليف بيقرقش العضم مبيكولش الملبن

دهب ضربته ع كتفه وقربت معاه وفرعون وقف 

فهد وطي وهو بيحط ايده ع راسه 
وبيمسح عليه : فرعوون دي المدام 
كاام داون هههههههههههههههههه
تعالي ي دهب قربي عشان يشم 
رحتك ويعرف اني انتي 
تبعي وميزومش عليكي بعد كده .

دهب قربت بخوف وحطت ايدها ع راس فرعون 
الي قعد يلف حوليها 

فهد : يلا سلم عليها ي فرعون مدي ايدك ي بت 

دهب مدت ايدها وفرعون رفع رجلو حطها ع كفها 

ودهب مبهوره دخلو البيت وفهد ماسك طوق فرعون وطلعه ع السطح 


جلال قام وقف : احاا انت مين فتحلك الباب ي بن الكلب وجري طلع فوق غية الحمام وفرعون 
بيهوهو عليه ..فهد طلع وراه 

جلال : شيل الخراا بتاعك ده ..وبخبث وبعدين لسه بدري النمسويه كانت كحلي ولا اااايه ي تاااايسون 

فهد : جلجل اظبط بدل ما اخليك متعلق زي فزاعت الدره اليوم كلوو 

جلال : حبييبي ي شق شيل الحيووان ده بقا انا مش عارف بيكرهني لييه 

فهد ربط فرعون ونزله كانت دهب لسه واقفه ع الباب مش راضيه تدخل ..

فهد حط ايده ع ضهرها ودخل بيها 

مرفت شفتها ووقفت : طلقتكككك مراتك ي فهددد 

وهدير طلعت تجري من الاوضه وعنيها ورما 
مرفت : طلقت مراتككك ي فهد 

هدير جريت من الاوضه : طلقتني زي ما امي بتقول ي فهد كنت عندها بتعمل ايه عشان تخليك تطلقني 

فهد ف باله كنت بغذي التوته 

فهد بنزعااج : الصمي بوقك  ي بت امااه ده اصلا كده كده عايله موبوئه راحت تشتكي لامها
وامهاا بتغلط فيا احاا خلي امها تنفعها وبعدين سيبك من ده كلو انا ماليش غير ف الدهب وباس دماغ دهب 

مرفت : لفت عليك بواقي الرجاله 

فهد : لا ياامه فرز اول وحياتك ببرشمته وهو ضامم كف وبيخبط بالتاني عليه

دهب اتمنت الارض تبلعها كل الي وقفين اتصدمه 

فهد كمل : دهب اتظلمت يامه وتهددت عشان تتجوز وتقول الكلام الي سمعتيه والعيب 
مش عليها العيب ع الي يعتبر صحبت 
عمرها وهو بيبص لهدير الي وقفه تسمع 
بهدووء ..اتعذبت وتهانت بسبب انها حبتني 
مش اكترر وانا بقاا هعوضهااا ودخلتي 
عليها الاسبوع الجااي ...

مرفت قعدت وهي عارف ان خلاص ابنها مش هتقدر تمنعه من الي ف دماغه وهي كده 
كده كانت بتحب دهب بس كانت زعلانه 
ع ابنها بسبب الكلام الي قلته هي وامها 
بس خلااص عذرتها ...

بوسي زغرطت وهنا ورانيا حضنو بعض بفرحه 
وجلال واقف برا مستنيه ..

هدير برفعة حااجب : ده ف احلاامك ي قلبي وانتي برضوو ي دهب ف احلاامك تخديه مني انا الي شوفت الذل معاه اربع سنين واستنيته ولما 
رجع مخدتش غير الاهانه برضو ف عليا 
وع اعدائي ي قلبي ...

فهد بقرف : ابلعي ريقك بس وسندي ضهرك وقولي كلام ع قدك ي بت 

هدير بخبث : لا ي قلبي ع قدي والله مش انا مراتك ومش بعيد اكون حامل دلووقتي ..

مرفت حطت ايدها ع دماغها وكلو بص عليها بصدمه ..

هدير : يوم كتب كتابنا فضلت سهران معايه ف المندره وبعت جلال جبلك برشام 
بعد ما امك خدت اختك ومشيو وانا اهلي 
دخلو ينامه وفضلت تشرب لحد ما اتنيلت 
ع عينك وطيينت حقك ده انت قرشت 
تلت شرايط ابترل ي قلبي 
غير الكنز والحشيش الي شربته 
عشان تنساا وفعلا نسيت 
ودخلت علياا حتي سعتها 
ادتني السلسه الي ف رقبتك ..

فهد قرب منها بغضب : انتي بتقووولي ايه ي بنت المرااا بتقولي ااايه وفضل نازل فيها ضرب 
كسر عضمهاا ..

هدير : بقووول الحقيقه ي عووومري ولو عايز تكشف علياا انا مستعده ف عشان كده هتردني 
وغصب عنكك ي فهددد..

فهد جرها بعنف : لا وع اااايه ي ك**ك ده انا مكانيكي حررريم ودخل بيها الاوضه وقفل 
البااب زقها ع السرير 

هدير : ااه برااحه ي اسددي فهد ضربها بالقلم ع بوقها وشد الاندر وبص ع انوثتها وعرف 
اني مفتش كتير ع عذريتها المفضوضه 
بسبب التقرحات الي ف فتحت المهبل الضايق وهو عارف غشميته ..

طلع فهد و بص لدهب الي عنيها دمعت بقهر وشفتها ف عنيه انه فعلاا عمالها ..

دهب بوجع : يلاا بينا ي هنااا امسكي ي رانيا فهد الله يصلح حاالك 

فهد بخفووت : دددهب 

دهب : عايز ايه ي فهد 

فهد : انا معرفش الكلام ده حصل ازاي ورحمة ابووية مش فاكر غير اني قمت من النوم لقيت 
نفسسي هنااك دهبب انا مش عاايز غييرك 

دهب بصلته بوجع وطلعت ووراها هنا ورانيا وبوسي بتعيط ومرفت حطت ايدها ع راسها
وقلبها وجعها ع ابنها...

هدير طلعت من الاوضه : هتردني امته ي فهد 

فهد قرب منها و مسكها من رقبتها وهو عايز يطلع بروحها : انتييي ااايه عقررربه انااا مش هعمل الي ف دماااغك والي عز وذل ما هعمل الي ف دمااغك 
لو انا كنت سكران ف انتيي كنتي فايقه وقولتي اربطو بس انا مش ع هووي حد ي بنت العيبه 
انا بمشي بدماااغي مش بدماااغ حد والي 
خلق الخلق لندمك ي بنت العر* ..

امه واخته فضلو يزقو فيه عشان يسبها وهي خلاص روحها هتطلع وعمله تفرفط تحت 
ايده راح زقها بعنف وطلع ..

مرفت بصريخ : رااايح فين ي فهددد متخرجش وانت كددده 

فهد بسخريه : راايح اجييب حقك يامه من الي اتهجم عليكي ف قلب بيتيي 

مرفت : اتصليي ع دهبب ي بوووسي هي الي هترجعوو عن الي ف دمااغه 

بوسي جريت خدت الفون ورنت ع دهب مرتين وردت ف التالته امها نتشت الفون منها 

مرفت بخووف : الحقيي فهدد ي دهبب الحقي فهد ابووس ايددك هيودي نفسه ف دااهيه رايح لعيلة التبااع برجله ف منطقتهم ي دهب 

دهب بقلق : طب اهدي ي خالتي وانا هرن عليه متقلقيش اهددي 

مرفت بدمووع : سمحيني ي دهب حقك عليه ي بنتي كنت مقهورة عليه وعميت قلبي عن الحب الي 
شفته ف عنيكم 

دهب بحزن : يسامح الخلق ربنا يخالتي مش هتيجي عليكي امي عملت الي اكتر من كدده ..سلام 

دهب قعدت ترن ع فهد بوسي لقت الفون بتاعه ع الكرسي ف الشقه ...

فهد خرج وسحل جلال من قفااه : انت جبتلي ابترل يووم ما كتب الكتااب 

جلال بخضه : اايه يسطا فزعتني ااه ده انت رفعت عليا السلااح عشان اجبلك ف اليوم ده ..

فهد شد شعره بقهرر :طب يلا ي ك**ك الجوله مخلصتش خااالي بالك انت وخليك واقف 
ع الباب انا هروح اولع ف بيت التبااع 
عشان يجرء يتهجم ع بيتي مره 
تااني ..وهو ماشي مع جلال 

جلال بصدمه : انت بتتكلم ف ايه يسطاا احنا لسه طالعين من معركة مووت انت جسمك متقطع 

فهد بغل : انا لعبي 3 جولات صد ورد بعد كده جيم اوفر ي زماااله

جلال : خلصانه جااي معااك 

فهد : لااا ده تااري انا لووحدي حرمت بيتي تخصني انا مش متخيل لو اختي جواه 
وامي مرميه ف الارض كان عمل 
فيها ايه ابن الحراام ...

ووقف عند بيت جلال : اطلع هتلي شنطة الملوتوف 
والبومه ..


جلال : خخخخخخ انت ناووي ع ايه اخر واحد ضربته بالبومه عملتلو ارتجاج غير عضمه الي اتكسر ...

فهد بعصبيه : ماتنجز ي بن المرا انت هتفضل طرط كتييير 

جلال : لاا يسطاا مش هسيبك ترووح للموت برجلك 

فهد بغضب اعمي : جلااال متخلنيش اطلع غضبي عليكككك يلااا 

جلال بعند : انسااا ي فهدد 

فهد قرب منه وفضل يضرب فيه وجلال مش بيرد علييه فهد زقه بعنف ومشيي 

وجلال تف الدم من بووقه : كده خلصتت ي صحبيي ...

فهد نفضله ومشي راح لواحد بيبيع سلاح وخدهم منه ومعاهم قنابل دخان مسيله للدموع والمسك 
بتاعها وراح ع كتفه شنطه كبيره وصدره عريان وف كفوفه البومه الحديد ..

دخل منطقتهم لقاا الرجاله متجمعين خد القنابل ولعها وبقا يحدفها تحت رجليهم هي وقززتين 
مولوتوف والي يقبلو يرزعه بالبنيه ف وشه 
يكسر فكه ع طول ..

ضرب بيت التبااع برجل ودخل وكل الي يجري عليه يكسر عضمه لحد ما وصل اخر دور 
ضرب الشقه برجله وضرب فيها 
قززتين مولوتوف وولع فيها 
وهكذا ف كل دوور لحد 
ما وصل الدور الارضي كان البيت 
كله ولع التباع من ساعت الحوار 
الي حصل وهو خرج الحريم 
بالعيال من البيت ولو موجودين 
مكنش فرق مع تايسون برضو 
ولع ف بيته ونزل يكمل 
ع الرجاله الي وقفه 

هدير روحت وندت ع صالح دخل وراها الاوضه 
صالح ده ولا اخوها ولا حاجه ده ابن جوز امها 
يعني ولا ابن ابوها ولا ابن امها 

صالح بسخريه : اايه الونش شفلطتك 

هدير بغل : مش هحلووو وربي ما هحلوو انا كنت الاول عايزه اخدو من دهب باي طريقه بس بعد الي شوفته منه وانا كرهتو بس بعد كده سمعت كلامه 
مع امه ع الورث بتاع ابوه الي رجعه وانا قتيله 
فيه ويلاا بقا تعاله وشدت صالح ع السرير 
عشان عايزه احمل منه قبل ما يطلع من 
السجن وضحكت بشر اصليي بلغت 
عنه هههههههههههه مانا عايزه 
اربطه بيا كمان وكماان 

صالح بخووف : لو عرف اني انا الي دخلت عليكي مش هو هيقتلنا ..

هدير بسم : لااا كان سكران طيينه ومش فاكر حاجه ..حاولت اخليه يجي جمبي بس مكنش 
ع لساانه غير الوسخه دههب واهئ اهئ عاييز 
دهبي زي العيل الي خدو لعبته ولما اتخمد 
خدت سلسلتها منه عشان اكيدهاا وجت 
معايه بمصلحه ...

صالح بقلق : انا مش مطمن للعبتك 

هدير بغل : اتجدعن انت بس وحاول تجييب رجل بوسي عشان نكووش ع كلوو 

صالح : قربت تسلم متقلقيش انا بقالي فتره مش بكلمها وعامل زعلان عشان مش راضيه تجيلي 

بوسي ضحكت بخبث : جددع ي صلوحتي وشدته عليها يلاااا بقاا ..ووع عليكمم 

فهد لقاا الحكومه دخله عليه في الي جري وفي الي اتمسك وفهد وقف لحد ما الظباط خدوه 
وهو واقف مستسلم ...

فهد ركب البوكس وهو مقهوور بسبب الحياه الي مش كتباله يفرح مع الوحيده الي اتمناها ...

دخلو القسم والظباط بتزق فيهم وفهد متنح لهم 

ظابط بيرفع ايده عشان يضربه فهد مسك ايده لواها : ايدك احسن توحشك ي بااشا 

رئيس المباحث طلع ع الدوشه بعد ما سمع زعيق ف الطرقه 

رئيس بصوت عالي : في ااايه ي عسكررري انت وهوو 

عسكري : ده واحد بلطجي ي فندم مد ايده ع امين شرطه 

رئيس : اااااالله ده العمليه باظت خاااالص هتووو ع مكتبي ابن المرا ده لما نشووف حكايتو ..

العسااكر زقوو ع المكتب بالعاافيه وفهد بيزق فيهم وهما يدبو فيه لحد ما دخل ..

رئيس : في اايه ي ك**ك عملي فيها شبح ليييه 

فهد : خخخخخخ ك**ين امك اوووعه يغرك النسر والنجمه الي ع كتافك ع الحرام من ديني اسحبهم ليك ورحلك ع سيناا 

رئيس المباحث وقف بغضب وقرب من فهد ونزل فيه بالبوكساات والعساكر مسكينه فهد نزل فيه بالدمااغ وقعه ف الارض 

رئيس : خدوو ابن المت**** ده ع الانفرااادي ده انا هطلع ميتيين امك 

عساكر القسم كلهم بقو متكترين ع فهد لحد ما كلبشوه ف عموود 
( والمووت ف الكتره ي بني حماايه ولا يهمك ) 

ودخل رئيس المباحث الانفرادي ماسك كربااج وقرب عليه : انت بقا ي شماام هتسحب رتبتي 
طب تعاله بقا نتحاسب ي عرر* بعد كده ابقا 
ورينييي نفسكك يااض ده انت امك زنت فيك 

ونزل فيه ضرب بالكربااج وفهد بيزمجر زي الاسد المتكتف لحد ما رئيس المباحث تعب وهو عمال يضرب فيه ويجيب سيرة حريم عيلته بالغلط وضهر 
فهد اتشرح 

فهد بسخريه : اايه ي بااشا تعبتت بس الي عز وذل لارفعلك ز** ف وشك بعد مااسحب رتبتك 
وانا هوو وانت هووو عشان تعرف تجيب 
سيرت امي واختي ع لساانك 

ف الحااره دهب وخالاتها عند ام فهد وبوسي ورانيا 
قعدين حضنين دهب الي قطعت نفسها لما عرفت فهد اتحبس 

مرفت وقفت : لاااا انا مش هستنا انا طالعه اشوف ابني خدو ع فييين 

جلال دخل يجري ع بيت ام فهد : ي فهدددد ي فهددد صحييح ي خالتييي الكلام الي سمعته 
من العيال ع النااصيه ده

مررفت بدموع : ابن حلال تعاااله جيت ف وقتك تعااله خدني ودييني القسم اشووف ابني عملو 
فيه ااايه انا قلبي وجعنيي

جلال بحزن : اقعددي انتي ي خالتي وانا ريح اشووف من اي مخبر الاخبار وهعرفك 
متقلقيش وجاي يخرج وفتكر حااجه ..
بقوولك ايه ي خاالتي مترني ع قريبكم 
الي ف البلد ده ديما فهد كان بيتكلم 
عنه الي اسم مرااد بيه ده 

مرفت بلهفه : ايووة ايوووة مراد الهووواري فكررتني جددع 

دهب رفعت عنيها لما سمعت الاسم وحضنت فهد الي ف حضنها اكترر 

مرفت : هااتي فون اخووكي ي بووسي نرن عليه بسررعه 

بوسي بحزن : حاطت عليه رمز يااماما 

جلال بخفوت : دهبي 

دهب رفعة رسها بستغراب جلال كمل : الرمز بتاعه اسمه دهبيي 

بوسي الي قعدت جمب دهب فتحت الرمز وظهرت صورتها وهي تحت كتفه وهي ف ثانوي قبل ما تسافر وكانو بيضحكو وشكلهم جميل ..

شفتها وقعدت تعيط بقهر ووجع 

بوسي رنت ع مراد بيه وفتحت المايك لامها 

مرااد : اايه ي للطع لسه فاكر ترن من الصبح هرن 
عليك ي يااض 

مرفت : انا ام فهد ي مراد بيه 

مراد الي كان نايم الساعه تلاته الفجر وحاضن رحيلل قام منفوض : مرحب ي ام فهد خيير ي مرت الغالي ف حاچه 
حلصت لفهد ياااك 

مرفت عيطت : فهد طلع يتخانق مع ناس اتهجمو ع البيت والحكوومه خدته ي مراد بيه ومش عرفين 
عنه حااجه ...

مراد : وه وه وه انااا چااي ي فهد متخفيش هيبيت ف بيته انهارد متجلجيش 

مرفت مسحت دموعها : الله يصلح حالك ي مراد بيه شالله يخليلك عيالك مع السلامه ف رعاية الله 

مراد قفل معاها وقام يلبس وحط الفرد ف الجراب بتاعه والخنجر ف الجزمه ووقف خد الشال 

رحيل بخوف : ف اايه ي مراد ورايح فين دلوقتي 

مراد الي فتح الفوون ورن ع جاسم قرب من رحيل 
وحضنها : متجلجيش ي رحيلي وخد شفيفها ف شفيفه جاسم رد شاور بمعني هووش 

مراد : ااا ي جااسم اتصل ع غيث المحمدي وحصلني ع بحررري يلاا فهد ود عمران اتمسك 
ف معركه ونزلين ليه ..تماام مع السلامه 

مراد قفل معاه ورن ع فهد : اايووة ي فهد هاات عامر وتعاله مبحريين فهد خدته الحكوومه يلاا دججتين ولجيك جداامي وقفل 

رحيل : خالي بالك من نفسك عشان خطري وطمني عليك 

مراد ببسمه : هتخاافي عليا ي رحيليي 

رحيل ضحكت : يوووه انت لسه بتسال ده انا بخااف عليك اكتر من عيووني وروحي بخااف عليك اكتر من نفسي ي مراادي 

مراد ضحك وهو بيبوس دمااغها : هحب نسمعهاا منك ي غزاالي 

رحيل حضنته وهي بتبوس رقبته وكتافه : ربنا ميحرمني منك ي كل نااس وابو عياالي 

مراد بنكش : طب ااايه فهد وعامر خمسه وچين تعالي واحد ع الواجف 

رحيل اتكسفت : انت مش بتشبع ي مراد انا بقا عندي تعوق ف رجليا من كتر مانا فتحاهم 
اربع وعشرين سااعة

مراد ضحك : سلامة رجليكي ي مهرتي انا مساافر ولما ارچع نتحاسب كل ساعه بواحد تعويض 
ووقف يلاا فتكك بعاافيه ديري بالك ع مراد 
والعياال لحد ما رچعلك ي جلبي 

رحيل وقفت وباست ايده ف رعاية الله ي حبيبي وطلعت وراه لحد باب الجناح ومراد ودعها 
ببوستين ونزل لما فهد رن عليه 

فهد ف العربيه : روووحي ناامي ي سوسو خلاص وصلت عند مرااد اخرت فرحتك ااها سحله 
انا معرفش الشيخ ولد الجح*ه الي عملك 
التحويطه الفستك دي مچبتش نتيجه 
ليه جفلي سلاام 

عامر جمبيه عمال يضحك عليه : والله انت الي منحوس وهتچيب الحج ع بت عمك 

مراد راح نحيتهم : يلاا اطلع انت وانا وراك بعربيتي حكم انت سواجتك هتمخمض الواحد 

وركب العربيه وطلع وهما وراه ..

جاسم اتصل ع غيث : ايه ي بن الرفضي نمت 

غيث وليالي قعده ع رجولته بتتحرك براحه : هاا لا يابااشا صااحي كنت بتحلم بيه ولا ايه السااعه 
دخله ع اربعه 

جااسم بستغراب : هتنهچ ليه يااض 

غيث بضحكه : ماانت الي جااي ف وقت مش ولابد بعمل ايه يعني بلعب ضغت ي حماايه ..

جاسم بقرف : ينعل ابو امك انا معرفش بت جلبي هتحب فيك اايه 

غيث ضحك برجوله : بتحب فياا ..اقولك ولا بلاش احسن اخدش حيائك ...وغمز ليالي برجولته 
جاامد صوتت بعد كده حطت ايدها ع بوقها بسرعه 

جاسم بضحك : ي بنننن الكااااالب المهم صوح خدتني ف دووكه جووم البس ..

غيث قطعه بشخره : والله انا قتيل الواحد ده انا مصدقت العياال ناامت ..

جااسم : اسمع ي خررااا الواد فهد ود عمراان جريبنا خدته الحكوومه ونزلين ليه القاهره 
خلص وحصلني يلاا انا لبست ونازل ااهاا 
ومراد بيه وولاد عمه طلعوو ع الطريج
يلاا فضض وكمل لما نرچع ي خويا 
بتااعك مش هيطيير ...

غيث : طب خلاااص اقفل فهمت يلا هتوحشني سلملي ع فيروزة قلبي ههههعههعهع وقفل معاه 
وهو بيقلب ليالي ع السرير ورفع رجليها 
لفووق وفضل يضاجع فيها بعنف وسرعه 
عايز يخلص ويحصلهم ..

مراد كان وراه فهد وعامر ووراهم جاسم الي حصلهم ع الطريق ومن اسكندريه 
طلع غيث ومعاه مصطفي ..

وع الساعه سبعه وصلو القاهره والتليفونات رنت وكل الي عنده وسطه كلمه واغلبهم تبع مراد 
وغييث بعد ما عرفو اسم القسم ورئيس
المباحث من جلال الي خد علبتين 
سجاير وداهم لمخبر وحكالو الي 
حصل كله

خالات دهب روحو وفضلت دهب ورانيا الي قالت لامها هتبات عند بوسي وام فهد 
قعدين للصبح ..محدش جاي 
ليه نووم ودهب مقضياها عياط ..

مراد وصل قدام القسم بعد ما قابل جلال ع اول 
الطريق وركب معاه وكان غيث ومصطفي
وصلو ف نفس الوقت بعد سواقت 
غيث الي زي الصرووخ ..

رئيس المبااحث كان قاعد ولقا الفون بتاعه عمال يرن ووزره وناس مهمه ف البلد ترن عليه 
وفضل يخبط ع دمااغ بقلق 

دخلو اسوودي القسم قلبووه 

مراد بصووت عالي : فييين ريس المخروووب دهه

رئيس المبااحث خرج : اتفضل ي باشا اتفضل 

مراد دخل ووراه الرجاله وقعد وحط رجل ع رجل 

غيث بغضب : انت ضرربت فهد عمران ف الانفرادي من غير تحقيق ولا قضيه ولا اي ابن وسخه 
ده انا هوووديك ف ستين دااهيه 

رئيس : هو الي واد بلطجيي وزفر ولساانه طوويل وتعدا ع السلطاات 

غيث : سلطاات ده انا هخليك متحصلش 
عسكرري نفر وبقا قووولي المقدم غيث 
المحمدي ابن اللوء احمد المحمدي قال 

جاسم همس ليه : جصدك ابيه غيث 

غيث كتم ضحكته ودبه بالرجل وهمس : مش هنا ي مهزق 

مراد بصلهم بغضب : ازعج يلاا ع ود اخووي وهيمشي معاايه دلووجتي ومن غير محضر 
واله عظيم بيمن اولع لكم ف المركز بالي فيه 

اتصل اللوء بتاع رئيس المباحث : ف اايه ي حضرت الظاابط شووف مراد بيه والناس 
الي معاه عايزين ايه وعملو من غير شوشره 
انا اتصل بيا وزير محافظة قنا وتصل 
بيا وزير محافظة اسكندريه والدنياا 
مقلوبه ع الولد الي انت عذبته
ف الانفراادي نفذ الاوامر ي حضرت 
الظاابط ..

الرئيس وقف : تماام ي فندم ..انت ي بني يلي ع الباب فك السجين فهد عمران وهاتو .

فهد دخل وهو ضهرو متقطع من الكربااج 

ومراد وقف ونزل ع وش الظاابط بكل غل بالقلم ع وشه : دده اناا هوديكك وراه الشمس ي بن العر* 

فهد وعامر مسكه مراد الي كان عامل زي الاسد الغضباان ..

وقرب فهد من الظابط : احفظ شكلي عشان كل ما تفتكر صورتي تعرف مين الي سبب عذاابك 

ونزل ع وشه بالدماغ دي عشاان جبت سيرة امي 
ونزل ع وشه بدماغ تاني ودي عشان جبت سيرة 
اختي 

جااسم مسكه : تعاالي ي فهدد مش وجته ولا مكاانه وكده كده حجك راچع 

ومراد خلع الشال بتاعه فرده و حطه ع ضهر فهد وطلع وهو حاطت ايده وراه ضهرو من غير ما يلمسه 

وطلعو كلهم الي بال جلاليب والي بال بدل الميري وكان شكلهم يهز القلب من حلاوتهم وخرج 
الاسد وهو حاضن الفهد وعنيه فيها جحيم 

مراد ف العربيه : كفااره ي وحش 

فهد ضحك : انت عرفت ازاي ي عم 

مراد : من عشيه هرن عليك كت عايزك ف موضوع ولجيتك هترن عليا الساعه تلاته الفچر.وطلعت امك 
الي عرفتني كل حاچه لبست وچيتك طوالي 

فهد : تسلم ي عمده تعبتك 

مراد : حجك ي ود اخووي 

فهد : بس موضوع ايه الي كنت عايزني فيه 

مراد : الواد الي بعته مترحل اعترف وجال انه حط الواد ف ملچأ روحنا الملچأ وشوفنا الكاميرات 
بس المدير مكنش معاه اي بيانات رسمي للراچل 
ومرته الي خدو الواد جولت يمكن تعرف تچيبهم 
كييف جبل ساابج 

فهد بشرود : بسييطه ي غاالي بسيطه 

مراد ضحك وربت ع رجل فهد وهو بيسوق العربيه بكل اناقه والساعه الرولكس الي ف ايده كانت 
بتنور من حلاوت صاحبها ..

فهد بص ع جلال الي قاعد وراه : اايه ي جلجل زعلان ي بيضه 

جلال بخشونه : تااايسون فكك مني 

فهد بضحكه : طب قول وحيااة فرعوون كده 

مراد ببسمه : ميين فرعون ده يااض اوعه يكون حد علم عليكم ..

جلال : علم علينا بس ده الحيووان بتاعه تقولش غول مش كلب ي جددع 

مراد بضحكه : يووه واعر اكده للدرچ دي 

فهد : ي باشا ده بياكل بني ادمين وقف معايه ف العركه وقطع نص الاخصاام ..انا بس اقوله فرعووون اخصاام ويتحول 

مراد ضحك : زيين والله اچيب اتنين احطهم ف السور عشان ابو الچماعه ميعرفش يدخل 
السرايه تاني ..

فهد ضحك هو جلال : ياباشا ده لو ع ابو الجمااعه سهل مش بعيد ياكل الجماعه ذاات نفسيها 

مراد زمجر : وووواه ده عشان اكلوو بسنااني ي بوووي ده الهووي للو جرب عليها اخنجوو

فهد بضحكه : ي بوووي ي ولاد ع الحب كفيل يشندل اچدع شنب 

مراد ضحك : جديمه ي روح امك 

وجلال قاعد منبهر بمراد بيه ومتابع معاه اووي 

وصلو المنطقه وبقا تدخل عربيه وراه التانيه سدو الشاارع ونزلو منها بكل هييبه 

فهد فتح الباب ودخل : اتفضل ي مرااد بيه 
اتفضل 

دهب شافت فهد داخل ووقفت منفووضه : فهدد 

فهد بصلها بقلق ووراه مراد الي بصلها بعنف دهب شفته ورجعت لوراه بخضه من نظراته 

مراد نزل عنيه : احمم اتحشمي ي مراا وعملي طرريج يلااا هميي 

دهب جريت ع الاوضه هي وبوسي ورانيا بخووف 
من الوحش الي دخل عليهم وام فهد قربت حضنته وهي بتبوسه 

مراد ببسمه : بكفاايه ي ام فهد سبيه يرتاح مهو كيف البغل جدامك ااها 

مرفت : ربنا يبارك ف عمرك ي اصيل ي ابن الاصول 
عشت ي مرااد بيه ع وقفتك معاانه اتفضلو اتفضلوو

مراد ربت ع كتف فهد وهو داخل معاه : للچم مهرتك ي فهدد حكم باين عليها مهرره واعره 
وعاايزه الي يحكمها وحشمها ي ود 
اخووي بدل ما هي طلعه مفرعه

فهد جز ع اسنانه بقهر و اومأ لمراد وهو بيرحب بباقي الرجااله 

فهد بصوت عالي : حضرري لقمه للرجاله ي ام فهد 

وقام وقف وخبط ع اوضت بوسي الي فتحت حته صغيره

فهد بخفوت : البسو كويس وطلعي ساعدو امك يلاا عشان الناس تاكل لقمه جيين من سفر 
وقولي لبنت المرا الي جواه تلم شعرها 
وتقفل عابيتها بدل مااجي اشنوقها 
بيها..

دهب الي سمعته لطمت ع بوقها متعرفش اني فيه رجاله دخله معاه 

لبسو كويس ودهب دخلت ع المطبخ ع طول بعد ما سابت فهد نايم ع السرير وبوسي طلعت تسلم 

بوسي : السلام عليكم 

فهد : بوسي اختي ي مراد بيه 

مراد ضحك : اهلا اهلا ي شااطره كيفك 
وكيف حالك 

بوسي ابتسمت وهي بتبص ف الارض : الحمدلله ي عمي انت عامل ايه واولادك ي رب تكونو بخير ديما 

مراد :الحمدلله ف نعمه ي بت اخوي لو عوزتي اي حاچه رقمي عند فهد وانا من دلوجتي بجولك 
يوم ما ربنا يكتبلك النصيب فرحك علياا وهعملك 
فرح ولا ليه زي 

بوسي بخجل : ربنا يخليك ي عمي تسلم وربنا يخليلي فهد مش مخلي عليا حاجه ده 
ابووي مش اخوي والله ومتشكرين 
لتعبك انهارده ع وقفتك معانا 
بعد اذنكم نورته 

مراد ابتسم وهو بيربت ع رجل فهد : عااشت اليد الي ربت 

فهد حط ايده ع صدره بفخر : عششت ي كبير

رانيا الي وقفه تبص من وراه باب المطبخ : يااالهوووي ايه الراجل ده انا شوووفت 
ضحكته دوووخت ي نهااااري 

مرفت ضحكت : ي بت اختشي ده انتي خطوبتك كانت امبارح 

رانيا : خطوبتي الخربانه وحيااتك ي خالتي ..بس اايه الناس دي كلهم حلووين كده يالهووي ع الظابط 
ابوو شعر اسود ولا الراجل الي جمبه كبير بس يهبللللل 

بوسي جرتها : تعاالي ي مفضووحه خلينا نخلص 

دهب بتوتر : انا الصراحه خفت من الي اسمه مراد ده نظراته تحسيها بتبص ع روحك من جواه 
وبتكشفكك 

بوسي : بالعكس والله ده حنية الدنيا ف عنيه 

برا عند الرجاله كانو بيضحكو وبيتكلمو بصوت عالي 
صحي فهد الصغير الي قام نزل من ع السرير 
وطلع عليهم وهو بيمشي براحه ويتسند 
ع الحيطه فهد شافه وزفر بتوتر 
وهو بياكل ف شفته السفليه 

وعامر بص عليه و الواد خطف قلبه : وه وه مين الجمر ده 

فهد : ده ابن دهب 

غيث : تقصد الحته الي طلعت تقبلك 

فهد هواره : جصدك الي شندلت حالو هههههههههههههههههه

تايسون : خف ي راايق انتو هو 

جاسم : بس بدل ما يجووم ينطحكم ده شكلو غشيبم واعر بس ان چيت للحج كرباج 

مراد : بس ي بن الكلب منك ليه ده حرمة بييت 
كلااام ده مفهووش هزاار وضحك ومسخره 

تايسون ابتسم : ادييهم ي كبير ..

عامر شال فهد وهو حضنه وبيشم رحته وعنيه بتفكره بعيوون رقيه وعنيه دمعت ع ابنه 

فهد دخل المطبخ : تعالي ي دهب عايزك 

وخد دهب وفضل يكلمها بخفووت : ي دهب الناس الي برا دي اهل فهد وشافو تسجيل الكاميرات 
وانتي بتاخدو الواد من الملجأ انت والعجله 
الي الله يجحمه المهم يعني اديهم الواد 
بالرضا ويخلوكي تشوفيه كل فتره 
وانا هوديكي بنفسي بدل ما كلها 
ايام ويعرفو مين انتي ويخدو 
بالعافيه ويحرموكي منه ..

دهب دموعها نزلت : مش هقدر ي فهد اتعلقت بيه جاامد غصب عني لا ونبي مش عايزه اتحرم منه 

فهد باس دماغها : ي دهبي هعوضك والله وهجبلك دستت فهووده صغنانين بس اسمعي مني ومسكي العقل وانا والله هخليكي تشوفيه وعد مني ..

دهب اومأت وزقته : جيب من الصفرا ي قلبي وطلعت وراه فهد و سمعت عامر 

عامر بحب : اسمك ايه ي چميل 

دهب بدموع : اسمه فهد عامر الهواري 

عامر اتنفض هو وفهد وغيث وجاسم 

ومراد فرد ضهرو وحط رجل ع رجل بعد ما من نظره عرف دهب وعرف انها الي ف التسجيل 
وكان مستني الحركه دي من فهد ..

عامر وجسمه بيتنفض: هتجولي ااايه الله يصلح حالك 

دهب بدموع : زي ما سمعت انا روحت اتبنيته من ملجأ..... ولقيت تكت الولاده ف رجله والاسم 
فهد عامر الهواري خدته ربيته وسميته بنفس
اسمه وبصت لفهد ..وربنا يعلم انا حبيته 
ورعيته وحطيته جواه قلبي وعيني
ف بالله عليك متحرمني منه 

عامر حضن فهد اكتر لحضنه : انتي متوكده ي مدام 

تايسون : انسه لو سمحت 

دهب بصتله وعايزه تروح تقفش ف رقبته : ايوة ي استاذ عاامر وتيكت الولاد معايه لحد دلوقتي 
لو تحب اجيبو ليك بتريخ ** عنوان ** 

عامر حضن فهد وقعد يبكي مش مصدق انه اخيرا لقه ابنه حضنه بكل الشوق والحزن الي شفوه 
هو ورقيه ف التلت سنين دول ..

فهد قرب منه وفضل يبوس فيه ويبوس ف عامر وهو فرحان لاخوه وقف غيث وجاسم حضنو 
عاامر وهما فرحانين ليه 

عامر خد فهد وراح نحية مراد : ولدي فهد ي ود عمي ابني رچعلي ي مراد 

مراد وقف حضنه وهو فرحان من قلبه واخيرا هم ونزاح من ع قلبهم 
دهب شافت فرحت عامر ومندمتش ع قرارها 

ومسحت دموعها : انا هوصل لحد البيت الم هدومه ولعبه وجايه حالا 

عامر بفرحه : مفيش داع يام فهد انا هچيب ليه الي يتمنها 

دهب بفرحه : ام فهد 

عامر ابتسم : اايوه ام فهد انت الي ربتيه ورعاتيه تلت سنين وكأنك امه الي حبلت فيه مش 
خسااره فيك تشيلي اسمه ..

دهب بهدوء : معلشي لو هكتر عليك ممكن ترن ع المدام او تديني رقمها عشان اعرفها كل حاجه 
عنه وبقا اكلمها كل فتره وطمن عليه 
وشوفه حتي ف مكالمه فيديو 

عامر :  بس كده غالي والطلب رخييص هرنلك عليها 
فيديو وانتي جوليلها الخبر الحلو ده ..

رقيه كانت هي وندي عند رحيل ف السرايه 

وكنت مطفيه بعد ما كنت كلها ضحك وشقاوة وهزار 
ولمعة عينها اطفت لكن عايشه عشان خاطر 
عمار وعامر الي فضلو ليها من الدنيا ..

رحيل بحزن : سمحيني ي رقيه انا لحد دلوقتي 
شيله ذنب ابنك سمحيني 

رقيه ابتسمت : انتي مالكيش ذنب ي رحيل 
مقدر ومكتووب وانشالله انا قلبي حاسس
ابن هيرجع ومراد بيه وعامر وفهد مش 
سكتيين ..وقريبهم الهكر ده بيدور 
معاهم انا مطمنه ..

ندي : ربنا يريح جلبك ويهدي فكرك ي خيتي 

رقيه الفون بتاعها رن فيديو وكان عامر استغربت وحطت الطرحه ع شعرها وردت شافت 
واحده قدامها زي القمر وعنيا بتلمع 
بدموعها ..

رقيه بصدمه : انتي ميين وعامر فين ندي ورحيل قربو منها 

دهب : اهدي ي مدام رقيه انا دهب جارة فهد عمران قريبكم 

رقيه : ايوه الي هو الهكر ده الي عرف مكان الي خطف ابن وحطه ف ملجأ 

دهب : انا بقا الي خدت فهد عامر الهواري من الملجأ ده وقربة فهد من الكاميرا 

رقيه صوتت : اااااااااه ابنيييييي ااااه ي حبيبييي 
ونبيييي متهزررريش بالله عليكي بتتكلمي 
بجد ي عني ده ابني فهد الله يخليكي
ااااه ي قلبيي اااه شكرا ي رب 
الحمدلله الحمدلله كنت متاكده 

دهب بدمووع : حمدلله ع سلامت ابنك والله انا كنت حطاه ف عيوني وبحبه زي روحي واكتر 
لو مش هتقل عليكي هرن عليكي كل كام 
يوم تخليني اشووفه ممكن 

رقيه ضحكت بدموع : ي قلبي جميلك مش هنساا طول حيااتي ربنا يفرح قلبك ويسعدك زي 
ما فرحتيني وحفظتي ع نور عيني 
ي رحيل ابني رجع ي رحيل ربنا 
مخذلنيش اااه انا قلبي هيقف
من الفرحه 

دهب قربت الكاميرا من وش فهد : كلم ماما ي فهودي ..فهد بكلام مكسر م..امماه 

رقيه فضلت تضحك وتبوس ف الكاميرا ورحيل حضنتها وفضلت تعيط وقعدو يتكلمو مع 
دهب يمكن ساعتين يسالوها وتسألهم 
وعرفتها نظام فهد بياكل ايه بيحب 
ايه بينام امتع ويصحي امته 
وكل حاجه عنه ..

رحيل بتسأل : انت بقا دهب الي فهد كان بيحكي عنك لمراد ..ده مراد فضل اليل كله بيتكلم 
عنكم وهو شايل هم فهد الي بيحبك 
وانتي سبتيه وتجوزتي ...

دهب بحزن : بص انا ارتحت ليكم وانا هحكيلك وانتي احكمي وبدأت تحكيلها كل حاجه 

رحيل بدموع : ي قلبي ايه العذاب ده كلو ربنا يريح قلبك ويجمعك معاه ع خير انا حبيتك اووي ي دهب وعتبرتك زي رقيه وندي وشهد 

دهب : فين شهد 

ندي : شهد بت عمي واخت مراد بيه الصغيره مسافره مع زوچها 

دهب : اها ربنا يخليكم لبعض ي حببتي 

ندي بقهر : بس انا محرجش دمي غير الصفرا الي اسمها هدير هتفكرني بالمدعوجه نسمه 
الي الله يجحمها ونشالله بمنسبه الفرحه 
واللمه الحلوه دي هنسمعو خبرها 
جريب ..

دهب بيأس : مش عارفه بقا ي ندي انا تعبت ونفسي ارتاح والحب ده خد من روحي 
كتير مبقاش عندي طاقه احارب 
ولا دافع عن حبي ...شكلنا 
مالناش نصيب ف بعض 

رقيه : لا ي دهب اوعي تيأسي ودفعي عن حبك وحبيبك وزي ما سمعتي كان بيحكلهم هنا 
قد ااايه هو بيحبك حاولي تغيري وترجعي 
زي زمان يبعد بقا عن الشغب والبرشام 
والحجات الي هتوديه ف داهيه 
و اولهم هدير الكلب دي 

رحيل رفعة ايدها : وانا رأي من رأيها اكتر حاجه تضعف الراجل لما تكون حبيبته ضعيفه 
او مش بتدافع عنه وعن حبهم 
انا لو وحده فكرت تقرب من مراد 
هطلع قلبها من صدرها بضوفري 
اله حبيبي 
دهب ابتسمت وف بالها ده لو شفوكي ي رانيا كانو شرحوكي : و الله انتو ربنا بعتكم ليا من السما 
انا امبارح قررت اسيبه لهدير يتجوزه بقا 
ميتجوزوش وكانت هاخد بعضي ومشي 
من هنا خاالص بس انتو فوقتوني 
قبل ما اسيب حبيبي يضيع 
اكتر من كده لازم يرجع 
فهد بتاع زمان 

رقيه ضحكت : ايوووووة بقا ي دهببب انزلي اتعركي بالموس بقا معاه لو متغييرش

ندي ورحيل ضحكو ودهب معاهم ورقيه كل شويه تبوس ف فهد الي ع ايد رحييل 

وكل واحده ادت رقمها لدهب عشان يتبعو معاها 

دهب وقفت : يلا انا هدي الفون للستاذ عامر 
وبليل ابقا اكلمك ..وودعتهم 

دهب خرجت من اوضت بوسي : اتفضل ي استاذ عامر التلفون وخد فهد عشان اجبلك حجتو 

فهد هواره : شكلك شبكتي مع سوسو وجضتوها ضحك حكم احنا حريمنا عشريه جووي 

دهب ابتسمت : ايوة والله كلهم زي العسل ربنا يخليهم ليكم عن اذنكم 

تايسون كان قاعد بيجز ع سنانه وعامر خد فهد ف حضنه وهو بيكلم رقيه

عامر بضحكه : اايه رايك ف المفاچأه الحلو دي

رقيه ضحكت : احله واجمل مفاجاة يلاا بقا جيبو وتعاله مش قدره اصبر عايزه اخدو ف حضني 

عامر : ماشي ي جلبي مسافة السكه انشالله يلا ف رعاية الله ودخل قاعد مكانه ..

فهد روحت : مااري مااري 

ماري : نعم ي مدام دهب 

دهب بحزن : تعالي لمي حاجت فهد والعابه الي بيحبها يلا 

ماري : حاضر ..بس ممكن يعني اسالك ليه 

دهب عنيها دمعت : اهل ابوه هيخدو يلا بقا 

ماري بدات تلم حاجت فهد ودهب طلعتله غيار نضيف عشان تغير ليه ..

وخدت شنطه هدومو ولعبو وراحت بيت فهد 

دهب : ي فهدد 

فهد وقف راح لها : تعالي ي بنت المراا وخد منها الشنطه ومسك دراعها بعنف وقرب منها وربي لو ما دخلتي خفيتي جواه انتي حره عشان 
تقفي تتسهري مع فهد الهواري 
كويس ..

دهب بخبث : اايه ده وهو اسمه فهد كمان بس قمرر 

تايسون مسك فكها وقرب منها عض شفتها بسنانه وشدها بغضب بين اسنانه لحد ما حس بطعم الدم ودهب غمضت عنيها بوجع بعد عنها ولعق الدم الي نازل من شفتها ..

تايسون بخفوت : عشاان متعرفيش تتكلمي باقي اليوم ولا اسمع حس ميتين امك 

ودخل بيها وهي وراه وحطه ايدها ع شفتها الي بتنزف ومراد ابتسم برفعة حاجب هيبدأ الفهد 
يسيطر ..ع راي مراد المراه الي متجيش 
بالحب تيچي بالمسايسه والي متجيش 
بالمسايسه تيچي بالجوة والي متجيش
بالجوة تيچي بالضرب لحد ما تبجا 
طوع ايدك زي الفرسه الهايچه بالظبط..
الي عايزه تتروض ..
وكل خيال وليه طريقه وحنا خيالنا الدور ده غشيم 
وع رأي المثل بصلة المحب خروف وضرب الحبيب زي اكل الزبيب وكل قط بيحب خناقه دهب بتحب رجولته الزيده دي لانها قوية ف هتعوز راجل اقوه منها من نظره يلجمها ..

دخلت دهب نحية الحمام وقلتلو هات فهد عشان تحميه ..خدت فهد حمته وغيرت ليه وسرحت شعره وبعتته لعامر مع بوسي 

بوسي : خد فهد ي عمي عامر دهب حمته وبتقولك مفيش غير الغيار الي قلعوه بس هي هتحتفظ 
بيه عشان فيه رحتو ودي شنطة العب والهدووم 

عمار خد فهد : تسلم ربنا يعوضها ويرزجها ولد الحلال الي يرضيها جليلها متشكرين لتعبك 
ي ام فهد ..

بوسي اومأت ودخلت المطبخ لقت دهب قعده حطه تلج ع بوقها 

بوسي : هو الي عورك كده 

دهب : وانا بلم حاجت فهد جايه بفتح الضلفه كات ترسه شدتها جامد خبطت ف وشي 

فهد من وراها : ع مهلك المره الجايه بدل متفتح دماغك 

دهب اومأت ليه بغيظ وسكتت 

فهد : اايه يامه خلصتو 

مرفت : ااه ي حبيبي يلا خد الصنية دي وتعاله خد التانيه قومي ي دهب اعملي عصير ي حببتي 

دهب ابتسمت : من عنيا ي خالتي 

فهد : ربنا يخليكم لبعض يختي هتي يامه الناس زهقت ..وخد الصنيه وطلع وهو مبتسم 

والرجاله قعدت تتغدا ودخلت هدير لبسه عبايه ضيقه وطرحه مبينه نص شعرها ومكياچ
اوفر عشان تداري ضرب فهد 

وشافت فهد قاعد ومعاه رجاله تسد عين الشمس وتنحت 

فهد شفها وشرق ف الاكل والرجاله بصت لهدير بستغراب 

مراد بنزعاج : استغفرلله العظيم مين المرا دي 

فهد : ابدا ي كبير ده النتافه بتاعت المنطق 
ولا ايه ي بنت ميتييين الكلب ما ده شغل 
عوالم لمؤخذه وبعدين انتي جاايه هنا 
ليييه ي بنت المرا 

هدير حطت ايدها ف وسطها وهي بتمضغ اللبانه 
بحركه مستفزه : جاااي عشان اعرف هتردني 
امته ي قلبيي 

مراد بخفوت : الله هي دي الي كنت خطبها وكتب عليها احاا انت يااض لازمك رباايه من اول 
وچديد شكل الجعده بحري نستك رچولتك 

فهد بغضب : حقك ي كبير حقك ي عم 

مراد : كتبت عليها ف ايه وطلجتها ف ايه
وايه جصة ميتين امك انت 

فهد : ي باشا والله انا الفتره الي عدت كانت قراراتي مش تمام وكنت بتصرف بتهور 
وبعدين اهو سمعت طلقتها امها غلطت 
فيا وبعدين البت مش مظبوطه 
وانا مش بلعها 

مراد بص ع هدير : اتعدليي ي مراه وبعديين لما طلجك راچعه عايزاه يردك ليه وين خچلك 
انتي ولا حياكي وين كرامتكك من اساسه 
ااايه ي بو اخو الحريم البچحه دي 
ده احنا معندناش حريم ياعمي 
دول ملايكه حدلله و المعووچه 
بنجطع خبررها خاالص 

( حبيبي اتعصب مش بيحب الحال المايل حقك ي عمده خدها الزريبه بقا حطها جمب شبيهتها ) 

وضرب فهد بالبنيه ف صدره : ويين رچولتك انت ولا حرجت دمك وين شهاامتك انت يااد تليس 
ليييه وحده مفرعه لكن ربنا يشهد بريئه وكلها حيااه لكن دي دييي عااايزه الردم ..

هدير : نعم ي دلعدي مااالك داخل حامي كده لييه 
وبعدين ..كتمت حسها لما مراد طلع الفرد عمره 
وضرب طلقه عدت من جمب دماغها خلت 
ودنها صفرررت الحريم وقفه عند المطبخ تتفرج 
والرجااله عملين نفسهم من بنها وبياكلو 
الا فهد الي اتهان وبقا منظره كلوت 

مراد بخشووونه : وربي وما اعبد لو ليا عليكي سيد وسلطاان لكنت دفنتك مطرحكك لكن انا مهمدش 
يدي ع الحريم لو راجل كنت جطعت خبرك 

( او قطعتلو لمؤخذه 🙂😂) مراد دلوقتي لو انا قدامه كان بصلي كده 😒 وقالي اكتمي بدل ما اچي ابوسك بوسه تچيب اچلك 🤣💔..

مراد وقف : يلاا ي جومو خلونا نغوور من هنا لما يبجا راچل ويصلح غلطا ناكلو من عيشه وملحه

هدير : ااايوة عليك نور يصلح غلطو قريبك دخل عليا يوم كتب الكتاب وهو سكران طينه وبعدها بيومين طلقني وانا عايزاه يردني 

جاسم اخيرا اتكلم : متجفلي خشم امك ي مراه انتي اايه بيااره طفحت وبص لفهد وهو مبرق 
عنيه اااايه ده يااعمي ده انا چتتي جشعرت 
چيت چمبيها كيييف دي جوم ي غيث فض 
جاافش ف الحماام لييه انت ناااجص ..

غيث شرق ف الاكل وفهد خبط ع ضهرو : ماالك ي عم ف اايه كنت مندمج ف المسلسل وبعدين 
ما كفاايه قر جبتني وراه الله يحرقك 

مراد شخر لهم شخره جمااعيه : احاا ده احاا جليله 
عليكم ي ولاد العر*, انا حاارج دمي ليه معااكم 
وطلع الخنجر من جزمته عاايز تور يفتح 
خشمه عشان اجطع لسانه وبص ع فهد 

مراد بسخريه : مترد ولا لساانك كلتوو الجطه ي تايسوون صحيح الكلام الي جلتو الفاچر دي

فهد عنيه بقت حمرا زي الدم وهو قابض ع كف ايده : معرفش 

مراد بعصبيه حط ايده ع ودنه : اايا جوول تاني مسمعتش 

فهد بخشونه : معرفش ي عم صحيت لقيت نفسي نايم هنااك بعد ما شربت وبتقولي اني دخلت 
عليهاا 

مراد وقف زق التربيزه : ك* ام ابو ابوك  ي بن ميتين الكلب متعرفشش كييف يعني متعرفش
ده دكر ال وز لو نط ع النتايه هيبجا عرفها 
ويعلمها من وسط الف ويبجا كيف 
الاسد وهو بيحابي ع نتايته 
وانت متعرررفش ونزل 
ضرب ف فهدد الي باصص 
ف الارض ..

مراد بعصبيه : المخروب الي بتبلبعه هتبطلو بمزاچك او غصب عنك وربي ف سماا 
احبسك ف الزريبه وسط البهايم 
لحد ما يطلع من دمك حشيش
وجلنا معلش هيعدل النفوخ 
لكن بالعجل اماا البرشام 
هيدمرك ويدمر عجلك 

فهد بخفوت : هبطل والله هبطل انا كنت باخده من اجل عله ف قلبي لكن دلوقتي خلااص 

مراد قعد وهو مش طايق الجلابيه الي عليه : دهببب 

دهب طلعت تجري بخوف : ايوة ي عمي 

مراد : اعمليلي فنجان جهوة وتعالي عايزك 

دهب بخفوت : حاضر 

وبص لهدير الي وقفه وف غل بيطلع من عنيها : اخفي ي مراه ع بيتكم وبعتي راچل يجف 
يتكلم حكم انا مش طايج ابص ف خلجتك 

هدير مصة بقها بسخريه : حااضر ي سبعي 

مراد بقرف بص لفهد : مشي بت الكلب دي من وشي بدل ما ارتكب فيها چناايه 

فهد وقف وهو بيطق رقبته : حاضر ي عم وبيبص ع هدير بغل 

هدير شفته وفتكرت الضرب الي كلته وجريت 
ع بيتهم وبعتت جوز امها ..

دهب خرجت بالقهوة وايدها بتتعرش : اتفضل 

مراد بهدوء : يزيد فضلك اجعدي ..جوم يلا منك ليه فرطو رچليكم ع السطح ولا ع الباب 
جوم يلا متنحش منك ليه 

فهد خدهم وطلع ع السطح : بووسي اعملي شااي 

مراد : ي ام فهد تعالي احضرينا 

طلعت ام فهد وقعدت جمبيهم 

مراد : عشان يبجا الكلام ع مايه بيضه احضرينا ي ام فهد ..

ام فهد : معاك ي مراد بيه 

مراد : من ابو ناهيه كلمتين ابرك من چرنان ..راضي بيها تكون بتك ومرت ولدكم وام احفادك ولا لاه 
وانتي عايزاه وهتحبيه وهتجفي چمبه كيف 
الوتد وهو مطمن ان فيه راچل افضهرو 
وهتحابي عليه وتمنعيه من السم 
الي هيشربو ولا لاه 

مرفت : والله ي مراد بيه انا كنت رفضاها مع انهم كانو بيحبو بعض من وهما عيال بس الكلام الي 
صدر منها هي وامها كان سبب كسرت ابني 
وسبب الي هو بقا فيه بعد كده عرفت انها 
مظلومه زيها زيه وتعذبت كتير وتبهدلت
عشان حبت ابني بس دلوقتي انا مش 
هقف ف وشهم الحب دمرهم من 
وهما لسه ورد بيفتح وهما 
الي هيكونه علاج بعض 
وانا ربنا يشهد بحبها 
زي بوسي من وهي 
عيله ...

مراد اومأ بتفاهم : زيين خالص وانتي يلا سمعك 

دهب عنيها دمعت : بحبه والله وربنا يشهد وني مش عجبني حاله ولا الحاله الي وصلها وكنت 
وعده مدام رحيل من شويه انا اقف جمبه 
وخليه يبعد عن الي هو فيه ودافع عن 
حبي وزي ما هي قالت مفيش حاجه 
تضعف الراجل غير لما تكون حببته 
ضعيفه ومتدفعش عنه ولا عن حبهم 

مراد ابتسم : ااه ي جرده هتشغلي دماغك علياا جولتي كلمة السر المكونه من اربع حروف 
معنهم بالنسبالي كبيرر 

دهب ضحكت : ربنا يخليهالك هي قمر وتتحط ع الجرح يطيب 

مراد ولمعة الحب ظهرت ف عنيه : بصي ي دهب انا عارف الحب ودايج نااره عشان كده انا عذركم 
وهجف چمبيكم لكن وربي الي ما هيتظبط 
انا هظبطه بطريجتي وانا طول مانا جعدتك 
جمبي وخدت وعطيت معاكي ف الكلام 
ف انا عتبرتك من حرمتي بيتي واحنا 
حريمنا اسود تيجي جدام رچلها 
وتنخ ومتوجفش راسها براسه 
وتعند معاه فهماني ي. دهب 
طبعا 

دهب اومأت : فهمك ي عمي 

مراد : يبجا ع خيرة الله الحرمه السعرانه الي كانت من شوية لو هوبت من فهد عيزك تجطعيها بسنانك 
البت دي الغدر بيچري ف دماها والغل والصفار 
هيفط من عنيها 

دهب بشر : والله هكلها بسناني ..

مراد : فهد كيف العيل الصغير اجل حاچه تفرحه واجل حاجه تزعله ميغركمش الجعجعه 
الي هو فيها ده وراها عيل اتكسرت 
نفسه من وهو لسه طالع للدنيا 
واظن فهميني يبجا ايدنا ف ايد بعض نخليه 
يبطل البرشام الي هو مدمن عليه وبيغور 
عجله ويخليه يعمل حچات هو مش كدها ..
هيتعب ف الاول وهيعاني لكن كل حاچه 
بالحب بطييب تماام 

دهب ومرفت : تماام

مراد يبجا ع خيرة الله : حد يزعج ع فهد يچيب مأذون يطلج رسمي المراه بت الكلب الي مشيت 
ويكتب ع دهبنا حكم احنا حريمنا غاليه 
مينفعش تترافج ف الحرام ..

دهب دموعها ملت عنيها : ربنا يخليك ويطول ف عمرك زي ما فرحت قلبي ووقفت معاايه ..

فوق السطح فهد وعامر شافو فرعون ردو لوراه بخضه 

عامر : اايه ده ي بو عمو من ايه فصيله الحيوان ده 

فهد ضحك من غير نفس : فصيلة اكلي لحوم البشر ي كبير 

فهد هواره : احنا المفروض نطلجو الي المراه الي كانت وجف تحت من شوية ..

جاسم : يكش كان نتش شغلها وريحها منه خالص 

غيث : اايه ي شباب راعو احساس الراجل ..

تايسون : لا ي كبير برحتكم انا كده كده بقيت كلوت مخروق خلاص 

وكلهم قعدو يضحكو وغيث قرب من فرعون 

تايسون : تعاله ي حظابط احسن تتعور 

جاسم بضحكه : سيبه يمكن ياكل الي فرحان بيه ويريح البشريه منه ..

غيث حط ايده ع رجولته : غيظك ده مش عارف ليه ده انت حته من واحد جبت تلاته وانا جبت 
اتنيين بس بتحقد عليا ليه ي جسوومتي 

جااسم بضحكه : دي قدرات ي بن الرفضي 

فهد لعامر : كيفك انت وكيف احوالك 

عامر : والله شكل حشيش هشام الفستك هو الي 
ودانه ف داهيه وكلهم ضحكو 

وبعديها بشويه سمع مراد بينادي عليه 
بصوت عالي وكلهم نزلو 

******
فهد نزل ومعاه الرجاله وقعدو مع بعض وفهد بص لدهب قامت دخلت واول ما دخلت رانيا وبوسي 
حضنوها وفضلو يتنططو 

مراد : اتصل ع مأذون خليه يجي عشان يطلج رسمي..وتاخد كل مستحجاتها احنا مش 
هنكتبو ع اسمنا حريم عايزه الحرج ..

فهد بهدوء : الي تشوفه ي غالي كده كده انا مش عايزها ..

وسمع حد بينادي عليه طلع يشوف مين لقااه صالح وابوه ..

فهد بنزعاج : اتفضلوو 

دخل بيهم وصالح و ابوه دخلو اتصدمه من الرجاله 
الي قعده وكلها هيبه وباين عليها العز ..

فهد اتصل ع جلال ومردش عليه وتصل تاني 

جلال : عايز ايه 

فهد : واللهي ده من امته 

جلال : من امبارح ي تايسون 

فهد : طب تعاله وهات المأذون معاك ي بيضه 
وانا هعرف ارضيك  ..

جلال : ليه هتتجوز التانيه 

فهد : لا هطلق الاوله يلاا مراد بيه مستني 

جلال بقرف : عشان خاطر مرااد بيه مش عشان خطرك وقفل ف وشه ..

دخل عندهم ابو صالح : مش هتعرفني ي فهد 

فهد : عمامي وقريبي من البلد ي ابو صالح ..ابو صالح يبقا جوز ام هدير ي عم 

مراد بقرف : مررحب المهم مش چين نتعارف احنا 
ابننا هيطلج بتكم وكل واحد يروح لحاله 
وتاخد كل مستحجاتها وجيمتها 

ابو صالح : بس ده مينفعش ي عمده البت كتب عليها تلت اربع ايام وطلقها سمعتها هتبوظ 

مراد بغضي: سمعت ايه ي ابو سمعه بتكم هتردح كيف الغواازي وحنا ميشرفناش 

صالح وقف : متتكلم عدل ي جدع انت انتو جيبنا تهزقونا ..

مراد رفع حاجبه : اجعد يااض 

صالح قعد وهو بيبلع ريقه مراد : وانت تكون لها ايه ي دكر اخوها 

صالح : لا ابن جوز امها 

مراد : اممم مرحب كملت عارف عذرتك انت لو اخوها ودي كانت ربيتك كنت جمت ضربتك 
بالمركووب 

ابو صالح : لا بقااا ده كده عيييب اووي متتكلم ي تايسون 

فهد رجع لوراه وهو ساكت : عمي وعم عيالي مقدرش اعترض ع حرف بيقوله وبعدين 
بنتكم الي جايبه الشبهه لنفسها ..

صالح بسخريه : ولما هي شبها خطبتها اربع سنين ليه وبعد كده كتبت عليها ولا انت عشان 
كنت عايز تاخد الي انت خدته ودخلت عليها 
وبعد كده طلقتها ..

فهد : اتكلم ع قدك ي صاالح بنت مرات ابوك انا لو كنت عايز اخد منها حاجه كنت خدتها ومن غير 
مكتب كمان وكانت هتيجي سكه لكن ابقا 
سكران وعايزه تلبسني ف حيط 
ده عند امهاا ..

مراد بسخريه : وانت عرفت من وين انه خد الي عايزه ولا كنت بتحط لها اللبوسه ف التوته بعد 
الدخله ..

صالح بلع ريقه بتوتر وسكت ومراد شك فيه اكتر 

مراد بتفكير : اتصل ع ام البت خليها تيچي 

ابو صالح : لييه يعني 

مراد : فضض احنا هنتصاحبوو اتصل عليها يلاا 

ابو صالح اتصل عليها وجت بعد خمس دقايق ..

ام هدير : خير ي ابو صالح 

مراد : بجولك ي ام ايه انتي المدعوجه اسمها ايه 

ام هدير : اايه المدعوقه دي انشالله مالك ي جدع انت 

مراد طلع الفرد عمره ورزعه ع التربيزه الي قدامه : كانه هيبج مراار طافح مهو اجلب الجدره ع فمه تطلع 
البت لمها ..جصرره بتك چبتلك سيره ان فهد دخل 
عليهاا 

ام هدير لطمت : ي مصبتيي دخل عليها ازااي اه ي شمام ي سرسجي انا كنت عارفه ان انت مش 
هتجبها لبر ..

جاسم : حدلله طرنش مخلف بيااره عيله كلها خراا 
ورحيتكم تجرف ..

فهد : انا لوله الرجاله الي قعده كنت عرفتك تماامك ي مرا ي شيبه ..

مراد بسخريه : االه لما هي امها نفسها متعرفش اومال انت عرفت كيف ي صاالح 

ام هدير : انت كككنت تعرف ي صالح وساكت 

مراد بخشوونه : لااه مش كنت تعرف ي صالح 
عرفت كييف ي صاالح وخد الفرد وحطه 
ف دماغه بعد ما هجم عليه زي الاسد 

صالح قلبه اتصرع وبقا بيترعش زي الفار المبلول 

ام هدير قعدت تصوت وابو صالح جي يقف لقا 
تايسون ف وشه وهو اول مره يحس نفسه 
غبي جمب الداهيه الي واقف ..،

صالح بخوف : انا معرفش انت عايز توصل لايه ولا بتفكر ف ايه ..

مراد بغضب : بفكر ف الي انا وانت عرفيينه عرفت كييف ان فهد دخل عليهاا 

صالح بتوتر  : هي حكتلي 

مراد بعصبيه ضربه بيد الفرد ف دماغه : حكتلك ومحكتش لمها ليه ده انت حته ولا اخوها ولا 
ف صلة جرابه بينكم چيب من ابو ناهيه 
فضض وعليك الاماان ..

صالح بخوف : ابعد عني ياعم انا معرفش انت عايز ايه ابعد ..

فهد بخشوونه : فرعووووون 

فرعوون زمجر وصوته كان مرعب وفضل يهوهو بصوت عالي رج البيت 

تايسون : ع الحراام من ديني هخليه مش يجي يتعشه بيك بس لااا هخلي ياكل عضمك 
دهبببب 

دهب طلعت من جواه فهد بعصبيه : اطلعيي فكي فرعون ومتخفيش مش هيعملك حااجه 

دهب اومأت وهي خايفه بس هي واثقه ف فهد 
دخلت السطح وقربة من فرعون الي فضل 
يلف حوليها وهو بيشم ريحتها ونام تحت 
رجلها زي القطه الأليفه وفضل يتمسح 
فيها دهبب قعدت تضحك وفكته ونزلت 
وهو وراها ..

دهب دخلت وفرعون زمجر اول ما شاف ناس غريبه ..

فهد بخشوونه : اقعددددد فرعون قعد ع الارض وهو فارد رجليه وكانه مستني امر الهجووم 

تايسوون : هاا هتتكلم ولا نعشي فرعون 

صالح فضل قافل بقه مراد نزل بضهر المسدس ع فكه ..

غيث اتدخل : ي باشا متتعبش نفسك انت وهو ابعتهولي ع القسم وانا الفقلو قضيه 
اخليه ياخد 25 سنه مع الشغل والنفاذ   
وبدل ميعترف ويبقا حر هيعترف 
وهو متأبد 

صالح حس انه خلاص هيعملها ع نفسه وقال حقي 
برقبتي ينعل ابو ام خططك ي هدير ي بنت الكلب 

صالح بخوف : هتكلم بس تدووني الامان وتايسون ميعملش معايه الغلط بعد انتو ما تمشو ..

مراد : عليك الامان يلاا اشجيني

وقعد وفهد واقف جمبيه وفرعون قاعد ع الباب 

صالح بلع ريقه : يوم كتب الكتاب هدير حولت تقرب منك  بعد ما سكرت بس انت مرضتش
وكنت عمال تعيط ع دهب 

فهد : مش لازم بك**ك الجزئيه دي ادخل ع الي بعدو 

فهد وعامر كتمو ضحكتهم وغيث وجاسم مقدروش يقوومه وقضوها قهقه بصوت عالي 

مراد كتم ضحكته : لاه اصيل ووفي سبحان الله 
هههههههههههههه 

تايسون بغيظ : يلااا كمل انت علقتتت 

صالح : وخلت حد غيرك دخل عليها عشان تربطك بيها ومتفكرش تسبها بعد ما سمعتك بتتكلم 
انت وامك ع ورث ابوك الي رجعتو 

مراد بسخريه : والحد الي غيره ده انت مش كدهه

صالح بلع ريقه وبص ف الارض 

مراد بغضب : وسخه اتلمت ع خاين وعايزين تلبسوها لود اخووي اااه ي ولاد الكلبب 
ده ع جوثتكم ..

فهد بغضب : انت عايز تفهمني ان بنت المره الهايجه الي وقفه دي نامت معاك وهي ع 
زمتيي لا وكماان عايزه تلبسني فيها 
بنت العيبه ده انا هطلع ميتينكم ..

تايسوون بخشونه وصوت يعصب اصلا : فرعوووون ذكرو يااااه وهو بيشاور ع صالح 

الي ملحقش يقووم كان فرعون قافش ف رجولته 
وفضل يتمرمغ ف الارض ويصرخ وفرعون ماسك
فيه ..

ابو صالح : ابني هيموووت منك لله هو ده الوعد والامان 

مراد رفع ايده : انا جولتله بعد ما نمشي انا ماليش صالح ..

تايسون : فرعوون خلااص تعااله  خمسه وجيلك ي كبير المأذون اهو خلص معااه ..

دخل جلال بالمأذون الي شاف الي بيحصل وكان عايز يلف ويرجع تانيي 

جلال قفشه بضحكه : تعاله ي سيدنا احننا كده بنحب نهزر مع الضيوف 

فهد خد فرعون وطلع ع بيت هدير رزع الباب برجل 

تايسون : هديييييير 

هدير طلعت تجري : ايه ي فهوودي 

تايسون : فهوودك هيني**  ي بنت المراا تعالي وجرها ع اوضه وقفل الباب وراه ومعاه فرعون 

هدير بخوف : انت عايز ايه ومالك دخل سخن كده فهد نزل ع وشها بالقلم 

فهد بغضب اعمي : انا ي بنت الهايجه عايزه تلبسيني الطرحه ونمتي مع صالح وانتي 
ع زمتي وعايزاني اشيل اليله ي بنت 
العرررر* ده ف احلام ك**ك 

ومسك هدير كتفها بعد ما اقلعها البنطلون 

هدير بخبث : براحه وخد الي انت عايزه 

فهد بسخريه : لا مهو مش انا ده فرعوون مانا وهو واحد ..كاااام ي فرعووني كلبه معسفه اهي 

فرعون قرب بكل هدوء وهدير فضلت تصوت زي المجنوونه وفرعون عمل معاها الدنيئه وفهد كتم 
بوقها بعد كده زقها وتف عليها وقبل ما يطلع 

فهد بسخريه : متنسيش بقا ي قلبي تجيبي
بيرسول ترشيه ع شعرتك الي هتربي قمل
‏هعهعهعهعهعهههعههههعهه

روح البيت و هو ماسك فرعون  ودخل بيه عليهم كان صالح فاق والمأذون خلص الورق 
وام هدير خدت ورقة بنتها وصالح ابوه 
سنده ومشيو ..

فهد : ادخل انت ي فرعون ع الحمام عشان 
تتشطف ي عريييس 

مراد بصله بصدمه : عملتهاا كيف دي ي بن الكلب 

فهد ضحك : ماهي الي كلبه هايجه 

عامر وفهد وغيث وجاسم كلهم خدو الصدمه بقا 

وجلال قاعد يضحك لانه عارف دماغ صحبه

فهد : اايه ي سيدنا مش انت خلصت برضو 

المأذون : ايووة لكن بحضر عقد جواز باسم ومسك بطاقه...لفهد عمران احمد ..ودهب رياض محمد

فهد وقف بصدمه : انت بتقول ايه 

مراد ضحك : اجعد ي نحنوح خلينا نخلص ونتوكل ع الله ..

فهد ضحك بفرح : طب قول اقسم بالله هتجوزني ددهب ..طب هي وافقت طب ازاااي ..

دخلو خالات دهب تزغرد الي رانيا راحت تقولهم هي و بوسي وكانو فرحانين لها من قلبهم 
واخيرا هترتاح ..

دهب خرجت وهي مكسوفه وحضنت خالاتها 

المأذون : مين هيبقا وكيلك ي عروسه ولا هتكوني وكيلت نفسك ..لانها ثيب ..

مراد : لاااه انا هكون وكيلها وضمنها برجبتي كمان 
بتنا عارفه جيمة نفسها وهتعرف تجيم راچلها 
وتكون سند وضهر ليه ..

دهب ابتسمت بسعاده : ربنا يخليكي ي عمي ويبارك ف عمرك وانا انشالله مش هخذلك ابدا ع الوعد 
يااعمده 

مراد : ع الوعد ي مرت الغالي وربت ع رجل فهد الي لحد دلوقتي مدهووش 

مراد حط ايده ف ايد فهد وكتبو الكتاب والزغريد اشتغلت والرجاله سلمت ع فهد وفرحو ليه 
بعد يوم ماليان حورات ومشاكل وقصص..

مراد وقف وحضنه وربت ع كتفه بقوة : عاايزك تفوج لنفسك وتبطل المخدرات الي هتوديك ف 
داهيه وتخلي بالك من مرتك ومن امك واختك 
وهدي وكن شووية بلاش مشاكل كتيير انت 
دلوقتي راچل متچوز ووراك مراه محتچاك 
جمبيها ..

فهد ابتسم وحضنه اكتر : حاضر حاضر ي غالي الي تأمر بيه حااضر وباس كتفه حب وتقدير ..

مراد بص ع دهب : انشالله فرحكم هيكون بعد ما يتعالچ مش هوصيكي عليه 

دهب بحب : جواه عيني وروحي

مراد طلع خمس بواكي من جيب الجلبيه : نجطت فرحك ي عروسه معهلش حاچه بسيطه تتعوض 
ف الليله الكبيره انشالله

فهد : خيرك سابق ي عمده ..

دهب بكسوف : مالوش داعي والله ي عمي كفايه وقفتك معانه بالدنياا 

مراد : هتكسفي يدي يااك 

دهب قربت خدتهم : ما عشت ولا كنت ي 
عمي...شكرا  

مراد : يلا ي رجااله ورانا طريج سفر يلا هستأذن انا فوتكم بعافيه 

فهد : مش محسوبه دي ي عمده 

مراد ابتسم : ابجا چيب دهبك وتعاله انت السرايه .. يلا ف رعاية الله 

وفهد وجلال وراه بعد ما سلمو ع الرجاله ..

واول ما طلع قدام الباب طلع الفرد عمره وفضل يضرب طلقات ف الجو وغيث وجاسم وعامر 
وفهد كل واحد طلع الفرد بتاعه وولعو 
الشارع وهما بيفرحو ليه وركبو 
عربيتهم ومشيو والناس 
عرفت من ضرب النار والزغريد 
ان ده فرح وبقو يسالو جلال 

جلال : فهد كتب ع دهب والشارع كلو بقا يبارك 
ويزغرد 

جلال وهو بيمسح ع دمااغه : ي ديني اايه الراجل ده ي جدعاان 

فهد ابتسم : فخمم مش كده ..

جلأل بص ليه : خخخ هو انا بكلمك ليه اصلا اوعه ي عم فكك مني 

فهد ضحك : خلاص بقا فك ده انت عيل ب*ان وانت كده ...

جلال ضربه ف كتفه ودخلو مع بعض وهما بيضحكو ..

دهب طلعت من حضن خالاتها وقربت وقفت قدام فهد الي قرب منها وعنيه كلها حب وفرح ..

فهد : وعدتك ف يوم ووعد الحر دين بس انتي الي وفتي بوعدي مش انا ي دهبي اناا مش مصددق
انك بقيتي مراتي بعد السنين دي كلها 

دهب ابتسمت وجسمها كلو بيترعش : لاا صدق ي فهد انا دلوقتي بقيت مراتك ..

فهد شالها وهو بيضحك بصوت عالي وقعد يلف بيها 
وهو هيطير من الفرحه : بعشقك ي دهبيييييييي

ودهب بتضحك وهي متعلقه ف رقبته وبتحمد ربنا انه اخيرا جماعهم ونوة ف قلبها انها ترجع لربنا 
وتكفر عن ذنبها الي عملته معاه وهتمسك 
ايده لحد ما يوصل معاها ...

قربت مرفت وحضنتهم : سمحووني ي حبيبي انا بعد الفرحه الي شفتها ف عنيكم دي مش 
عايزه حاجه من الدنياا 

فهد باس ايدها ودماغها : ربنا يخليكي لينا ي غاليه 

وخالات فهد عملين يزغرده مش فصلين والدموع ماليه عنيهم 

هنا قربت : يلا خلصنا حب واحضان بينا ع البيت 

فهد بصلها : بيت ميين يختي دهب مكانها معايه

هنا : لا ي قلبي ده بعد الفرح انشالله وقدام كل الناس يبقا تخدها وتروح ع بيتكم ..

فهد ابتسم : مااشي ي هن حقك ومااالو الدهب ميلقش عليه غير الدهب هعملها فرح يسمع 
ف المنطقه والمناطق الي حولينا كلها 
فرح سبع ليالي مش ليله وحده 

دهب : ده بعد ما تبطل برشام وتتعفي منه كماان 
انشالله 

فهد بصلها برفعة حاجب : هعدي كلامك ع انه طلب مش امر عشان انا بمشي بدماغي ومحدش بيحددلي ي دهب خلصااه ..

دهب اومأت بهدوء ..وهي عارفه ان الطريق معاه صعب وطويل ودماغه نشفه وعيندي وبيركب 
دماغها ومش بيسمع لحد ..

عند بيت هدير الي جريت ع الحمام وفضلت تغسل ف نفسها بميه سخنه طلعت لقت الدكتور 
خارج من اوضة صالح بعد ما عالجه
وداه مصل الكلب مضاد للصعر 

هدير قعدت جمبيه وهي عندها وسواس وكل شوية تهرش ف انوثتها 

هدير بغل : ااااااه ي ناااااري عرف ازااااي عرف ازاااي وهي بتضرب ع رجلها ..

صالح بعصبيه : عرف مني ي بنت الكلب اخرة خططك زنقوني ولاد العرر* وسحبو الكلام 
مني بعد ما كانو عايزين يأبدوني ..

هدير : يالهوووي منك ومن غباااءك ودتنا ف دااهيه 
طب كده فهد غاار طب وبووسي 

صالح بسخريه : بوووسي مين ي ام بووسي انت مفكره بوسي هتكلمني انا ولا حتي هتبص 
ف وشي ده كلام كنت بسكتك بيه لحد 
ما اجيب رجلها وفضلت قطرها ف الرايحه
والجايه عشان اوقعها والبت نسخه
‏ من اخوها كانتت بتشبشبلي ف كل مره 
يعني انسي ي حلووه 

هدير فضلت تصوت بغل وهي ع ثانيه برج من دماغها هيطير 

صالح بقرف : ماالك عماله تحكي ف نفسك زي الجربانه كده ليه 

هدير بدم محروق : خلي الكلب ينام معايه ابن الشر*** 

صالح : كويس انه جت ع كده انا خلاه كالني ابن الكلب اوعي بقا تيجي جمبي تاني احسن 
يكون عملك امراض انا مش ناقص ..

هدير ببجاحه : بس لما يكون فيك بتاع يقف ابقا اتكلم ...

دهب خرجت هي وخالاتها ومعاها رانيا والشارع كلو بقا يبارك لها ويهني ليهم محبوبه دهب ...

روحت البيت ودخلت اوضتها شافت فهد مش ف السرير عنيها دمعت وقعدت تعيط كان مهون عليها كتيير ومسليها 

رن تلفونها مسحت عيونها وردت وفقلبها غصه 

دهب : ايوة ي فهد 

فهد : ايوة ي فهد كنت بايت ف حضنك ولا ايه ي بت مفيش حبيبي قلبي جووزي مثلا 

دهب عنيها دمعت تاني : فهد هيوحشني اووي وهيقطع بيا 

فهد بحنيه : ي حبيبي ربنا يعوضنا انشالله وانا هبقا اخدك وحيااتك تشوفيه وبعديين انا هبدأ اغير من 
ابن الكلب ده 

دهب ضحكتك : لا وع ايه الطيب احسن اصلي انت غيرتك غشييمه اووي وحطت ايدها ع شفتها 

فهد ضحك  : سلامتك ي مداام هعههههعه

دهب : غيرت ع جروح ضهرك ولا لسه..انت لبست تشيرت كده من غير ما تطهرهم 

فهد : تعاالي انت غيريلي احسن انا بتكسف من امي واختي

دهب ضحكت : انت بتتكسف ده انت مفضوح وفقدنا فيك الامل كلناا

فهد بخفوت : طب ايه مش هتيجي 

دهب : لا انا لسه ماشيه من عندكم هيبقا شكلي وحش اووي لاا انساا مش جاايه 

فهد : ي بت انتي مراتي والبيت ده بيتك تيجي ف اي وقت وف اي للحظه 

دهب باحراج : لا لا مش هقدر الناس تقول عليا ايه 

فهد : خلصانه سلام ..وقفل 

دهب : احييه هو اتقمص ولا ايه ورنت عليه كنسل رنيت تاني كنسل وبعدين بقا ده شكلو اتقمص 
يالهووي عليا وع اياامي من اولها كده 

فهد بسخريه : لا يختي متقمصتش انتي مش راضي تيجي جيت اناا ي حساسه 

دهب : ي نهااري دخلت ازااي 

فهد قرب منها : انتي عبيطه ي بت ده انتي بيتكم
شارع عمومي وحريم دخله وعيال طالعه باب
الشارع مفتوح والشقه انتي سيبه المفتاح 
من بره 

دهب بتوتر : ايوة سيباه من بره عشان خالاتي لو وحده جت وبليل بشيله عشان يكون ف علمك انا بقولك اهوو..

فهد ضحك : ولو شلتيه ي بت ده انا طفاش شقق ع قديمو ..وبعدين انا اجي ف اي وقت وف اي مكان يعجبني واحضنك وسط اجعص جعيص ف عيلتكم 
ده انتييي مراااتي ي بنت المراا نفسي اكوون واقف 
قداام امك وهي بتسمع الخبر هعهعههعهعهععهععههه
حدلله لو كانت فتحت بوقها بكلمه كنت وقفتلها
صبااعي دهب ضربته ع كتفه 

دهب بضحكه : احترم نفسك ي زفت دي امي برضو

فهد بخفوت ساخر : زفتتت ك**ك تعااالي بقا ي قلب الزفت وشدها من وسطها جامد وراح 
خبطها برجوولته 

دهب شالت ايده من ع وسطها وجريت : مش وقته ده تعاله عشان اغيرلك ع جرووحك وفتحت الكمدين تجيب المطهر راح جاي من وراها 
وهي موطيه راح حضنها وهو بيحرك 
رجولته ع مؤخرتها 

فهد : وماالو ي دهبي وهي ايده بتتحرك من وسطها لصدرها لحد رقبتها ضغط عليها ورفعها ليه بعنف وهمس جمب ودنها ...انتي بتشغلي المعفنه علياا ومش عايزاني اجي جمبك ي دهبب مفكره ان 
انتي كده هتمسكيني من صباعي الي 
بيوجعني وتمشيني ع هواكي واعمل 
كده ومتعملش كده وانا وراكي 
زي الكلببب لا مش انا الشب 
ده ي قلبي فوووقي وراح
خبطها برجولته جامد 

دهب صوتت بخضه وجاي يمشي راحت مسكاه 

دهب برجاء : لا والله مش كده افهمني انا مش عاايزه اعمل حاجه حرام تاني عشان ربنا 
يبارك ف عشتنا ف انا بحاول امنع 
نفسي منك مش امنعك عني 

فهد : حرااام ايه ي بت انتي عبيطه انتي حلاااالي 
و....راح ساكت وفهم قصدها... متقلقيش مش هاجي جمبك هناك تاني انا واخد القرار انا بس كان 
ف حاجه ف دماغي عايز اعملها وبرضو 
ضعفت قدام تعبك ..

دهب بتوتر : طب لما انت هتيجي جمبي انا هتعب تاني وانت هتتضعف 

فهد ابتسم : لا متقلقيش ي قطه هعرف اتعامل اناا 

دهب بكسوف : طب تعاله اعالجك الاول بقا 

فهد : مااشي ي حته ونام ع السرير بعد ما خلع 
التيشرت 

دهب خرجت جابت مايه دافيه وفوطه نضيفه وشهقت لما شافت منظر ضهرو 

دهب بدمووع : يالهووووي عملو فيك ايه ولاد الكلب ده ضهرك متشرح 

فهد ضحك برجوله : عيييب عليكي ي بت جوزك 
ااسد كده كده كنت مبترل ومحستش بالوجع 
غير طشاش 

دهب عيطت ع حال فهد والي وصله وبدأت تمسح 
ضهرو بمايه دافيه وهي خايفه تتقل ايدها 

فهد بخفوت : مفيش حاجه هتكوين غير دموعك 
ي دهبب امسحي دموعك وانا هكون ديما 
بخيرر حتي لو متشال ع نقاله 

دهب قربت تبوس فيه براحه : بعد الشر عنك ي حبيبي بعد الشر عنك ي قلب دهب من جواه 
يجعل يومي قبل يومك ي فهد 

فهد : لا ي عنيا بعد الشر عنك انا من غير بضيع 
ي دهب وفكك بقا من السيره دي 

دهب اومأت وبدأت تطهر جروحه بعد ما نضفتها 
وحطت عليها مضاد حيوي وفهد كان نام من ملمس
ايدها الحنين وكان بقالو تلت ايام منمش ومطبق 
النووم غلبو ..

دهب باست خده برقه وهي فرحانه وكانها رجعت 
عيله ف ثانوي تاني ولا كانها اتعذبت ولا اتحرمت من حببها الي هيطلع عينها 

وقفت قفلت النور والباب بعد ما رمت عليه غطه خفيف عشان التكيف وهو صدره عريان خلعتو الشوذ بتاعه وطلعت تحضر ليه عشاا ..

دخلت هنا ووراها ماري الي بعتتها تجيب 
طالبات للشقه ..

هنا : بت ي دهببب انتي ي بت 

دهب طلعت تجري من المطبخ : وطي صوتك ي زفته فهد ناايم 

هنا رفعة حجبها : هلله هلله من دلوقتي ده انتو بقالكم ساعتين بس كتبين ..اوعي ي بت يكون 
جييه جمبك زي البت هديرر

دهب : لا ي حببتي الدهب غالي عند فهد وبعديين مش معملش حاجه مع الصفرا ده لعبه عملتها 
هي وصالح وكانو عايزين لبسوها لفهد وكشفهم 
انها مراد بيه وأدبهم تايسون عشان الي شوفته 
ده مش فهد حبيبي ..

هنا : ي ولاد العررر* يلا المهم انهم اتكشفو ربنا ي قلبي يفرحكم هسيبك انا وروح اشوف ابو العيال 
زمانه رجع من الشغل لما ينام هجيلك يلا سلام 

دهب : سلام ي قلبي 

وراحت لماري ادتها مبلغ كويس ومشتها خلاص هي كانت جيبها تاخد بالها من فهد وهي مش موجوده 

ماري : هتوحشيني اوي ي مدام دهب انا مشفتش 
ف طيبة قلبك ربنا يتمم فرحتك ع خير ولو 
احتجتيني ف اي وقت كلميني 

دهب حضنتها : وانتي اكتر ي حببتي مع السلامه 

وراحت تكمل عشه فهدها الي نام بكل راحه 
وهدوء وهو مطمن ان دهبو بقت ليه
دهب خلصت العشا وجت تلف لقت فهد واقف وراها وشكلو واقف من بدري كماان 

دهب شهقت : اخص عليك ي فهد خضتني 

فهد بسخريه: انشفي ي بت ف ايه ماالك شوفتي 
تايسوون والا ايه 

دهب : هو عشان تايسون بيخض يعني لا مش بتهز ع فكره 

فهد بضحكه : طب ما تيجي اهزك ي دهبي 

دهب ضحكت : اما تتعشي الاول انا خليت بوسي 
جبتلك غير ف الخبااثه كده يلا ادخل خد 
شوور 

فهد ابتسم : ماشي ي قطتي حطي الاكل عشان اولا 
جعان جداا وثانيا وحشني اكلك ي دهب من 
زمان مكلتش من ايدك فكره لما كنتي 
بتعملي اكل من وراه امك وتجي 
تدوقيني عشان اقولك راي 

دهب ابتسمت بغصه : فكرره ي قلبي كنت عايزه اعملك كل حاجه واي حاجه وماذلت وحيااتك 
خلاص ي قلبي مفيش فراق وتعب تاني 
اكلك ولبسك وكل حاجه تخصك انا 
الي هعملهالك انا مش عندي اغلي 
منك ي فهدي وباست خده 

فهد حضنها بحب : ربنا يخليكي لياا ي دهب بحبببك بحبببك ي دهبي كنت ضايع 
من غيرررك 

دهب : وانا كنت عايشه من غير روح ي فهد كنت عامله زي خيال المأته بس روحي رجعتلي اول 
ما شوفتك تااني كنت همووت ع نظره من 
عيوونك او حتي كلمه منك حتي لو 
كااانت هتوجعنيي بحبكككك 
ومش عايزه غيرك من الدنيا 
دي كلهاا ..

فهد ضحك وهو دافن وشه ف رقبتها : طب ما تيجي نقول الكلااام ده عملييي طيييييب 
ااااله ونزل ع مؤخرتها بالقلم 

دهب زقته بعد ما صوتت : انتت مش بتوووب لازم تفصل اللحظه الرومانسيه دي 

فهد بسخريه : روومانسيه لا يختي ماليش ف الفانيليا انا بحب الشراااسه ي دييين لو 
مسكتك ي دهبببب هقعدك عليه اربع 
وعشرييين سااعة هجبلك تقووس 

دهب بتوتر : هو مش اناا المفرووض اخااف برضو 

فهد ضحك : لا ي قلبيي متخفييش ده انا حنين اووي احن من ورق الشجر ع بعضه مش 
هعملك حااجه اسمعي مني هفشخكك
بسس هههههههههههههههههه 

وقرب بااس دماااغها .. حبيبي حبيتككك 

ودخل الحماام خد دش وغسل جسمه وستخدم الشور بتاع دهبب الي بريحت الخوخ 
وطلع وهو كله انتعاش وماسك 
الفوطه بينشف شعره الطويل 

وطلع عند دهب الي بتحط الاكل 

دهب : عااااااااااا يخربييييتك وغمضت عنيها 

فهد ابتسم : وناا مالي طيب ملقتش غير فوطه واحده قولت انشف شعري بدل ما ابرد 

دهب : طب بالنسبه للحوونش ايه مش خاايف عليه ياخد برد 

فهد ضحكك : خخخخخ لاااا كله الا حووونشي ده حديدد مش بيتعب ولا يبرد شرااار ونار ي بت 
حتيي تعالي حسسي 

فهد ضربته بالغيار ف وشه : البس ي سافل البس 
ولا هتقعد كده 

فهد خد البس وقعد قدام تربيزة الاكل : لا هلبس ي قلبي وحط التشيرت ف رقبته وقعد يااكل 

الباب خبط ودهب لطمت : يختيييي البس بسرعه 
احسن تكون وحده من خالاتي احسن انا شلت المفتاح من الباااب 

فهد بسخريه : وفيها اايه ده انا حته ابنكم 

دهب قربت منه بغيره : وحيااات مرررفت 

فهد ضحك وهو بيضرب ع قفااها : اااهدي ي وحش ووقف يلبس وقاعد تاني يكمل 
اكل دهب فتحت الباب ولقت بوسي 
ورانيا وهناا جيبين تسالي ولب 
ودخلوو 

دهب كتمت ضحكتها : ده فهد هينفخهم 

هنا : حلووه المفاجاة مش كده ي فهد

بوسي : مش قدرررين نبعد عنكم 

رانيا : بنحبكم فالله 

فهد ف باله اهلا ي ك**ك انتي وهي : اااه اماال اخووواتي ورفع ايده ✌️ كلنا ع هذا الفهد 
ي ربطاايه ي ولاد ال ..دهب حطتت ايده 
ع بووقه وهي بتضحك : بااااس الله يصلح 
حاالك انت اكبر من كده ..

فهد بعصبيه : مااا هما الي ولاد ..مش هشتم برديين جيين لواحد ومراته يوم كتب 
كتاابهم 

هنا ضحكت بشمااته : حبيبي ي تايسوون 

دهب : طب اقعدي يختي انتي وهي هنتعشي مع بعض يلاا 

فهد : اقعدوو اطفحوو وتوكلو عايز مراتي ف كلمه ف بوقها 

دهب باحراج: بس ي فهدد اله مش كده 

وقعدو يكلو كلهم مع بعض وهما عايزين يحرقو دم فهد الي مش معاهم اصلا هو مع انوثت 
دهب الي حط ايده عليها من تحت 
التربيزه وبياكل بايد واحده 

دهب كانت مش ع بعضها اول ما حست بايد فهد ع رجلها وهي عارفه انه مش هيجبها لبر وايده بدأت تتحرك عليها براحه وكل هدووء تعب اعصاابها 
وسيبها وايدها بقت تترعش ووشها احمر 
وشهقت اول ما وصل لؤنثتها 

فهد ايده بتترعش وقلبه بيدق بعنف بس مش مبين : ماالك ي دهب الاكل سخن ولا ايه ع مهلك ي بطتيي 

دهب بتوتر : ايووة اتلسعت 

وهي بتشيل ايده بهدوء قفش ف وركها وهو بيزوم : اممممم تسلم ايدك ي دهبي اكلك 
ي هبلل وبصلها بعنف دهب سابت 
ايده 

رفعة جلبيتها براحها وبكل هدوء لحد ما وصل للاندر جابه ع جمب وفضل يداعب شفراتها 
بطريقة موتتها ومش قادره تستحمل 
اكتر من كده عايزه ترجع راسها 
لوراه وتغمض عيونها وتستمتع 
بملمس ايده عليها 

لحد ما دخل اول صباعه ف فتحتها وبقا يحركه اسرع لحد ما وصل لفتحت مأخرتها وفضل 
يداعبها بصباعه الغرقان من انوثتها 

وفضل من فتحت انوثتها لمأخرتها بيداعبهم لحد ما دهب اتشنجت وجابت شهوتها ع صوابعه الخبيره 

فهد عض ع شفته وهو بيكتم الشخره قام وقف 
ومص صوابعه الي كانت ف انوثتها  :امممم طعم الاكل يجنن ي حته وهو بيغمز لها ..

هنا الي خدت بالها وقفت : يلا ي بنات نقعد فوق السطح لحد ما فهد يقول كلمتين لدهب وخمسه 
وهتحصلنا 

البنات قامه معاها وهنا وخدتهم وطلعت فوق ..

فهد بعد ما غسل ايده : ع فيين مانتو منورين 

هناا : لا ماحنا هنسيبك تحلي بعد كده دهب هتطلع ورانه او انا هنزل اخدها انت وحظك 

فهد دخل لدهب: لا انا شكلي هبعت اجيب فرعون احطه ع باب الشقه هنا وريح دماغي هههههههههههه

دهب كانت قعده سنده راسها ع التربيزه واول ما قرب : انت مجنوون ع فكره لا مجنووون 
عجبك الي انت عملته ده افرض 
حد خد باااله 

فهد : ولو خد اعملهم ايه مراااتي 

دهب شالت الاكل وفهد قعد يلف سجااره ودهب دخلت تاخد شور بعد الوقفه ف المطبخ 

وطلعت لبسه قميص قطني قصير وبتنشف ف شعرها راحة نحية المرايه الي ف الحمام ورسمت 
عنيها بالكحل وشفيفها بلون غامق 
وراحت لفهد الي ولع السجاره 
وهو بيكلم ف جلال 

فهد وهو بياخد نفس : خلصاانه خمس وجيلك 
وبص ع دهب وتخنق ف النفس الي سحبه 
ككككح كح اقفل كككح دلوقتي يخربيت 
امك 

فهد وقف وقرب منها مسك ايدها وقعد بيها ع الانتريه: ااايه ده يبنت المرا الحلاوة دي 

دهب : اول مره تاخد بالك ولا ايه 

فهد : لاا انا كل مره بتفاجأ بحلاوتك الي بتزيد ي 
قطتي وخد شفيفها ف شفيفه وفصل البوسه 
وخد نفس تاني من السجاره دهب قربت خدت شفيفه وهي بتسحب النفس منه وبعدت 
وهي بتعض شفته وطلع الدخان من 
بقها 

فهد ضحك : ده قطتي السيامي بقت شرسه اووي 

دهب : ماانت لو ما بطلتش هدخن معاك وانت حر 

فهد برفعة حاجب : طب اظبطي ي رووح امك انا قولت هبطل برشاام وبعدين انا لفيت چوان عشان 
دماااغي هتتفرتك ومش عايز ابعت اجيب زفت 
ف متخبيييش احنا بنضحك ونهزر وحلووين
مع بعض متخلنييش اتحوول 

دهب : لا وع ايه ي عنيا وبعدين انا عايزه اعرف بيعملك ايه الحشيش يمكن دماغي تبقا 
شبهكك 

فهد ابتسم وعرف انها بتبوش ع غلطها وعداها : لا ما كده كده دمااغك نفس دماغي ي دهبي انتي 
تربيتييي ي بت 

وخد نفس ونفخه ف وشها وبدات اصلا دماغها تتقل ع الريحه وخد نفس تاني وقرب 
خد شفيفها ونفخه جواهم 
وطلع فوقيها وهو جسمه 
ع جسمها ..

قام شالها رماها ع السرير وخلع التيشرت وفك زرار البنطلوون : انا مش هخلع هدومي كلها عشان لو خلعتهم مش هحلك انهارده تعاااالي 

وطلع رجولته لدهب عشان تمصها دهب قربت زي القطه ع ايدها وركبها  وهي عنيها ف عنيه حطت ايدها ع صدره ونزلت لحد ما مسكت رجولته 
بستها بوسات رقيقه وبدات تدخل مقدمة 
قضيبه بين شفيفها وتحرك لسانها 
عليها وفهد زمجر 

لم شعرها كله ف كفة ايده وقربها اكتر لرجولته 
لي دخلت نصها وبدات تخنقها ودهب مصته 
جاامد وضمة شفيفها عليه وبقت تتحرك 
بسرعه لوراه وقدام فهد شخر ومسك دماغها بايديه الاتنين ودخل رجولته لحد ما وصل زرها وبقا يدخل ويطلع رجولته بعنف وسرعه ودهب مش قادره تاخد نفسها رحمها 

وزقها لوراه وقلعها هدومها وهو بيقطع شفيفها كلهم 
بين اسنانه ودهب بتان بمتعه وهو بيزمجر برغبه 
وايديه مش رحمه جسمها النعم وهو بيضغط عليه 
‏بكفوفه الخشن لحد ما صوبعه علمت ع جسمها 

نزل لصدرها وضم صدرها ع بعض بكفوفه وهو بيضغط عليهم ودهب اتأوهت بوجع ولذه
وخد حلامتها بين شفيفه وبقا يرضع 
زي المحروم من دي لدي لحد 
ما دهب مبقتش قادره تستحمل 
من كتر ما عضها رفع دماغه 
وفضل يمتص ف رقبتها 
وصوابعه بداعب حلامتها بسرعه 

دهب : امممم فهد مش قاادره كفاايه وجعتنييي اااه فهد خد رجولته بكف ايده وبقا 
يدعك بيها شفرتها الحساسه 
بعد ما دعبها بصوابعه 

فهد وهو بيمص شفيفها : بعشقك ي دهبي بعشقك وبيحرك رجولته اسرع طلع فوقيها ..

وحط رجولته بين صدرها وضمهم بكفوفه ع رجولته وبقا بيتحرك بسرعه وهو عايز 
يخلص نفسه من السم الي ضرب 
ف دمااغه ومش قادر يتحكم 
ف نفسه اكتر من كده وعايز 
يخدهاا تحتيه ويضجعها 
بكل قوته ..

ودهب خرجت لسانه كل ما يقرب من بوقها تلحس رجولته وفهد عمال يطلع اصوااات تتعب الاعصاب 

لحد ما حس انه خلاص قرب نزل يداعب انوثتها برجولته تاني وهو بيحرك ايده بسرعه 

دهب بخشوونه : يلااا ي دهبيي عايز احس بشهوتك عليه عشان ارتااح 

دهب غمضت عنيها وسابت جسمها ليه وهو بيحرك رجولته من انوثتها لمؤخرتها لحد ما جسمها 
اترعش وتصلبت : ااااااااااااه بحبك ي فهد 
بعششششسقك ي عيووني اممممم 

فهد زمجر لما حس بسخونت شهوتها الي غرقت رجولته وبقا يتحرك اسرع بعد ما ضم وراكها 
ع رجولته الي نبضت بعنف مع شخره 
عميقه غرق انوثتها بشهووته

دهب ضحكت بعد ما نزل بكف ايده ع فخدها : احله مسا عليكي ي رووح امككك 

وحطت ايدها ع شهوته وبقت تداعب بيها انوثتها 
لحد ما وصلتها لمؤخرتها فهد شاف حركتها 
وصوابعها الي بتاخد من مية رجولته 
بتحطها ع فتحتها وهي مغمضه 
عنيها ومش ف الدنياا

وحس ان فيه مطرقه تقيله نزلة ع نفوخه : خخخخخخخخخ ي بنت العررر* بتعمليي
اايه ده انتي حالتك بقت مستعصيه خاالص عاارفه لو ما قومتيش من قدام دلوقتيي هنزل 
افشخهااالك عشان متعرفيش 
تحطي ايدك عليها تاااني 

دهب بحزن : غصب عني ع فكره وبعدين انا معملتشش حاجه يعني 

فهد بقهر : اناا مهما اعمل هحس اني مقصر معااكي 
وانا شيفك تعبانه بشكل ده ع دوغرري هحس 
اني انا راجل مش عاارف يكيف مراته 

دهب قربت حضنته : مش عاارف ايه بس ده انت بهدلتنيي خاالص وجسمي كله وجعني بس 
عشاانك استحملت لحد ما خلصت متمتعه وبزيااده اوي كمان حاجه اخف من حاجه بدل ما تنام معايه 
هنااك ع الاقل احس بيك لحد ما نشووف حل 

فهد اومأ : مااشي ي دهب ماشي وباس  دماغها بحزن انا معااكي ي قلبيي ف اي حاجه متقلقيش 
سمحيييني ي بطتيي سمحيني 

دهب بحب : بعشقك ي فهد بمووت فيك 

فهد : يلاا بقا ي روح امك عشان الحركه الي عملتيها دي هيجتني تعاالي 

دهبب : فهد لا لا بلاش مش قاادره وحيااتك وبعدين البنات مستنين فوق هيبقا 
شكلناا وحش اووي مره تاني 
هنروح من بعض فين ي قلبي 

فهد : تؤ انسيي انا اقتيلك 

دهب : طب نطلع نقعد معااهم شوية بعد كده بليل 
ابقا تعاله هسيب باب الشارع مفتوح 

فهد بصلها وبص لرجولته المنتصبه واومأ : مااشي ي دهبب ابقا متجووز وضرب عشرات يعني ولا اعمل اايه وقعد يضحك بعد ما دهب ضربته 
ودخل خد شوور بارد وطلع لبس وخد سجايره 
والفون بتاعه ولبس الكووتش ووقف 
بسها من هنا ومن هنا 

فهد : يلاا انا راايح اشوف جلال مستنيني ع القهووة 

دهب مسكت فيه : ط.طب ما تجيبو وتعالو اقعدو معانه فووق ده حته القعده حلو ونضيفه 
والعيال جيبين دومنه وكوتشينه 
وكل حاجه فووق ومشروبات 
كماان يااعم 

فهد فهم انها خاايفه يطلع يقعد ع القهوة وياخد برشاام : مااشي ي دهبيي بس انا وعدتك 
هبطل مش عيل هتحبسيني انا لو عايز 
اخد قدامك هاخد بس انا خدت القرار ..

فهد باست كف ايده بحب : ربنا يخليك ليا ي غالي ويبعد عنك الشر ويحميك ي قلبي 

فهد بضحكه : يحنن 

دهب ضحكت معاه وفهد اتصل ع جلال وقالو تعاله هنقعد ع السطح عند دهبب 

فهد : يلاا بقا ي روح ماما العباايه الحلووه والطرحه 
وتحشميي بدل مااانتي مفرعه ي بنت الكلب 
انهارده الكلمه دي دبت ف صدري قتلتني 
انا دهبيي حد غيري يشوف تفصلها 
ده انا هطلع ميتيينك بس الصبر 

دهب بلعت رقها ودخلت تجري لبست عبايه وسعه ولمة شعرها ولفت طرحه كويسس 

دهب بهدوء : هاا حلو كده 

فهد بامر : امسحي كحل عنيك الي زودهم فتنه ده 

دهب خدت منديل مبلله ومسحتهم ..هاا حلوو

فهد ابتسم وخدها تحت دراعه وطلعوو 

بوسي : منوور ي خوويا والله ابعتلك شنطة هدومك عند دهبب

فهد بضحكه : اصيله وتعمليها 

وقعدو يضحكو ودهب وقفت تعملهم نسكافيه حطه 
سخان كهربه وكوبايات ع صنايه وكل المشريب 
موجوده مالته من حنفيه فوق السطح 
ووقفت تعمله ..

بوسي : احله مرات اخووي ف الدنيا بس لمين السته دي 

دهب : لجلال زمانه طالع دلوقتي 

جلال بضحكه : مرااات اخويه قد الدنيا والدنيا مش قدكك والله 

بوسي بلعت رقها ووشها احمر وجلال بصلها ونزل عينه 

فهد : طب تعااله ي رووح امك 

وفضلو سهرانين مع بعض والقعده كانت لذيذه كلها ضحك وهزاار 

جلال : فااكر ياض ي فهد الي عملته ف المحامي 
ف الخطووبة بتاعته 

فهد ضحك جاامد : ي ديين ده اتسحل اصله كان متووصي عليه بس وربنا صعب عليا وديته 
حاجه تفصل معااه بعديها بيومين 
اتصل بيا وهو مش طيقني 

جلال ضحك : ي دينييي ..انهارده اخطوووووبتي ي ولاد المراااا هعههههههههعهعهعه بس ع الدوغري 
علموو ع العيال الي ف المقطم ولا جداعها 
بلطجييه وانت نزلت كملت 

دهب : طب ما تضحكوونه معااكم 

فهد بضحك : ابداا يستي جالي محامي اقضيلو مصلحه وجاب صحبه معاه وابن عمه العيال 
ف المقطم كانو عايزين يعلمو عليهم بس هما قامو بالواجب خلصتلو الي هو عايزه ورشني بعشر 
تلاف جنيه روحت فرحه رشيته بالواجب وزيااده 
وعملتلو زفه بنت حرام سعتها اخو مراته 
كانت خطوبته اديته برشامه صراصير 
بعد ما قالي اسحلوو وفعلا دمرت 
صحته خاالص ههعهعههههههه

جلال ضحك : لا بس اخوي الچكوار يوم ما العيال بتوع المقطم لموو بعض ورجعين يعلمو عليهم 
تاني نزلهم ي مرات اخويه بسلسله حديد 
شبحهم بيهاا وهو بيقلد تايسون ...انتوو ي ولاد المرااااا تعلمو ع نااس دخلين لياا ليه متعرررفوش مين تايسوووون 

كلهم قعدو يضحكو والقعده مخليتش من نكش فهد لدهب الي قعده وايده ع كتفها ولا من نظرات 
جلال لبوسي الي دهبب فهمتها كوويس 
وف بالها .. ي تاره ايه حكيتك ي بووسي 

عدت الايام وفهد كان ع قد ما يقدر مش بيعمل حورات ولا بياخد برشام ودهب وقفه 
جمبيه بروحها وكاانت ايام كلها 
حب وضحك وعشق خاالص

كل يوم فهد عند دهبب مره مرتين ف اليوم وساعت كان بيروح يبات عندها ويطلع 
بعد الفجر وسعات كانو بيتجمعو فوق السطح ويسهرو للفجر وفهد بطل ياخد برشام 
وتحدد فرحهم بعد اسبوع وفهد كان حالف يعمل فرح سبع ايام بلياليهم 
نصب الفراشه الي قعدت تلات ايام اغاني واكل وشرب ومخدرات وهكذا لمدة اربع ايام تاني ومراد قالو انه هيجيب الجماعه وهيجي 
ف اليله الكبيره 

بعت جلال يجيب حشيش عشان يتحي الرجاله 
ولقا عيل صغير جااي يجري عليه 

# ي معلم فهد الحق مراتك بتتخانق مع هدير ف بيتهم ..

فهد جري ع بيت هدير وضرب الباب برجل واول ما دخل لقاه حديده نزله ع دماغه من وراه بكل 
غشوميه ومخدر  قوي اترش ف وشه..

*********
فهد كان سهران عند دهب وهو وخدها ف حضنه ومولع سجاره ودهب دفنه وشها ف رقبته 
وهيمه ف ريحته وبتبوسه بوسات رقيقه 

فهد بضحكه : قطتي لسه جعانه ولا ايه 

دهب : تؤتؤ شبعاانه اووي بس مش قادره اشبع من ريحتك ولا من حضنك ي فهدي بعشقكك 

فهد باس دمااغها : حبيبي حبيتك هههههههههههه
مشتقلك ي دهبي ومشتاق لليوم الي هخدكي 
فيه تحتي وانتي بتصرخي باسمي ..

دهب : اكتر من كده انت شوهتني ي فهد 

فهد بسخريه : لا ده كلوو سطحي انا عايز اكبس دكر ف نتايه 

دهب : وقح وقح يعني مفيش كلام 

فهد : ليه هو انا لمؤخذه قولتلك ز....ودهب كتمت بوقه 

دهب بضحكه : باااااس انت كده تماام اووي 

فهد ضحك : طب اايه كده خلصانه مخلصه نفسها
انا بطلت اكل برشام وانتي عارفه وماشيه معايه 
ع الخط حدلله مفيش غير السجاره والحشيش
بقاا تفريح ..اظن كده مشيت معاكم ع الوعد مش 
هاانت بقا وابعت اجيب العيال تنصب فراشة 
السبع ليالي ي دودو ..

دهب ابتسمت : خلصاانه ي قلبها الي انت شايفه 

فهد : ااايوة بقا ي دهبي ي جااامده استنيى

وخد الفوون وتصل ع جلال وفتح الماايك 

فهد : ايوة ي جلجل 

جلال بسخريه : من غير مقدمات يسطا انت رانن عليا الساعه تلاته الفجر عشان تدلعني 

فهد ضحك : حبيبي ي زماااله الي معاايه ع خط الموووت افديك بعمري ي شق 

جلال ضحك : خدتني ف دووكه انت كده انجززز 

فهد : عايزك بكرا من النجمه تجيب اجدع واحد بينصب فراشة عايز فراشة سبع ليالي ع النااصيه 
شغل فاخررر من الاخر فرح تااايسون يااله 
وندعييي كل حبايبنا اكل بقا والمزه هبعت 
بكره اجبها من سوق العبوور وشوف 
العيال الي علمنا عليهم عند السهاجي 
عندو حشيش بيور عجبني نبعت 
نجيب مخدراات عشان الاوباش 
الي هيحضروو بس ي زميلي 
عاايزك تبهرني وهتتردلك
ف الافراح انت فااهم بقا 

جلال : خلصه ي حب ابعت اجبلك رقصتييين 

دهب شهقت وفهد ضربها ع بوقها بالقلم 

فهد : لا مالوش لزووم خليها ف اليله الكبيره عشان 
مرااد بيه لو اتكلم هقوله دول تبعكك 

جلال : خخخ انت عاايز تلبسني ف وش المدفع لا ياعم يفتحلله وبعدين فكك ده العيال الي هتحضر 
لو جم شربو وخربو هيطلعو يغتصبوهم ع المسرح 
ههههههههههععهههعههخ

فهد : خلصاانه وانا الصبح هاخد دش وافطر ونزلك 
مع السلااامه ي صحبييي 

وبص لدهب بغضب : ااايه ي بت ي بنت المرااا انت بتشهقي ليييه دخلوو كله وانا معرررفش تاني 
مراا ابقا بتكلم بوقك تلصميه بدل ما اكتمو 
ليكي بحااحه انتي تعرفيها كووويس ..

دهب سبلت عنيها وعضت ع شفتهاا : حااجة ايه ي فهددي 

فهد : خخخخخخخ تعااالي اعرفك ي بنت العررر* 
وسحاابها من شعرها نزلها لرجولته الي انتصبت 
اول ما عضت ع شفتها وبصتله بالطريقه 
دي ...

ومسكها دمدم عضمها خاالص وحاجه توجع القلب يعيني يلاا بقاا..يبختهاا 🤣

مشي من عندها بعد الفجر روح خد شور ونام وصحي بعد الضهر بوسي حطتله يفطرر 

فهد بهدوء : بووسي تعالي افطري معاايه 

بوسي : انا فطرت من شويه انا وماما بالهنا والشفا انتي ي حبيبي 

فهد بصلها : بتحبيني ي بوسي 

بوسي باست كتفه : بحبككك ده انا بحبك اكتر من نفسي ي فهد 

فهد : طبب انا مقصر معااكي ف حااجه 

بوسي قلقت : لا يفهدد انت بتقول كده ليه 

فهد اومأ بهدوء : مفييش مفييش ي قلب اخووكي 
وسكتت شوويه كانه بيفكر ف حااجه رفع راسه 
..ااايه الي بينك وبين جلاال ي بووسي 

بوووسي شهقت بخضه وف بالها ممكن تكون دهب 
قالتلو لا لالا بس دهب متعملش كده وفتكرت 
لما دهب مسكتها تاني يوم لما كانو سهرانين 
فوق السطح وسالتها 

دهب : بس جلال واد جدع وابن حلال صاحب صاحبه ورجووله 

بوسي : ااه والله جدع وكويس 

دهب : ربنا يرزقه ببنت الحلال الي تحبه وترعيه 
وتخليه يبعد عن السكه دي 

بووسي : ما هو هيبعد والله هيييق وحطت ايدها ع بوقها ..

دهب ضحكت : اااه ي وسخه من غير ما تقوليلي 

بوسي : بالله عليكي اوعي تجيبي سيرة لفهد 

دهب : انتي عبيطه ي بت احكي يلااا احكيي 

بوسي : الفتره الي غبها فهد عن البيت كان تقريبا كل اسبوع يبعت لنا جلال بفلوس وكان بيسال 
لو محتاجين حاجه ولا فيه طلبات نقصه 
وكان عطول يهزر معايه ونتكلم ع الباب 
واخد منه الحاجه ودخل واحده واحده 
لقيت نظرتي ليه بتختلف من اخ لحبيبي 
حبيته وعشقته ي دهب ودريت عشان 
مينفعش وعشان ده صاحب اخويه 
رفيقه الروح بالروح ..

دهب : اممم وبعدين 

بوسي : كان كل ما ينزل المنطقه وعرف انه هنا كنت البس واخرج عشان اشوفه حتي من بعيد 
وكان ديما قطرني الي الله يحرقو صلاح 
لحد ما ف مره جلاال مسكه كسرو 

وسحبني من ايدي لحد البيت الوقت ده كانت امي 
بتبقا نايمه ف اوضتها 
فلاش بااك 

بوسي : اووعه ايدي ي جلااال ف ايه 

جلال بعصبيه : انتي الواد ده ع طول بيبقا قطرك 
كده 

بوسي : وانت مااالك انت 

جلااال : بووسي فووقي ايه الي ماالي انتو امانه عندي لحد ما اخوكي يرجع 

بوسي بغصه : هو ده كل الي همك يعني اماانه

جلال نزل عنيه ف الارض : اااه امانه وطول ماانتي دخله طالعه بالعبايه الي مقسماكي دي هتلمي الكلااب حوليكي 

بوسي مسكت عبايتها : دي مقسمااني ليه انشالله 

جلال : من ابوو نهيه مفيش خروج تاني والحاجه الي تعوزيها انا هخلي بريزه يشقر عليكم كل يوم ويشتري الي انتو عايزينه طول ماانا مش قاعد

بوسي ودموع الحب بتلمع ف عنيها : ااه عشان الامانه مش كده 

جلال بص ف عيونها وقلبه اتنفض : ي بنت الحلال الله يرحمك متبصليش كده انا مش خااين ولا غدااار عنيكي دي هتودينا ف دااهيه ي بوسي 

بوسي بخفوت : مالها عيوني ي جلال 

جلال بلع ريقه وهو بيرجع شعره لواره وبيشده جاامد : ي ديين امييي ..ي بووسي مينفعش
تايسون غشيم وهيفهم لناا الغلط وقال 
حاجه هيقولها اني خاين وبصيت 
لاهل بيته 

بوسي بهدوء: وانت بصيت ي جلال 

جلال قرب ومسك فكها بعصبيه : بووسي ي ربناااا 
والله مااقادر بوسي انا بحبكك لاااا ده انا بعشقككك 
دي كلمه قليله بس مينفعشش انا واحد مستقبلي 
ضاايع اصلا غير انك اخت صحبي وربنا حاولت 
ابعد عنك بس عنييك الي فضحاكي جبتني 
الارض ي بوسي تعبتني وتعبتي قلبي 
ومش قاادر اهرب اكتر من كده بس اووعدك اوعدك هتغير وسعتها هقعد قدام صحبي بقلب جاامد 
وانا بقوله عايز اختك ف الحلال وصرف 
عليها من عرق جبيني مش من البلطجه 
غيرر كده صوني نفسك ي بنت الحلال 
وصوني قلبي الي محبش غيرك 
لحد ما اقدر ..

بوسي ابتسمت بدموع : بحببكك بحبك ي جلال بحبك اووي وعنيا مش بتشوف غيرك وقلبي 
مش عاايز الا انت

جلال قرب حضنها بحب بيأس بعشق وخوف وزقها بعيد عنه بعنف ومشي عشان مش عايز يخون 
امانة صحبه 

بوسي بدموع : وبس ي ستي من سعتها لو اتقبلنا صدفه يقولي كلمتين يطمن قلبي ويبعد عني 
كاني فتنه وهو خايف يقع فيها ولا بنتكلم ف 
الفون ولا بنتقابل نقعد ف مكان ولا حاجه 
ابدا وبس ع كده 

دهب حضنتها : ي قلبيي ربنا يريح قلبكم بس هو المفروض كان كلم فهد 

بوسي : هو خاايف وبيقولي كان ممكن اقعد قدامه 
الاول انا وهو كان الحال من بعضه دلووقتي 
انتو اصحاب ملايين وانا بلطجيي 

دهب : ي حببتي انا اديلو الي هو عايزه يبدا نفسه بمشروع ويكون نفسه ويجي يخطبك بدل وجع 
القلب ده 
بوسي : مش عارفه بقا ي دهب مش عارفه 

بااااك ...

فهد بسخريه : اايه وصلتي لحد فين ي بوسي 

بوسي كانت دموعها ماليه عنيها : مفيش حاجه والله ي خويه والله اووعه تفهم لنا الغلط ي فهد 
اقتل نفسي قبل ما اخوونك بس قلبي مش 
بايدي والله قلبي مش بايدي اوعه ي فهد 
تشكك فيا ولا تشيل مني ..

فهد حضنها لما شاف انهيار اخته وهو عارف تربيته وعارف الحب وسنينه السووده : اهدي ي ابويه 
اهددي متخفييش انا واثق فيكي ي بت 
وواثق كمان ف الطلع الي كل مايشوفك 
ينزل عينه كانه عامل عامله ..

بوسي ببكي: والله ولا عامله ولا حاجه هو بس خايف انت تفهم ليه الغلط او انه بص ع اهل بيتك 
وبعدين بيقولي انه بلطجي واحنا دلوقتي 
صحاب ملاايين ومالوش عين يقعد معاك 
ويتقدم لي غير لما يقف ع رجليه ويبطل 
الي هو فيه ...

فهد ضحك : ي بت خلاص امسح منخيرك دي الله يقرفك 

بوسي مسحت منخرها وهي بتضربه ع كتفه 

فهد برفعة حاجب : وانتي كان بيقولك الكلام ده كلو فين 

بوسي : والله العظيم ما بنتكلم ف الفون ده لو قبلني صدفه يقولي كلمتين بالعافيه ويهرب
زي ما اكون هقتلو 

فهد قعد يضحك بشمااته ف جلال ووقف مسك ودنهاا : تاااني مررره لو خبيتي عني حاجه 
هطلع عيينك ولما انتي وقعة كده يختي 
كنتي تعالي قليلي وانا اخليه يتجوزك بالعافيه كماان اما شغل حسس وجسس ف الخبااثه ده 
مش علياا سمعهه 

بوسي اومأت : سمعه حقكك علياا احنا بس كنا خايفين منك والحمدلله طلعت اليف ودهب 
غيررتك 

فهد لطشه بالقلم ع قفاها : ااايه اليف دي ي بنت ال يلا مش هشتم امك حببتي ودهب مغيرتنيش 
دهب رجعتني زي زماان انا زي مانا مبتغيرش 
ي بت هههههههههههههههههه اما تايسوون 
تايسوون نايم مماتش ي روح امك ..

بوسي قعدت تضحك وحضنته 

فهد : عاايزك بقاا تتصلي ع ابن المراا وتقليلو الحقني تايسون عرف 

بوسي : يالهووي ي فهد ده ممكن يحصلو حااجه 

فهد ضحك : اسمعي مني بس ودخل خد ورق من اوضته وطلع 

بوسي رنت ع جلال بعد ما خدت الرقم من فون فهد وفتحت المايك زي ما اقلها 

بوسي بتوتر : ايووة ي جلال 

جلال : خخخ ايوة ي جلال انتي مين ي بت هتصحبيني ولا ايه 

بوسي كتمت ضحكتها : انا بووسي 

جلال : ي نهاار اسوود ليه كده ي بوووسي ليييه 
انا قولتلك انا روحي فيكي بس مش هخوون 
صحبي الي بحبه اكتر من رووحي اهدي 
وكني وانا والله هتكلم معااه يوم 
الفرح يكون رايق ومبسوط 

فهد ابتسم بحب بوسي كملت : ي جلال فهد عرف الي بنا وخرب الدنيا وزمانه داخل عليك دلوقتيي 

جلال بصوت عااالي : ي دين اميييي طب اقفلي اقفلي 

فهد طلع بعد ما ضربها ع قفااها وهو بيستحلف لجلال 

فهد طلع ع الناصيه لقا الرجاله عمله شغل عالي 
وحاجه فاخر من الاخر وخلاص هيرفعو 
المسررح

جلال كان طالع فوق الفراشه ووقف ع العرق البيعلقو فيه النور وفهد بيدور عليه : اناا هناا ي صحبيي بس والي خلق الخلق انا عمري ما خنتك 
ولا فكرت العب بديلي معااك ف اهدي 
كده ومسك العقل بدل وربنا ارمي 
نفسي من هناا وموت شهيد الحببب 

فهد كتم ضحكته : انزل يااض ي عرر* بدل مااطلع ارميك اناا 

جلال نزل علي السلم وقرب منه فتح المطوي وداها لفهدد : قبل اي شئ يسطاا لو شااكك فيا دبها ف قلبي وريحنيي 

فهد ضربه بالبنيه جلال: اضرب يسطا اضرب حقكك 

فهد : لا دي عشاان تفوق وتبطل غباء انت يااض لو كنت جيت طلبت اختي انا كنت وصلتها لحد بيتك 

جلال اتصدم : اححححلف 

فهد ضربه تاني : وملاييين ايه ي بن المراا الي بتتكلم فيها احنا ع الحلوة والمره مع بعض 
وده عقد من العقودات الي ضربناهم 
من الحريم التلفه انا اصلا كتبه 
باسمك بيع وشري ي بن العايبه 

جلال اتصدم اكتر : ي دييين امي انت مش تااايسون لااا انت 

فهد ضحك : ماالك ياعم هو تايسون بيخلي فرعون يغتصب الحريم ولا ااايه 

جلال ضحك : لا لسمح الله كان بيجوزهم بس 
خهخهههههههههخخه خش ف حضن اخوووك ي فوووواز 

فهد ضحك وحضن تايسوون بتاع الدي چي 

د.چ : احليييي صباااح ع عيووون اكبر كبيرر فيكي ي منطقه وامناااطق الي حولييها وحش الاسفلت 
الي مبيعتمدش اسااامي تاااايسووون يعني حلبة 
المووت بلا عوودة يعنيي العبووور وفااكهة 
العبووور ومعالمينها صاااعيده ي رسووول 
الله احللله سلام حااير طاااير ع جلجل 
صااحب صااحبه ع خط الموووت 
وسمعنيييي ي جدع 

وشتغل مهرجااان 
صحبي صاحبي انتا اماني
وانتا يابا نصي التاااني
يعني لو اقول محتاجلك
قولها بس هتلقااااني
اوعا تزعل او تمشي
عيب عليك دانا مقدرشي
حتي لو يوم زعلتك
منك انتا مبزعلشي

انتا ياض مش من ابويا
قلبك ابيض مش بويا
صاحب صاحبك واد مظبوط

وانتا صحبي الي بحبو
وصعب يوم ابعد عنو
طول حياتي هفضل جمبو
مع بعضينا علي خط الموت

وفضل جلال وفهد يرقصو والرجاله بتصقف لهم وكان الجو خياااال وبعد المغرب الناس بدات 
تحضر روح فهد عشان يغير 

فهد : خدي ي بت انتييي وهي 

قربت دهب ورانيا وبوسي وهنا 

فهد بخشونه : الي هلمح طرفها ف بلكوونه ولا شباك لمدة ست ايام هطلع ميتييينها ايووووة انا مش ناقص حورات الناصيه هتبقا مالياانه 
من كلوو ورجاله هتبقا زي الرز تحت
مش عايز استعبااط وسبهم وراح 
يغير هدومه ونزل الليله بتعته 
والنبطشي اشتغل والناس الي 
بتنقط مش مبطله ..

وهدير كانت سمعه النبطشي وقعدت تضرب ف رجلها بغل ورايحه جاايه وهي بتقطع 
ف شعرها وتاكل ف ضوفرها : اااه ي ناااري 
همووووت ياااامه هتجننننن 

امها : مش انتييي الي لعبتي بديلك معاااه 

هدير بغل : اناا بررررررضو يوليه ي قرشااانه مش انتييي الي روحتييي شتمتيه بالساانك الي عايز 
القطععع 

امها برادح : انتيييي ي بت هترمي بلاكي علياا انتي الي معرفتيش تلفي عليه ي بنت الكلببب وجت 
ست دهبي ولهفتو منك وهو الي كاان مستني 
ع غلطه وبيتلكك 

هدير : انا مش هسكوت ونبيي ما هسكووت وولا هسيبهم يتهنوو 

صالح الي كان قاعد بيشرب ايس : طب والي يجبلك نهاايته 

هدير بخبث : وانت تعرفي تجيب نهايته 

صالح : واحد من عيلة التباع قالي اعملو كمين وكتفه وهو هيقوم بالواجب 

هدير بسخريه : طب وانت هتعرف تعمل كمين لتايسوون 

صالح الي الواد كان مفخم عليه فلوس ومخدرات : نعرف وليه لا اايه نقطة ضعف تايسون الي تخليه 
ينسه نفسوو 

هدير : دهببب مفيش غيرها امه واخته بيتقلب عليهم وحشش اما دهب هيا الي بتخليه ينساا العقل ..

صاالح : بااااس انتي جبتيها نستنا اما جلال يطلع من المنطقه 

ام هدير : ونبعتلو عيل يقوله الحق دهب بتتخانق مع هديرر ف البيت 

هدير : ونرشه بمخدر مع ضربه حلوه ع الدماغ وف الاوضه الي جواه نربطه بسلاسل حديد ويجي الي من عيلة التباع يشوف هيعمل اايه 

صالح ضحك بغل : هوووو ده الكلااام يلا انا رايح اعرف الواد الخطه وهستنا اما جلال يكون مش 
موجود عشان دول عاملين زي الكلب وديله 
وتايسون يكوون مش حوليه حد ونعملو 
الكميين ..

هدير بحقد : هووو ده ي عنياا مش ههنيهم 

وفعلا فضلو مرقدين لفهد اربع ايام وجهزو كل حااجه لحد ما دخل البيت عندهم وصالح طلع من وراه الباب ضربه بحديده وهدير رشة المخدر ف وشه 

صالح وهدير وامها معاهم قعدو يجرو فيه بالعاافيه لحد ما دخلو الاوضة وربطو 
رجليه وايديه ف السرير 

هدير بتنهج : يخربيت امككك حلووف قطم ضهرري كان هينام معايه ازاي الغول ده 

صالح بقذارة : بتموووتي عليه ي روح امك ومش قدره توصليله ف قولتي اعيب فيه وانتي هتموتي 
ويركبكك 

ام هدير : طب يلا ي روح امك رن ع الواد خليه يجي ...

صالح رن عليه وجيه لحد ما تايسون فااق وبقا يزمجر زي الوحش المتكتف 

فهد بغضب : ع الحراام من دييين لاطلع ديييييك ابووكم ي ولاد العر* السلاسل دي مش هتكتفني 
وهقطعهم وسعتها هقووووم اقطعكم حتت 

هدير قربت بغل : مش لماا يبقا فيك صحه الاول تقطعع ي دكررري وهي بتحسس ع رجولت 
فهدد

فهد ابتسم : قربي ي ك**ك هقولك كلمه قبيحه ف ودنك 

هدير قربة منه كلها دمااغ خلتها بتقول ع السكر ككر 
عنيها دخول ف بعض ومنخيرها نزفت بغباء 

حطت ايدها ع منخيره وترمت ف الارض بعد ما دااخت صالح بلع ريقه 

وقرب الواد الي من عيلة التبااع فضل يضرب فيه 
بالبوكساات : انا بقا هندمك ع اليوم الي فكرت تقف قدمنا فيه وتولع ف بيتنا وبشومه فضل يضرب ف جسمه بغل 
فهد بيزمجر زي الاسوود : طب ما تفكني ي بن المتن*** وشووف هعمل فيكك اايه انت 
لو دكر مكنتش ضربة ف الضهر ونزلت 
لعبتني لما ولعت ف بيتكم 

صالح قرب منه وبخفوت : خلاااص يلا شوف هتعمل اايه عشان السلاسل لو متقطعتش هيكسر السرير وهيقوم يدشملنا 

سيد التباع اتوتر وطلع كيس بودره من 
جيبه : ده بقا مش عارف اقولك اايه 
هروووين ع كوكين ع ايسس خلطه 
تجيبك الارض ولما تبقا مدمن 
وندمك ع نفسك هخلص عليك 

سيد : خدي ي دود حضري الخلطه للعريسسس عشان نقوم معاه بالوجب 

هدير الي دخلت بكيس تلج ع دماغها ومنخيرها : يسلاام من عيووون انا عندي كاام تاايسون 

فهد بخشوونه : والي خلق الخلققق هقتلكككككم 
وهو بيشد ف السلاسل بكل غشوميه ..

هدير خدت معلقه من الكيس وحطت تحتها الولاعه 
لحد ما ساح وبقا مايه سحبتهم بسرنجه وقربت 
من فهد ربطة دراعه بعد ما مسكو صالح وسيد 
بكل قوتهم وضربة الحقنه ف دراعه 

وفهد فضل يزعق بصووته كله لحد ما احباله الصوتيه اتجرحت وهو ف كل باله دهب 
امي اختي : هقتلكم ف الحقو نفسكم 
عشاان هق.قتلكم وغمي عليه 
بسبب المخدر الي دخل جسمه 
وهو دمه نضف من البرشاام 
فكان تقيل عليه ..

وفضلو اربع ايام ع كده يضربوه بالهرويين لحد ما الهلات السوده مالت وشه وجسمه ضعف 
وحيله اتهد 🥺 

جلال كان قااالب عليه الدنياا مخلاش اقسام مستشفياات مدافن خربات كل الشقق 
الي كانو بينزلو فيها لحد ما وصل 
الخبر لعزام ومالك الي جلال اتصل 
بيهم يسال يمكن يعرفو عنه 
حاجه ..

بعد مااتصل طبعا ع مراد الي مش معاهم غير رقمه ودهب رنت ع رقم رحيل وندي ورقيه كلو مغلق 
ومعرفوش يوصلو لحد كلهم كانو ف العمره 
الي مراد كل ست شهور بيطلعها هو و اهل بيته كلهم والحجه راضيه بتسحب منهم التلفونات عشان يتفرغو للعباده بس وكانو هينزلو من الحرم قبل فرح فهد بيومين ع حسب 
الحجز بتاعهم ..

دهبب بلاش نتكلم ع دهب وحال دهب الي فراحها 
اتحول لمحزنه كل واحده تحط نفسها مكانها 
وهي حبيبها وجوزها اختفي ومش عارفين 
عنه حاجه قبل فراحهم بكام يووم ..

نزل مالك وعزام ورائد المنطقه وجلال استقبلهم 

مالك : ايه ي جلاال مفيش جديد 

جلال بحزن : لا والله ي استاذ ماالك مش عارف عنه حاجه انا حااسس اني هشت وانا معرفش 
حااجه عن صحبي شقيقي وطلع المطوة 
وفضل يقطع ف ايديه وهو بيبكي

عزام بحزن : استهدي بالله ي جلال احنا معااك ي جدع ف ايه وانشالله هيرجع انا مكلم كل 
العساكر والمخبرين يدورو ع اسمه 
ف كل القواضي الي هتنزل ف القسام 

عند فهد الي عدموه العافيه ولاد الكلببب 

صالح : ي سيدد المنطقه كلها اترشقت معارف تايسون والدنيا بقت لبش وهتخرب 
خالص لما قريبه من الصعيد ينزلو 
بكره الفرح بتاعه 

سيد بقلق : خلصاانه احنا نخلي عيل بشريحه مضروبه يكلم جلال يقوله احلق تايسون واقع وعيلة التباع عملو ليه كمين 
ف المنطقه عندهم ونخرجهم من 
هناا ونزلو ..وع صحابه ما يروحو
ويرجعو هنكون احنا خلصنا عليه 
ف قلب الشاارع ومحدش يعرف 
مين الي ضربه والي يعرفني 
يحصلني ...

صالح : خلصاانه بعد المغرب نعمل كده وانت شوف لنا اي خط نكلم جلال منه بعد كده نرميه 

سيد نزل جاب الخط وفكو سلاسل تايسون الي قرب يفوق وفضو البيت 

سيد رن ع جلال : الحق ي جلااااال تااايسون اتعملو كمييين وعيلة التبااع علمو عليه 
ف المنطقه ومسكينو مشرحييينو ..

جلال قاام منفووض وطلع يجري وهو بيسحب الكزلك : جيلك ي شقيييييي ي رجااله 
تايسون ف المنطقه الي جمبنا 
ووقع معاايه نجيب حقوو 

مالك وقف خلع الحزام وشمر كم القميص وخد مطوة جلال : انا عن نفسيي معااك ووقفه معاه البااقي 

جلال : يلاا بيناا وطلع يجري وكل الي قاعد يطمن ع فهد جريو ورااه 

شووية وفهد طلع من بيت هدير وهو مش عارف يصلب طوله لحد ما وصل ع الناصيه ولقاه 
شوومه نزله ع ضهرو والرجاله اتلمت 
عليه احمد التباع : اناا تولع ف بيتي 
انا هولع ف رووحك ونزل ضرب 
فيه والرجاله لفينوو 

بريزه بتاع القهوة جري ع بيت دهب : ي ست دهب ي ست دهبب 

كانت ناايمه ف السرير وحضنه تشيرت فهد والمذنبه وعماله تعيط سمعت صوت بريزه بينادي 

طلعت تجري : ف ايه ي بريزه 

بريزه بعيااط : المعلم فهد واقع ع الناصيه وتعملو كمين وجلال والرجاله مش قعدين 

دهب خبطت ع صدرها : فهدددد ي الهوووووي حبيبييييييي ودخلت تجرري ع الدولاب وقعت 
الهدووم ف الارض ولبست الالكتيرك الكهربي 


الي شرتها فولط عالي بعد ما كريم صورها بالعافيه مع الواد ..

وخدت المطوة وهي كانت لبسه عبايه سوده وربطه راسها بالطرحه ..

وطلعت ع بيت فهد وهي بتجرري : فرعووووووون 
صحبككككم وقع ي فرعووون طلعو ع صوتها الحريم الي ف البيت دهب وهي طلعه تجري 
ع السطح هااااتي ي بوسي السلسه بتاعت 
الباب والقفل بسرررررعه 

طلعت فكت فرعوون ولفة السلسه ع كف ايدها ونزلت تجري بيه 

خدت السلسله من بووسي ولفتها ع الباب وقفلتو : فهددد وقع ي بوسي وانا رايحه ليه 

وخالاتها فضلو يصوت ويلطمو وهي خدت فرعوون وطلعت تجري ع النااصيه : فهددد وقع ي فرعوون 
اااخصااامه وقعووو صاحبااك ي فرعووون 
وفرعون جااري معاها وهو بيزمجر 
كانه فهمها 

دهب وصلت عندهم : اخصاااام ي فرعوون 

وفرعون فلت منها وهجم ع الرجاله الي وقفه ولفه حوليه وفضل يقطع فيهم يمين وشمال ودهب 
دخلت تجري وراه والي يقبلها تضربه 
بالكهربه يقع ف الارض يغمي عليه 
ربع سااعه والمطوة ف ايدها 
التانيه مفتوحه والي يقرب 
تقطع وشه لحد ما 
وصلت لفهد 

دهب بصووت عالي : اااااااااااااايه تاااايسون عمره ما يوووووقع ولا يتعلم عليه ي ولاد الكلبببب 

( محدش يقولي اوفر انا خالت صحبتي كانت بتتعراك مع جوزها بالموس ف كل حوار ) 😂

دهب بغضب : الي هيقرب هقطع وشه ..قووم ي فهد قووووم .. فهد كان واقع ع ركبه وجروحه 
بتنزف وحيله مهدوود وقف بعد ما سند ع دهب وقام حط ايده عليها 

سيد الي شاف الخطه بتبوظ وهو سايب نص الرجاله هناك عشان تعطل جلال وجايب 
نصهم هنا دهب كهربت نصهم وفرعون 
قطع النص التاني مسك كزلك 
وقرب من دهب الي سنده 
فهد ..

دهب بصوت عالي : فرعووون سيد بص وراه كانت دهب نزل بالمطوه فتحه كرشة نصين بكل غشوميه 
اماال تسيب حبيبها يخلصو عليه 

احمد التباع الي فرعون كل رجلو قرب منها وهو بيعرج وضربها بالمطوة ف ضهرها 

دهب لفت عليه وهي سنده تايسون بكل قوتها ولسه هيقرب منها كان فرعون نزل قفش 
ف رقبته بعد ما نط عليه جاب اجله 

كان جلال رجع وشافهم طلع يجري عليهم 

جلال بخووف : ي دييين امي تاايسون وطلع يجري ووراه الرجاله الي اغلبها اتجرح 

دهب بدموع : الحق ي جلال معرفش عملو فيه ايه ولاد الحرام خلوه ينخ 

جلال قرب وهو بيدمع والرجاله بتخلص ع الي بدء يفوق بعد الصاعقه الي خدها 

جلال بدمووع : صااحبي عملو فيك ايه ولاد العرر* الحق ي ماالك ضربو صحبي 
بالبودرة تاايسون ااااااااااااااااااااااخ
ي رب وسمعو صوت رشاش عاالي 
دهب قلبها وقع فرجلها فكرت 
اخصاام تاني

مراد نزل من العمره قبل فرح فهد بيومين حضرو نفسهم وخد كل العيله بعد ما دعي غيث 
واخوه ومراته وصاحبه وطبعا كان 
جاسم وفيروز وقريبهم
ونزلو كلهم تاني يوم الي هو موافق يوم الحنه 
وتقبلو ع الطريق السريع ودخلو مع بعض 
مرااد دخل المنطقه وسمع صريخ 
وناس ملمومه وفي ناس بتتعارك : يسااتر ي رب اااايه ده استر ي رب وميكوونش فهد 
طلع الرشاش الي جايبه يفرح بيه لفهد وضرب كام طلقه ف الجو ونزله الرجاله تجري وراه وكل واحد 
امن ع اهل بيته ف العربيه 

مراد وهو بيجري وبالجلابيه والرشاش ف ايده 
ووراه ولاد عمامه وقريبه : اااايه الي بيحصل 
هن..وتصدم لما شاف حالة فهد ودهب 
سنداه ومالك وجلال وعزام رائد لفين عليه والباقي لسه بيتعارك 

دهب ببكي : الحقني ياعمي فهد مش مجمع وزي ماانت شاايف هدوه الانجااس 

مراد قرب بعد ما لبس الرشاش ع كتفه وخبط ع وشه : فهدد فهدد سمعني فهدد غييييييييييث 
غيييييث چيب الدكتوور بدر بسرعه 
يشووفه وقرب عشان يشيله 
الرجال جت تساعده 

مراد بزمجره : لاااااه ود اخوي محدش يشيله ف وجعتوو غيررري ورفع فهد ع كتفه برغم انه 
جته وطلع بيه ع البيت 

ودهب قدامهم ومعاها فرعون واغلب جسمها اتعور وبتنزف طلعت المفتاح من صدرها وفتحت 
الباب ..ومراد دخل بفهد 

والحريم قعدت تصوت وام فهد جريت عليه 

مراد بعصبيه : اكتمييي حسك ي مراا منك ليهاا تعالي ي دهببب 

دهب جريت قدامه وفتحت باب اوضته وفتحت النور وهو دخل حطه ع السرير وخلعوو هدومه 

دخل غيث يجري ووراه بدر وخديجه الي مش بيخرجو من غير صندوق الاسعافات 

بدر وقف يكشف عليه وخديجه معااه بدر طلع قلم والروشته الادويه 

بدر : حد يجيب الادوية دي بسررعه 

مراد بصوت عاالي : چلااااال 

جلال قرب منه بسرعه : نعم ي مراد بيه 

مراد : هاات الاوديه دي بسرعه جلال خد الروشته 
وجري زي الطياره يجبها ..

والدنيا بره كانت مقلوبه وغيث اتصل بقرب قسم وشحن الرجاله ع البوكس بعد ما رقدوهم 
قرايب فهد بالسلااح وسيد اعترف ع 
هدير وامها وجلال بعد ما اتكسر
ورجالت المنطقه الي طلعو وراه 
جلال راحو ساحلوهم من المكان
الي استخبو فيه 

جلال دخل بالادويه وبدر بدأ يعلق ليه المحليل بعد ما ضرب فيه العلاج ونضف جروح فهد وطهرها واول ما خلص دهب وقعت وكانها كانت مستنيه 
تطمن ع حببها 

خديجه جريت عليها وحطت ايدها عليها رفعتها 
كانت كلها دم مش باين من العبايه السوده 

خديجه بقلق : حد يرفعها معاايه بسرعه 

دخلو خالاتها الي كانو وقفين ع الباب وحطوها ف اوضة بوسي وهما بيبكو عليها

ومعاهم حريم هواره المزعورين الي لسه جاسم منزلهم من العربيات بعد ما لمو البلطجيه 

مراد باس دماغ فهد وطلع عنيه فيها جحيم 

خد جلال ووراه ام فهد ووقف ع الباب وباقي الرجاله وقفه قدامه 

مراد بغضب : عاايز نعرف ااايه الي حصل بالضبط ..

جلال : تايسون اختفه من الحته بقالو بتاع تلات اربع اياام قلبنا عليه المنطقه والمناطق الي حولينا 
مستشفياات وقساام وكلو مخلنااش اتصلت 
بكل الرجاله الي نعرفها محدش عارف 
عنه حاجه وتصلت بيك الفون مقفول 
مراد خبط بالقلم ع دماغه جلال كمل 

من شوية جالي تلفون وقالي الحق تايسون وقع عند عيلة التباع الي ولع ف بيتهم ساعت ما تحبس 

خدت كل الرجااله وطلعت اجري بعد ما كان عقلي هيشت عليه وروحنا وكان كمين رجعنا لقينا فهد واقع 
ودهب سنداه ونص الاخصام وقعين 

ام فهد ببكي : لقنها دخله تجري خدت فرعون وقفلت الباب بالسلسه وف ايدها مطوة 
فهد والبتاع الي بيكهرب ده وقالت 
انا رايحه لفهد وقع وجريت عليه 

جلال : دخلنا نجري عليهم كانت معورة كام واحد ومكهربه الباقي وفرعون معاها وسنده فهد 

مراد : المراا چريت امنة ع اهل البيت وانت جريت حتي من غير ما تسيب رجلين ع الباب 
بس انا عذرك كت متلخفن ع صاحبك 

مراد خد نفس : جصره الي عمل كده عيلة التباع يعني 

جلال : ايوة اتفق واحد منهم مع صالح وهدير ووقعو فهد ف كمين وكتفوه بالسلاسل 
ف بيتهم وبقو يضربه الهرويين 
ف جسمه عشان يدمرو صحته ولما يطلع يخلصو 
عليه ف الشارع عشان تبقا عاركه ومات فيها ومنعرفش مين الي ضربه ...

مراد عض ع شفته بغل : غييث 

غيث :اتشحنو ي كبير ع القسم 

مراد : لااه اشحنهم ع الزريبه الي عملو فيه كده 
الحرمه الصعرانه وامها والخو* بتاعهم والي 
اتفج معاااهم البااجي يتروج عليه 
وييتأبد والي هرب هيچيى
يلا شووفه شغلكم ..

*******
جلال وبوسي ☝️
غيث : خلصاانه ي كبير هما متحفظين عليهم ف الحبس نسبهم يتسحلو ونوصي عليهم جواه 
ولما يقوم الوحش نشحنهم ليه لحد 
المكان الي تعوزه بس نطمن ع فهد 

مراد اومأ بهدوء ما قبل العاصفه : يجووم فهد بس يجووم 

مراد : ام فهد افرشي السطح عشان الرچاله تجعد فوج والحريم تاخد رحتها تحت لحد ما تفوج 
دهبنا وتخدهم وتروح ع شجتها ..

مرفت : من عنيا ي مراد بيه بسس 

مراد : بسس ايه 

مرفت : كلب فهد فالت فوق السطح ومحدش بيعرف يربطه غير دهب وفهد والاتنين رقدين

مراد اومأ : هاتي انتي بس الفرشه يلااا ي رجااله 
ودخل البيت ..احمم احم وطلع ع السطح 
فرعون كان نايم وقف وراح زمجر ..

مراد بخشووونه وهو بيبص ف عنيه : اجعددد 
وقرب منه فرعون هيجم عليه راح مراد دبه برجل
جووولت اجعدد ولف السلسه ع رقبته 

طلع جلال بالفرش بعد ما خده من ام فهد ع السلم 
وفرش لهم الارض وحط مساند عليها مراد قلع 
الجلابيه وقعد بالسروال والصديري وحط 
السلاح جمبيه وطلع علبة السجاير ولع 
وحده وخد نفس زفره بعنف 

طلع مالك وعزام ورائد فهد هشام عامر غيث جاسم 
مصطفي وجلال مراد تحااهم وقعدو يدخنه 

جلال : بتفكر ف ايه ي عمده 

مراد : بفكر لهم ف مووته شنيعه مفيهاش راحه 
بفكر ف باجي عيلة التباع بفكر ف حال فهد 
الي اتشندل ويعالم لما يفوج هيبجا حاله 
ايه ..المهم مين البهوات مش تعرفنا 
ي لووح 

جلال ضحك : لمؤخذه ي كبيرر ..ده الاستاذ مالك وده عزام باشا المحامي جوز اخته وابن عم مراته 
وده المفضووح هههههههههههه المحامي رائد ابن 
عم عزام واخو مرات استااذنا 

مراد ابتسم : ايه يااض خط سير العيله ده نورتونا 

مالك عزام رائد : تسلم ي كبير ده نورك ..بااشا ..عمدتنا 

جاسم : اله جولي ي چلال تايسون يعرف من فين 
الناس النضيفه دي مش وش بلطجه 

جلال ضحك : قضلهم مصلحه قبل كده ومن سعتها وهما صحاب وحبايب ..ام بالنسبه للبلطجه 
ف استاذ مالك عليه ضربة بتوكة الحزام 
تجيب تربانه 

مالك ابتسم : واايه كماان ي جلال ما خلصنا ي جدع بتموت ف التفاصيل انت ..

مرفت من تحت : الشااي ي جلال 

جلال نزل خد منها الشاي : اخوية ومرات اخوية عاملين ايه دلوقتي ي خالتي 

مرفت بحزن : الاتنين جواه ع المحاليل محدش فاق فيهم 

جلال بقهر : هيفوقه ي خالتي وهيبقو زي الفل وهنفرح بيهم كماان ع الحلال من دين 
نصبة الفراح ما هتتشل ولا تتلم 
غير لما صحبي يقف ويزف 
مراته كماان ..

مرفت بامل : ع الله ي حبيبي ع الله 

جلال خد الشاي وطلع وقدمو للضيوف 

مراد طلع باكو ورقه ب متين : خد ي جلال ابعت جيب غدا فوج وتحت محدش فايج يحضر 
دلوجتي لحد ما نطمن ع فهد بسس 
الحجه راضيه هتاخد علاچ 

جلال : عيب ي كبير ده وجبنا وثواني والاكل يكون هناا 

مراد : خود بس وبعدين نتفااهمو 

جلال : مااشي ي عمده الي تشوفه 

تحت عند الحريم قعدت حريم هواره حولين دهب 
رحيل المتبعه حالتها شهد ندي رقيه ليالي اسما 
ومعاهم بوسي ورانيا وهنا 

برا كانت ام فهد والحجه راضيه وفيروز وخرجت لهم خديجه.. بدر قاعد متابع حالة فهد وكل شوية يحقنه بمدة وخالات دهب معاهم 

بوسي بدموع : ربنا يقومها بسلامه دي كانت فرحاانه اووي ملحقتش تفرح 

خديجه : انشالله هتخلص المحلول وهتفوق وهتبقا زي الفل والجروح الي ف جسمها رحيل عملتلها خياطه سحريه مش هتبان انشالله وخرجت 

ليالي بصدمه : انا لحد دلوقتي مش متخيله بجد الي عملته دي سووبر ومان انا هتصاحب عليها 
اول ما تفقو عشان اتعلم منها 

اسما ضربتها ع دماغها : انتي ف ايه ولا ايه دلوقتي 

ليالي بتاثر: لا لا بجد فعلاا انا شوفت منظر الناس المتجمهاره برا بطني وجعتني هياا نزلت 
اتخنقت وسط ده كلو عشان حببها 
بجد واااو 

رقيه ابتسمت : انتي طبعا لو مكانها كنت قلتي لهم بس عيب كده ابعدو غلط ميصحش متعوروش ابيه غيث كلهم ضحكو عليها 

شهد ببسمه حزينه : جتك اايه ي رجيه فعلا هم ي بكي وهم يضحك وباست دماغ دهب جوومي 
ي غااليه لفهدك محتاچك واعر چمبيه 
اليومين الچاين ربنا يصبركم 
ع ما بلاكم ي خيتي ...

هنا بامل : هتقووم والله دهب قوية وستحملت كتيير وعاشت صدمات اكبر من عمرها 
هي بتقوي بفهد وفهد بيقوه بيها هما الاتنين من غير بعض بيبقو مايتين من غير روح 
ربنا يخليهم لبعض ويفرحهم ودموعها نزلت 
هي وبوسي ورانيا قربة حريم هواره وحضنوهم 

برا الحجه راضيه ربتت ع رجل ام فهد : شدي حيلك ي مرفت ي بتي ولدنا جووي وهيجوم 
منها كييف السبع بإذن الله فهد وهو فهد 
لابوة واعمامه الهواريه ووليفته لبووة 
كييفه وسندته ووجفت معاه وجفت
مية رااچل ربنا يفرحنا بيهم 
فكيي اومااال 

مرفت : ربنا يجبر بخطرك ي خالتي راضيه ويطول عمرك ويخليكي لينا لحد ما تشوفي احفاد احفادك 
ي رب ..

هدي : تسلمي ي ست ي طيبه ع كلامك الي زي البلسم دهب تربية فهد وطالعه ليه ربنا 
يخليهم لبعض ومنشوفش فيهم 
حاجه وحشه تاني قادر ي كريم 

راضيه : جومي ي خديچه ي بتي ربنا يعمر بيتك طمنينا عليهم اديلهم شوية نايمين

خديجه : حاضر ي ماما راضيه عن اذنكم 

فيروز : جوليلي ي ام فهد فين المطبخ اعمل لقمه للرجاله 

مرفت : متتعبيش نفسك ي حببتي راح جلال يجيب اكل جاهز لحد بس ما نفوق من الصدمه 
اعذرونا قصرنا ف وجبكم 

فيروز : برضو ده كلام احنا عايله واحده عيب متقوليش كده 

راضيه : ربنا يخليكم لبعض ي بنااتي ويخلي رچلتكم ويطول ف عمرهم جادر ي كريم 

خديجه دخلت ع بدر بعد ما خبطت الباب : هاا ي دكتوور ايه الاخبار 

بدر ابتسم : تعالي ي حببتي هيفوق انشالله انا 
متاابع معاه كويس بعت عينه دم مع واحد 
من صحابه الي برا وزمانه جايب التحليل 
وجااي كان السكر والضغط مش مظبوطين 
بسبب المخدر الي كان بيتحنق بيه 
وانا ظبطه ع قد ما قدرت 
بالادوايه ..

خديجه : ربنا يقويك ي حبيبي بس اظن انه لازم يتنقل مصحه ضد الادمان ده كان مغيب 
خاالص لما لحقناا 

بدر : مظنش مراد بيه هيوافق هيصمم يعالجه ف البيت حتي لو هيجيب ليه فريق طبي كاامل 
ده الحمدلله ان معانه الاجهزة وصندق 
الاسعافات ولحقناه 

خديجه : تماام ي دكتوور انا هروح اشوف دهب البنت دي دخلت قلبي بجد ربنا يطمنا عليهم 
عن اذنك 

وطلعت راحت لدهب : هاا ي بناات دهب عامله ايه 

شهد : ع حتط يدك ي دكتورة 

قربت منها رحيل شالت المحلول الي انتهي وطلعت جاهز الضغط وقاسة ضغطها وقاسة الحرارة

رحيل بصت لخديجه وهزت دماغها بيأس خديجه قربت : لا ده احنا بقينا عاال اووي وقربة منها وبقت تمسح ع شعرها ..دهب ي دهبب دهب 
الفهد الي عاايزه تهرب يلااا قووم عشان 
حبيبك محتاجلك ي صغنن دهب 
دموعها نزلت وفضلت مغمضه 
عنيها 

خديجه اتأثرت : لااا انا كده هزعل منك واخد فهد انقله مصاحه طول مفيش حد عايز يهتم بيه 
هناا ..

دهب شهقاته زادت وصوت بكها بقا عالي ..

كلهم قربه منها ودموعهم نزلت ع حالتها 

خديجه بدموع : يعني انتي عايزه تفضلي نايمه كده ولما فهد يقوم مش يشوفك قدامه ..

دهب كنت دموعها نازله وشقاتها بتزيد ومش راضيه تفتح عيونها وبقت تصرخ : اااااااااااااه فااااااااااهد ااااااااه ي حبييييبي ااااااااااااااه ي قلبييي 

مراد قاام مفزوع ع صوتها خد الجلابيه ولبسها هو نازل يجري ع السلم 

مراد بصوت عالي : ي فهدددد ودخل ااايه ف ااايه 
حصللل ااايه جلبنها منااحه ليه وحده ترد علياا 

خديجه : دهبب فاقت ي مراد بيه وزي ماانت شااف منهااره ومش راضيه تفتح عنيها 
حتي ولا ترد ع حد ..

مراد بعصبيه : رحييل ارمي عليها غطاا خليني ادخل اكلمهاا اناا طول مفيش واحده 
عاارفه تسكتها فيكم ..

رحيل غطتها وهي دموعها نزله ولفة حجاب ع شعرها : تعااله ي مراد 

مراد اتنحنح ودخل قرب منها بهدوء : دهببب 
دهب عماله تبكي ومش مبطله 

مراد بخفوت : ده الوعد ي مرت الغاالي برضك هو ده الاتفااج نخيتي سريع سريع اكده وانتي عارفه 
الطريج معااه واعر وجولتي انك كده ومعااه 
للمووت لحد ما ترجعي ويدك ف يده 

دهب دموعها هديت بس شهقاتها مستمره 

مراد ابتسم : ايووه كدده دي دهبنا مرت الفهد ده انتي كتي هتتعاركي وسط الف راچل ي مضروبه 
يلااا فتحي عنيكي امااال رحيل كانت مسكه 
منديل وبتمسح دموع دهب 

دهب هزت دماغها بالرفض : مش هفتحها غير لما فهد يفتح عيوونه ويقوم تحرم علياا العيشه 
طول ما هو راقد يحرم عليا النور طول ما هو مغمض عنيه مش هقوم ولا اقف غير لما 
اشوف طوله الحلو وهبته الي تسد عين 
الشمسس مش هعيش لو حصلو حاجه 
ي عميي مراد مش هعيش من غيره 
تااني ..

مراد اتأثر : هيجووم وحياتك عنده هيجوم وهيبجا كيف الوتد بس انتي شدي حيلك كده اماال 
مش عايز اخلي رحيل تديكي مهدء عشانك 
هو جرب يفووج عايزك تبجي واجفه 
جصااده مااشي بلاش بكي تاني 
الله يصلح حاالكم 

دهب اومأت ومراد وقف بعد ما كان مقرفص قدامها 
وربت ع راسها من فوق الحجاب : ربنا ما يورينا فيكي حااچه وحشه ي فخر حريم هواره 

رحيل ابتسمت : المفروض اغير انا بقاا صح 

مراد ضحك : انتو كلكم عايزين اعادة تأهيل ي دكتورة بعد النمره الي جااعده دي خاافو 
ع نفسكم عاادي حكم غيث وجاسم 
وباجي الرچاله بتفكر تغير النووع 
هههههههاهااااها

ليالي مسحت دموعها : لا لالا اسد ي عمو مرااد في ايه انا هقعد مع دهب شوية كده كده 

كلهم ضحكو عليها ودهب ابتسمت بحزن ..

وسمعو صووت جلال : ي ام فهد الاكل وصل حد يجي يخده يحطه ع صواني 

بوسي : تعالي ي هنا انتي ورانيا ساعدوني 
وخرجت خدت الحاجه من جلال 

جلال بص ف الارض : صحبي عامل ايه ي بوسي ما فقش 

بوسي بحزن : لسه ي جلال مفيش غير دهب فاقت 
وكانت عماله تصوت ع اخيرها لحد ما هداها مراد بيه ..

جلال اومأ : طب يلا جهزي الاكل ع صنيه عشان اوديه للناس الي جايه من الصبح دي ..

بوسي خدت منه الكياس ودخلت بيها كان مراد بيبص ع فهد الي لسه نايم ..

بوسي حطت الاكل ع صواني كبيره كان فراخ وكفته ورز وسلطات وطحينه بكميات 
كبيرة خدت ع قد الحريم وعيالهم 
وزياده وطلعت الباقي كله لجلال 
وهنا ورانيا دخلو للحريم ولبدر 
الي قاعد جمب فهد 

مراد : هااتي ي ابتسام وكل لدهب

بوسي : دخلتلها ي عمي مرديتش قالت مش هتدوق الذات غير لما فهد يقوم 

مراد سكت بيأس رحيل الي بتاكل عيالها : متقلقش ي مراد احنا حطينه ليها مغذي عشان يعوض معاها 
الدم الي نزفته وانشالله فه وكتمت لما مراد رفع حجبه احمم لما جوزها يفوق ياكلو مع بعض 

الحجه راضيه قعدت تضحك وهي حضنه مراد الصغير وبتزغطه لحد ما بقا عامل زي البطه 

مراد : كفاايه ي چدتي معرفش اتنفس ع ما اكبر 
هكون كييف الفيل بسببك 

راضيه : جتك اايه ي مراد انا غلطاانه اني هوكلك 
يعنيي ي نن عين چدتك 

مراد باس ايدها : ي جلبي انتي تعملي الي عايزااه 
انا عندي كام رورو 

مراد بيه : رورو ي مااسخ 

مراد : ستي واچلعه براحتي مش كفاايه معرفش اچلع رحيلي بسببك حضرتك 

مراد عض شفته : رحيلي وحضرتك مااشي ي مراد بس ي تااره جصدك ع امك ولا ع بت فهد 

مراد ضحك : والله عااد انتو حظكم انا اجول رحيلي وانتو افهمه الي ع هواكم 

مراد ضحك بفخر : نمسس تربيتي يااض هععععههههعه ووقف هطل ع فهد 
وهطلع اشوف الرچاله لو في اي 
چديد ازعجوو علياا ..

مرفت : عيلكم شبعت يلا قومي انتي وهي يلاا عشان تكلو لقمه انته جين من سفر خليكي 
زي مانتي ي خالتي راضيه هخلي بوسي 
تجبلك الاكل ..

راضيه : مهكولش غير لما تاكلي معاايه 

مرفت : والله ما ليا نفس ي خالتي 

راضيه : يبجا خلاصك بلاها 

مرفت : خلاص ي خالتي عشان خطرك 

والحريم قعدت كلت والرجاله فوق قامت بلواجب 

مراد طلع ليهم وقعد ع المسند وفضل يدخن 

جاسم : تعاله كل لجمه ي بو عمه وانشالله كل حاچه هتبجا تماام 

مراد بشروود : نفسي مسدوده والله ي جااسم 
حااسس اني هصف تراب لو جربت من 
الوكل كلوو انتو عشان عايزكم 
فيجين ف اي وجت 

الرجاله كلها سابت الاكل ورائد مستمر 

عزام : احمم 

رائد : اايه يسطاا انا من سااعت ما تايسوون اداني البرشامه المصرصره دي وانا مهبط زي المرا 
الحامل ف تؤام مش بشبع حدلله 

وخد رغيف حط عليه كفته وطحينه : عمدتناا حلفتك بغلاوة فهد هتاكل وبعدين ده ع النعمه 
تايسون هيقوم يدوس ع وش ابوهم ده 
الله اكبر عليه بسبع ارواح كل بقاا 

مراد خد الرغيف من ايده وهو بيضحك والرجاله ابتسمت 

جاسم : اله جولي ي رائد حامل ف الكام انت دلوجت حكم ام بدر كانت كيفك كده ف السابع 
هتاكل الاخضر واليابس هههعههههههههههههعععه

مالك ضحك : وربنا فضحنا ف كل حته وحلال فيك الي عملو فهد هو كان بيقول ايه ي جلال فكرني 

جلال بلع الاكل وبقا يهز دماغه زي المجانين : انهارده خطوووووووووبتي ي ولاد المراااااا 

وكلهم ضحكوو عليه 

مراد ابتسم : خااف ع نفسك عاادي يوم الدخله بدل ما يديك حاچه تشندل حالك خاالص 

رائد شرق : صدق عندك حق ده واد محدش يتوقعه 

مالك ابتسم : بس لو اداك چوان وقالك بيوور يسطاا خدو منه وانت مطمن 

هشاام : لااااااه ده مش حشيش ي بو اخوه ده ده العاب نااريه حد الله هههههههههههههههههه

جلال ابتسم : انت الي دمااغك خفيفه انا صحبي يشرب المحيط ويفضل صااحي زي الديابه 
بينام مغمض عين ومفتح عين وعنيه 
دمعة وف باله ..هدووك ولاد العرر* 
ي صحبييي ربنا يسترها علييك 

مراد ربت ع كتفه : انششف يااض ود اخووية هيجووم اجوه من الاول 

جلال ربت ع ايده وابتسم وهو بيهز دمااغه 

وسمعه زمجره وصوت عااالي : دهببببببببببب 

مراد وقف منفووض ونزل يجري ع تحت والرجاله نزلت وراه وضلو وقفين ع باب الشقه عشان الحريم 

عند فهد الي اخر حاجه شافها دهب وهي بتتعارك 
وهو كان متكتف مش قاادر يقوم يقف معااه 
وفتح عنيه وهو بيصرخ باسمها بصوته 
التعبان 

دهب الي كانت ف الاوضه التانيه قاامت منفووضه ووقعت ف الارض والبنات عايزين يسعدوها 
وتقف وتقع منهم وهو بتصرخ : فهددد 
فهددد ي حبيبييي انااا جمبككك 
ي غااالي انااا معااك ودخلت 
لفهد بعد ما البنات سندتها 

ودخلت وجريت عليه ومراد وبدر وبيحوله يسيطرو عليه بحد ما شد المحلول 
من ايده وعايز يقوم بالعاافيه 

دهب وه بتقرب منه بحيل مهدود مسكت وشه : انا اهو انا اهوو ي بابا انا جمبك ومعااك متقلقش 
اهدي اهدددي 

فهد بيتنفس بسرعه : دهبب دهبب ومسك وشها 
ضربووكي ضربووكي ولاد الكلب مش هسيبهم 
هقتلهم هدووني ي دهبب هدووني عشان 
يعرفو يوقعووني 

دهب ببكي : انا كوويسه والله كويسه متخفش اهددي مااعاش الي يوقعك ي فهد متخلقش 
ي حبيبي تايسوون مش بيتهد 

فهد بص ع مراد : ضربووني بالبودرة ي عم دمرو صحتي ودموعه نزلت معرفتش ادافع عن 
نفسي ولا عن مراتي الي نزلت وسط 
الرجااله يقطعو ف جتتها انا 
انتهييت ي عم 

مراد قرب عدله وحط مخده وراه ضهروو وبخشونه : بسس يااض كفاايه خرريف 
انت كيف مانت شوية تعب وهيروحه 
لحالهم اووع تجول الكلام ده تااني 
مراتك وجفت ف ضهرك ولا اچدع 
راجال ف بلدك شد حيلك يلا وجوم 
مراتك حلفه ما تدوج الذات غير 
وانت معاها يلا جوم اكده اماال 
حبايبك وصحابك كلهم برا عايزين 
يطمنو عليك 

فهد مسح منخيره : مش عاايز اشوف حد ولا حد يشووفني

مرفت قربة باست دماغه بدمووع فهد مسك ايده : مش عاايز اشوف حد ياامه هدووني ولاد الحراام 
وهدوو حيلي همشي اشم بودره ع النواصي 
ياااامه خالوني مش محصل حتي الي 
بيلم كنزات من الزباله عشان يجيب سطر بودرة مبقتش قادر اصلب طولي دهب قعدت عند 
رجليه وحست انها خلاص روحها طلعت 
بعد ما سمعت كلاامه 


حال دهب 
مراد بعصبيه مسك فكه : ماااالك يااض هتولو كيييف الحررريم الي اتفرط شرفها لييه 
انششششف اماال احنا ولا بتوع بودره 
ولا شماميين وهتتعالچ وهتبجا 
زي الول واحسسن كماان 

فهد نزلت دموع وشهق بكسره : ماانا عرضي اداس وسط الرجااله الي بتتن** مفرقتش كتيير 
عن الحري مراد ضربه بكف ايده 
ع بوقه خلاه كتم الكلمه الي 
كان هيقولها 

مراد زمجرر : لااااااااه ساااامع لاااااااه مش هتنتطجهاا واله عظيم بيميييين ادفنك 
واتويك فچمب الي عمل فيك كده 

فهد بسخريه : ما هربوو خلااص 

مراد بغضب : مهربووش ومحدش هيااخد حجككك منهم غيررك وبنت العرر* الي عملت كده چبنااه 
هياا ولا معااه ف اتعدل احسسن وربيي اسوووجك 
بالكرباااچ كييف الباااهيم 

فهد غمض عنيه بيأس وبدأت المسكنات الي مديهالو بدر تفك من جسمه وبدأت اعراض 
الادمان تشتغل عليه 

مراد حس بيه : دهببب خدي راچلك ساعديه يخد دووش ويفوج اكده عشاانك تاكلو لجمه ويااخد 
علااچه يلاا هميي 

دهب مسحت دمووعها ووقفت ومراد قرب يقومه 
فهد اتعدل وقعد ع السرير وحس بدوخه وصداع 
بينهش ف دمااغه زي الكلاب الصعرانه 

مراد وقفه وسنده لحد الحمام و دهب وراه قعده ع 
التواليت وطلع 

مراد بخفوت : ساعديه ولما تخلص اديني حسك عشان اطلعه معااكي 

دهب اومأت ودخلت ع فهد الي باصص ف الارض 
وكتافه الي كان بيقف فردهم بفخر بقو مهزلين 

دهب مسكت وشه ورفعت راسه بين ايديه : ارفع راسك ومتنزلهااش تاني وحيااتك عندي بمووت 
من جوااه وانا شيفاك كده عشان خااطر دهبك 
عشاان خاطر نفسك واهلك وصحابك الي مستنين 
براا 

فهد ابتسم بسخريه ونزل ايدها دهب دموعها نزلت 
وقلعته البنطلون والبكسر وفتحت مايه دافيه وخدت المرش وحطته فوق دمااغه فهد 
جسمه اترعش وحس ف بروده دخلت 
جسمه وعضمه كان وجعه بطريقه 
صاعبه اربع ايام مطربت ف السرير 
والبودرة بتجري ف دمه دمرته 

فهد بخفوت : زودي سخونت الماايه حاسس عضمي متكسر 

دهب زودت المايه : وهي بتغسل ف شعره الطويل 
الي لونه بهت زي صاحب وقلبها وجعها عليه 
وبتسمت ..كل انت بس وانا هعملك مسااچ 
مفيش بعديه ..

فهد فضل ساكت ومغمض عنيه ومرجع راسه لوراه 
ودموعه نزله سخنه اكتر من الماايه دهب بكت عليه 
وكتمت شهقاتها وهي بتعض ع شفتها ..

فهد بسخريه : بتكتميها ليه عيطي عيطي ع خيال المآته بتااعك 

دهب رمت المرش من ايدها ونزلت تبوس ايده : ابوس ايدك ابووس ايدك ي فهد بلااش كلامك 
ده انت ليه ضعيف ومستسلم كده انا بقووي 
بيك والله حيلي اتهد بسبب كلامك مش 
بسبب الي حصل ابووس رجلك ونزلت 
عند رجليه فهد مسكها شدها ليه بضعف ودهبب رمت نفسها ف حضنه وهما الاتنين بيبكو دهب ع حال جوزها وفهد ع الحاله الي وصل لها 

دهب فضلت تبوس ف دماغه وفكه وعنيه : عشان خطري كفاايه عشان خطري خلااص ي حبيبي 
والله هتبقا زي الفل وهتجيب حقك وهنتجوز
كماان ولا انت خلااص غيرت رايك ي فهدي 

فهد بس ف عنيها وابتسم : طب لما اغير رأي مين هيفشخك ي بنت المراا 

دهب ضحكت وهي بتبكي وحضنته جواه صدرها اكتررر وعايزه تفتح قلبها وتحطه جوواه وتقفل 
عليه وتحميه بروحها : وحشتنييب وحشتنيييي
اوووي ي فهدددي 

فهد ضحك : لااا مش وقت نحنحه خااالص ده انا ملعووب بيا كوورة ڤيري مااتش 

دهب ضربته ع كتفه : اااخص عليك متقولش كده تاني وبعدين هو انا يعني لازم عشاان اقول وحشتني يبقاا عايزه الي ف دمااغك 
الوقحه دي 

فهد عض شفته : طب ايه الي ف دمااغي الوقحه ي دودو وشدها من وسطهاا 

دهب خدت الشامبوو وغسلت شعره وجسمه وهي بتضحك عليه 

فهد بسخريه : طبب ايه وحونشي مالوش نصيب ف النضاافه 

دهب ادته الشامبو : خد ي خوي انت اغسل ابو الاحنااش صديقكك 

فهد ضحك : لااا كده هيزعل منككك ولو زعل بيتهوور 

دهب ابتسمت وهي عارفه انه بيعمل ده كلو من غير نفس هي عارفه حبيبها بس بتجريه لحد ما يقووم بسلاامه 

فهد كان تعبان وجسمه بينشر عليه بس بيقاوم لما شاف حاال حببته : هااتي الفوطه يلا ي دهب 
عاايز افرد ضهرري 

دهب اومأت : حااضر ي حبيبي وجريت خدت الفوطه ونشفت جسمه وشعره كويس 
وبسته من هنا ومن هنا حمدلله ع سلامتك 
ي فهددي 

فهد : طب والي ف النص مالهومش نصييب 
قربي اما سلم عليكي انا كماان 

دهب افتكرت اول بوسه ونفس الجمله الي قالها وفهد ابتسم لما عرفها افتكرت ودهب قربت 
باسها من هنا ومن هنا ومسك شعرها 
بعشقككك ي دهبييي وخد شفيفها 
ف بووسه مالحميه كلها حزن 
ووجع وحب وعشق خاالص 


فهد فصل البوسه ودهب ابتسمت : بعشقكك ي فهدددي

وخدت الغيار الي خدته وهي طالعه من اوضة فهد ومشيت وراه مرااد

ولبسته الفلانه السوده بالبوكسر وبنطلون قطني وتشرت بكم خفيف ولبست عبايتها ولفت 
طرحتها وخدت ايده وطلعت ...

مراد شاافهم وبتسم بفرحه : طببب ااايه مفيش زغرووطه للعريسسس يااك 

الحريم فضلت تزغرد من الاوضة بعد ما مراد حكرهم جواه هههههههههههه وخد فهد 
من دهبب ونيمه ع السرير وبدر علق ليه محلول جديد بمسكنات وفيتامينات وادوية 
كتيرر عشان جسمه يقاوم السموم 
الي دخلت فيه بكمية كبيره ف وقت 
قليل ...

مرفت دخلت بصنية اكل : يلا ي دهب كلي واكلي جوزك الهفتان ده 

دهب اومأت وفهد : شكراا ع المعلومه ي غاليه 
هههههههههههههههههه

وقعدت دهب اكلته وفهد كان بياكل بالعافيه بس لاجل عيون دهبب كله يهون حتي لو هياكل رمل ..

فهد : خلااص ي دهب مش قادر الله يخليكي كفاايه كلي انتي ي بابا 

دهب اومأت وقعدت تاكل حجات بسيطه : الحمدلله وشالت الصنيه 

مرفت وقفت : عنك انتي ي حببتي اقعدي جمب جوزك ..

مراد دخل : معلشي ي دهبب خمسه وتعاالي عشانك الضيوف عايزه تدخل تطمن ع فهد 

دهب باست دماغ فهد وطلعت راحت اوضة الحريم 
الي كلهم خدوها بالاحضان وليالي حضنتها وهي بتضحك زي الهبله 

دخل جاسم بالرجاله وكلهم حضنه فهد وباسه كتفه وفي الي بااس دمااغه

رائد : وسعوو بقاا اما ابوسه انا كماان غمضو عنيكم عشان هرزعوو فرانشايه هههههههههههههههههه

مالك ضحك : انا قولت انك مش مظبووط ياض والله ولا ايه ي تايسوون 

فهد ابتسم : والله ي كبيير كفاايه وقفتكم وسالكم علياا يكفييني ورائد سيبو علياا انا هعرف اظبطله 
الزواايه هععههههه

رائد : لااااا انت مش بتظبط الزوايه انت بتخلعهااا 

جلال دخل بعد ما كان بيجيب علاج لبدر تاني بعد ما شاف تحليل الدم ..

جلال جري عليه : صااااااااااحبي حمدلله ع السلااامه ي زمااله حمدلله ع السلاامه 
والي خلق الخلق ي فهدد لهدمرلك 
صحت الي عمل فيك كده 
حريم برجااله وفضل 
يبوس ف كتافه 

فهد ضحك : حبيبي ي صحبييي ع خط المووت يااض ف اايه 

مرااد وقف لما شاف فهد مش ع بعضه : طب يلا 
احناا ي رچاله نسيبه يرتااح شويه 

مالك : لا احنا هنسأذن ي عمده وانشالله هنيجي بكره تااني نطمن عليه يلا وقرب من فهد 
لو احتااجت ااي حااجه ف اي وقت 
كلمنيي وربت ع كتفه ومشي 
هو وعزام ورائد ..

فهدد مسك دمااغه وزمجرر بعنف : اخخخخخخخخ ي عم الحقنييي 

مراد قرب منه حضنه : بس ي غاالي اهدي هتروح وهتتعالچ وحيااة رحمت ابووك ما هسيبك غير وانت زي السبع 

فهد جسمه بقا يتنفض بعنف والعرق اتجمع ع جبهته : ااااااخ ياااعم مش قاادرر ناار 
ف جتتي 

مراد : ااايه ي دكتوور بدر الحكاايه العلاچ مش مسكن ليه 

بدر : اول كاام يوم ي مرااد بيه كده دي الاعراض ولو متخدرش وناام سعات طويله هيبقا 
الانسحااب من جسمه اصعب انا قولت 
بس يقوم كده وتطمنه عليه وياكل 
لقمه ورجع اديه مهدء ينومه 

مراد بخوف : طب تماام ادييه طول مهيبجا امان عليه ويخفف عنه يلاا 

فهد بدأ يخرف من السخونه والصداع : ااااه بردااان بردااان ي دهببب ياامه ابووية مين ااقتله
اممم انا مش قليل ي بنت العاايبه انا هتجوزها غصب اااااخ ي دهبببببببب لال لالالالا 

مراد خد بطانيه وفردها عليه ووخد التانيه جسمه كان بيتنفص بصورة صعبه دهب جت تجري عليه 
والرجاله خدو بعض وطلعو فوق السطح وهما 
ف نفسيتهم زي الزفت عليه 

دهب بخضه : فهدد فهدد مالو ي عمي 

مراد : ده طبيعي ي دهبب متخفيش اهدي وجعدي چمبيه لحد ما يروح ف النوم بدر ضرب ليه 
المهدء ف المحلول وخرج وراه مراد 
ودهب مسكت منديل وقعدت تمسح 
ف جبهته وهي بطمنه بصوتها الحنين 

******* 
دهب فضلت حضنه فهد وتمسح عرق جبينه لحد ما 
راح ف النوم غطته كويس وباسة دماغه بقهر 
وطفت النور وخرجت ..

مراد كان مستني برا : هاا ي دهبب ناام 

دهب بحزن : ايوة ي عمي ..

مراد : ع خير انشالله كلها ايام وهيفوج ويبجا زي الفل بالاهتمام والعلاچ والوكل الصحي السم 
هيخرچ من جسمه ..

دهب : انشالله ي عمي 

مراد : المهم خدي الحريم وروحي بيتي ف بيتكم لو مفهاش تجاله عليكم لحد ما يشد حيله 
يومين ونطلعو ع السراايه ..

دهب : من عنيا حااضر عن اذنك 

دهب دخلت الاوضه الي فيها الحريم : يلاا ي بنات تعالو معايه هنروح بيتي عشان تخدو راحتكم 
والرجاله تاخد راحتها هنا ..

مرفت : ايوة كلكم يلا مع دهب وانا والحجه راضيه هنام ف اوضتي والتلت اوض التانين والصاله 
تتفرش لباقي الرجاله 

دهب : تمام يلا ي دكتورة رحيل يلا ي مدام خديجه اتفضلو ي بناات 

هدي : خلاص ي دهب خدي انتي البنات وانا وخالاتك هنروح بتنا ومن النجمه هنكون 
عندك ..

خرجت دهب معاها بوسي ورحيل رقيه وندي وشهد ليالي وفيروز وخديجه  ..اسما خدها مصطفي و مشي وقال لما فهد يبقا تمام هيجي ع الفرح قعدو القرايب بس ..

مراد خرج وراهم : ام مراد ثانيه عايزك 

البنات طلعت الشارع وعيالهم معاهم وقفو يستنو رحيل برا وفي الي اتمشي لحد بيت دهب ..

مراد بخفوت : خلي بالك من مرت فهد ولو ف اي حاجه رني علي وخالي بالك من نفسك ومن 
العياال مااشي ي مهرتي 

رحيل اومأت : ماشي ي حبيبي وانت برضو خلي بالك من نفسك وخف تدخين شوية وكل 
حاجه هتبقا تمام صدقني وباسة ايده 

مراد باس دماغها وحضنها جاامد كان محتاج حضنها اكتر من اي وقت فاات بس الظروف 
صعبه : تصبحي ع خير ي جلبي يلاا همي 
من هنا بدل ما اخدك ونخش الحمام 
زي المفضوح غيث من شوية 
هههههههههههه

رحيل اتكسفت وشدت طرف الحجاب ع وشها وخرجت ..

دهب فتحت باب الشقه : تعالو اتفضلو اتفضلو 

دخلو وراها وعجبتهم الشقه ونضفتها وعفشها الفخم ..

دهب : تعالي ي مدام خديجه انتي ومدام فيروز ف الاوضة دي .. وثانية واحده هجيب لكم غيرت 
نضيفه .. 

دهب خرجت للبنات : تعالو بقا نيمه اولدكم ف الاوضة دي والاوضة التانيه ننام فيها كلنا 

بوسي : انا عن نفسي مش جاي لي نووم هطلع اقعد فوق السطح ..الي عايز يجي ي بنت يجي دهب 
عمله قعده خيال فووق 

دهب : يغيرو بس والي عايزه تاخد شور تاخد وبعد كده برحتهم ي بوسي 

شهد : انا هروح انيم العيال چوه هاتو عيالكم انتو كماان يلا عشان نرتاح من ذنهم الي مش خلصان 
ده وورد تبيت حداهم ف الاوضة ..

ورد : من عنيا ي ست شهد سبيهم انتي وروحي غيري خلجاتك انا هنيمهم كلهم 

دهب افتكرت ماري وتصلت عليها : وانا هبعت اجيب ماري تساعدها وفتكرت فهد وخدته 
من ايد رقيه 

دهب ابتسمت : ي حبيبي حقك علي ي فهودي والله غصب عني ي ماما دمااغي مقلوبه من الصبح 
وفضلت تبوس فيه 

وبوسي عملت عصير خرجت بيه وكل واحده تدخل الحمام ووراها التانيه 

رحيل لبسه ترنج اسود وبتنشف شعرها : ياااه اجمل حاجه الشور بعد يوم مرهق..

ندي كانت لبسه جلابيه بنص كم  : مراد بيه ود عمي لو شاافك هيعلجك من شعرك الي فلتيه ده 

شهد ضحكت وهي لبسه كاش مايوه واسع طويل ومريح : سبيها تشم نفسها بدل نا هي متلفحه 
صبح وليل اكده ي ندي 

ليالي لبست بيچامه برموده وقعده بتكلم غيث الي فضل فوق السطح بعد ما الرجاله نزلت : حاضر ي غيووثي بقاا خلاص اموووووه بااي 

فيروز : حدلله انت وغيث جاسم ع وشك طخكم بالناار هههههههههههه يلا انا رايحه احصل خديجه

خديجه الي لبست بچامه كانت دخلت تنام 

دهب : خدي ي رقيه كانت لسه خرجه من الحمام ولبسه ترنج زي رحيل ..فهد ناام انا هقوم بقا 
اخد شور 

بوسي : اجي اساعدك 

دهب : لا ي حببتي انا بس هغسل شعري ومسح جسمي بفوطه نضيفه عشان الجروح وطلعه 
متتعبيش نفسك ..قومي طلعي تسالي للبنات 
وحاجه ساقعه يشربوها ع ما اطلع 

دهب دخلت الحمام وسندت ايدها ع الحوض ودموعها نزلت ومش بتفكر غير ف حال 
فهد غسلت شعرها ونشفته كويس 
وحولت تغسل جسمها من غير 
ما تجيب مايه نحية الجروح 
وخرجت كانت لبسه كاش 
خفيف وواسع ..

ليالي : نعيماً ي دهبي 

دهب ابتسمت : حببتي ي لولو تسلمي ي بسكوته 

رقيه : ايوة كده فرفشي وكل الي جاي هيبقا حلو تفائلي ي دودو 

رحيل بتقشر فسدوق : انا راي من رأيها جدا برضو تعالي بقا كلي شوية المكسرات دول وشربي 
كباية اللبن القمر دي وفوقي كده ..

دهب ابتسمت : ربنا يخليكم ليا ي رب ومتحرمش من اهتمامكم القمر ده 

شهد ابتسمت : وااه واحنا عندنا كام دهب اوماال 
تعالي ي غالي چمبي 

دهب : لا تعاله انتو كلكم هنقعد ف الهواي فوق طول مش جاي لكم نوم 

رحيل بتوتر : هنطلع كده 

دهب : السطح بتاعنا عالي والقعده متقفله بسقف وجناب هنقعد جواه ونطفي النور مش هتبانو 

رحيل : لا لا لالا هتيلي ملايه اتلف فيها العبايات ف الغساله 

دهب ابتسمت : من عنيا حااضر هجبلك شال طويل 
احسن من ملايات الاداب دي ..حد عايز شال غير 
رحيل

ليالي : انا عن نفسي عاادي جدا انا كنت بخرج باقصر من كده غيث عمال يحشم فيا يحشم فيا 
لحد ما هصحي من النوم الاقي نفسي 
منقبه انا عارفه 

كلهم ضحكو عليها ورحيل حطت الشال ع دماغها ووطلعت دهب بوسي رقيه رحيل ندي شهد ليالي 
والباقي ناام ...

رحيل : مشالله انا هخلي مراد يعملي كده عشان مش بيرضي يقعدني ف الجنينه بسبب الغفر 

ليالي : ده احله حاجه الجنينه ومزاج غيث مش بيعلي غير ع النجيله ووسط الشجر 

رقيه : والله انتي وغيث هنلمكم بفعل فاضح ف الطريق العاام قريب 

شهد : لاه بس عسل خالص الفكره دي لحنا كلنا نجلدها هههههههههههههههههه

ندي بضحكه : اني اي حاچه بجا هتسببلي السعاده فهد هيمنعها خاالص هههههههههههه 

رحيل بضحكه : انتي ي ملبوسه يا حد عملك عمل ياما فجريه وهتچيبي اجلي 

ودهب طفت النور ورحيل نزلت الشال وفضلو يدردشه مع بعض ويحولو يطلعو دهب 
من المود الكائيب الي هي فيه ..

لحد ما رحيل بتعدل المخده لقت علبه خرجتها : اايه ده ي سوسو بتدخنيي ي سعديه

ندي رفعة ايدها : حدلله ما شُغلتي 

رقيه ضربتها ع دماغها  : وانتي اسمك سوسو رحيل بتقلش هههههههههههههههههه 

دهب ضحكت  : سكتييي ونبي متفكرنيش باليوم الاسود الي فكرت اعمل فيه كده ..

شهد : احكي احكي ي مصيبه 

ليالي : بس ريحتها تحفه ما تجيبي اجرب 

رحيل ضحكت : حد يتصلها ع حضرت الظابط ي جماعه 

دهب : كنت قعده مولعه وحده ومديه الامان بقا مفيش حد والوقت متاخر بس كشفني ضوء الفون الي ظهر الدخان ده غير ريحتها طبعا ولقيت فهد 
طلع فوق الغيه بتاعت الحمام الي هنااك دي 
وضرب اليزر ف وشي هههههههههههههههههه 
روحت انا بكل بجاحه بعد ما التانيه وقعت من الخضه ولعت وحده كمان هههههههههههههههههه 
ينهااري لقيته راح طبعا مشخرلي ده طبيعي 

ليالي بضحكه : لا لا عاادي استمري العيله كلها واصدقاء العيله بتشخر ..

دهب بضحك : ولقيته راح بصوته كلو الساعه كانت اتنين تلاته بليل ايوووووةة بقا ي جلجل ده الدنياا 
باظت معااك خالص كنت لسه بقا رجعه ومش طيقين بعد ولا بكلمه ولا بيكلمني ميه مساااا 
ي جلجل ده الهوووي هواك وانا مقدرش انسااك 
ده انت هيطلع ميتييييين امك هههههههههههههههههه

كلهم قعدو يضحكو ع المفضووح 

رقيه : هاااا وحصل ايه بعد كده 

دهب ضحكت : قومت ولعت النور ده وبمنتهي قلة الادب عملتلو كده ووقفت صباعها 

كلهم شهقو وفي الي فطست من الضحك والي سخسخت ف الارض ...

بووسي : انتييي ازاي مقولتليششش ي نهارك اسوود هههههههههههههههههه عمل فيكي ايه 

دهب : وبسس ي ستي قعده ف امان الله لقيتو هنا فوق دمااغي طفي السجاره ف لسااني ومسك صباعي كان عايز يكسرو بس عدت بسيطه 
وطلع المطوة وشملي حرف ال F  بسس 
هههههههههههههههههه وورتهم الجرح 
الي عملو 

رحيل : ي نهااااري ده كلهم كده غشمه ف الغيره بس مراد اخرو قلم ع شفيفي شده من شعري 
بس لسع وجرح لا لالا 

دهب : انا عارفه مجنون وغشيم ووقت الغضب مش بيشوف قدامه وكنا ساعتها لسه مش 
صاافي من نحيتي بس مهما يعمل ع قلبي 
زي العسل وعنيها دمعت بس يقوووم 

رقيه حضنتها : اهدي ي دودو هيقوم والله وهيبقا احسن من الاول

رحيل : عشان تعرفو بقا لما يقولي اخفي من وشي 
ولا امشي دلوجتي مش عايز ائذيكي انه ع تكه 
وهيقووم يشرحك كلناا بقاا هههههههههههههههههه

شهد : يلا ننزلو الفجر ساعتين و يإدن وحنا منمنااش 

نزلو كلهم مع بعض ودهب دخلت شالت تيشرت فهد الي ع سريره وكانت حضناه قبل ما تجري عليه الصبح والبنات فرشو ونامو جمب بعض 
عند دهب ف الاوضه ..

بعد الفجر دهب صحيت مخنوقه ومش قدره تتنفس قامت طلعت الصاله وقعدت 
تبكي بحرقه وهي قلبها وجعها 
ع فهد رحيل نمها خفيف 
حست بيها وقامت وراها 

رحيل بخضه : مالك ي دهب ف ايه ي حببتي اهدي 
اهددي 

دهب ببكي : ونبي ي رحيل رني ع مراد بيه عايزه اطمن ع فهد الله يخليكي مش قدره قلبي وكلني عليه ..

رحيل جابت الفون ورنت ع مراد الي رد عليها بعديها بشوية بقلق: اااه ي رحيل حاچه حصلت يااك ...
اخخخخخخخخخخخخخ

دهب سمعت زمجرت فهد وجريت خدت عبايتها وطرحتا : لا ي مراد بس دهب كانت عايزه 
تطمن ع جوزها ومش عارفه تنام 
وسمعت صوته خدت عبايتها 
وعايزه تروح ليه 

مراد بعصبيه : تمام تمام خليها تيچي اجفلي سلاام 
وهو حاضن فهد الي فااق وجسمه بيتقطع 

فهد بتعب : بطني بتتقطع ي عم اسندني للحماام 
اخخخخخخ 

مراد وقف سنده وراح بيه للحمام وفهد نزل ع ركبه 
وفضل يستفرغ بقووة وهو حااسس ان روحه 
بتخرج ومفيش حاجه بتنزله لانه واكل قليل 

سمع خبط الباب وشاف دهب جمبها رحيل الي مسكاها وزفر بضيق 

دهب جريت ع جوااه وسندت فهد الي وقف بعد طلوع الروح والرجاله دخلو الاوض عشان تكون 
ع راحتها ..

دخلت بيه الاوضة وبدر علق ليه المحلول وخرج 
دهب مسحت وشه وفهد خدها ف حضنه وهو جسمه بيتنفض : ااااه ي دهبيي مش قاادر 
تعبااان دمااغي هتتفرتك وجسمي بيتقطع

دهب مسحت دموعها : اصبري ي حبيبي استحمل انت قدهاا حقكك علياا ي رب الي فيه يجي فيك ي حبيبي وباست شفيفه وهي بتمسح ع شعره 


فهد بارهاق : بعد الشر عنك ي دهبي بعد الشر عنك ي بوية وباس دماغها وهو حضنها بارهااق
برداان ي دهبييي غطينيي 

دهب غطته وراحت جابت مايه سقعه وقعدت تعمله كمدات لحد الصبح وبدر يدخل ويخرج يطمن عليه ويركب ليه محلول ودهب مش سيباه 

مراد خد رحيل وقعد بيها فوق السطح وهو ساند ضهرو وفارد رجل وتاني رجل وفضل يدخن 
بعصبيه وصوبعه بتترعش 

رحيل بقلق : اهددي ي مرااد انا عاارفه ان جواك كتيرر بس اهدي عشان صحتك 

مراد بغضب : انا جواايه ناار ي رحيل ع الواد اليتيم 
الي اتبهدل ده نااار هتحرج فيه الي عمل كده 

رحيل قعدت تهدي فيه بكلامها وهي بتمسح ع شعره وتبوس ف فكه لحد ما ابتسم وباس 
دمااغها : ربنا يخليكي ليا ي رحيلي 

رحيل بحب : ويخليك لياا ي قلبي وعيونيي 

مراد زفر الدخان ف وشها وهو بيضحك 

رحيل ابتسمت : خلاااص معدتش بتأثرر خدت منااعه هههههههههههه مش بعيد ادخن 
معااك بعد كده 

مراد زمجر : ووووه عشاان اطفيهاا ف خشمك يوم ما تفكرري تعمليها 

رحيل ضحكت بعد ما كانتت عايزه تشوف 
رد فعلو : بهزر معااك والله ي مرادي 


مراد مسك شعرها وعض شفتها بين اسنانه : مش هزاار ده ي مهررتييي ومتص شفيفها بين شفيفه 
بعنف دعبها بلساانه وبعدها عنه وباس دماغها 
وخدها ف حضنه وهو بيزفر بقوة ..جوايه ناار 
وضغط ونفستي زفت مش هيطلعو غير وانتي 
تحتيه لكن ولا هو وجته ولا مكاانه ربنا يصبرني 
ومرتكبش چناايه ..

رحيل ابتسمت وغمضت عنيها وهي بتشم ريحته ودفنت وشها اكتر ف صدره الرجاله كلها نامت 
تحت والحريم ف بيت دهب 

فهد غفة جمب فهد من التعب والارهاق بتاع اليوم الطوويل ..

صحيت الصبح ع ضوء الشمس الي دخل من الشباك لقت فهد مش جمبها قامت منفوضه 
وكل الي جيه ف بالها فهد خرج عشان 
يجيب السم ..

قامت وهي بتنادي عليه وطلعت تجري تدور عليه 
وهي بتصرخ باسمه دموعها وقعت من عنيها لما شفته وخد دش وطالع من الحمام وماسك فوطه بينشف ف شعره ابتسمت من قلبها 

دهب بفرحه : حمدلله ع سلامتك ي قلبي خضتني عليك مش تقومني اسعدك 

فهد ابتسم : الله يسلمك ي دهبي محبتش اتعبك وانا شايف الارهاق مالي وشك

مراد قام منفوض الي ناام ورحيل ف حضنه ونزل يجري ع صوت دهب ورحيل وراه : اايه فييي 

فهد ضحك : عجبك كده ركبنا الراجل العصبي 
معلشي ي عمده المدام فكرتني طلعت 
اجيب سطر بودرة ولا حاجه ..

مراد ابتسم وهو بيحضنه : واااااه عشان كنت طفحتو ليكي يعني حمدللع ع سلامتك ي جلبي 
ادخلي ام مراد انت ودهب يلاا حضرو فطوور 
للسبع اسلجي ليه عشر بضات ولا حاچه 

بدر طلعت : احمم احم لاااه ده احنا بقينا عال العال ي فهد بااشا 

فهد بص لمراد : ده الدكتور فهد الي عالاچك اخو غيث المحمدي 

فهد ابتسم : تسلم ي دكتور تعبناك معاانه والله 

بدر : ولا تعب ولا حاجه ي حبيبي ده احنا عنينا يلا عشان تفطر وكلملك بقا العلاج لحد ما نطمن ان 
جسمك نضف خاالص من المخدرات 

فهد اومأ ودخل قعد ع السرير بارهاق بسيط عن 
امبارح 

ورحيل مع دهب ف المطبخ عملتله لبن وبيض وفول بسمن بلدي جبتها الحجه راضيه 
ف الزيااره لام فهد وجبنه فلاحي 
وفراخ بلدي بط ووز وحمام 
وحجات كتير 

دهب جهزت اللبن ف كبايه كبيره والبيض المسلوق والجبنه البيضه والفول بسمنه بلدي وخرجت بالصنيه ورحيل وقفت تحضر لباقي 
الرجاله ودخلت عليها بوسي ومعاها 
باقي الحريم لما صحيو مالقوش دهب 
ورحيل ..

جلال بصوت عالي : ي فهددد ي فهدد 

بوسي خرجت وهي بتظبط طرحتها : اتفضل ي جلال ..

جلال ابتسم : يزيد فضلك ي حته اخويا عامل اايه 

بوسي كتمت ضحكتها : كويس الحمدلله تعاله اتفضل 

جلال : لا انا رايح اجبلو شوية فاكهه وانتي خدي الفطاار ده عشان الضيووف يلا عاايزه اي حاجه 
اجبهالك معايه 

بوسي بحب : عاايزه سلامتك ي جلال 

جلال ابتسم : طب مااشي وغمز لها ومشي 

دخلت بوسي وحضرت باقي الفطار مع رحيل ووحضرت الي جابه جلال وخرجت 
للرجاله والحريم قعدت تاكل ف الاوضه 
التانيه عند الحجه رااضيه ..

دهب بحب : يلااا ي فهد عشان تفطر وتتغذ كده 

فهد ابتسم : حبيبي الي عايز يغذيني ي نااس
تعااالي ي قطتي البريه المتووحشه هعههعهههههعه

دهب ضحكت وقعدت تاكل فيه وفهد خلاص مش قاادر ودهببب مصممه يخلص الاكل كله 

فهد : مخلاااص بقا ي دهب اله هعرف ادخل عليكي متقلقيش.ههههههههههههههه

دهب ضربته ع كتفه : صدق انا غلطاانه اصلاا ي وقح ..خد يلا اشرب اللبن ي خوياا 

فهد غمز لها : طب ما تيجي اشربك انت للبن احله 

دهب شهقت : اسكت ي زفت حد يسمعكك 

فهد ضحك وشرب اللبن نصه بالعافيه : خدي انتي ي دهبي للبن العيانين ده اشربيه انتي وعمليلي 
فنجاان قهووة احسن حااسسس دماغي فيها 
مداافع 

دهب وقفت : مااشي ي قلبي بس اشوف دكتور بدر ينفع تشرب قهوة ولا لا 

فهد : مااشي ي قطه وخفي كلام مع الرجااله شوية هاا

دهب ابتسمت : والله مش هتتغير بس سيبك انت ضحكتك عندي بالدنيا ي فهوودي اعمل بقا الي 
انت عايزه من حق الكبير يتدلع ي عم وغمزتله 

فهد ضحك : ع الحلال ده انا هدلع امك عليه ههههخههخخخهخههه ي دين امي بعشقكك ي بت

دهب خرجت وفهد سند دماغه ع المخده وغمض عنيه وبتسم بحزن ربنا عالم بالتعب الي فيه 
بس بيحاول يقااوم عشان خاطرهم ..

مراد وبدر دخلو عليه بعد ما فطرو : اايه ي وحش اتغذيت زيين 

فهد اتعدل : الحمدلله ي عمده تعااله 

بدر فضل يحضر ف الحقن الي هيديها لفهد 

فهد بشر : فين ولااد العر* عملوو كده فيا ي عم 

مراد : ف الحبس فوج انت وانا هخلي فهد يشيعهم ع الزريبه وبصله بنظره فهمها 

فهد : رنلي ع جلال طيب عشان مش عارف تلفوني فين ..

مراد رن ع جلال وداه الفوون : ايوة ي جلجل هههههههههههههههههه حبيبي يابو الصحااب 
تسلم ي شق معااك رقم الدكش عشان مش عارف 
الفون بتاعي فين ..معااك ازاي اها لقيته ف البيت بتاع ولاد العاايبه قولتلي طب خلصاانه جيب 
الفون وتعاله ...سلاام 

فهد : هما ف انهي حبس ي غالي 

مراد : ف جسم ال... فيه ناس تبع غيث 

فهد بخبث : حلوو اوي 

مراد : انت ناوي ع ايه يااض باقي الرجاله فطرت ودخلت عليه ..

حمدلله ع السلام ي وحش ي فهد ي مجرم ي كبير 
وسلمو عليه بالدوور ..

فهد : تسلمو ي غااالين حبايبي 

مراد : مجولتليش نااوي ع ايه ومين الدكش ده 

فهد بشر : بعيد عنك الدكش ده دبابه بشرريه جته 
من افريقيا ليا عليه واجب كبير وجيه الوقت 
عشان يرده  عيله كلها شواذ ولاد للبوة
هههههههههههه يدخل بقا الحبس يكسر عين 
صالح وسيد ويعمل معاهم الدنيئه ويعملهم نمر وكل واحد ينزل يهزها شوية وياخد بتين 
من عنده ينزلو الحبس يكسرو عين 
العايبه وبنتها ويقطعو بتاعهم او يخيطو هما وحظهم دي عالم مريض  لحد ما فرعون يعمل معاهم الواجب وانا اسمي ودبح ..

هشام : انا هجوم اخش الحمام بطني جلبت منك لله 

جاسم : هههههههههههههههههه امال لو عرفت انا فىعون عمالها اصلا مع بت الكلب لاااه وفهد 
عملهم دخله بلدي 

غيث : ههخخخخخخخه انا لحد دلوقتي مش مستوعب ..

جلال جيه وجاب فون فهد الي كلم الدكش وفعلا 
نزل الحبس بالحريم الي معاه وعملهم تهتك 
ف كل فتحه ف جسمهم هههههههههههههههههه
دمر صحتهم خاالص هدير اتكب ع وشها 
مية نار وع انوثتها هي وامها العايبه 
ولسه لما فهد يقوم بقاا ..

عده تالت اياام وفهد ف تحسن كبير برغم المضعفات الي بتحصله ..

مراد كان قاعد معاه بعد ما دهب عشته وكانت بتخدمه بعيونه ومش بتقوم من جمبيه 

مراد : اايه ي بطل مش تماام كده ويلا ع السرايه 
عشان تكمل بااجي علاچك ونعملك فرحك 
ولا ااايه وكماانك الجعده هنا مبجتش 
مريحه ولا الحريم عارفه تاخد 
راحتهاا ولا الرچاله ..

فهد : يابااشا نصبة فرحي مش هتتشال غير لما ازف دهب والي خلق الخلق ..وغير كده 
انا كنت حاسس بيكم .. بيت دهب انا اشتريته 
اصلا من ابوها بعد ما طلعت من الحبس عشان لقيت دهب مرتاحه فيه وكنت هتجوز انا وهي ف شقتها الي هناك والبيت خمس ادوار كل دور فيه شقتيين انا خليت جلال جاب حريم نضفته واتفرش كله فوق تحت ي كبير ودي مفاتيح الشقق كل واحد بقا ياخد جمعته ويطلع ع الشقه الي تعجبه يريح فيها كام يوم اكون انا شديت حيلي كوويس اعمل 
فرح ادخل ع مراتي وهرجع معاك اخلص 
يااعمده .. ااايه قولك 

مرااد ضحك : هو فيه جول بعد كلامك ده ي بن الكلببب هههههههههههه خلاصك مااشي 

فهد ضحك : تمااام اوي ودهب كانت عارفه كل حااجه هتنزل بقا هي والحريم بعربيتها 
تشتري هدوم والحاجه الي يحتجوها 
وهيبقا فطار وغدا وعشا مع بعضينا 
بقا عيلة واحده هنا وانتو لو في 
اي حاجه محتاجينها ابعتو 
جلال يشتريها ليكم ..

مراد ابتسم : هاات انت المفاتيح دي وبعد يحلها الف حلال ووقف وهو بينادي ع رحيل 

فهد ضحك : سلامتككك ي كبير شكلها وصله معااك العلاامه 

مراد ضحك : اجفل خشمك يااض ي فجري انتيي 

فهد وقف : طب ايدك بقاا هااجي اطلع معاكم هوصلك بس متقلقش ورجع بدهب 
هههههههههههه 

طلع مراد والرجاله والحريم وراهم الي خدو شنطهم الي جيبين فيها احتيجاتهم الشخصيه 
وغيرين تلاته ليهم وللعيال ودخلو شقت 
رحيل لحد ما كل واحد يفتح شقته ..وكل واحده قعد بتنيم عيالها هههههههههههه 

طلع مراد فتح الدور الاول لبدر والي ف وشه 
لهشام والي بعده غيث وجاسم والتالت 
عامر وفهد وهو طلع الرابع لوحديه اللئيم وكانت الشقق مفروشه اوضة نوم اوضه اطفال والمطبخ فيه كل حاجه والصاله انتريه بالشاشه والحمام فيه منظفات كمان وغساله وده اقل واجب 
فهد يعملو معاهم ع وقفتهم ...

فضلت الحجه راضيه و مراد الصغيره الي مش بتستغني عنه  مع مرفت وبوسي 

ليالي سابت عيالها مع خديجه هههههههههههه 

ورقيه نيمت فهد وعمار وخدها عامر وطلع 

رحيل كانت محتاسه وسعدتها دهب 

وشهد نيمت عياله وخدهم هشام وطلع معاها 

وندي كذالك الامر والعيال الي فضلت صاحيه 
خدتهم ورد ورجعت عند الحجه راضيه

مراد فضل قاعد رايح جاي ف الشقه بعد ما خد دش ولبس قفطان نضيف الباب خبط ودخلت 
رحيل شيله حسن ووراها دهب شيله 
زينه والباقي خدتهم ورد 

رحيل دخلت نيمتهم ف اوضة الاطفال ودهب استأذنت ونزلت لقت فهد مستنيها تحت ..

*******
جلبااااااي ☝️
رحيل خلعت حجبها وطرحتها وخرجت : ثاانيه ي حبيبي هاخد شوو...

كان مراد هجم عليها ومسك وشها بين ايديه وهبط ع شفيفها يمتصهم بكل عنف و اشتيااق نزل ع رقبتها يجدد عضاته الي اختفت 

مراد برغبه : شور اايه وحزن اايه انا بعدت عنك تلات اربع اياام حااسس اني مش عارف اتنفس 
وخلعها هدومها بسرعه وشفيفه بتبوس كل 
حته ف جسمها شالها ودخل بيها ع الاوضه 
وهو بيمتص لساانه بين شفيفه 

حطها ع السرير وخلع قفطانه والبوكسر بتاعه وركب فوقيها 

مراد بزمجر : اخخخخ مشتجلك واااعر ي رحيليي 
ونزل ع صدرها امتص حلامتها قطعهم بسنانه 
ورحيل بتأن تحتيه من المتعه 

رحيل بشهوة : وانا وانا مشتقاالك اوي ي حبيبي 

مراد رفع رجليها لفوق ونزل يمتص شفرتها ويداعب بزرها بلساانه ويدعك فيه بكف ايده بسررعه وشهوة لحد ما شهوتها غرقت انوثتها من 
لسانه السخن الي يعرف نقطه ضعفها 
قرب من شفيفه وهو طالع بلسانه 
ع كل جسمها وخدهم بين شفيفه 
وهو بيخترق انوثتها بعنف 

رحيل صوتت بمتعه وهي متعلقه ف رقبته وبتبدله الحب بحب اكبر ومراد بيدفع فيها بسرعه وعنف 
وهو بيزمجر بلذه رفع دمااغه لفوق وهو بيضغط 
ع وسطها بكفوف ايديه وغمض عنيه بمتعه : اممممم چنتي الي ع الارض بين رچليكي ي رحيلي 
ورحيل بتتأوه باسمه قلبها ع بطنها وكتف 
ايديها وراه ضهرها وكان بيدفع فيها بكل 
سرعته ومأخرتها الي بتترج قدام عنيه 
جنننته حط كفوف ايديه ع مؤخرتها 
وبعدهم عن بعض وهو بيبص ع رجولته 
الي بتخترق انوثتها وشخر بمتعه 

طلع رجولته من انوثتها ورحيل هجمت عليه وهي بتمتص شفيفه زقته ع السرير ومتصت رقبته 
وصدره لحد ما وصلت لرجولته مسكتها 
بين ايديها وبقت تمتصه بسرعه وقوة 
بكل لذه ومراد مااسك شعرها وبيضاجع فمها 
بعدت عنه ومسكت رجولته بكفها وهي 
بتدخله انوثتها براحه لحد ما دخل 
كله جواه وجدران مهبلها بتنقبض 
عليه بلذه 

مراد مسك وسطها وبقا يتحرك جواه بكل سرعته 
وبينزلها ويطلعها ع رجولته وهي كانت زي لعبه بين ايديه وبقت تصرخ باسمه وهي حسه ان رجولته
بقت ف بطنها مش انوثته من عمق دفعاته 

خربشت صدره بضوفرها ومراد اتعدل خد صدرها بين ايده وفضل يمتص ويعض فيه ورحيل 
بتتحرك ع رجولته ..

اتقلب بيها ع السرير ومسك رجليها لفوق ولسه بيدفع جواها ورحيل انتهت تحتيه بعد ما جابت 
شهوتها مرتين ..

رحيل بارهااق : اممممم مراااد ااااه براااحه مش قااادره ااااااااي مرادي بعشقككك

ومراد مستمر وكان بيضاجعها بكل قوته من عنف شهوته ورغبته وشتيااقه لحد ما حس بشهوته 
الي نزلت للمره التلته زمجرر بعنف وهو بينفض 
فيها ماية رجولته بكل لذذذذه 

مراد بخشونه : اخخخخخ ي مهرررتي بعشج تفصيلك ي رحيليييي 

ونزل رجليها ونام فوقيها وهو ساند تقله ع كوعه 
وخد شفيفها ف بوساات رقيقه وهو بيضحك 
ورحيل متعلقه ف رقبته بكل متعه 

ومراد لسه بيتحرك جواها ببطئ لذيذ يتعب الاعصاب ويدغدغ المشااعر 

رحيل ائنت : امممم مراد هو انت مش خلصت ولا انا بيتهيألي ي روحي هههههههههههه

مراد ضحك : ولا هخلص ي روح روحك من چواه 
دول اربع اياام ي جلبي انا كت بعمل ف اليوم كام واحد 

رحيل بتفكير : مش اقل من اربع او خمس عشر مرات كده هههههههههههه 

مراد : خلصاانه احسبي ده كلو عااد ي جلبي وضرب ع فخدها بكف ايده ورجع يدفع جواها تاني 
بشهووة وشالها ودخل الحمام 

خلصنااااا بقا اله دخلين وراهم ليه انا بس الي هدخل يلا هش هش ولا اقولكم تعالو 
ناخد نظره ع الدور الي تحت 😂

فيروز كانت ف الصاله ي عيني ملحقتش تدخل الاوضة نايمه ع يد الانتريه وجاسم بيعصر 
ف مأخرتها ورجولته بتدخل وتطلع 
من انوثتها بكل عنف سحب شعرها بين 
ايديه لحد ما لزقت ف ضهرو 

جاسم بمتعه : اتووووحشتك ي فيروووزي 

فيروز بتأوه : ااااهه وانا اكتر ي قلبييي اااه بحبكككك ي جااسم بعشقككك 

جاسم رفع رجلها الشمال ع الانتريه وبقا يتحرك من وراها بكل سرعته لفها ليه وشاله بين ايديه 
ورجليها حولين ضهرو ورجولته ف انوثتها 
ودخل يكمل ع السرير ..

غيث خلص واحد ع السرير وواحد ف اوضة الاطفال وجري وراه يخلص التالت ف الحمام 
تحت المرش ليالي سنده ع الحيطه ومأخرتها 
لغيث الي نزل بكف ايده ع مؤخرتها : اااه ي ليل بتجري مني ده انا هرفع امككك ورزع 
رجولته كلها مره واحده ف انوثت 
ليالي الي اتوهت بصوت عاالي 

مد ايده واحده بتداعب صدرها والتانيه بتداعب بظرها بسرعه ورجولته بتنحت ف انوثتها 

ليالي بمتعه: اااااه غييييث برااحه

غيث : خخخخخ براااحه  كداابه ي ليلي  وعاايز تتن**" اجمدد ع ااابيه ي لولو 

وبقا يدفع بكل قوته جواها وليالي سنده ع الحيطه 
والدش شغاال عليهم لحد ما خلصو خدها وخرج 

ليالي : انا جووعت وانت 

غيث بيبص ع مؤخرتها : ااه وانا اووي 

ليالي طلعت فاكهة وقعدت تاكل غيث جيه شالها قعده ف حضنه ومعنه ف حضنه يبقا ع رجولته 

غيث : كلي ي قطتي وانا هااكل برضو وفضل يمتص ف رقبتها وايده بتعتصر صدرها 

ليالي : اممم غيث انت متعبتش انا مش عارفه امشي ..انت عنيف اووي

غيث ضربها ع انوثتها : لا متعبتش ي ليل ومستعبطيش عشان مزعلكيش وانتي 
عماله تجري من هنا ومن هنا وف الاخر 
تبصيلي قدام الناس بعنيكي دي ببقا 
عايز اقووم اغتصبك شوهتي سمعتي 
خااالص وانا شخص محترم 

ليالي ضحكت وهي بتتحرك ع رجولته : محترم اووي ي ابيه 

غيث شخر : ااابيه هيفشخكك ي عمري وضرب ع صدرها بصوابعه وقرص حلامتها بين ايديه 
تعااالي وشالها ودخل بيها ع السرير 

فهد الي ندي كانت نايمه بطنها وهو فوقيها وبيتحرك بسرعه وبيضرب مؤخرتها 
لحد ما زمجرربعد ما ندي جابت 
شهوتها 

فهد بزمجره : اممممم شوفتي عااد ي سوسو بسبب الظروف الي احنه فيها الي متسببش ااي فرح 
عدت ع خييير كييف تعالي بجا اما استغل 
الظروف دي للاخر ..

الحال هو هو عند عامر عند هشام حتي دكتور بدر 
هههههههههههههههههه..

دهب لما نزلت شافت فهد قاعد ع الانتريه جت قعدت قدامه ف الارض وباست ايده 

فهد رفع دماغه وفتح عنيه وبتسم بعد ما شد حجبها وبيداعب خصل شعرها بين صوابعه

فهد : بحبك ي دهب 

دهب ابتسمت : بحبك ي فهد 

فهد عنيه لمعة بشقاوة لما شافها قعده بين رجليه ع ركبها وعنيها بتبصله بالطريقه دي قرب منها 
وخد شفيفها بين شفيفه وايده بتضغط 
ع خصل شعرها بحب وهو بيمتص 
شفايفها وبيشدها ليه لحد ما قعدت 
ع رجليه ولسانه بيداعب لساانها 

فهد فصل البوسه ودفن وشه ف رقبتها : اخخخخ ريحتك ي دهبييي ريحتك بعشقهاااااا لو مت وانا 
ف حضنكك هبقا خلاااص مش عايز حاجه تاني من الدنيا ...

دهب دعبت شعره وايدها التانيه بتتحرك ع ضهرو : بعد الشر عنك ي حبيبي بعشقك ي فهد بعشقك 

فهد ابتسم وهو بيعض ودنها : طببب ااايه شاايفه البيت الطويل العررريض ده كلو بيفنقررر دلوقتي 

دهب : بيفنقر 

فهد ضحك : اااه يعني بينيي* 

دهب ضربته ع كتفه وهي مكسوفه : انت قليل ادب وتفكيرك وقح 

فهد ضحك برجوله : طبب ايه مش هنفنقر احنا كماان ولا هنفضل مقضينها حكحكه متيجي 
ادخل عليكي وهدخل عليكي برضو يوم الفرح 
متقلقيش
دهب : بس ي فهد اله وبعدين انت تعباان اصلا 

فهد خد ايدها حطها ع رجولته : ااه والله تعباان حتي شووفيى 

دهب قلبها دق بسرعه وجسمها اترعش : لا ي قلبي 
عشاان صحتكك 

فهد مسك ايدها : تعاالي بس انا صحتي بتيجي ع الكيك والني* متقلقيش هههههههههههه 
وخد شفيفها ف بوسه طويله كل حب 


ورماها ع السرير وطلع فوقيها وهو بيمتص شفيفها بين شفيفه بحب عضها بين سنانه ودخل لسانه 
ع لساانها وفضل يداعبها ولسانه بيلف 
ع لسانه ف بوسه عميقه وايده 
وصلت لؤنثتها وفضل يداعبها 
وايده التانيه قبضه ع صدرها 

ضربها ع فخدها لما دهب عضت شفته جاامد : قوووم ي ك**ك اخلعي وخلعيني ده انا هفشخكك 

دهب قربت خلعته التيشرت ونزلت خلعته البنطلون برااحه وهدوء وحطت ايدها ع رجولته من فوق البوكسر فهد زمجر : دهببب اخلصيي 

دهب ضحكت بتحب تجننه وخلعته البوكسر ونزلت تبوس رجولته بوسات متفرقه ع طول رجولته 
وطلعت لسانها وبقت تلحسه من فوق لتحت 
من غير ما تمسكه وايدها بتداعب الايجز ههههههههخخ

فهد : اممممم مصي ي دهب انا كده هأذيكي وهمسكك افشخك عاافيه 

دهب ابتسمت ومسكته بين ايديها ووهي صوابعها  قفله عليه بالعافيه فتحت بوقها ومتصت 
الراس بين شفيفها ودعبتها بلسانه بسرعه 
وشهوة ومتصتها بقووة وبراحه اوي 
عضتها بسنانها فهد شخر بعنف 
وهو بيزمجر باسمها 

دهب دخلت نص رجولته ف بوقها وبقت تمتصه بسرعه ونص التاني ايدها عليها بطلعها وتنزلها 
ودخله جواه بوقها وطلعه وتدخله لحد 
زورها وصوت نفسها بقا عالي وريقها 
غرق رجولته وهي بطلع اصواات 
جننت فهد وفقدته العقل 
امممم ااامممه امممممح مممموه هحهح

مسك شعرها وبقا يدفع جواها بغبااء لحد ما نفسها يتكتم وعنيها تدمع يخرج ويدخله يخرجه ويدخله 
لحد ما جبهم ف بوقها دهب بعدت عنه ..

فهد بنفس سريع : لو هتقرفي روحي الحمام اغسلي 
بوقك وهاتي طبق صغير وتعاالي ماالط ي روح امك 

دهب بلعت كل الي ف بوقها وقربت باست 
شفيفه : اقرف من نفسي ومقرفش منك 
ي فهددي بحبككك وبحب كل حاجه 
منكك وبدأت تخلع هدومها براحه 
وحته حته وهي بتحرك ايدها 
ع جسمهاا بهدوء 

وفهد بيحرك ايده ع رجولته الي لسه منتصبه : دهبب انا العمليه معااه باايظه بلاش مش عاايز 
اتهوور عليكي انا لحد دلووقتي مااسك العقل 
اجرري هااتي طبق قولت وطلع صباع حشيش من علبة السجااير ..

دهب وهي بتقرب منه  : وانا سمعت وطنشت لاا مش هجيب ومش هتشرب انت تعبان 

فهد : خخخخخخ ده بامر مييين بقا انشالله ومسك شعرهاا فووقي ي دهب انا محدش بيحددلي 
وانا بتعالج من البودرة مش من حاجه 
بتعدل دمااغي وانا دلوقتي دمااغي 
فيها كلاب سعراانه ف سمعي الكلام 
ي قطه ..

دهب خدت الحشيش من ايده وهي بتبوس ف رقبته وصدره : طلع كل الي جواك وحاسس بيه 
علي حتي لو كان غضب ..

فهد بص ع جسمها الي اغلبه متلف بشاش : لا ي دهب انسي انتي اصلا كده كده جسمك متبهدل من ولاد المتن***

دهب وهي بتبوس ف فكه وبتلحس رقبته بلساانها : وانا راضيه وعايزاك ومحتجاالك
يلاا عشان خطري سيبك من الحشيش
وخليك معاايه بكل الي جوااك متهربش 

فهد زمجر ومسك شعرها وقلبها ع سرير وركب فوقيها وهو بيمتص شفيفها بعنف لحد ما حس بطعم الدم نزل ع رقبتها وبقا ينهش جلدها بسنانه 
وصدرها قطعه لحد ما حلامتها احمرت وبقت مش 
قدرها تلمسها استحملت الوجع عشان عارفه ده كبت وضغط جواه وعايز يطلعه وهي صممت 

نزل لانوثتها وهو بيزمجر فتح رجليها جاامد ونزل بلسانه ع بظرها وبقا يدعبه بسرعه طلع لساانه 
كله وحطه ع انوثتها وبقا طالع نزل بلسانه 
لحد ما وصل ل فتحت امؤخرتها دعبها 
بلسانه ودخل صباعه جواها ولسانه 
بيداعب شفرتها وبيعضها عضت 
خفيفه دخل صباع تاني ف مؤخرتها 

ودهب فضلت تتأوه بصوت عالي وجسمها بيتنفض 
وجابت شهوتها فهد مسك رجولته داعب بيه 
انوثتها بعنف وشهووتها غرقت رجولته 

فهد طلع صوابعه من مأخرتها ورفع رجليها لفووق وخترقها ع غفله وهي مغمضه عنيها دهب صرخت 
بصوت عاالي وفهد كتم صوتها بشفيفه وهو بيتحرك جواها : سمحينييي محتجلككك مش قاادره 
اخخخخهه 

دهب بدموع : لا لا لا ي فهد احنا اتفقناا 

فهد بعصبيه : مش قااادر عااايزك وانتي الي صممتي انا كنت عايزك تبعدي لحد ما اهدي 
ومعملش كده وفضل يتحرك جواه بسرعه 
وعنف ودهب غمضت عنيها بيأس 

فهد حضنها وهو بيبوس ف خدودها وشفيفها ولسه بيتحرك جواها : اخرر مره صدقينيي اخرر مره 
افووق بس وهعلجك 

دهب اومأت وتعلقت ف رقبته وهي بتبوس ف عنيه ورقبته وائنت بوجع لذيذ ومتعه 
لما فهد رجع يتحرك جواها بسرعه 
وعنف موتهاا ..

خد شفيفها ف شفيفه برغبه وكان بيمتصهم بكل عمق جننها خدها ف حضنه وفضل يطلعها 
وينزلها ع رجولته الي شهوت دهب غرقتها 
من انوثتها ومأخرتها وهي بتصوت بوجع 
من رجولته فهد لف بيها وخلاها ع ركبها 
ولسه رجولته جواها مسك شعرها ودهب كتمت وشها ف السرير وفضلت تتأوه بصوت عالي 
ورجولت فهد بتخبط فيها بعنف وبيضرب ف مؤخرتها مسك ايدها ورها ضهرها وبقا يرخي 
نفسه ويرزع فيها بكل عنف 

فهد كان زي المغيب مش حااسس بنفسه ولا باسلوبه مع دهب ولا حس بواجعها كان 
بيطلع ضغطه وغضبه وقهرو فيها 
وهي كتمه صرخها ودموعها 
نزله وايده ولا رجولته 
رحمين جسمها ..

فهد بزمجررر : انااا هطلع دددي* امككك خخخخخخخ انا هفشخككك ي متن***
امممممممم هدمدم عضمككك وفضل 
يشتم وتلفظ بكلام صعب 

ودهب مش قاددره من الوجع الي حسااه وفهد مش راضي يخلص : فهددد فهددد فوووق انا مش واحد من الشااارع فهددد كفااايه اابعد ورفعة ايدها 
وبقت تخدش ف صدره كتف ايدها بايد واحده 

وشد شعرها بعنف ولزقه ف صدره : مش بمزاااااجك انتي الي حبيتي تحدديلي 
شوية تقوليلي محتاجلك وشوية 
تقوليلي ابعد تؤ انسسسي 

وغمض عنيه وفضل يضاجع فيها لحد ما نزل كل شهوته جواها وزقها بعيد عنه ووقع مغمي 
عليه ف الارض ...

دهب اتصرعت وهو بتصوت : ي نهاار اسووود ي الهوووي فهددددد فهدددد وجابت ماايه 
وكبتها ع وشها فهدددد يالهوووي قوووووم 
ي حبيبيييي وفضلت تلطم ع وشها وتقطع 
ف شعرها ومش راضي يفووق ودموعها 
غرقت وشهاا اعمل ايه اعمل ايه 

جريت جابت قزازت برفان رشة ع ايدها وقربتها من منخيره مره والتانيه وفهد بدأ يفتح عنيه 

دهب قعدت جمبيه بحيل مهدود وفضلت تعيط بحرقه من الي حصل ..

فهد بارهاق : د.دهبب.ي

دهب فضلت تعيط اكتر فهد قرب منها بصعوبه : اااااخخخخ دهبب دهب قربت منه حضنها 
ودفن وشه ف صدرها وقعد يبكي بقهر 
دهبب معااه ..

فهد بغصه فضل يبوس دماغها ويمسح دمووعها : انا اسف انا اسف ي دهب حقكك علياا ي بويه انا معرفش عملت كده ازايى سمحينيي 

دهب اومأت فهد : طب بصيليى

دهب هزت دماغها برفض 

فهد بقهر : دهبب وحيااتك كان غصب عنيي انا مش عارف ايه الي حصل حقك عليا وجعتك وطول عمري بوجعك من غير ما احس انتي مش 
هترتاحي معاايه بس ورحمة ابويه انا 
بحبك بكل الحب الي جوواه بحبك 
اكترر من نفسي دهبب انتيي ..

دهب رفعة عنيها بشرسه وكتمت بوقه وهي بتصرخ بغضب : انت هتقووول ااايه وربييي اقطع لساانك قبل ما تنطقها سااااامع ي فهددد 

فهد عض ايدها : انتيي حياااتي ي بنت المررااا انا هجيب اجلك ومش هقولها برضوو احضنيني جااامددد بقاا جسمي هيموووتني محتجلك 
ي دهب بجد احضنيني وسمحيني انا 
عارف طيبة قلبك وعض ع شفته 

دهب فضلت تضرب فيه وتعيط وتضحك ع المهزق الي اتجوزته ونصيبها الاغبر وحضنته بكل قوووتها 
دهب بغصه : بس برضو مش مسمحااك عشان تبقا 
عاارف ..

فهد  : معلشيي والله انا اصلا عايز اعالجك وطلبتلك مرهم مستورد من برا كان هيوصل بعد الفرح باسبوع يعني يومين تلاته وهيكون هنا انا بنفسي همرهملك التوته بس صدقيني الي حصل ده كان غصب عني انا عمري مااقدر ائذيكي ي دهبي 

دهب اومأت : قوم عشان تاخد دش وتفوق شويه 

فهد : هتصدقيني لو قولتلك مش قادر اقوم ودمعه نزلت من عينه

دهب مسحتها بشفيفه : انا معاك ومش هسيبك ولا 
هفلت ايدك ابدا ي فهد وهنتعالج وهنكون زي 
الاول واحسن انا معاك ..

فهد اومأ : انتي الوحيده الي شافت ضعفي ودموعي نزلت قدمها بكل راحه  روحي بقت متعريه قدامك  من غير كسوف ولا تفكير ولا ندم ممكن اتقهر ان امي شافت ضعفي او حتي عمي مراد لكن انتي عمري ما اتقهرت اني دموعي نزلت قدامك ولا اني ابين كسرتي او ضعفي انتي مراتي حلالي انتي الوحيده الي حبيتك وعشقتك انتي حبي الاول والاخير ي دهبيي 

دهب باست دماغه : ربنا ما يقهرك ولا يكسرك ولا ينزلك دمعه تاني ابدا ي فهد ويلا قووم بقاا 
انا متعودتش عليك كده .

فهد ابتسم : طب يلاا شليني بقا ي روح امك 
عشان شوية والبيت هيتهد علينا حاسس بحركه 
عنيفه من بدري هعههههعههههع

دهب ضحكت ووقفت وهي بتمسك ايده واول ما وقفت راحت مصوته من الوجع فهد غمض عنيه 
وعض ع شفته بقهر وهو اصلا مش 
مسامح نفسه ع الي حصل ..

دهب قربت منه : انا كويسه ي حبيبي صدقني شوية وجع وهيروح 

فهد قاام معاها وهو ساند عليها دخلت بيه الحمام 
وفتحت المايه السخنه وساعدته وهو خد الشور منها وهو دخلت معاها تحت المايه وقالت 
تبقا تغير ع الجرح لما ترجع وتساعدها بوسي 

جابت فوطه لفتها ع جسمها وخدت التانيه نشفت بيها فهد وطلعت وهي سنداه لبسته غير نضيف 
كان عندها 

فهد بتعب : يلا ي دهب عشان تعلقيلي المحلول الي مجهزو الدكتور قبل ما يمشي عشان مش قاادر
حتي ارفع رااسي

دهب اومأت بهدوء وجريت لبست هدومها ولفت طرحتها وخدت ايده ومشيت بيه ع مهلها 

دهب : فاكر ي فهد لما جيت هنا اول مره 

فهد ابتسم : كنتي منكوشه ومسترجله وحالتك صعبه 

دهب ضحكت : بس متنكرش اني كنت قمرر ووقعت ف حبي ي فهودي 

فهد حضنها اكتر لصدره : وقعت ف حبك بس انا دوبت ف حبك ي دهبي وباس دمااغها سمحيني 
ي قطتي ع كل الي حصلك والي بيحصلك 
بسببي صدقيني وحياتك عندي هعوضك 

دهب باست ايده : ضحكتك هي عوضي ي فهد وقفتك وانت بصحتك وهيبتك الي تسد 
عين الشمس دي عندي بالدنيا وما 
فيها ..

دخلت بيتهم وعلقت ليه المحلول ف الكنونه الي ف كفه وطلعت عملتلو اكل خفيف وكباية للبن 
كبيره وقطعت طبق فاكهه من الي جابها 
جلال ودخلت لقته مغمض عنيه بحزن 

بلعت غصتها وقربت منه وهي بتبتسم : اايه ي فهدي وصلت لفين اكييد بتفكر فيه 

فهد ابتسم : لا بفكر ف طيبة قلبك ي حببتي 

دهب ضربته براحه : انت خليت فيها طيبه خاالص 
يلا ي خويا عشان تاكل 

فهد باس ايديها وشدها باس دماغها وربت ع راسها بحب ودهب قعدت تاكله وهو كل يوم بيحبها 
اكتر من اليوم الي قبله بقا مهووس بيها 

عدو اسبوعين وفهد اتحسن كتير ووزنه زاد من اهتمام دهب باكله والعلاج الي ف معاده والعلاج 
الي طلبه فهد لدهب من براا وصل وبقت 
بتستخدمه وتحسنت كتير عليه وبقا 
المكان ده مش بيئذيها زي الاول 

فهد صحي بدري خد دش ودهب قلتله هتحضر له الفطار قالها تجيبه ليه ع السطح 

وكان قاعد عند فرعون الي نط عليه اول ما شافه 
فهد ضحك وفتح غية الحمام الي طلع يطير 
وكان محبوس من ساعت ما صحبه وقع 
وفضل يتفرج عليه وهو مبتسم بيعشق 
حاجه اسمها حمام ..

ونزل ف الارض يكمل تمرين الضغط الي كان بيعمله 
وهو حاسس انه رجع زي الاول دهب طلعتله
لقت بيلعب رياضة ابتسمت بفرحه 

دهب ابتسمت : عااش ي وحش 

فهد : طب اركني الفطار ده وتعالي اقعدي ع ضهري عشان نشوف لسه وحش ولا وفضل نازل طالع 
بسرعه ..

دهب جريت حطت الفطار ع الفرشه وراحت قعدت ع ضهرو وتربعت وهي مسكه ف تشيرته وعماله تضحك وفهد طالع نازل بيها بسرعه وهي بتعد 
ليه ..

دهب بضحكه : 97..98..99..100 برااافو هههههههههههه

ووقف وفهد وقف وهو بيتنفس بسرعه : اهوو مية طالع نازل ف كام دقيقه اطمني بقاا اني هعرف 
ادخل عليكي وقعد يضحك لما دهب نطت 
عليه وهي بتشده من شعره عض ع شفته 
وخدها ف حضنه وفضل يلف بيها 
وهو بيضحك بصوت عالي 
بحبكككككككككككككك 

دهب حطت ايدها ع بوقه : بس ي زفت هتفضحنا 

فهد : خخخخ زفت طب انا هوريكي وطلع فوق غية الحمام العاليه وبصوت عااالي بحبكككككككككككك بحبكككككككككك 
بعشقككككككك ي دهبييييييي ع الطلاااااق منك بحبكككككككك ي دهب وبكراا كمان الفرررح 
يلاااا هههههعههههههععهههههههعه 

مراد من تحت البيت : طب انزل ي مفضوووح تعااله 

فهد ضحك ونزل قرب من البلكوونه : بحبهااااا ي عم والله وبص ع الحريم الي جاايه ورااه 
بكراا الفرح مفيش زغروووطه ولا ايه 
ي حريم هووواره 

مراد بصلهم واومأ وهو فرحان لفهد والحريم اشتغلت زغريد وحريم الشارع كلو معاهم 
وخالات دهب وبوسي ورانيا ومرفت 

مراد ضحك : حمدلله ع السلامه ي بطليي وطلع الفرد وفضل يفرح ليه وفهد حضن دهب ونزل 
بيهاا وكلو بيبارك ويهنيي شاف جلال الي 
جااي من ع النااصيه 

فهد ابتسم : ي جلجاااااال عاايزها تووولع بكرااا فرحي ياااااه

جلال بصووت عالي : حبيبي حبيييييييتك شعاارنا يسطااا انا هقلبهااااالك دمااار ي شقييي 

فهد ضحك وجلال جيه يجري عليه حضنه والحريم كانت دخلت جواه ..

فهد ربت ع كتفه : بقولك ي عم 

مراد : اايه ي ود الغالي 

فهد : جلال كان طالب مني ايد ابتساام قبل ما يحصل الي حصل وكنت مستنيكي تيجي عشان 
نكتب لهم ميغركش شكلو ده معاه ملايين 
القاارح ده وابوه شيخ واهلو ناس طيبين 

مراد ابتسم : واحنا ميته هنبص ع الي معااه يااض 
چلال راچل وكفاايه اهله نااس طيبين ف اظبطو 
كده انتو الاتنين وكفاايه حورات بدل ما اسحلكم 
وراايه ع البلد وربيكم وكتب كتابها بكرا مع 
فرحك يلاا ربنا يتمم ع خيرر 

جلال كانا واقف مصدوم وفضل يضحك ويحضن ف. فهد ومراد والرجاله بركت ليه 

فهد بصوت عالي من جواه المدخل : زغرطييي ي ام فهد بكرااا كتب كتااب بوسي ع جلال 

بوسي اتنفضت من مكانها وفضلت تضحك ودهب حضنتها وباقي البنات وكلو بيزغرط ليهم 

وكلهم فطرو ونزلو مع بعض عشان يشترو الناقص ودهب تجيب فستان للحنه بتاعت بليل وفستان 
للفرح وكان معاهم فهد وعامر الي اتسحلو 
وراهم هههههههههههههههههه

والعيال ف البيت مع ورد وماري الي بعتت دهب جبتها والحجه راضيه ومرفت 
وخديجه وفيروز وخالات دهب وف جيران بتساعدهم بيعملو الاكل 

وبعد ما البنات خلصو راحو بيوتي سنتر كبير وكلهم 
ع حسااب دهب الي كانت فرحانه وبتصرف 
ببذخ وعملو اعادت صيانه ف الكوافير 
ورسمو تاتو وشعر وسونه وجاكوزي 
ومساچ وحمام مغربي وطلعين 
بينورو ..

الدي چي اشتغل من بعد المغرب والمعزيم مالو الصوان ومراد خلاهم عملو صوان للحريم 
قدام بيت فهد بعيد عن الرجاله قفلها ليهم خالص ودخلت البنات ف العربيات ونزلو عند بيت دهب وكلهم مع دهب بيحضرو نفسهم ..

ودي بتجري من هنا ودي تجري من هنا وكلهم بيلبسو ورتاحو من العيال الي ماري وورد 
جهزوهم وصغنانين نامه والكبار بيلعبو 
ف الصوان ...

دهب لبست فسان رقيق وعملة ميكب هاادي ورمت شال ع شعرها وسبته مفرود كده كده صوان 
للحريم بس..


طلعت مع حريم هواره الي كانو لبسين الملس فوق فستينهم واول ما دخلو الصوان خلعو وكل واحده كانت اجمل من التانيه وفضلو يرقصو ويضحكو مع بعض ودهب الفرحه مكنتش سيعاها وخالاتها 
لفين حوليها وهنا مبطلتش رقص هي 
وبوسي ورانيا والفرح وليله عند الرجاله خربانه 
وكلها رقص وتنطيط وشرب وصوت عالي 
وبتاع الدي جي كل شويه الي بيحب تايسوون 
يرفع ايده فووق وكله يقول هاااااااااااااااااااااا 
وعااااااا كانو جمدين بجد انا كهايدي عايزه 
انزل اتنطت معاهم حماااس وكلو خالع 
التيشرتات وبيرقص بالسنج والمطاوي 

جاسم بصوت عالي : ااايه ده ي بو عمو انا خفتت هيرجصو كيف المخويت ليه ده واحد بيرجص 
بوشه هنااك ااها وبيرزع ف الي چمبه 
الحج هههههههههههخخه

مراد وقف : هو كل من قال انا راچل بجا راچل ييااك لفييييني الشومه دددي 

وكلهم وقفه معاه ومعاهم مالك وعزام والباقين 
الي لسه وصليين 

ونزل الاسد اللهم لا حسد بلجلابيه والشال والعصايه 
البلدي وبقا يرقص ع موسيقي الضوء الشارد 
وهو بيحطب وبيلعب بالعصايه اوووف 
خياال الاوباش الي كانت بتتنطت من شويه 
كلهم رجعو لوراه وهما خيفين العصايه 
تيجي فيهم من سرعته وهو بيلفها 
وينط ويتحرك بالعصايه ويلف بيها 
ونزل فهد معااه بعد ما كان مولع المسيقي بالدرمز وبقو يحطبه قصاد بعض واسد وفهد لا لا لا ده 
كده كتييير علياا 

جاسم رفع الرشاش بتاع مراد وفضل يفرح بيه وغيث سحب الفرد الميري من بنطلونه 
وبقا يضرب ف الجوي 

دي چي : اااااااااايوة  مراااااد باشا الهوووواري ي جدددع فضو السااحه للاسد اللهم لا حسد 
عمنا وعم عيالنا صعيده ي رسووول 
الله ضرررررب نااااار  ع الملاء ي تاااااايسوون 

وقعد مراد بعد ما كسح السااحه وقال لفهد 
يلا عشانك تحني مرتك وتلم ليلتك دي 

دخل فهد عند البيت وجلال بيلم اليله وقعدو الحبايب بس والحجه راضيه طلعت وقربة من دهب بصنية الحنه والبنات عرفه ان فهد داخل 
رمو الملس ع جسمهم ..

دخل فهد وقرب من دهب وهو بيضحك وعنيه بتلمع بحب ودهب عنيها دمعت من الفرحه 

فهد باس دماغها وهو بيهمس: بحبك ي دهب 

فهد قعد جمبها : هاتي الحنه ي ستي راضيه 
خليني اللون كففها الي تتحط ع الجرح 
يطييب دي وباس ايديها 

دهب اتكسفت وبتسمت بحب قربة الحجه راضيه 
وفهد خد من صنية الحنه ورسم حرف الF هههههههههههه كفهاا وحنه كفها التاني 
كله دهب مدت ايدها وخدت 
حنه وهو مد ايده بكل حب 

ودهب حنته وهو دموعها بتنزل وتضحك ف نفس الوقت فهد قرب مسح دموعها بشفيفه : اعذرونا 
بقا ي جماعه ايدينا مش فااضيه هههههههههههه

دهب ضحكت وهي شايفه فرحته شايفه فهد الي عنده 19 سنه وعنيه كلها شقاوة وحب 

فهد ابتسم وعرف هي بتفكر ف ايه : حبيبي حبيتككك كتير انا زي ماناا ي دهبي 
فهد معاكي انتي وبسس ي قطتي 
جهزي نفسك ونام كويس عشان هاا 
انتي فهمه بقا وباس خدها 
ووقف كلهم قربو حضنه دهب وليلة الحنه فضت 

والرجاله قعدت تتعشي مع بعض والحريم مع بعض 
ووخدين السهره ع ايد فهد المتحنيه 

فهد : ع اساس ان مفيش واحد فيكم عمل كده 
وبعدين كفاايه انها من الغااليه

رائد بضحكه : والله عندك حق انا معرفش اختي قلتلو ايه قالها تمام اعمليلي دوريه ف النص 
هههههههههههههههههه عزام انا حنيته عفيه 
دبيت ايده ف الصنيه كلها عقباالي بس 
وانا هحنيي شنبي حتي ههههههخخه

جاسم ضحك : بت جلبي قلتلو يلا بقا ي ابيه عشااني مد يده كيف اللوح ع طوول 
خههههههخخهههههه

مراد ابتسم : انا عن نفسي ام مراد لو جلتلي هات يدك احنيك هديها حاااچه تاني 

الحريم كانت سمعاهم وقعدو يضحكو 

دهب وقفت : بصه بقاا رجالتكم عملت ربااطيه وبيتريقو ع فهدددي كل واحده هتاخد 
من صنية الحنه وهي مروحها والي 
هينزل جوزها من عندها تاني 
يوم الصبح من غير ما تحنيه 
هنعرف انها فشله وبجداااره 

رحيل : لااا اعفووني انا مش مستغنيه عن رووحي 

دهب : كله بالحب ي رحيلوو وغمزت لها 

فيروز بتفكير : همووت وعملها فيه بدل ما هو سالخ غيث كده ليل نهاار ي انا ي انت ي جااسم انهارده 
انا مواااااافقه 

كل البنات ضحكت ووفقه بالمغامره دي وكل وحده 
عايزه تثبت جدارتها ..

********
البنات كلهم خدو السهرة مع بعض ونيمو اطفالهم وبعد كده كل واحده روحت ع شقتها ومعها كيس 
فيه حنة هههههههههههههههههه..

رقيه كانت اسهل واحده بالنسبه للباقي عامر معندوش خلفيه فهد ندي حولت معاه 
كتير وهو كان قاعد بياكل فاكهة مش مهتم 
لحد ما قلتلو انا فرحانه بيك كلماك واحده 
شرق ف الاكل ومد ايده وقالها لا يختي 
متفرحيش واعر انا اصلا بووق ...

احم احم ليالينا بعتت لغيث صورة ظلوطي ملوطي خاالص ع الواتس اب كان لسه مروحش من عند مراد 

غيث : اوووبه بقااا وليلي بقت مهزقه 

ليالي : اممم كوكو وجعني ي ابيه 

ولمسة اؤنثتها وبعتتلو الصورة 

غيث : ده انا هااجي ارفعك ي قلب ابيه من جواه 

ليالي : تؤتؤ تؤ براحه ي غيووثي لما تحني ايدك الاول 

غيث : احاا ده عندها يللا ي بت 

ليالي : عشان خطري بليز ده تحدي ازاي تثبتي ان جوزك بيحبك بليز ☹️😩

غيث : انا بحبك وبعشقك ومش هعملها كفايه خدو السهره ع فهد انهارده 

ليالي : لا لا متقلقش محدش هياخد السهره ع التاني بكره البنات كلهم طلعين وهما 
مصممين كل واحده هتعمل 
كده حتي ماما فيروز 

غيث : هههههخههخخخخخه ي دين امي حتي جااسم اقسم بالله لو فيروز عملتها لفضحو 
يااااااه

ليالي : تعاله بقا وعمل ايدك انت التاني هتلاقي الكيس ف الصاله تحط ع ايدك هفتحلك 
باب اوضة النوم 

غيث : فكك ي لولو ويلا انا اصلا جاي ارفعك 
من غير اي اضافات 

ليالي : طب والله ما هفتح وهتصل ع ماما فيروز اقولها تلغيى المهمه ومش هخليك تشمت ف 
جسوومتي 

غيث : جسومتك ك**ك 

وفضلت تحاول معاه وتغريه لحد ما وافق هههههههههههه

فيروز فضلت بفستانها وشعرها والميكب اب بتاعها 
لحد ما روح جاسم وشافها وصفر باعجاب 

جاسم : اايه ي رووز انا كده هخاف عليكي من الحسد ي غزالي 

فيروز ضحكت وقربت حضنته وهي بتبوس رقبته : بحبك ي جااسم بحبككك اووي بحمد ربنا ع اليوم 
الي اتجوزتك فيه ي قلب روز 

جاسم حضنها اكتر جوه صدره : تعالي اثبتيلي ي غزالتي وخد شفيفها ف شفيفه وهو بيتحرك 
بيها ع اوضة النوم 

فيروز زقته ع السرير وجاسم سند ضهرو ع السرير 
وهو بياكلها بعنيه فيروز فتحت سوستة الفستان 
الي نزل من ع جسمها. بكل نعومه ووقع عند 
رجلها وفضلت بالبرا والاندر الاحمر 

وجاسم بلع ريقه قربت فيروز منه وخلعته الجلابيه 
وخدتها تعلقها وهي بتهز مؤخرتها بكل اغراء 
وبطء جننو قربت كان جاسم خلعو
الفلنه والصديري وفيروز قربت 
ايدها من السروال وهي صوابعها 
بتلمس رجولته بدون قصد 
متعمد لحد ما خلعته خالص 

قربت تبوس شفيفه رقبته صدره رجليه كل حته ف جسمه اله عضوة 

جااسم قرب يخلعها البرا : تؤ تؤ مستعجل ع ايه 

نيمته تاني ع ضهرو : انا عايزاك تنسي نفسك معاايه 
خالص وجابت إشرب ستان ولفته ع عيونه 

جاسم : ولزمته ايه ده انا عايز امتع نظري بجماالك 

فيروز : هتمتع ي قلبي بس خليك معايه بكل احساسك ونسا اي حاجه تاني 

وخلعت البرا وحطت وخدت ايده حتطتها ع صدرها وجاسم بقا يحسس ع صدره وجسمها 
ونسي الدنيا والعالم من نعومت جسمها 

فيروز قربت خدت شفيفه ف بوسه رقيقه 

وبهمس : خليك هنا مكانك محضرلك مفجأة 

جاسم ابتسم : وه وه طب يلاا همي 

فيروز ضحكت بخبث وجريت ع المطبخ خدت الشكولاته السيحه وخدت الحنه 

ودخلت ليه وقعدت ع رجولته بعد ما خلعت الاندر 

خدت من الشكولاته وحطتها ع شفيفه ونزلت باسته 
بوسه عميقه كلها لذه وجاسم زمجر من حلاوتها 

خدت من الشكولاته حطتها ع رجولته وبقت تمتصها بكل هيااج ورغبه افقدت جاسم 
العقل 

جاسم بشهوة : يلاا ي فيروز فضي عايز احس بيكي 

فيروز بهمس : عيوني.. ودخلت رجولته جوه انوثتها وبقت تتحرك عليها براحه وبكل هدوء حتط كفوف 
ايديها ف طبق الحنه وقربت حطت ايديها 
ف ايد جاسم 

جاسم : اايه الي ف يدك ده 

فيروز كتمت ضحكتها : ده الشكولاته انسا نفسك وركز وبقت تتحرك اسرع ع رجولته وهي بتدعك 
كفوفه بالحنه لحد ما خدت لون 

جاسم بزمجره وهو بيتحرك جواها : وربي ي فيروز لو الي ف بالي هشيعك ع المدفن 
عشان ريحتها مش مطمنناني 

فيروز بلذه وهي بتنزل وتطلع اسرع ع رجولته : وهون عليك ي جسوومتي يقوله انك مش 
بتحبني واني فشله ف حبك 

جاسم : ي بت الكااااالب يعني الي ف دمااغي صح 
ده انا هطلع ميتينك وقلب نفسه بفيروز 
وبقا يضاجعها بكل قوته وبسرعه 
عايز يخلص ويروح يغسل ايديه 
وفعلا مفيش دقايق كانو هما 
الاتنين وصلو مع بعض 

وجاسم شال ايده من ايدها الي مكلبشه فيها وشد العصبه الي ع عيونه وجري ع الحماام يغسل 
ايده بس بعد ايه فااات الاون هههههههههههه

جاسم بغضب : فيرووووووز 

فيروز طلعت تجري وهي بتضحك : واناااا مااالي ده كان اتفااق وانا عمري ما كنت فشله ف حبك 
وبعدييين بقا صعب عليا غيث الي انت 
سلخه 

جاسم بعصبيه : ك**ك انت وغيث ده انا هشيع امككك انت وهو لو فتح خشمه بكرا 

فيروز وهي وقفه ع السرير : لا متقلقش زمان ليالي قامت بالواجب

جاسم من الغيظ قعد يضحك مش كان هيتجنن : هههههههههههه عملتو علينا ربطيه ي حريم عايز
وعض ع شفته اخخخخ ي بااااه مراد الوحيد 
الي مش هيعملها وهياخد علينا الجعده بكرا 

فيروز بدلع : انت حسيت بيها ع ايدك كنت قومت غسلتها ع طول بس انت كنت ملهي ف حاجه 
تانيه بقاا ..

جاسم حدفها بفردت الجزمه وفيروز جريت ع الحمام وهي بتضحك ..

مراد الي كان قاعد مع غيث بعد ما خاله غيث يشحن الجتت ع السريره والغفر بتوع مراد 
كتفوهم ف الزريبه وف الاسبوعين الي 
فاتو مراد كان مخلي عيلة التباع 
كلها نفر نفر سيبين بيوتهم ورجعين 
ع بلدهم بعد ما هدد انه لو فات 
اسبوع ولسه واحد فيهم قاعد 
ف بيتهم هيهدو عليه بالبلدوزر 
وشتري بيتهم كلها وكتبها 
باسم فهد عمران ...

غيث وقف : خاالي بالك ف كمين معملو لينا 

مراد : من ميين 

غيث ضحك : من حريمنا ي خوويه شكلهم كده اتفقو والوحده الي مش هتعرف تحني 
جوزها يبقا فشله وجوزها مش بيحبها 

مراد : احااا ده مين دخل ف عجولهم الفكره المغفلجه ديي..

فهد كتم ضحكته وفتكر لما دهب قلتلو هجبلك حقك وانت الي بكرا هتتريق عليهم ..

مراد بصله برفعة حاجب : هتضحك ع ايه ي واكل ناااسك

فهد ضحك بصوت عالي : مفيييش ي كبير سلامتكم بس 

مراد اومأ : اممم حجك مانت كت مسلوخ انهارده 
وتارك رجع ف نفس اليوم واراهنك ان كله 
هينزل متحني حتي الوح الي لسه 
مااشي ده 

فهد : احم ولمؤخذه بس ي كبير وانت ايه ظروفك 

مراد : مانا جولتلكم هخليها تحني حاجه تاني والي عليز يشوف بكرا ي مرحبابه بس الي ميتكسفش 
عااد هههههههععههههعهه ووقف يلا فتك بعافيه 
ي عريس ناام زين 

نزل مراد وهو بيبتسم وبيفكر ي تاره رحيل هتعمل اايه يلاا خليني اچيب اخرها ...

دخل الشقه ع رحيل وهو بيضحك بعد ما سمع زعيق غيث ..

رحيل كانت رايحه جايه ف الاوضة وبتعض ع شفتها وبتفكر هتعملها ازاي وجريت ع مراد 
بلهفه وجسمها بيترعش من التوتر 

مراد : هلا هلا مرحب بجلبي مرحب برحيلي وحضنها وباس دماغه مالك ي مهرتي 
هتترعش كيف الكتكوت الي لسه 
فااجص ليه 

رحيل وهي بتشم رقبته وتبوسها بوسات رقيقه : هاا لا ي حياااتي مفيش مشتقالك بس وحشتني 
ي مرادي ولحست رقبته بلساانها وبصة ف عنيه 
وهي بتعض ع شفتها 

مراد ف باله ..ده كانها هتبجا ليله مغفلجه ي بووي 
هتضعف ولا ايه ي مرااد ..

مراد شاله ف حضنه : ي سلام وانا عندي كاام رحيل عشان اطفي اشتيجها ولهفتها 
علي وباس رقبتها وهو بيعض ودنها 
براحه وهمس وانا مشتاجلك اكتر 
بكتيرر ي جلب مراد رحيل جسمها 
اترعش وقلبها نبض بسرعه 

وحطها ع السرير رحيل وقفت بسرعه : لا لا مش بسرعه كده تعاااله انا عايز العب معاك شووية 
وعدت من قدامها مراد نزل بكف ايده 
ع مؤخرتها : ومااالو نلعب ليه لا 
وغمز لهاا 

وضحك من جواه ع مهرته الي حتي لو غيث مقالش حاجه هو كان هيعرف ان فيه حاجه
ف دماغه عايزه توصل ليه خياال وعارف 
مهرته الاصيله ..

قربت كرسي : تعااله اقعد هنا ي عيووني 

مراد اومأ ووقف خلع هدومه : مااشي ي جلبي 
وهو بيضحك 

رحيل قربت ومسكه شراب مطاطي وربطة ايديه ف الكرسي كل كف لوحدها 

وبخفوت : اتفرج ومتع عيونك وغمزتلو 

وطلعت فوق السرير وشغلت اغنيه وفلتت شعرها الي نزل لتحت مؤخرتها وخلعت الروب الي كانت 
لبسااه وفضلت بالقميص القصير المغري 
وف بالها اول ما يوصل العلامه اقرب 
اسومه بقا ي يتحني ي يفضل 
مربوط وضحكت ف سرها ..

وبدأت تتحرك ع الموسيقي بكل بطئ واغراء عرفه الي بيعجب جوزها ولفت وبقت تحرك مؤخرتها 
قدام عنيه وترعشها ومراد نفسه بقا عالي 
ونبضه زاد من حلاوتها الي جننته 

وبدات تخلع القميص وهي بترقص وتدلع ع السرير 
وتخلع هدومها حته حته بكل هدوء ودلع مراد 
عض ع شفته وهو بيزمجر السم ضرب 
ف دمااغه وهيقوم يكسحها 

لحد ما بقت عريانه خالص قدامه وقعدت ع السرير وركبها تحتيها كانها قعده ع رجولته وبقت تهز 
وتحرك مؤخرتها ع الاغنيه وايدها وصلت 
لانوثتها المكشوفه 

مراد برق عنيه وشخر بعنف رحيل لفت ليه وراح رافع ايديه لفووق وقطع الحبل ونط عليها 
افترس شفيفها قطعهم مص صدرها 
وهو بيضغط عليه وكان بيتحرك 
عليها بسرعه من صدرها لشفايفه 
وايديه مش رحمه جسمها 

رحيل فصلت البوسه بعد ما قلبها اتصرع مكانه : لا لا لا كده غش 

مراد بشهوة حراقه : غش ده انا هفشخك نصين ع الي عملتيييه ي فااچر من ميته وانت هتلمسي 
نفسسك ي بت لاه وانا جداامك كماان ليه 
مش مكفيكييي 

رحيل بوجع ولذه من حركته وشفيفه وايديه الي مش رحمين جسمها : ده اغرااء ي قلبي 

مراد بزمجره : اغررراء ده هحطه ف طيبة جلبك لو عملتيها تااني انا بس الي المسك وانا بس الي امتعك وانا بس الي اجننك ك*ك ده ملكي 
اناا وبس چسمك كلك ع بعضي بتااااعتي

رحيل وجسمها اترعش من كلامه : طبب مش انت بتحبني

مراد وهو بيمتص انوثتها : بعشجك هحبك واعر هحبك اكتر من نفسي ي رحيل بعشج تراب 
رچليكي وخلخالك الي چابني الارض 
بس برررضو مش هتحنيني ي بت 
الكلب 

رحيل اتصدمت : معاش ولا كان ي قلبي الي يجيبك الارض وانا بحبك وبمووت فيك بحبك اكتر من روحي وعيوني وقلبي ي مراد بس عرفت ازاااااااي 

مراد ضحك وهو بيقرب من شفيفها : اصلي انا مخاوووي والعفريت چت جلتلي 

رحيل اتشعلقت ف رقبته : بس ي مراد متهزر ..ومراد بلع باقي كلمها جوه شفيفه 
لما خد شفيفها واخترقها برجولته ف 
نفس الوقت وخدها ف جوله عنيفه 
كلها عشق وغرام وجنوون من الي 
عملته فيه ..

رحيل وهي نايمه ف حضنه : هم كده هيقوله عليا فشله وانت مش بتحبني

مراد لف لها : انت عبيطه ي جلبي ما يجوله الي يجوله ولو ع الحنه هخليكي تحنيني 
من فوچي لتحتي بس مينفعش 
انهاارده ولااد الكلب مستنين 
لي الذله وبعدين انا جولتلهم 
هخليكي تحني حاچه تاني 

مش هزعلك ي جلبي واهو منها سنه حني رجليه خليها تسحب الرطوبه الي ف چسمي يلا 
همييي بدل ما اغير رأيي رحيل 
وقفت وهي بتضحك وطلعت 
تجيب الحنه وعملت رجليه 
وحطت عليهم كيس عشان 
الفرشه 

مراد ضرب ع دماغه : ي بوووي اخرتها همشي اخشول بكيس هههههههههههههههههه يجيد 
ابو ابوكم نفسي اشوف منظر جاسم 
هههههههههههه..

وفات نص ساعه ومراد قام غسل رجله وخد رحيل ف واحد ع السريع تحت المرش وطلع خدها 
ف حضنه وونام ..

تاني يوم الصبح الرجاله كلها نزله وحطها ايدها ف جيوبها وقفو كلهم ف الشارع مستنين مراد ينزل 

مراد نزل وشفهم وقعد يضحك برجووله قهرتم وهو بيخبط كف ع كف وهو بيغظهم ..لحد ما دخلو عند 
فهد 

غيث قرب من جاسم : وريني ايدك ونبي 

جاسم بعصبيه : رووحي من خلجتي السعاادي انا مش طايج نفسي 

غيث ضحك بقوة : ي نهااااري ليه اتغفلتييي ي بيضه ..

عامر رفع كفوفه : انا عن نفسي معنديش خلفيه وعملتها جبل سابج يوم فرحي 

فهد رفع كفوفه : وانا مش مستغني عن روحي ده كانت عشيه فرحانه اني كلمتي واحده ومصمم 
ع رأي بس وع اايه الروح غاليه ي بو عمه 
هههههههههههههههههه..

جاسم بص لمراد : وانت مفيش حاجه كده ولا كده 

مراد ضحك : لا فيه تشووف وغمزله 

جاسم عض ع شفته بقهر : اخخخ ياباااه لو اعرف مين دخل ف دماغهم الفكره دي 

فهد اتفرط من الضحك عليهم : قطتي المتوحشه جاابت حقي وانا قااعد حاطت رجل ع رجل 
هههههههخههخهههههههههخه

مراد ضحك وهو عارف ان الشبر ونص دي هي الي وراها : جولتلها تجف ف ضهرك ومتسبش يدك 
بس مش علينا هههههههههههه ..

الدبحتين الي طلبهم فهد وصلو تحت البيت والطبااخ جابه جلال 

نزل مراد خلع الجلابيه وقرب دبح واحده وفهد دبح التانيه والجزار كمل والطبخ عملهم الكبده 
والمخ بالسمن البلدي فطرو بيهم 

ومراد يغرف ويحط قدام فهد : كل وتغذي يااض جدامك ليله وطويله 

فهد ضحك : حبيبي ي عمده متقلقش علياا هعجبك وغمزله وبعدين انت اكلتني نصها نيه والنص 
التاني هاكلو مستووي سيب الرجاله تتغذي 
بعد ليلة الحنه الي كلها معارك دي هههههههههههههههههه

خلصو اكل ونزله يشوفه الجزار وفضو الكراسي من السوان ومدو طولت وبتاع الدي جي شغل 
قران عشان يبقا يوم بديته خير وربنا 
يتممه ع خير وعل العصر الطباخ 
خلص وبدأت الناس تيجي تتغدا 

وجلال خد العيال بعد ادان العصر ع طول وبقو يودو صواني الجوامع عشان الي بيصلو يخلصو 
ويقعدو ياكلو وابو جلال بقا يزيع ف المكرفون 
ان فيه غدا ووليمه عند بيت فهد عمران 
الصعيدي للكل وناس دخلت تاكل وتدعي
بالرزق والصحه وطولة العمر وكمال 
ع خير ومراد ربت ع كتف فهد 
بفرحه وهو واقف ع الناس 
الي بتتغدا ..

وبعت جاب عجلين تاني دبحهم وبقا يفرقهم لحمه 
للناس والخبر الي وصل للكل والمناطق الشعبيه 
دي فيها كتيرر ناس ع قد حالهم ..

ع الساعه خمسه لمو الصوان المنصوب لليله بتاعت فهد الي هي الحنه والفرح كان ف قاعه فخمها حجزها من اسبوع والرجاله طلعت مع فهد ع صالون الحلاقه الي راح فيه مالك وعزام والدور 
ده مالك حجزه كله ع حسابه 

وبدأ الضحك والهزار والرقص والغني ورائد كان محلي القعده هو وجلال الي طلع فرش حشيش 
وبقا يفكر ع السجاير بكميه كبيره ويلف هو 
وهشام المدمن هههههههههههههههههه

ووقف جلال وبقا يوزع ع الرجاله وع العمال الي كانه بيفخمه عليهم بزياده بعد الحشيش 

وقرب من رائد : خد يسطا ودعيلي 

رائد ولعه : لا خد يسطا اشرب منه انت الاول عشان مدعييش عليك انا مش نااقص مخمضه هههههههههههههههههه

جلال خد منه نفس والتاني وقعد يضحك ع رائد : خلاص يسطا انت قفشت حرامي منوله مش مقوله 
هي هاات 

وشتغلت الاغاني وقعد يغنو بصوت عالي وهما بيضحكو ويرقصو ..

فهد وهو ع الكرسي : خد ي جلجل خمسين جنيه هات بيها مخلل عشان يفصل مع الرجاله بدل 
ما هما قلبوها مسخره كده هههههههههههههههههه

ي دين امييي الحق رائد طلع يطرطر قدام باب الصالون هههههههههههههههههه الحق يسطااا 
انا قولتلك الواد ده دماغه خفيفه بلاش

مراد ضحك : حدلله انت هتودينا ف داهيه بحشيشك ده كان مالو الفستك هههههههههههههههههه
ليلتك كانها هتبجا 
مرار طاافح 

فهد قعد يضحك معااه وشاف الواد الي بيحلقله بيسقط : لااااا بس يسطا صل ع النبي هاات 
المكنه دي وجمب اخواتك وعيش انت 

الحلاق اومأ ليه وهو بيضحك وداه المكنه وقعد جمب هشام وفهد ووقف طف التكييف وفتح 
الباب عشان الدخان يخرج من المكان 
بدل ما هما خربو خالص كده 

وبدأ يحلق لنفسه بكل مهاره واحتراف 

مراد : لاه نااصح تعاله يلا روج علياا 

فهد قرب منه : والله يسطا اعتزلت الفن بس لاجل عيونك كله يهوون ياعمده 

وحلق لمراد بسرعه واحتراف ف خمس دقايق كان طالع بيلمع من تحت ايده 

لقاه طبور مستني وراه مراد : لااا ي بشوات مع نفسيكم انا عريس انهارده بكرا بكرا ف نفس 
المعااد تعالو ههخخههههههههخ الحق ياعم 

ودخل الچاكوزي هو ومراد والي خلص يحصله 

رائد بضحكه : انا مش عارف ليه حاسس الواد الي براه دخل ع حواجبي 

مالك ضحك : لا يسطا مش حاسس لا اتاكد حواجبك بقت ارفع من النتافه هههههههههههه

رائد قام وقف وطلع من الچاكوزي وهو بيجري راح متزحلق وكلهم فطسو من الضحك عليه 

غيث : ي دين امييي ااااااااخ همووووت هههخخههههههخههخهه 

جاسم : خدها زحلجه لحد الباب هههههههخخهخخههههه

مراد بضحكه : يجيد ابو ابوك ي فهد الواد عايز تصليح 

فهد : وانا مااال ي عم الله ده جلال هههههههعهعهعه

جلال لسه بيضحك : وانا مااال يسطا انت كل حاجه جلال حتي ساعت الرقصتين كده 

مراد : رجصتين اايه يااض 

جلال ضحك : لما كنت بتفق انا وهو ع اليله بتاعته قلتلو اجبلك رقصتين قالي لا خليها ف الليله 
الكبيره عشان لو مراد بيه سال اقوله 
ده جلااال يرضيك ياعم 

مراد ضحك : وماالو چيب رجصتيين عشان الحريم بعد ما حنتهم عشيه تفجع عنيهم انهارده 

جاسم بسخريه : حووش حوش البطل ام مراد تطردك من البيت يعنيي 

مراد بشخره : حدلله ارجص معااه جدام ام مرااد هخاااف انا ولا ايه يااض وبعدين ي غشيم 
الي ف الجلب ف الجلب ومراد عارفه 
مجامهااا عااالي 

غيث بضحك : لا لا متجيبش ورااه انت قولت هترقص معااهم يبقا ترقص معاهم ..

مراد : بس يااض بلا مرجعه فاضيه اخرتها انا مراد بيه الهوااري ارجص مع غزيه معملتهاش وانا عيل 
مراهج هعملها وانا متجوز وعيالي جربت تبلغ 

مالك وعزام وكلهم بقو يصقفووو : هااااااااااااااه عاااااااش ي كبيييير ايوووة ي جااامد 
ايوووة ي عمدتنااااا ي وااااعرررر 

طلعو خلصه ومسكات بقا وكريمات وشغل فاخر من الاخر فهد دخل خد دش وهو 
بيشيش ويلبس وجهز نفسه ورش 
برفانه وكل لبنتين كلوريتس 
وطلع عليهم وكلهم 
قربو سلمو عليه 

وخدو العربيات وطلعو يجيبو الحريم من البيوتي سنتر الي كانت معاهم غرام وماليكه ورهف هنا 
رانيا رحيل رقيه ندي شهد فيروز بوسي دهبنا 

فهد حجز لهم البيوتي سنتر كله وبقا وخدين راحتهم ع الاخر حمام مغربي بقا ومسكات 
وشعر وجسم وسويت وزيوت معطره 
بديكير ومنكير وشغال عاااالي 

ودهب ع قد فرحتها ع قد ماكنت متوتره وخايفه من الدخله وفتكرت الوجع الي عشته 
يوم فراحها وقلبها وجعها بس صبرت 
نفسها بان ده فهد ده حبيبها وحبيب
الطفوله الي عمره ما هيأذيها .

وخلصت مع البنات الي كانو عمالين يضحكو ع ليلة امبارح ورحيل قالتلهم انها حنة حاجه تاني فعلا 
زي ما قال مراد مش كفوفه بس معرفتهمش 
هي ايه هههههههههههههههههه هيبة الحب 
اعز عندها وكده كده علطول لابس جزمه 
مش هيبان ..

حريم هواره لبسو الملس الي غطه وشههم لحد رجليهم والبنات كلهم وقفه وراه دهب 
الي دخل فهد يخدها ووراه قريبه من برا 

فهد شاف دهب وبتسم من قلبه وعنيها دمعت وحضنها وهو دافن وشه ف رقبتها : اخيرا ي دهبي 

دهب شافت فهد الي داخل عليها بكل جماله وحلاوته وهو بيلمع زي كل مره شفته 
فيها ومسكت دموعها بالعافيه وحضنته 
وهي بتشم ريحته الي بتعشقها 

فهد لبسها طقم دهب مرصع بالالماس وحجر احمر 


ي جنن لبسها السلسله والخاتم والحلق والانصيال 
والدبله وباس ايدها : جت متاخر ي دهبي حقك 
علياا 

وطلع دبلته الفضه ودهب خدتها لبستها ليه جمب الخاتم النسر الي لبسه وباست ايده : ولا يهمك ي قلبي ..


والحريم قعدت تزعرط ومراد بص لرحيل وبتسم وعرفها من وسط خمسه وغمز لها حطت ايدها 
ع بوقها وقعدت تضحك شاور لها بعينه 
ورحيل خرجت وراه 

مراد طلع علبه من الكيس الي مسكه : خدي هاادي دهب ي غاليه 

رحيل باست ايده : تعيش ي حبيبي وتهاادي 

مراد باس دماغها : ربنا يخليكي ليا ي جلبي 

وبعتي باجي الحريم عشانك كل واحد جاب هديه عشانك تهادوها ..

دخلت رحيل : كلمو ي بنات كل واحده جوزها عايزها برا 

وفتحت العلبه لقت فيها 12 غويشه ابتسمت وقربت من دهب لبستها سته هنا وسته هنا ..

دهب بحب ودموع بتلمع ف عيونها : كده كتير والله ي ام مراد تسلمي ي قلبي مفيش داعي تتعبي نفسك 

رحيل حضنتها : ولا تعب ولا حاجه ي قلبي ده هدية فرحكم من مراد بيه ..

دهب ضحكت : ربنا يخليك مراد بيه ي قلبي

ودخلو وراها الحريم وكل واحده لبستها هديه احله من الي قبلها وطلعت دهب غرقانه دهب ..

فهد باس خدها : الدهب ميلقش عليه غير الدهب 
ي دهبي وانتي الدهب اطفي جمب جمالك 

كل الرجاله : اييييييييييييييه ي سيدي 

جاسم بضحكه : حدلله انت ومراد هتخلي الحريم تكرف لينا وميبصوش ف وشنا تاني يلاا ي نحنوح 
الزفه جااهزه 

طلع جلال ع عربية الدرمز ومعاه شنطة العاب ناريه 
والدي جي اشتلغ والواد الي بيلعب ع الدرمز 
واكل برشاام وبقا يدب بكل غباء وسرعه 
ع الطبل ولع الزفه هههههههههههه

وكل واحد خد مراته وطلع ف العربيه الي كانو مشين وراه بعض ف اسطول فخاامه 

وغيث عمال يزنق ع جااسم ويعمل حركات بالعربيه وهو مشغل الكلاكساات والعربيات كلها بقت تعمل 
زيه وجاسم عمال يضحك ع جنون غييث 

مراد او ما طلعو ع الطريق طلع ايده من الشباك بالرشاش وبقا يضرب ف الجو لحد ما وصل 
عند الصاله الي فهد حجزها للفرح 

خالات دهب نزلو يستقبلوها ومعاهم ام فهد والحجه راضيه وخديجه وام جلال 
وبعض القرايب والجيران 

والبنات دخلو وراها والرجاله نزلت وجلال براه بيضرب شمريخ والزفه اشتغلت والحجه
راضيه خدت المبخره وبخرتهم 

وطلعو ع القااعه والزفه وراهم لحد ما قعد فهد ع الكوشه وكان هيقدمها ليه مراد بيه فجأة انور اختفي وضوء اتسلط ع الباب وشتغلت 
موسيقي عاليه ودخل ابو دهب 

بعد كده اخوها عممها واحد وره التاني وخلانها الي كل واحد جيه من المكان الي عايش فيه بعد ما هنا 
كلمتهم وقلتلو لازم يجو فرح دهب بعد ما شافت 
اهل جوزها الي يسدو عين الشمس وبقا يقرب 
واحد وراه التاني يحضنها ويبوس دماغها 
وفهد قاعد فرحان من قلبه بعد ما كلم 
ابوها واخوها عشان يحضرو وان دهب 
مالهاش غيرهم ودهب وقفه مصدومه 
وعنيا اتملت دموع ومن وراهم اخواتها البنات كل واحده مع جوزها وعيالها وده كلو من تحضرات 
فهد الي رتب مع مدير القاعه ..

قرب ابوها وهو لابس بدله باس دماغها وحضنها ودهب باست ايده وهو بمتسمه من قلبها ..

رياض بكلام بطئ: حقك عليا انا عارف قصرت معاكي كتير 

دهب بقت تهز دماغها وتضحك وتحضن ابوها ..

قرب اخوها حضنها وباس دماغه وخدها ف حضنه 
لف بيها : اسف اسف اسف حقك عليا انا مستهلش 
اكون اخوكي كنت لاهي ف دنيتي ونسيتكم 
سبتكم للكلاب تقطع فيكم بس خلاااص انا فوقت يمكن متاخر بس هعوضك انت واخواتك انا طلقتها خلاص الي لعبة معاكي لعبة قذره زي دي رمتها رمية الكلاب بعد ما خدت حقك منها 
دينا قلتلي من قريب بس ..

دهب ابتسمت وهي متعلقه ف رقبته وهو بيهمس لها ودي حاجة حرقت دم فهد الي قرب منها 

فهد خدها تحت ايده وباس دماغه : ايه رايك ف المفجأة الحلو دي 

دهب بصتله بحب واخوتها البنت جريو عليها وكل واحده بقت تحضنها بشتياق اله دينا الي حضنتها 
وفضلت تبكي ودهب مسكت دموعها بالعافيه 

وهب دخلت كريمه ودهب بصت لها بحزن وفهد زفر 
بخنقه ..

كريمه فتحت ايديها ودهب غصب عنها جريت عليها زي الطفله الي فقده الحنان .

كريمه بخفوت : انا قسيت عليكي كتير وظلمتك بس ده كان غصب عني ابوكي كان ديما مسافر 
واخوكي مكنش ليه دعوة بيكم ف كان لازم ابقا شديده معاكم عشان مفيش واحده تميل بخيلها ولا تعمل الغلط غصب عني محستش بيكي ولا بقلبك 
وكنت عايزالك الاحسن مكنتش عايزه تتبهدلي مع واحد قدك ميقدرش يشيل مسؤليه ممكن اكون غلط ف حكمي عليه ممكن اكون معرفتش 
قيمة حبكم غير متاخر بس صدقيني 
كل قرار خدته ده من خوفي عليك 
سمحيني ي دهب هتسمحي ماما 
ولا لا ..

دهب بدموع : مسمحاكي مسمحااكي ي ماما 

كريمه فضلت تبوس ف خدودها بحب : وحشتني كلمة ماما منك ي دهب وحشتيني اوي مكنتش 
قدره ابص ف وشك بعد الي عملته فيكي ..

فهد قرب : مش خلاص ي دهب المعزيم منتظره 

دهب اومأت ومسكت ايده وهي بتبصله برجاء فمهو بس غصب عنه دي وحده بكلمتين 
هدت حياته من غير احساس ..

كريمه مسكت ايده : حقك علي ي فهد انا عارفه اني قسيت عليكم بس سمحني ومتبعدش 
دهب عني وبقا خليها تيجي تزورني ..

فهد اومأ بدماغه وهو بيربت ع كف ايده ببسمه 
صغيره 

وابو دهب مسكه من كف واخوها من كف ووصله لفهد بعد ما وصو فهد عليها ..

فهد حضنها وباس دماغها بحب ودهب همست ليه 
شكرا ي اغلي واجمل هدية بعتهالي ربنا ..

فهد ابتسم وشتغلت موسيقي سلو ورقصو مع بعض بهدوء ودهب بصه ف عيونه الي بتلمع وعنيها 
كانت بتلمع اكتر منها ..

فهد خدها ف حضنه اكتر وباس شفيفها بحب وكانه مغيب دهب فصلت البوسه ودفنت وشها ف صدره 
بكسووف ..

بعد كده طلعت الرجاله سلمت ع فهد وفيه الي رقص معاه وفي الي اتصور معاه وقطع 
التورته هو ودهب وتفتح البوفيه 

بعد كده فهد خد الرجاله ونزل الصاله تحت عشان دهب تاخد رحتها اكتر مع البنات ويرقصو مع 
بعض ويتصورو بتلفونتهم لان مراد خد المصور 
وهو نازل وبتاع الديجي كان ف القاعه من وراه

بعد كده دخل فهد خد دهب ونزل ع موسيقي هاديه 
ووراها الحريم بتزغرط لحد ما ركبت العربيه والعربيات كلها وراها ومراد والرجال بيضربه
ناار وفهد خدها وطلع بيها ع الكورنيش 
وفتح سقف العربيه وبقا يمشي بسرعه والعربيات بتزمر وراه مع صوت رشاش مراد الي رعد شوارع القاهره حبيبي ي جدع وربنا هههههههههههههههههه

بعد كده رجع المنطقه ونزل ع اول الشارع بدهب 
وكل الشارع بقا عباره عن زغريد واغاني ورقص 
وشمريخ وناس بتصقف بفرحه لحد ما وصل 
عند بيت دهب ودخل ..

فهد بصوت عالي : متشكرين ي جمااعه نجيلكم 
ف الافرااح عقبااال عندكم وشال دهب ودخل 
بيها الشقه الي خالتها لمعوها. ورتبه الحجات الجديده الي دهب جبتها وهدوم فهد عليها 
وصنية العشا ع الصفره والاضائه خفتها 
وريحة الشقه ترد الروح من بخور 
العود المتبخر بيها ..

فهد نزلها وحط ايده ع قلبه : ااايه ي بطتي ده الفستان ولا انتي ولا العيب فيه وضحك 
ع شكلها المصدوم 

دهب : انت مش هتبطل الرخامه دي يااض 

فهد مسكها من كتفها : يااض انت عبيطه ي بت انا لو تجوزت كنت خلفت قدك ي شبر وقطع انتي 

دهب : ايوة وانا وانا والحديد ف ايد تايسون اتنه 
بسيابابا بتربت ع وشه برخامه 

فهد عض ع شفته ورفعه من الفستان من عند 
كتفها : ع الحرام من دين مدليه بس شرسه 
وبمووت ف دين امككك وقعدو يضحكو مع بعض 

وفهد قعدها ع الانتريه وجاب قدامها صنية العشا 
وبقا يكلها بحب وهو طاير من الفرحه 

قامت دهب خلعت الفستان ودخلت الحمام وفهد سبها ع راحتها وهو غير البدله ولبس بنطلون 
البچامه الستان السوده بس وفتح التكيف 
يبرد الاوضة وقعد يدخن لحد ما خرجت 
عليه لبسه قميصها الابيض التل بدون 
اي حاجه تحتيه وجسمها كلو ظاهر 

فهد قرب منها ووو

**********
..+٢١
فهد قرب منها بهدوء وشفيفه مبتسمه وعنيه بتلمع بحب حط ايده ع وسطها دهب اترعشت تحت كفه 
وهو عض ع شفته برغبه بس بالهداااوه 

فهد بهمس : اايه ي حبيبي 

دهب بخفوت وجسمها بيترعش : ايه ي عيوني 

فهد بحب : وحشتيني 

دهب عنيها نعسة من حركت ايده الهديه ع وسطها : وانت وحشتني اوي ي فهد 

فهد حضنه جامد وبدأ يتمايل بيها ع الموسيقي الهاديه الي شغلها قبل ما تخرج وبيتنفس ف رقبتها 
وبيشم ريحتها بعمق نفض قلبه وحرك مشاعرهم 


وبدأ يمتص رقبتها بهدوء مصات رطبه وهو بيحط 
ختمه ملكيته ع رقبتها النعمه ودهب دابت بين ايديه وصدره العضلي وريحته وريحت برفان 
المخلوطه مع ريحت السجاير ريحه سخنت 
الدم ف عروقها فهد حس بسخونت جسمها 
ورعشته تحت كفوفه ورجولته انتصبت 
ع انوثتها بعد ما رفعها ف حضنه 

وخد شفيفها بين شفيفه ف بوسه طويله قطعت نفسهم دهب حوطت فكه بصوبعها الرقيقه 

وهمست بعد ما فصل البوسه : بعشقك ي فهد 

فهد وهو بياخد شفيفها ف بوسه اعمق : بموت فيكي ي دهبييي ومتص شفيفها ولسانه 
بيداعب لسانها وبيمتصه بكل شغف وحب 

ورغبه دبت ف عروقهم ونار الشهوة ولعة ف قلوبهم 
حبيبته بين ايديه ملكه قدام كل الناس حلاله 

فهد فصل البوسه ودهب قربت تبوس فكه عيونه رقبته وهي بتهمس بكلام طالع من قلبها كله 
حب وغرام وجنون 

فهد لف رجليها ع خصره ورجولته بتنبض ع انوثتها 
السخنه ودخل بيها ع السرير ..

نزلها من بين ايديها ورفع القميص براحه ويديه بتحسس ع جسمها برقه تعبتها 

نومها ع السرير وخلع بنطلونه وطلع فوقيها الجو اصلا يزود الرغبه برودة الاوضه مع ريحتها 
والاضاءة الخفته حركت مشاعرهم 

خد شفيفها بين سنانه وجسمه بيتحرك ع سمها ايديه ف ايديها رجليه بتتحرك ع رجليها 
بنعومه دهب اختفت تحتيه وجوه 
صدره العريض وبتبدله بوسه 
برغبه وجعت قلبهم من عنف 
نبضاته 

فصل البوسه ونزل ع رقبتها لحسها بلسانه وخد صدرها بين شفيفه امتصه بعمق ولسانه 
بيداعب حلمتها ودهب اهاتها وأنينها 
ماله الاوضه وجننه ويدها بتتحرك 
ف خصل شعره وع ضهرو العضلي 

نزل ببوساته لحد صوابع رجليها خد رجلها بين ايديه وحط شفيفه ع باطن رجلها وبيبوسها 
بكل حب ورقه : بعشقك بعشقكك ي دهب 

دهب برعشه : ااه فهددي 

فهد وصل بشفيفه لحد انوثتها باس منطقتها كلها بوسات رطبه وفتح رجليها وجسم دهب رعشته 
زادت ونفسها بقا عالي ووشها احمر وجسمها 
بيشع سخونه 

فهد بيتنفس ع انوثتها وانفااسه سخنه : اايه ي قلب فهددك وهبط ع انوثتها ومتص شفرتها 
وداعب بظرها بلساانه بكل رقه وصل 
رعشات زي الكهربه ف جسمها 
وبقت تتلوي تحتيه من كم 
المتعه الي حسااه لحد ما 
وصلت لرعشتها ونزلت 
شهوته ع شفيفه ..

فهد حط رجولته ع فتحته انوثتها وخد وشها بين كفوفه : جااهزه ي عيوون تكوني ليا اسم وفعل 
ي دهبي دهب فهد الصعيدي 

دهب اتعلقت ف رقبته وهي بتقربه ليها وبتهز دماغها بايوة وخدت شفيفه بين شفيفها 
بعشق خالص وفهد دخل رجولته 
جواه براحه ودهب عضت ع 
شفته بوجع لحد ما استقر كله 
جواها ودهب مقدرتش تكتم 
صراخها بسبب حجم رجولته 

فهد عنيه دمعت بحب وهمس : بس ي حبيبي بس ي بوية خلاص خلصنا اهدي اهدي بحبك ي دهب 
بحبك اووي 

دهب اومأت وفهد مسح دموعها بشفيفه ولسه مستقر جواها ومش قادر يمسك نفسه وهو 
حاسس بمهبله الي بينقبض ع رجولته 
بس بالهداوه 


قرب بسها بوسات رقيقه ع كل وشها وهو بيتحرك جواها برقه اكبر لحد ما دهب خدت ع حجمه 
والوجع بدأ يخف ويتحول لمتعه لشهوة للمزيد 

دهب بأنين : اممم فهد بحبك بحبككك وايدها ببتحرك ع كتاافه وشعره من وراه 

فهد بدأ يسرع من دفعاته : اخخخ وانا بموت فيكي 
ي بنت المراا وباس شفيفها بوسه عميقه 

وحس بيها عايزه اكتر وهي بتحضنه جواه صدرها بكل قوتها زمجر وبقا بيتحرك جواها اسرع واعمق 
لحد ما وصل لنقطة متعتها ودهب صوتت بلذها 
وهيا بتخدش ضهرو بضوفرها فهد اتجنن 

وبقا يمتص رقبتها بوحشيه ورجولته بتخبط ف انوثتها بعنف وسرعه السرير كان بيتحرك 
من قوته ووزنه التقيل وعنفه ..

ودهب صوت صراخها باسمه ماله الشقه : ااااااااه فهد فهدددددد امممممم اااااه ي حبيبي اااممم بعشقككك ي فهددددددددي وجابت شهوتها 
للمره التاني من عمق دفعه ف انوثتها 
وهي حسه بسخونت رجولته الي ملت 
مهبلها ووصل لاعمق نقطه جواهاا 

فهد بخشووونه : خخخخخخخخخ ي دهبييي بموووت فيكي اااخخخخ لبووووتي بعشق 
تفصيلك سخووونتك جننتني ورفع رجليها 
لفوق كل رجل ع كتفه وضم فخدها 
ع رجولته الي بقا يدخل ويخرج 
من جواها كانه بيضاجع روحها 
ف صدرها مش انوثتها 

لحد ما حس بيها بتترعش للمره التلته وبتنزل شهوته ع رجولته المره دي زمجر بعنف من كم 
المتعه ورجولته نبضة جواها بسرعه ونزل 
كل شهوته ف مهبلها الضيق الي استقبله 
بكل حب وشهوة ولذه وبقا ينقبض
وينبسط ع رجولته وكانه بيروي
عطشه وييسحب كل مية رجولته 
الي ف.ش.خ.ت.ه .ا

ازاااااااي الحااااال عيشين انتو ولا مته 🤣💔

فهد ضحك برجوله ع دهب الي غمضت عنيها ونفسه سريع وجسمها سايب خالص

فهد بضحكه وهو لسه جواها : ااايه ي دودو مالك ي قطه 

دهب فتحت عنيها بارهااق : اسكت ياض بدل ما اقوم اجيب من شعرك بدأتها بفانيليا ونهتها 
نهتها بايه انت نهتني انا شخصيا 

فهد ضحك بصوت عالي وهو بيضرب ع وركها : عجبك ولا مش عجبك ي بنت المرااا ع هواكي 
ولا لا وهو بيضغط ع مؤخرتها 

دهب صوتت : عجبني والله عجبنيي سيييب 

فهد خدها ف حضنه وهو مبتسم : بحبك ي بطتي 

دهب حضنته اكتر : وانا بحبك اويي ي فهد 
امممم حضنك بيخليني عااايزه اناام 
احضنييي جامد وخليني انام ف حضنك 
لاخر العمر ي فهدي 

فهد حضنها اكتر وهو بيسحبها فوق صدره العريض 
الي استقبلها بكل حب وامان هي مفتقداه من زمان 

وغمض عنيها ونامت وهي بتشم ريحت جوزها وقريب ابو عيالها السته بعد الي عملو هههههههههههههههههه

ونامت وهو حس بهدوئها ونفسه الناعم وراح ف النوم بكل طمأنينه ..

تاني يوم دهب صحيت لقت نفسها ف حضن فهد المبتسم بسمه مريحتهاش وركزت اكتر لقته 
بيحرك رجولته جواه براحه بعد ما فاقت 
زود دفعااته 

دهب بأنين : انت بتتحرش بيا وانا نيمه ي وقح 

فهد ضحك : خخخخخ حد قالك نامي ع بتاعي انتي الي كنتي بتغريني هههههههههههه 

ومسك وسطها وفضل يدفع جواها اسرع ودهب اهاتها زادت وهي بتدفن وشها ف رقبته 
شالها ودخل بيها الحمام وفتح المرش 
وخدها ف جوله طووويله 

وقعدو يفطرو مع بعض وفهد بيتحرش بيها ومش سيبها خاالص 

دهب : هات المربه الي قدامك دي ي حبي 

فهد : ديي اوووبس وقعت ...وقعها ع صدرها وفك المنشفه الي ع خصره ووصل المربه لحد رجولته 

دهب ضحكت ع جوزها المنحرف وقربت منه وهو رجع بالكرسي لوراه وفتح رجليه وبين رجولته 
المنتصبه قدام عنيها بكل فُجر 

دهب حطت شفيفها ع صدره وهي بتلحس المربي بلسانها وتمتصها من ع صدره لحد رجولته الي 
خدتها بين شفيفها بكل لذه ومتعه وطعم المربه 
بقا اطعم بقت مربه بطعم الجنس ياامي 😋

رجولته فهد منتصبه وعروقه النفرا وتصلبه بطعم لذيذ بالفروله المسكره الي تزود الشهوة وتحرق 
الدم وتبخره من الجسم وفهد بيأن وهو شيفها 
بين رجليه وبتمتصه بكل متعه واصوات التلذذ
الي بتطلع منها جننتها خلصت ووقف 

فهد بلهااث : ع فين 

دهب بهمس : المربي خلصت 

فهد : فضل العسل ي دودو وخد عسل النحل حطه ع جسمها وجسمه وشالها بين ايديه وهو بيمتص 
رقبتها المسكره بلذه ده انا هاكل ميتييينك ..

نسيب بقا ابو الافهااد ياكل البت ع رواق
مشكده ااااله ...

بعد العصر خالات دهب ودولها الصبحيه وفهد كشف الاكل وقعد ياكل وهنا مدخله الصنيه 

هنا بضحكه : ااايه ي تايسون مالك مهبط ليه 

فهد بوقاحه : معلشي ي هن شارب عسل كتير عايز حاجه ملحه وغمز لدهب الي تكسفت بعد ما خلص برطمان  العسل كله وهو بيمتصه من ع جسمها 

وجت العيله كلها بركت ليهم وهنا رتبت لها الشقه بعد ما شافت مشيتها البايظه 

هنا بهمس لدهب : مال الملايه دي ملزقه كده ليه 

دهب ضحكت وهنا فهمت قصد فهد قليل الادب وضحكو مع بعض وخرجت دخل جلال الي ماسك 
ايد بوسي بعد ما كتب عليها امبارح وجريت 
حضنت دهب وحضنت فهد بفرحه 

فهد : كنت فين يااه باختي 

جلال : كنت بفسحها هههههههههههه

فهد : وحيات امككك 

جلال : ااايه ي جدع مراتي اله وسحب بوسي تحت دراعه 

نزل مراد واهله وحضن فهد وبارك ليه وكل نقطها 

مراد : بعد المغرب انشالله مسافرين هتيچي معانه ولا هتحصلنا 

فهد بص لدهب بمعني هتقدري تسفري  الي اومأت ليه براحه بيفهمو بعض من نظرو العين : تماام ي كبير معاكم انشالله خلي الفرحه تبقا فرحتين 
وضحك بشر ..

استأذنت الضيوف وكل واحد راح يحضر نفسه 
عشان السفر وغيث خد اهله ومشي بعد 
ما بارك لفهد ..وجاسم خد فيروز ومشي برضو 

مفضلش غير مراد وولاد عمه الي هيمشو بعد المغرب مع فهد الي لطعهم ساعه ع ما خرج 

مراد فضل قدام باب العربيه وكل شوية يبص ف الساعه وهو بيسب ف فهد الي خرج ماسك 
شنطه صغيره ووراه دهب الي ماشيه 
براحه 

فهد ضحك : لمؤخذه ي كبير راحت عليا نوومه هههههههههههه

مراد بعصبيه : كنت اتجندلت وحصلتني بدل اللطعه دي ي زفت...انا مش مطمنلك وحاسك هتفضحني ..

فهد كتم ضحكته : عيييب والله 

قدامي انت ي كبير وانا هجيب فرعون وهحصلك بالعربيه..

وخد مفاتيح عربيه دهب وحط فرعون ف الشنطه 
ووصل قدام دهب الي ركبت جمبه وطلع ورا 
مراد وطول الطريق يبوس ايد دهب الي 
مسبهااش ابدا 

لحد ما وصلو السرايه بعد نص اليل وكل ونزلت الحريم مع بعض والرجاله نزلت المضيفه
والخدم خدو العيال ونزله الشنط 

*"**"*""**"""*""*"""*
البارت ده مش للقلوب الضعيفه انا قولت 

بعد ما سافر فهد جلال رجع مع بوسي ومرفت عشان كان معزوم ع العشا عندهم ..

وقعدو اتعشو مع بعض وجلال بينكشها وبوسي كانت مكسوفه اوي منه اتعودت ع جلال الي 
اخره نظره وينزل عينه 

جلال بخفوت : ايه ي بسبوسه هتفضلي كده كتير 

بوسي ابتسمت : مالي مانا حلوه اهو 

جلال ضحك : حلوه بس ده انتي فرسه وغمز لها 

بوسي اتكسفت وبصت ف الارض : بس ي جلال اله

جلال قرب منها : بس ي جلال اله وراح غمزها ف وسطها بوسي نتطت ف مكانها وصوتت ..ما تجيبو 
فرانشاايه وعض ع شفته مالك ي بوسييي ايه 
الكسوف الي هل ف الحلال ده 

وقرب عايز ياخد شفيفها بوسي بعدت عنه : ف ايه ي جلال وهو انا يعني كنت بتحرش بيك قبل 
كده 

جلال ضحك : لا لاسمح الله عنيكي كانت بتفتني بس عشان اقع ف الرزيله وانا غلبان ومحترم 
جدا وكنتي بتجرجري رجلي بس 

بوسي ضحكت وهو قرب باس خدودها برقه وحط صوبعه ف شعرها وبوسي جسمها اترعش من قربه 
وغمضت عنيها جلال قرب منها اكتر وتنفس
نفسها بعشق وخد شفيفها بكل حب ورقه 
دوبتهم بوسي اتنهدت وجلال اتجنن

قرب منها اكتر وخد شفايفها بين شفيفه وامتصهم بعنف وهو بيعض شفيفها وايده بترفع التيشرت 
‏بتاعها وصوابعه لمسة وسطها بوسي فتحت

عنيها وقامت منفوضه لما حست بصوابعه بتنزل لمؤخرتها وزقته : انت بتستهبل ي جلال ولا 
انت عايز تستغل سافر فهد ولا ف ايه 
دمااغك متنسااش نفسكك

جلال بصلها بغضب : انسه ااايه ي بنت الموبوئه
انت اجننتي ومسك شعرها مين الي نسي نفسه 
ي ابتساام انت مراااتي وانا عمري مستغليت 
غيااب صحبي ولو كانت عاايز استغله 
كنت زنقتك ف المدخل وعملت 
معااكي الدنيئه ف امسكي 
العقل عشان مزعلكيش ..

وزقها وقام وقف يعدل هدومه وخد السجاير والفون والمفاتيح وطلع وبوسي كانت 
لسه ف صدمتها غصب عنها 
هي اتعودت انها تكون راجل 
ف غياب او حضور اخوها 

رباية تايسون خلتها مسترجله ومحدش يدوس لها ع طرف ونسيت للحظه انه جوزها نسيت انه 
جلال الي عمره ما بص لها بطريقه وحشه 
وحافظ ع امانة اخوها لسه متعودتش 
انه طبيعي وعادي يلمسها ويقرب منها 
كده وجت تخرج وراه 

جلال طلع من الشارع كانت مرفت قعده ع الباب هي وكام وحده من الجيران 

مرفت : ع فين ي جلال ما بدري ي حبيبي ده انت ملحقتش تشرب الشاي حته 

جلال : احم تسلمي ي خالتي تتعوض مره تانيه انشالله لو عوزتي اي حاجه رني علياا يامه 

وبص ع بوسي الي جريت ع الباب وعنيها مدمعه ولما شفته بيتكلم مع امها قفلت بوقها وعض 
ع شفتها بقهر وعنيها كانت ببتكلم 

جلال لف وشه النحيه التانيه : تصبح ع خير ي خالتي سلااام 

مرفت : مع السلامه ي بني ..وبصت ع بوسي  بستغراب ..مال جلال ي بوسي كان داخل 
كويس وبتضحكو مع بعض 

بوسي نفخة بقهر : مفيش ي ماما جالو تليفون من الشغل وراح يشوف في ايه انا رايحه انام 
تصبحي ع خير ولفة وهي بتمسح عنيها 

دخلت رنت عليه كنسل عليها رنت تاني راح قفل الفون خاالص وراح طلع ع الهرم هو كام واحد 
معاه وسهرو ف كباريه ..

عند سرايه مراد الهواري ..

قعدو كلو لقمه خفيفه مع بعض الحريم لوحديه والرجاله لوحديها وكل واحد خد مراته 
ورجع بيته ..

مراد : يلا الخدم جهزو لك اوضة انت ومرتك

فهد خد المسند تحت دراعه : لا ي بااشا انا كده تمام اوي مش ف اوضة وحمام  جوه ابعتلي المدام 
وانا هنام هنا عشان اخد رحتي والجماعه
يخدو راحتهم ..

مراد وقف : تمام الي يريحك ي غالي تصبح خير 

وطلع مراد دخل السرايه وهو بيتنحنح دهب عدلت قعدتها ..

مراد بصوت عالي : ورد بت ي ورررد 

ورد : نعم ي مراد بيه 

مراد : احم خدي مرت فهد وديها المضيفه عشانك مستنيها هناك وخدت شنطهم معاكي

ورد : حاضر ي مراد بيه عن اذنك 

ودخلت ورد وقالت لدهب ومراد دخل وراها الي قعد جمب الحجه وباس دماغها وهو بيحوطها 
بدراعه ..

رحيل : احم احم نحن هنا انا كده هغير من رورو 

مراد ابتسم : حجك تغيري منها هو في زي راضيه الهواري يااك

راضيه ضحكت : جتكك اايه ي مراد مسمعتش الكلمه دي من ساعت المرحوم ابووك 

رحيل : ربنا يرحمه ي ماما ويخليلك مراد الكبير والصغير يدلعو فيكي العمر كلو 

دهب ببتسامه : ربنا يخليكم ديما لبعض العمر كله ي رب وتفرحو بإولادكم يلا عن اذنكم تصبحو ع خير 

دهب خرجت مع ورد الحجه راضيه : دهب وهي دهب امصفه ي زين مختار ولد ود اختي 

مراد بص ع رحيل بخبث وهو بيمدد ع رجل الحجه : لو كان ليها اخت ع وش چواز 
كنت جبتها ضره ع العبيطه دي 

رحيل برقة عنيها : انا بعبيطه ي مراد 

راضيه ضربته ع كتفه : وانت هتلجي زي بتي رحيل زينة البنات واعجلهم الهاديه الرزينه الي كيف 
البدر المنور دي ..

مراد ضحك وص ع رحيل الي وشها احمر بعصبيه : والله ان چينا للحج من نحية زينه البنات فهي 
ست البنات كلهم الحريم كوم ورحيلي كوم 
تاني واصل دي حبيبت الجلب ونظر العين 
ورفيجة الروح ومرتي الي كيف النسمه 
الهاديه وام عياال وبيتي وغمز لرحيل

الحجه ضحكت ع اخرها : ربنا يديم ما بينكم المحبه ي ولدي صبحكم الله بالخير يدك 
ي رحيل ي بت وديني اوضتي ..

رحيل قامت معاها وهي بتعض ع شفتها بحب وخجل وكانها بنت ال16 الي ابن الجيران 
عكسها وهي رايح المدرسه ..

مش جوزها وحلالها وابو عيالها الي كل ليله ف حضنه يزقيها من حبه وغرامه ولحد دلوقتي 
بتخجل وتتكسف لو اتغزل بيها 

( زينة المرأة حيائها وخجلها الي بيحليها ) 

وحنا حدلله برقع الحياء اتفشخ عندنا جتنا وكسه 
😂😂😂💔

دهب دخلت ع فهد المندره وقفل الباب وهي بتبتسم بحب للقاعد منتظرها بلهفة 

المضيفه دي حصل فيها معاارك 😂

فهد وقف خد ايدها وقفل الباب وراها : اايه ي بطتي وحشتيني 

دهب ضحكت : حالا 

فهد : حااالا ده انت بتوحشني وانا وعض ع شفته بسفااله ولا اايه ي حب متيجي  وغمز لها 

دهب جريت منه : لا لا ده عندها يلا يااه انا بعد شوية همشي ع ركبي 

فهد ضحك : عندهاا خخخخ ده انا  هفشخكك عندهااا ي دودو وجري وراها ودهب جريت وهي 
يتضحك والمضيفه وسعه وتنزل من هنا تطلع هناا 

فهد بنرفزه : ي بت اهمدي مخمضتيني انت مش هتبطلي عادتك الزفت دي من يومك
وانتي متن**ه ف رجلك كده 

دهب لسه بتجري منه : انت قليل ادب ايه الي انت بقتوله ده هههههههههههههههههه

فهد : ماانتي الي كل ما تشوفيني تركبي الهوي وتفلقي اله قوليلي ي دودو كنتي بتجري 
مني ليه صح 

دهب : كنت بتلبك كل ما اشوف عنيك واخاف من قلبي الي بيدق بسرعه كل ما شوف ضحكت 
كنت بخاف اقع ف المحظور وانسي نفسي 
وانسا الدنيا بين ايديك 

فهد عض ع شفته وقرب منها وعنيه ف عنيها الي بتلمع : كل ده 

دهب بضحكه : لا انا بضحك عليك اصلا كنت بخاف حد يشوفنا 

فهد ضربها ع قفااها : فصلتي دين ام اللحظه ي دهب تعالي بقا اعقبك وشالها ع كتفه ونزل 
بكفه ع مؤخرتها وهو داخل بيها الاوضه 
ودهب بتضحك ع اخرها ..

تاني يوم الصبح دهب قامت لقت فهد مش جمبها
وقفت دخلت الحمام وخدت شور فوقها ولبسة 
عبايتها وطرحتها وحطة الهدوم التانيه 
ف الغساله وخرجت راحة السرايه ..

فهد صحي الصبح وغير وطلع برا المضيفه شاف مراد طالع من السرايه وماسك الفون يرن ع فهد الي شافه قدامه 

مراد : وه ده انت مصبح مستعچل انت 

فهد بغل : ده انا طول اليل مش جي لي نووم ولو اعرف مكان الزريبه كنت روحت لهم بليل 

مراد : طب يلاا 

فهد خد فرعون الي ربطه ف شجره ومشي بيه وراه مراد الي بيطقطق رقبته وف ايده 
الكرباج السوداني ..

وفتح باب الزريبه ودخل فرعون وكلو رجع لوراه وهو بيصوت من زمجرة فرعوون وايديهم 
ورجليهم متربطه ..

ودخلو مع بعض وهما مبتسمين بشر 

فهد بغضب : الله الله ده الاوساخ متجمعين منور ي حظاابط ودب رئيس المباحث الي عذبه برجل 

مراد : لاه لاه ي فهد ميصحش تضربه برجلك ده يضرب كده ونزل بالكرباج عليه كييف ما عمل 
بالظبطط واحنا مش بنچيب سيرة الوليه 
كيف ما هو عمل ونزل بالكربااج عليه مره 
تاانيه 

فهد ضحك بشر : لا لا لا عنك انت ي كبيير فرعوووني عييييش انت وفلت فرعون 
ع هدير وامها وصالح وسيد واحمد 
التباع الي لسه عايش بعد ما فرعون 
نتشه من رقبته ..

وصوت الصريخ والعويل والخوف ماله الزريبه وفهد خد الكرباج ونزل بيه ع الي عذبه 
شرح بيه جسمه قطعه وهو بيتلوي 
تحتيه وروحه بتفرفح من الوجع ..

فهد مسك شعره بعد ما قطع جسمه : افتكرني كوويس كل ما تبص لنفسك ف المراايه عشان لو فكرت او دماغك كلتك تعمل حاجه كده ولا كده 
هجيبك تااني وفك ايده ورجليه .. بص اااهرب 
عااايزك تهرب وتنفد بجلدك قبل ما تشوف 
المدعكه الي هتحصل ..

الظابط هز دماغه بسرعه وهو بيمسح دمووعه وطلع يجري ويهرب بحيااته ..

فهد وقف وقرب من الاوباش الي لفه وراه بعض بعد ما فرعون نهش ف جسمهم : جااك المووت 
ي تاارك الصلااة فرعوووون ست دون ي روحي 
كفاايه عشان دمهم مينجسكش ..

ونزل فيهم بالكربااج بكل غل وقهر بكل ذرة وجع حس بيهاا بكل مره شاف دموع امه واخته بكل 
نقطة دم نزلت من حببته الي عوروها بمستقبله 
الي كان هيضيع وصحته الي كانت هتتدمر 
ودمه الي كان هيتهدر ع ايديهم فوق الرصيف 
ضرب وضرب فيهم لحد ما صوت الصراخ 
بدأ يهدي وجتتهم همدت من الواجع 
الي حسه بيه واغمي عليهم ..

فهد بزمجره : لااااااااااا انا لسه مخلصتش حسااابي فووووووووقه انا عايزكم تحسه بكل الي هعملوو 

مراد جاب جردلين مايه وكبهم عليهم بعد ما كان بيتفرج بهدوء وهو بيدخن 

فاقو وهما بيأنه بوجع ونار ف جسمهم 

هدير قربة منه ع ركبه : ابووس رجلك ارحمني ابوس رجلك ده صالح وربنا فكرت صالح 
والي وذه سيد انا ماليش دعوة 

فهد دبها برجله : ابعدي ي بنت الكلب ومييين الي كان بيضربلي الحقن ي بنت العرر* امك الهايجه 
الي قعده دييييي ده انا هطلع ميتين ابوكم 

وطلع الكزلك من البنطلوون : يلاا نبدأ الكلاام المظبوط

ومسك صالح : انت بقا الي ضربتني ع دمااغي ونزل بالكزلك ع صوابعه قطعهم وصالح مسك ايده وهو بيجعر ع خره وسابه يتصفه

سحل سيد : انت بقا فكرت ومخمخت وقولت اجيب اخره ..ومسك ودانه قطعهم بكل برود 
وقطع رجليه وايديه وساابه ينازع 

قرب من ام هدير. : بصي انا مش هناهد معاكي كتيرر ده انتي كنتي بتشجعيهم ولا الشيطان 
الرچيم وشد الكزلك ع بطنها شقها نصين وشد الكزلك ع رقبتها نزلت مودعا 

قرب من احمد : انت بقا الي كنت نازل فيا ضرب وعامل دكر وبسببك مراتي اضربت من اوسااخ 
وشد الكزلك ع رقبته بعد ما ضربه ع دماغه 
فلقها نصين وهو مستلذ بنظرة الخوف والرعب الي ماليه عنيهم ولسانهم المربووط 

رجع لصالح الي ماسك ايده : صالووحه انا مش نسيكك ولا ناسي انك لعبة بديلك معايه 
قبل كده وعدتها شكل فرعون ما 
معضش كوويس ..فرعووون 

فرعوون وقف وقرب عليه ..

فهد داس ع دماغ صالح برجل وشد الشورت بتاعه لتحت : يلا ي فرعوون معلشي الدور ده خشن 
وبصوت بيعصب فرعون وخشونه 
خخخخخخخ نطططططط يااااااه 

فرعون هجم ع صاالح الي بيصرخ بعلو حسه وفرعون بيضاجع مؤخرته زي الكلبه 
بالظبط ..ي عيني عملو تهتك غشيم فرعوون🤣💔

فهد رفع رجله من ع صالح ومراد بصق ع جمب بقرف 

مراد : يجلع ابو ابوك جلع جلبت بطني ع الصبح 

فهد بضحكه : قلبك رهيف ولا ايه ي كبير 

مراد : اتجندل بس ده كل عضو ف نحية 
الله يحرجك ..

فهد لف ع صالح الي بيعيط ع اخره : اايه ي صالح ولا اقولك مدام فرعون الجديده يلا رحمتك 
وزقه برجله ونزل ع رجولته بالكزلك 
وسابه يطلع ف الروح ..

فهد وقف وكل الشر ماله عنيه : هديررر هدير ايه بس ده انتي خنزيررره خساره فيكي الاسم 
ده انا متووووصي بيكيييي اووووي 

هدير كانت قعده تصوت من كل الي حصل زي المجنونه : لا لا لا لا ابعد عنييييي ابعد عناااااااي

فهد بسخريه : دلوووقتي ابعد عني مااانتي الي كنتي لازقه فيه زي طابع البسطه ي معدومة 
الكراااامه ي بنت الخو* ونزل بلكزلك ع صدرها 
وقع منها قدامها ي عيني وهي حطه ايدها 
ع صدرها وبتصرخ لحد ما احبلها الصوتيها 
اتقطعت ...اقفلي بوق ميتينك ده صدعتيني 
وصحب الكزلك من فكها ده لفكها ده بوقها 
وقع ع رقبتها ي حول الله وراح بقا دبحها 
ف الاخر يلا مش هيتعب نفسه ..

مراد : خلصت ي سفااح 

فهد : خلصت ي كبير. 

مراد : لسه في واحد بيفرفر وراك 

فهد ضحك : لا ما ده بقا سيد حبيبي هدفنو بالحيااه 

مراد حدفله الكريك : طب يلا ي بجا احفر ودفن الاشلاء دي وحصلني ع السرايه 

فهد بصدمه : لا كده مش جدعنه هتسبني مع الاشباح لوحدي ...هحفر لده كلو ازاااي

مراد ضحك : خالي بالك عشان في عندك روح غزيه بحسنه ف طي*ها شرجانه وروحها هترفرف ف المكان خااف ع شوغلك احسن تكبس عليك وانت
لسه عريس هههههههههههههههههه 

فهد فضل ينادي عليه ومراد سابه ومشي وفهد زفر بحنق ومسك الكريك وفضل يحفر دخل عليه 
فهد وعامر وهشام الي اتصدمه من المنظر 

فهد بصدمه : ااايه ده بدأت من غيرنا 

عامر بقرف : هو ده الي صدمك مش المچزره الي حصلت 

هشام : ااااايه ده ي خربيت ابووك انت شغلت فيهم منشار كهرباا ولا ااايه وه وه وه ااايده صوابعه 
هتتحرك اللحج 

تايسون : يلااه جيتو والله جابكم ايدكم معاايه وحدف لهم كريك جمبيه 

وفضلو يحفره واحد يشتغل والتاني يريح لحد ما فهد قرب وبقا يزقهم برجله جوه الحفره الكبيره 
وفرعون بيمصمص ف الصوابع المتقطعه 
والرجلين ..

فهد سبهم يردمو وراح المضيفه ودخل ع الحمام ع طول قبل ما دهب تشوف منظره خلع الهدوم 
ورماها ف السله وخد دش سخن وهو بيدعك 
ف جسمه بقرف من دمهم 

لف الفوطه ع خصره وطلع لقا دهب مش موجوده لبس وراح السرايه 

فهد بصوت عالي : ي عم مراااد 

رحيل عدلت حجبها وشدته ع وشها زي النقاب 

مراد وقف وطلع يستقبل فهد دخلو مع بعض ورحيل عملت لهم قهوة ودخل باقي الرجاله 
وراه وهم بينفضه هدومهم 

راضيه : مالكم امغبرين كده ليه 

هشام : ابدا ي مرت عمي عده من چمبينا كساح رمل عفرناا ..

فهد كتم ضحكته ومراد فهم الي فيها عشان كده فهد خلص بدري ..

قعدو مع بعض شوية وبعدين الخدم حطه الفطار ودخلت شهد مع ندي ورقيه والعيال قضو يوم 
لذيذ مع بعض وطلعت دهب معاهم يتمشو 
ف الجناين وفهد ركب حصان وتسابق 
هو و مراد الي عمره ما تغلب ف الفرسيه 

خلص اليوم وفهد ودعهم وخد دهب ورجع القاهره 
وهو ناوي يبدأ حياه جديده نضيفه وهاديه 
بدون مشاكل ولا عقباات ..

وقفت العربيه ع اول الناصيه وجلال شاف فهد نزل 
جري عليه : حبيبي حبيتك صدق افتقدتك اليوم الصد رد ده 

فهد ضحك : لا ي رااجل وحضنه بعض ودهب راحت ع البيت ووراها فهد وجلال 

دهب دخلت حضنت بوسي ومرفت 

فهد : تعااله يسطا ماالك تنحت كده ليه انت مش غريب دلووقتي 

جلال : لا يسطا مره تاني قولي بس عملت ايه فيهم ده انا قاعد ع ناار 

فهد : بس تعاله تعاااله وانا هحكيلك دانا صورتهم مخصوص عشانك ادخل يسطاا عاايز افيتر ولا اعملها ع الباب زي رائد المصرصر هههههههههههههههههه

جلال ضحك : لا يسطا وع ااايه تخدش حيئنا

ودخل هو وفهد وهما بيضحكه بوسي سمعت ضحكت جلال وعنيها دمعت من امبارح ترن عليه وهو مش بيرد ياما تلفونه مقفول 

دخل جلال واول ما شاف بوسي قعده قدامه ضحكته بهاتت فهد حضن امه وباس دماغ 
بوسي وسلم عليهم ومرفت دخلت تنام 
بعد ما اطمنت عليه 

فهد : روحي ي دود اعملي شااي دقيقه يسطا وجيلك البيت بيتك ..

جلال اومأ بدماغه وبص ف الارض بوسي قربت منه : جلال ..مردش عليها حطت ايدها ع وشه 

بعد ايدها : بس ي ابتساام عشان منساش نفسي 

بوسي : حقك عليا غصب والله لسه متعودتش ان دي حاجه تحصل عادي بينا انا فهد مربيني ان 
الي يقرب مني اقطع ايده حقك علياا انا الي 
نسيت نفسي ونسيت انك جوزي ورجلي 

جلال رفع عنيه وهو بيعض ع شفته : دور ابراهيم لابيض الي انتي متقمصاه ده تنسيه معاايه ي بووسي عشان منتعبش مع بعض انا دورت ولفيت 
كتير وشوفت واقبلت اكتر واكتر انت مميزه وكعبك 
عالي ع الكل بس متسترجليش عليا كده عشان 
انا بحب الدلع والنغنشه وانتي وكيفك ي بنت 
الحلال وكله ف ايدك ي تكسبيني ي تخسريني 

بوسي اومأت : خلصنااا بقاا متحرقش دمي 

جلال حط ايده ع وسطها : عادا وفاات ي مزتي وهو بيقرص خصرها براحه انتي الي ف القلب 
وانتي الي شيلتي الاسم ي بوس بوستي 
هههههههههههههههههه ايه ام الاسم 
الي مالهوش دلع غير بمجموعة 
حرووف ده 

بوسي ضحكت : ماانت الي مصعبه ع نفسك وانا دلعي بوسي بس اصلا هههههههههههه

جلال غمز لها : طب اايه مفيش بوسه ع السريع 

بوسي قربت منه بكسوف : وباسته بوسه رقيقه 
وجت تبعد مسك شعرها ..بس احسن فهد يخرج ولا مراته 

جلال : لا فهد مطوول انا لمحته دخل المطبخ مش الحمام ..بيعمل شااي مع المدام شكلو هههههههههههههههههه

وقرب خد شفيفها ف بوسه طويله كلها لهفه وشتيااق وايده بتحسس ع تفاصيل جسمها 
من رقبتها لصدرها لوسطها ومؤخرتها 
لانوثتها ..

فهد دخل وراه دهب المطبخ وحضنها من ضهرها وهو بيبوس رقبتها ..

دهب بخفوت : بتعمل ايه ابعد حد يشوفنا 

فهد : ولو حد شافنا اايه يعني 

دهب : بس صحبك برا اووعه 

فهد : صحبي بيصالح مراته انا عارف ان فيه حاجه حصلت بينهم وسبتهم يصالحو بعض ..

دهب : وانت عرفت ازاي 

فهد : واحد اتصل بيا امبارح وقالي جلال مقريف والعلامه وصله عنده ومتعصب وشغال يدب ف الرايح والجاي وراح سكر ف كباريه وكسر نصه والرجاله شالو بالعافيه انهارده بقوله تعاله وبتاع مكنش راضي ودخل مسلمش ع بوسي وهي 
كان شكلها زعلان ولا حتي قربت منه عرفت انه 
حصل حاجه بقا بينهم 

دهب : يخربيت دمااغك ده انت سم 

فهد : الله اكبر ف عين امك المدورة المقوورة 

دهب ضحكت : حرقه دمك انت امييي 

فهد : سمي بعد كده ما يحسد المال اله صحابه ي فقريه هههههههههههههههههه 

دهب بغيظ : وانا هحسدك يعني ي فهد ع ااايه وانت شفيفك حمره اكتر مني وشعرك 
انعم من حيااتي وطول بعرض 
وجمال بحلاوة هااا ع ايه 
يعني 


فهد ضحك : يخربيت امك هههههههههههههههههه هموووت منك لله هههههههههههههههههه تعاله 
ي شبر وقطع وسحبها لحضنه وهي 
اتشعلقت ف رقبته بحب ودفنت 
وشها ف صدره 

فهد حط ايده ع مؤخرتها : طب متيجي دانا مشتاااق 

دهب بعدت عنه : انت ع طول مشتاق ي فهد اايه الجديد 

فهد برفعة حاجب  : طب وانتي اايه بتيجي مع الريحين وتروحي مع الرجعين مثلاا ماانتي بتبقي مشتااقه اكتر ي رووح امك ونكرري عشان احطه 
ف عينك مش ف لمؤخذه مش هغلط 

دهب كتمت ضحكتها : لا مش ببقا مشتااقه انا بعمل الوااجب مش اكتر 

فهد : خخخخخ واجب من ورراه ي بت تعااالي ي روح امك وزنقها ف الحيطه وهو بيرفع عبيتها 

دهب بتزقه وهي بتضحك : اوووعه يخربيتك هتعملل ااايه 

فهد : هوووش هنعييش ف صمت ع الهادي ي زباادي فانيليا ع السريع ولما نروح نبقا 
نخبط برحتنا وبعد الاندر ع جمب 
وهو بيرفع رجلها الشمال ع ايده 
ودفع رجولته جواه براحه 

دهب جسمها اترعش لما حست برجولته السخنه  الي ملت انوثتها وضغطة ع بطنها 

وتنهدت بخفوت وهو بيتحرك جواها براحه ورقه جننتها وزودت ناار شهوتهم ..

رفعة عنيها الي بتلمع بدموع الشهوة : ف.فهد اممم فهد 

فهد سمع اسمه من شفيفها الي بتترعش وعنيها العطشانه وصوتها الي كله محن عض ع شفته 
وهو بيزمجر بعنف ورفع رجلها التانيه ع وسطه 
وزنقها اكتر ف الحيطه لحد ما حست برجولته 
جواه بطنها وبقا بيتحرك بسرعه وعنف 

ف نفس الوقت الي بوسي قعده فيه ع رجولت جلال الي واخد شفيفها بين شفيفه ولسانه 
بيداعب لساانها وايديه بتضغط ع وسطها 
وبيحركها بكل قوته ع رجولته 

دهب جسمها اترعش وتنفضت ف حضنه وفهد كتم صوتها بين شفيفه وهو بيتحرك جواها اسرع واعمق 
وايديه بتضغط ع فخدها وزمجر وهو بيعض 
رقبتها بعنف وهو بيتنفض جواها وبينزل 
كل شهوته وفضل دافن وشه ف رقبتها

جلال دفن وشه ف صدر بوسي الي اترعشت ورمت نفسها ف حضنه وهو جسمه اتصلب وحس بشهوتها 
السخنه بتغرق رجولته من فوق بنطلونه الاسود القطني وبوسي حست بسخونت شهوته 
الي طبعة ع بنطلونها ووصلت لنوثتها 
ولسه بتتحرك براحه ع رجولته 
وعجبها السخنه الي حست 
بيها ..

جلال ضحك : اايه ي بووسي عجبك الدفء ي قلبي ابقي تعالي كل يوم ي حته 
حتي يبقا فيس تو فيس 
من غير اي قماش 

بوسي ضربته ع كتفه ووقفت باعصاب سيبه 

جلال : ف حاجه بينه من البنطلون تبقا فضييحه ويقوله سربت وانا قااعد زي المرهقين 

بوسي ضحكت : مش انت الي قليل ادب لا مفيش حاجه بينه بنطلونك اسود 

جلال ضحك : الحمدلله غيرت التلجي من شوية كانت همشي ف الشارع يقول لي يابو شخهه
ههههخخخخههههههخه اطفي الفضيحه 
الي فوقي دي بدل متكشفني خالي لمبه 
واحده بس الي شغاله 

جلال بصوت عالي : ااااايه مرااات اخويه بتعملي شااي ع الشمعه ولا ااايه ..

فهد خرج بالشاي : لا يسطااا الكهربة كانت قطعه ف المطبخ بس ههههخههههههههخهه اطفح ي بن المرا 
يلاا وقوم طرقنا 

دهب فضلت قعده ف المطبخ مكسوفه تطلع وجلال وفهد شربه الشاي وبوسي دخلت لها : كااان يوم حبك اجمل صدفه لما قبلتك مره صدددفه 
هههههههههااهاههههاي مرات اخويه 
المزنوووقه ههههخهههخهه

دهب ضحكت : مش اخوكي المفضوح انا ماالي وبعدين يختييي هو انا كنت انا بس المزنووقه 
كل ما صوتك كان يطلع كانت انا اطلع 
صوت عشان فهد ميركزش معااكم 

بوسي اتصدمت : الله يخربيتك انت ودنك دي ااايه ده انا كنت خاايفه اتنفس ..بس بقووولك ااايه 
مرااات اخويه الدبابه الي مبتهبش دياابه 
سندااال يااه 

دهب : هههههههههههههههههه الله يحرقك متقعديش مع جلجل كتييير ي بت خرط عليكي 

بوسي : خرط عليا ف الكلام اما انتي وغمزت لها افعااال ي صحبي نزله بتتعارك بالموس روحت 
عشان اشارك بفلوووس وتعركت وياه  اخووويه 
اااايوة بقا ي دهبوووو وبقت تزغزغها وهما 
بيضحك مع بعد بفرحه ومزاج رايق 
وكل واحده حضنت التانيه بحب 

جلال مشي وفهد خد دهب وروح شقتهم وبوسي دخلت خدت شور وطلعت لقت جلال بيرن 
عليها وفضلو سهرانين مع بعض للصبح 
يرغو يضحكو 

********
الاخير ..

عدت الايام وفهد ودهب عايشين ف ايام ولا اروع 
كلها حب وضحك ونكش فهد وخفة دمه وشقاوة 
دهب وروحها الحلوه الي رجعت فهد زي الاول 

فهد بقا يدير مكاتب ابوه والتجارة بتاعته وساب الشغل الشمال وشقاوة ولتزم لحد كبير ومشالله 
يعني اللهم لا حسد بقا بيصلي بس لسه لسانه 
طويل وعايز القطع هههههههههههههههههه

وده كلو يرجع بسبب زيارة للحسين وقابل هناك واحد صعيدي اسمه الشيخ ليل الي كان بينشد 
ف المقام وصوته يهدي الروح فهد قرب منه 
وقعد جمبيه وبقا يستمع ليه بكل روحه 

ليل بعد ما خلص : حل شعرك الي انت ربطه ده ي بن الحلال ومشي ع سنة نبينا المصطفي 

فهد فك شعره الي وصل كتافه : عليه الصلاة وسلام بس ليه ..

ليل بهدوء وبسمه ترد الروح :ربط الشعر للرچال مش محببة ي غالي ولا لبس الحرير ولا الدهب 
ولا الزينه المبالغ فيها ازهد الدنيا عشانك 
تلجه الاخره ..

فهد خلع الاكسسورات الي كان لبسها وكلها فض من خواتم وسلاسل وانسيالات مسبش غير خاتم 
بفص احمر ودبلة الجواز ..

ليل : متچوز 

فهد : ايوة من ست شهور ي مولانه 

ليل : ربنا كرمك بالخلف الصالح 

فهد : لسه 

ليل : ربنا يكرمك اوعه تدخل بيتك مال حرام ولا توكل عيالك مال مش من عرج چبينك وصلي 
وكون قدوة كلكم راعاً وكل راعي مسؤل 
عن رعيته وهتتسال عن مرتك وبيتك 
وعيالك ف ما بعد بإذن المولاه 

فهد جيه ع باله الفلوس الي خدها من عمامه : بقولك ي اسمك ايه ي مولانا 

ليل : ولا مولانا ولا حاچه انا عبد فجير اسمي ليل 

فهد ابتسم : اول مره اسمع اسمك ده 

ليل ضحك : چدي كان يعشج اليل وهو الي سماني ع اسم حبيبه 

فهد : بص ي ليل انا عمامي كانو وكلين ورثي وورث ابوية بعد ما مات وانا رجعت ورثي وعليهم كل 
املاكهم ..

ليل : رچع المال لصحابه ومليكش غير مالك ومال ابوك وربنا يعوضك خير فيهم خلي ربنا يبارك 
لك ف عيشتك وعفيتك وعيلتك ويرزجك 
الخلف الصالح ويكون ولد حلال ميكولش 
چنيه حرام ..وتصدج ع كد ما تجدر

فهد بحزن : طب وهو ربنا هيقبل مني بعد كل الي عملته ف حياتي ده 

ليل ابتسم : عارف ي فهد فرعوون مصر كان كافر ملحد ويجول انا ربكم وانا ف ايدي حياكم 
وموتكم ولما كان بيغرج ف البحر استنچد 
بسيدنا موسي سبعين مره ربنا جال 
لسيدنا موسي فرعون استنجدك بيك 
سبعين مره لو كان استنجد بيا مره 
واحده بس كنت نجدته وهو كان 
كافر مابالك احنا المؤمنين الموحدين 
بالله ورسوله لما تبكي وتشكي وتركع
وتصلي وتستنجد بربك يغفرلك 
ربنا غفور غفار ي 

فهد : فهد ..فهد عمران الصعيدي ي باشا 

ليل : من عيلة الصعيدي الي يمنا ف جنا ولا صعيدي غيره 

فهد : ايوة ايوة هي جوز خالت ابويه يبقا حسين الهواري برضو 

ليل بتسم : اسمع عن هواره وسيطها المسمع لكن متعملتش معاهم جبل سابج المهم طلعنا بلديات 
وحبايب 

فهد ابتسم : ربنا يزيد من فضلك وتسلم ع كلامك الي يريح القلب ده وده رقمي لو عوزت اي حاجه 
كلمني ف اي وقت اخوك سداد ولو في اي مشكله 
ف التكنولوجيا انا افهم ف الكلام ده اووي 

ليل : لاه ي غالي تكنولچيت اايه ربنا يبعدنا عنها اخرنا ف العيله التلفون الارضي وربنا يصلح 
حالنا وحال ولاينا النترنت هيبوظ العجول 
وطلع الفون ابو زراير وسجل رقم فهد 
ورن عليه ..

فهد : تمام ي ليل باشا يلا سلام عليكم هستأذن انا ورايه مشوير لازم اخلصها ..اشوفك وشك بخير 

ليل ابتسم : ف رعاية الله ي غالي وحط كفه ف كف فهد وودعه 

فهد خرج وهو مبتسم من جمال ورقي الشخص الي قعد معاه ووشه الي كان بيشع نور وراحه نفسيه 
لقااها ف حضرت المولاي عز وجل وطلع عشان 
ينضف ماله من المال الي مش حقه وتبرع 
لناس كتير وروح خد دش وطلع يصلي 
العشا ..

دهب شايله اطباق العشا ودخله تحتطها ع السفره وسمعت ..السلام عليكم ورحمة الله السلام 
عليكم ورحمة الله وباركاته وتصدمت 

حطت الاكل ع السفره ودخلت جريت ع الاوضة وشافت فهد قاعد ع سجادة الصلاة وعنيها 
دمعت بحب وبرجفه : حرمآ 

فهد ابتسم : چمعاً ي دهبي 

دهب ضحكت : ربنا يهديك ويصلح حالك كمان وكمان بس اايه التوبة الحلوة دي 

فهد ضحك : وانا كنت ملحد ولا ايه ي بت الستغفر الله العظيم يلاا الحمدلله ومن هنا ورايح مش 
هنسيب فرض ي دهب عشان ربنا يبارك 
ف حياتنا وو اولادنا فيما بعد 

دهب اومأت وهي بتضحك بفرحه وحضنت فهد بحب وهي هتطير من السعاادة 

فهد : وانشالله ووحده وحده هسيب السجاير مخلاص بقا انتي النكوتين بتاعي الي بيظبط 
دماغي ويروق مزاجي 

دهب ضحكت : الرجاله بتدلع حريمها اشكال والوان اول مره اسمع واحد بيقولي لمراته ي نيكوتين 

فهد ضحك : نيكوتين امك ي دهب قوومي انا غلطان وعملت مؤدب معاكي 

دهب ضحكت وهي بتضرب كتفه : انت لسه ع السجاادة ي قليل الادب قووم قووم بدل 
ما نسخط كزوز واحنا قعدين بسببك 

فهد وقف وهو شيلها ف حضنه وقعد ياكلها زي الاطفال لحد ما دهب حطت ايدها ع بوقها 
وجريت ع الحمام تستفرغ 

فهد قام وراها وهو بيمسك شعرها ويخبط ع ضهرها بهدوء : ماالك ي دهب ف ايه

دهب خدت نفسها بالعافيه وقامت معاه وهو غسل وشها : اااااه مش عاارفه ي فهد بطني اتقلبت 
من ريحة البيض 

فهد : دي اول مره ولا حصلت قبل كده 

دهب : لا اول مره بس في مغص عندي بقالو شوية 
شكلي وخده برد ف معدتي او قربت تيجي ال...
وسكتت وهي حطه ايدها ع بوقها 

فهد : ف ااايه 

دهب : اجري هتلي اختبار حمل بسرعه ده الدوره بقالها يمكن شهرين مجتليش وانا مش ف بالي 
اصلااا 

فهد طلع وهو بيضحك : بركاااتك ي شيخ ليل الراجل ده شكلوو مخاوي هههههههههههه

فهد خرج جاب اختبار حمل مستورد ورجع بسرعه وهو ملهوف : دهب دهببب 

دهب : انا هنا ي فهد 

فهد : انت لسه قعده ف الحماام ي بنت المجنونه 

دهب : هاات بس الكيس ده وطلع برا ثواني 

فهد : لا انا هقف اتفرج 

دهب : تتفرج ع ايه بس ي فهد عدي يلاا 

فهد : طب محتاجه مسعده 

دهب بصتله بنرفزه وهو نكش شعرها وخرج وهو بيضحك 

دهب قرأت التعليمات وعملت الخطوات وفضلت رايحه جايه ف الحمام وهي بتقرقض ف ضوفرها 
بتوتر وكل شوية تبص ف الاختبار لحد ما ظهرت 
شرطتين حمر واضحين 

دهب خرجت وهي بتبكي ورمت نفسها ف حضن فهد : ي حببتي مالك متزعليش نفسك احنا 
يدوب لسه عرساان وبعدين برحتها 
ي دودو 

دهب ورته الاختبار : انا حاامل ي فهد 

فهد عنيه برقة : والمصحف يالهووووووي هههههههععهههعهه ي بركة الله وشال 
دهب ف حضنه وقعد يضحك 
ويبوس فيها ويلف ويبارك 
لها وهو هيطير من الفرحه 

ونزلها ع السرير وخد الفرد الي مراد هداه ليه يوم الفرح وطلع فرح ف نص الشارع وجلال جيه 
يجري من الناصيه ع الصوت ..

فهد بصوت عالي : حبيبيييي ي صاحب صاااااحبه 
هتبقاااااا عموووو ياض ي جلجل 

جلال وقف ف نص الطريق وبعد كده ضحك بصوت عااالي : حبيبييييييي حبيتككككك ده انا هطلع 
عييين ابووووه يختييييي هبقاا عم ي منطقه 
مرااااات اخويه حااااااامل والاسبوع 
الجااااي فرحااااااااااي ههههههعههععععههه

الشارع كلو بقا يهني ويبارك لفهد ويزغرط وطلعت مرفت وبوسي ع اصواتهم وجريو ع فهد وحضنوه 
ودخلو لدهبب 

فهد دخل وجلال معاه ودهب لبسة كويس وطلعت سلمت عليه وهو بارك لها 

فهد : تعالي يلا نروح للدكتورة 

دهب : خليها بكرا بدري الساعه بقت تسعه 

فهد : لاا دلوقتي يلاا خليني اطمن عليكي 

دهب : مااشي الي تشوفه 

فهد : يلا انا طالع اشغل العربيه 

جلال : وانا في شوية حجات جبتهم للشقه طالع اوديهم ..جلال خد الشقه الفاضيه 
ف وش الشقه الي كان قاعد فيها مراد 

مرفت : وانا هاجي معاكم 

بوسي : انا هرتب لك الشقه ولم الاكل الي ع السفره ده لحد ما تيجو ..

خرجت دهب مع مرفت وجلال طلع يجيب الحاجه الي هيطلعها الشقه وبوسي بتروق شقة دهب 
وفهد دور العربيه وطلعو ع اقرب دكتورة 

دخل فهد بدهب كشف مستعجل ودخلت للدكتورة 

الدكتورة : اهلا اتفضلي ي مدام الاسم والسن وبتشتكي من ايه 

دهب : دهب رياض ٢٥ سنه حضرتك وكان عندي مغص بيروح ويجي وانهارده استفرغت وكنت 
قرفانه من الاكل والبريود غايبه بقالها شهرين 
تقريبا بعت جبت اختبارع وطلع شرطتين 

الدكتورة : تمام اول حمل ليكي 

دهب : ايوة 

الدكتورة : اتفضلي ع غرفة السونار 

دخلت دهب ونامت ع غرفة السونار وفتكرت لما راحت لدكتورة النسا وعنيها دمعت ع الذكريات 
المؤلمه الي افتكرتها فهد شافها وفكرها خايفه 
راح وقف جمبها ومسك ايدها بعد ما باس 
دماغها بحب ..

الدكتورة قعدت وحطت الجهاز ع بطنها وبتسمت : مشالله ف كيسين حمل مش كيس واحد يعني 
تؤام وحضرتك حامل ف شهرين ونص تقريبا 

دهب ضحكت وفهد عض ع شفته الفرحه زادت اكتر وكتر وضحك وهو بيبوس ايد دهب 

الدكتورة : النبض بيشتغل بعد الاربعين يوم وحضرتك حامل ف عشر اسابيع تقريبا 
تحبي تسمعو النبض 

دهب اومأت وهي مبتسمه : ي ريت 

الدكتورة حددت ع الجهاز نقطه معينه وضغطت زرار ونبض القلب اشتغل بصوت عالي يفرح 
القلب احساس فعلا ولا اروع لاي ام حامل 
وبتسمع نبض جنينها وهو جواها 

دهب ابتسمت وجهشت ف البكي ف نفس الوقت وجسمها اترعش وفهد عنيه دمعت وجسمه 
مختلفش كتير عن دهب 

الدكتورة : مبروك ي مدام دهب وانا شكه ف حاجه انشالله هتوضحي الشهر الجاي وخير متقلقيش 
هتمشي ع العلاج ده وشوفك الشهر الجاي 
ي مدام دهب ..

مرفت حضنت دهب بحب ونزلت بيها وهي فرحانه من قلبها وفهد نازل قدمهم فتح العربيه قعدها 

فهد ببسمه : نفسك ف حاجه ي دودو اجبهالك 

دهب بحب : لا ي قلبي تسلم 

فهد نزل عند مقله جبلها لب ومكسرات وتسالي راح عند سوبر ماركت اشترلها شكولاتات كتير بعد كده 
عند الفكهاني وشترالها فكهة اشكالو والوان 
وزيهم لامه وكان عايز يجيب لها نجمه 
من السما لو يقدر ..

دهب : تعبت نفسك ي غالي مفيش داعي لده كلوو 

فهد : ي بوية ده انا عايز اديكي عنيا لو طلبتي انا عندي اغله منك انت والكتاكيت كلي وتغذي 
بقاا عايزهم نزلين بيمشو هههههههههههههههههه

مرفت ضحكت : ربنا يخليكم لبعض ي حبايبي وتعيش وتجيب لهم ويتم ولادتها ع خير 
ي حبيبي

فهد بضحكه: ربنا يخليكي لينا ي غاليه وتعيشي وتربي وانا هجبلك غيرهم بس شدي حيلك بقا 

وخد ايد دهب باسها بحب وهمس : بحبك 

دهب ضحكت من قلبها ع حبيبها الي كان فرحان زي الاطفال والضحكه مش مفرقه وشه 
وعنيه بتلمع بفرحه 

فهد .. شكرا ي رب ع الهدية الحلوة دي برغم كل الي صدر مني بس لما رجعتلك اتقبلتني وفرحتني 
بكرمك وعطفك كنت طالب عيل هدتني تؤام 
وبإذنك ي رب ميكلش غير حلال ويكبرو 
ف حلال وانشالله مش هرجع عن توبتي 
ابدا ي ربي استودعك مراتي وعيالي 
احفظهم لي وقومهم بسلامه ..

عند البيت جلال دخل الحاجه الشقه ونزل وهو نازل سمع صوت الاغاني وبوسي الي بتغني 
بصوت عالي وهي بتغسل الموعين 

خبط ع الباب وبوسي شطفت ايدها وفتحت الباب 

جلال : اايه ي ست الشحرورة صوتك وصل النااصيه خفيي 

بوسي ضحكت : فرحانه فرحانه ي جلال هبقا عمته واخيرا دهب وفهد ربنا كرمهم 

جلال ابتسم : طب ما تيجي افرحك وجبلك نونو زيهم وقرب منها 

بوسي بتوتر : بتعمل اايه ي مجنوون ف شقة فهد والله يعلقنا 

جلال ضحك : احله حااجه انها ف شقة فهد هتلاقي الادرنالين بقا فولت عاالي وقفل 
الباب وراه وزنق بوسي الي جاايه 
تجري 

بوسي بخوف : والله فهد لو قفشنا هتبقا ليلتنا طين 

جلال : اهمدي بس لسه ع ما يدخل الكشف وتكشف ويرجعو قدامهم ساعه وانا 
هنجز ف ربعاايه وقطف ورد شفايفه 
بحب وعشق خالص اتوج بالحلال 

جلال خلص وطلع وهو بيضحك واول ما طلع ع الناصيه كان فهد داخل بالعربيه رن ع بوسي 

جلال بضحكه : النجوووم سابت السما ونولت ع الارض ي بوووسي حكووومه لمي اشيائك بسرعه 

بوسي نشفت شعرها بسرعه : طب اقفل منك للله ي جلال اقولك عليك ااايه ي بتاع الربعاايه 

ولبست هدومها بسرعه ولفت حجبها عشان شعرها المبلول ووقفت تخلص الموعين هههههههههههه

ونشفت الحوض مع صوت المفااتيح وطلعت لهم 

بوسي بلهفة : عملتي ايه ي دهب طمنيني بسرعه 

دهب بضحكه : هااتي الحلاووة 

بوسي راحت لفهد : هاات الحلوة لمراتك عشان تتكلم 

فهد ضحك وطلع لها متين جنيه دهب نتشتها من ايدها : حااامل ف تؤاااام هههههههههههههههههه 

بوسي زغرطة وهي بتتنطت من الفرحه وحضنت دهب : مبروك مبروك ي دهب يختتييي انا هطير 
من الفرحه هاتي بقا الحلاوة ونتشت الفلوس 
حطتها ف صدرها 

فهد ضحك : ي ولاد المجنونه 

مرفت : شكرا ي محترم 

فهد ضحك اكتر وباس دماغها بحب وهي حضنته وبتضحك من قلبها 

عده الاسبوع وجلال التجوز وكان فرح ميختلفش كتير عن فرح فهد وعزم القرايب والحبايب 
الي نزله ف ضيفة فهد وف نفس
البيت الي شهد ع اشتياقهم 

عدت الشهور ودهب عرفت انها حامل ف اربعه كل كيس ف تؤام متطابق تلت اولاد وبنت 

وكان حمل دهب صعب عليها ف الشهور الاخيرة وكان فهد بيحاول بكل الطرق يريحه وكان 
شيلها ع كفوف الراحه وخالاتها معاه 
مش سيبناها وفهد كان كل فتره 
يكلم ليل ويطمن عليه ويطلب 
النصيحه منه ..

بوسي حامل ف خمس شهور ودهب ولدت ولاده قيصريه وكان فهد مش سايب المصحف من ساعت 
ما دخلت العمليات لحد ما خرجه باطفاله 
الاربعه ..وسماهم 

ليل ..ليث ..قيس ..تاج ابوها زي ما بيقولها ..

*******

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇

تعليقات